Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Γιάννης Μπούρος – Alvion Pharmaceuticals: Η Alvion επεκτείνεται παγκοσμίως με όχημα την καινοτομία και την εξωστρέφεια

Το Startupper MAG μίλησε με τον Γιάννη Μπούρο, CEO της Alvion Pharmaceuticals για την εντυπωσιακή πορεία της εταιρείας αλλά και τα σχέδιά του για το μέλλον.

 

Η Alvion Pharmaceuticals είναι μία από τις λίγες περιπτώσεις ελληνικών φαρμακευτικών Startups η οποία μέσα σε λίγα χρόνια έχει σημειώσει μεγάλη ανάπτυξη, ενώ παράλληλα έχει μετεξελίξει το επιχειρηματικό της μοντέλο, επεκτεινόμενη σε όλο τον κόσμο. Το Startupper MAG μίλησε με τον Γιάννη Μπούρο, CEO της Alvion Pharmaceuticals για την εντυπωσιακή πορεία της εταιρείας αλλά και τα σχέδιά του για το μέλλον.

Startupper MAG: Το 2021 φιλοξενήσαμε συνέντευξή σας στην οποία η εταιρεία σας ετοιμαζόταν να λανσάρει προϊόντα στην παγκόσμια αγορά. Τρία χρόνια έχετε σημειώσει μεγάλη πρόοδο! Δώστε μας μερικά νεότερα στοιχεία για την πορεία της Alvion.

Γ. Μπούρος: Η Alvion μετεξελίχθηκε μέσα στα χρόνια σε μια εταιρεία πνευματικών δικαιωμάτων, συνδυάζοντας την εξωστρέφεια με την καινοτομία. Αυτό ήταν μια φυσική εξέλιξη του αρχικού μας πλάνου, δημιουργώντας μια διεθνή εταιρεία, με σκοπό την ανάπτυξη γενόσημων και προστιθέμενης αξίας προϊόντων, παράγοντας σε τρίτα εργαστήρια και εργοστάσια και δίνοντας τα δικαιώματα των προϊόντων αυτών σε πολυεθνικές φαρμακευτικές εταιρείες.

Από το 2021 συνεχίζουμε το ίδιο πλάνο, έχοντας ένα μοντέλο ανάπτυξης συνεργαζόμενοι με καταξιωμένες εταιρείες του κλάδου, αναπτύσσοντας περισσότερα φάρμακα, προσφέροντας ακόμα πιο δύσκολες τεχνολογίες στους ασθενείς μέσω του δικτύου μας, αυξάνοντας τις αγορές και ασφαλώς τις υποδομές και το προσωπικό.

Πλέον προϊόντα μας έχουν αδειοδοτηθεί και λανσαριστεί σε διάφορες αγορές στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και στην Ασία, πράγμα για το οποίο είμαστε πολύ περήφανοι. Σε αυτό μας το πλάνο συνεχίσαμε να επενδύουμε αυτά τα χρόνια, κάτι που σκοπεύουμε να συνεχίσουμε ακόμα πιο έντονα στο μέλλον.

Startupper MAG: Ποια ήταν η ευκαιρία που διακρίνατε το 2013 όταν ιδρύσατε την Alvion; Ποιο κενό της αγοράς καλύψατε;

Γ. Μπούρος: Η Alvion ξεκίνησε από την ελληνική αγορά προμηθεύοντας νοσοκομειακά φάρμακα σε μια δύσκολη εποχή όπως ήταν το 2014-2018, που κρίναμε τότε ότι είναι μια ευκαιρία. Η φυσική εξέλιξη της εταιρείας, όμως, ήταν να αναπτυχθεί και έχοντας πάντα γνώμονα τη δυναμική της φαρμακευτικής βιομηχανίας να κατέχει τα δικαιώματα και να δημιουργήσει δικά της προϊόντα, τα οποία και προμηθεύει στις περισσότερες αγορές του κόσμου μέσω συμφωνιών με φαρμακευτικές εταιρείες.

Με όραμα την κατάκτηση των διεθνών αγορών η Alvion πορεύτηκε αυτά τα χρόνια διεκδικώντας το δικό της μερίδιο στην παγκόσμια φαρμακευτική αγορά, κάτι αρκετά δύσκολο, αλλά ασφαλώς όχι ανέφικτο.

Με λίγα λόγια, η Alvion είναι μια ανερχόμενη φαρμακευτική εταιρεία στον χώρο της έρευνας και ανάπτυξης με γνώμονα την καινοτομία και ορίζοντα μεγάλες συνεργασίες, τοποθετώντας τα προϊόντα μας σε πολλές αγορές μέσω ενός B2B μοντέλου.

Startupper MAG: Πώς χρησιμοποιήσατε την έρευνα και την καινοτομία για να αναπτύξετε την εταιρεία;

Γ. Μπούρος: Η έρευνα και η καινοτομία είναι οι βασικοί πυλώνες ανάπτυξης της Alvion. Γι’ αυτό εμείς αναπτύσσουμε 3 με 4 προϊόντα το χρόνο σε τρίτα εργαστήρια, διατηρώντας τα πνευματικά δικαιώματά τους, τα οποία και εμπορευόμαστε στις διεθνείς αγορές μέσω του καινοτόμου καναλιού διανομής της εταιρείας. Χωρίς αμφιβολία, η Ε&Α σε προϊόντα προστιθέμενης αξίας με ιδιαίτερα δύσκολες τεχνολογίες καθορίζουν και την περαιτέρω επιτυχία του κάθε προϊόντος.

Εμείς έχουμε ένα metrix διαφόρων προϊόντων σε διάφορες θεραπευτικές κατηγορίες με διαφορετικά μοντέλα ανάπτυξης, δίνοντας μας τη δυνατότητα να έχουμε ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
Ένα παράδειγμα είναι τα complex προϊόντα που αναπτύσσουμε αλλά και κάποια που δεν υπάρχουν στις ευρωπαϊκές αγορές με γνώμονα πάντα τη διαφοροποίησή μας από τον ανταγωνισμό.

Startupper MAG: Η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη αρχίζει να έχει εκθετικά θετικά αποτελέσματα και στη βιομηχανία των φαρμάκων. Πώς η Alvion προσεγγίζει το θέμα αυτό και πώς αναμένετε να σας βοηθήσει στη μελλοντική ανάπτυξή σας;

Γ. Μπούρος: Είναι γεγονός ότι η τεχνολογία αλλά και η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζουν τον κόσμο. Το φάρμακο είναι καθαρά προϊόν χημικής τεχνολογίας αλλά και βιοτεχνολογίας. Η άποψή μου είναι ότι αποτελεί ένα τεχνολογικό προϊόν, υπολογίζοντας δε ότι έχει ίσως τις μεγαλύτερες επενδύσεις σε Ε&Α σε παγκόσμιο επίπεδο. Σε γενικές γραμμές, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να δημιουργήσει επανάσταση στη φαρμακευτική βιομηχανία μέσω της επιτάχυνσης στην ανακάλυψη νέων προϊόντων, βελτιώνοντας θεραπείες και ασφαλώς δημιουργώντας περισσότερη αποτελεσματικότητα στις κλινικές μελέτες, αλλά και μείωση του κόστους και αύξηση της ασφάλειας των φαρμάκων.

Η Alvion μελετά και αρχίζει να εφαρμόζει σε επίπεδο διαδικασιών την τεχνητή νοημοσύνη έτσι ώστε να διευκολύνει θέματα operational. Σκοπός μας είναι ασφαλώς να είμαστε από τις πρώτες εταιρείες στη νοτιοανατολική Ευρώπη όπου θα μεταφράσουμε την τεχνητή νοημοσύνη σε έρευνα θεραπειών που ίσως σήμερα να μην έχουμε άμεση πρόσβαση.

Startupper MAG: Πο βρισκόμαστε ως χώρα στην προσέλκυση έμπειρων στελεχών και ταλέντων; Δυσκολεύεστε να εντοπίσετε νέα ταλέντα και ειδικά σε ερευνητικό προσωπικό;

Γ. Μπούρος: Τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα έχει σπουδαία και εξειδικευμένα στελέχη, καθώς η φαρμακευτική έρευνα έχει κάνει μεγάλα βήματα στη χώρα μας. Χρειάζονται ακόμα περισσότερα, τεχνολογίες πιο δύσκολες, πράγμα το οποίο δεν αφορά μόνο τις εταιρείες και τα στελέχη της αλλά και την πολιτεία στο σύνολό της.

Προβλέπω ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία η Ελλάδα θα αποτελεί ένα παγκόσμιο φαρμακευτικό hub και γι’ αυτό θα χρειαστούμε πιο πολλά ακόμα ταλέντα και διεθνή εμπειρία. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να «επαναπατρίσουμε» ακόμα περισσότερη τεχνογνωσία ώστε να αυξήσουμε ως χώρα την καινοτομία σε επίπεδο καινούργιων θεραπειών, έτσι ώστε σταδιακά η Ελλάδα να είναι μια δύναμη καινοτομίας στο παγκόσμιο χάρτη της βιομηχανίας.

Startupper MAG: Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια της Alvion; Ποιες προκλήσεις έχετε μπροστά σας;

Γ. Μπούρος: Τα σχέδια της Alvion δεν είναι άλλα από την περαιτέρω ανάπτυξή της, την παγκόσμια αναγνώρισή της ως ηγέτη του κλάδου και την καθετοποίησή της σε επίπεδο μονάδων. Η εταιρεία βρίσκεται σε μια φάση ανάπτυξης σε όλους τους τομείς και για αυτόν τον λόγο είμαστε προσηλωμένοι στους στόχους του πλάνου μας.

Στα μακροχρόνια σχέδιά μας είναι η καθετοποίηση με ένα σύγχρονο εργοστάσιο παραγωγής φαρμάκων, αλλά η πρώτη στρατηγική επένδυση μέσα στα επόμενα χρόνια είναι να δημιουργήσουμε ένα δικό μας ερευνητικό κέντρο ανάπτυξης φαρμάκων στην Ελλάδα.

Οι προκλήσεις σε ένα τέτοιο πλάνο είμαι χωρίς καμία αμφιβολία πολλές. Για εμάς κάθε πρόκληση είναι μια ευκαιρία να γίνουμε καλύτεροι και να ξεπεράσουμε τα εμπόδια που μπορεί να προκύπτουν.

 

 

Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο Startupper MAG #47

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις