Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Balkan eCommerce Summit 2024: Στο επίκεντρο η δυναμική της Ελλάδας στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Το Startupper στο μεγαλύτερο συνέδριο ηλεκτρονικού εμπορίου στην περιοχή των Βαλκανίων

Το Balkan eCommerce Summit, το μεγαλύτερο συνέδριο ηλεκτρονικού εμπορίου στην περιοχή των Βαλκανίων πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στις 4 και 5 Απριλίου στη Σόφια της Βουλγαρίας, προσελκύοντας πάνω από 1.500 συμμετέχοντες από περισσότερες από 17 χώρες. Η Ελλάδα ήταν στο επίκεντρο του φετινού συνεδρίου, καθώς η μεγάλη της δυναμική στο ηλεκτρονικό εμπόριο παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του πάνελ με θέμα “Market on Focus: Greece“. Το Startupper βρέθηκε στη Σόφια και μίλησε με τους πρωταγωνιστές της φετινής διοργάνωσης.

O Founder του Balkan eCommerce Summit, Nikola Ilchev, δήλωσε στο Startupper πως: «Το συνέδριο συγκέντρωσε πάνω από 1500 επισκέπτες από όλες τις χώρες των Βαλκανίων. Ωστόσο, αυτό που μας έκανε εντύπωση είναι ότι είχαμε επισκέπτες από την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, αλλά και λίγους από τις ΗΠΑ και την Αυστραλία. Είναι πολύ ενδιαφέρον για εμάς το ότι καταφέραμε να προσελκύσουμε κόσμο από αυτές τις αγορές. Η πορεία του φετινού συνεδρίου ήταν εξαιρετική, καθώς είχαμε πολύ καλό feedback από όλους τους συμμετέχοντες, κάτι για το οποίο είμαστε πολύ χαρούμενοι. Αυτό που μας προκάλεσε εντύπωση είναι ότι όλες οι θέσεις μπροστά στη σκηνή ήταν γεμάτες. Αυτό σημαίνει ότι καταφέραμε να φέρουμε πολύ ενδιαφέροντες ομιλητές και ότι στον κόσμο άρεσαν οι ομιλίες».

Σε ερώτηση για το πως αξιολογεί την πως αξιολογεί τη δυναμική της Ελλάδας στον τομέα του e-commerce και για το εάν η χώρα μας μπορεί να παίξει ηγετικό ρόλο στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης ο Nikola Ilchev είπε ότι: Αποφασίσαμε να θέσουμε 3 αγορές στο επίκεντρο φέτος και μια από αυτές ήταν η Ελλάδα. Ο λόγος που επιλέξαμε την Ελλάδα ήταν το ότι η πλειοψηφία των επισκεπτών στο συνέδριο έρχονται από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Ουγγαρία, κάτι το οποίο είναι κατανοητό καθώς είναι πιο εύκολο για τους ανθρώπους αυτών των χωρών να παρευρεθούν στο συνέδριο. Έτσι λοιπόν θέλαμε να τους δώσουμε περισσότερες πληροφορίες για τις αγορές στις οποίες μπορούν να έχουν πιο εύκολη πρόσβαση. Η Ελλάδα είναι μια από αυτές τις αγορές και μπορώ να σας πω ότι από τα στοιχεία που μας έχουν δώσει οι συνεργάτες μας στην Generation Y ότι η Ελλάδα μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην περιοχή, καθώς παρουσίασε μεγάλη ανάπτυξη στο ηλεκτρονικό εμπόριο την τελευταία χρονιά. Ο πληθυσμός χειρίζεται πολύ καλύτερα πλέον τα online εργαλεία, γι’ αυτό και μπορώ να πω ότι η Ελλάδα θα παίξει ισχυρό ρόλο στην περιοχή τα επόμενα χρόνια».

Επίσημη εκπρόσωπός του Balkan eCommerce Summit στην ελληνική και κυπριακή αγορά ήταν ελληνική πολυεθνική εταιρεία Generation Y, η οποία και ανέδειξε τη χώρα μας ως μεγάλη πρωταγωνίστρια του συνεδρίου.

Το Startupper μίλησε αποκλειστικά με τον Αναστάσιο Σπανίδη, πρόεδρο και CEO του GPA ecosystem of companies, μέλος του οποίου είναι και η Generation Y, για τη φετινή ελληνική συμμετοχή, αλλά και για την γενικότερη δυναμική της χώρας στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Όπως μας εξήγησε ο κ. Σπανίδης «εμείς σαν Generation Y, μέλος του οικοσυστήματος της GPA είμαστε οι επίσημοι αντιπρόσωποι στην Ελλάδα του Balkan E-commerce Summit. Αυτό σημαίνει δηλαδή ότι όλες οι Ελληνικές συμμετοχές περνάνε από εμάς ως προς το να εγκρίνουμε την αξιοπιστία των επιχειρήσεων και να προωθήσουμε ουσιαστικά αυτή τη διεθνή συγκέντρωση μέσα στα Βαλκάνια με επίκεντρο το ηλεκτρονικό εμπόριο. Η Generation Y είναι 24 χρόνια στην αγορά, η αιχμή δόρατος στις υπηρεσίες της είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο, εξού και πήραμε την αντιπροσωπία».

Αναφορικά με την ελληνική συμμετοχή ο CEO του GPA ecosystem of companies δήλωσε ότι: «Είμαι πολύ χαρούμενος που φέτος η Ελλάδα από τους 2000 επισκέπτες και τις 17 που συμμετάσχουν αποτελεί το 12% των συμμετοχών. Και σε επίπεδο εκθετών, αλλά και σε επίπεδο εισιτηρίων και συμμετοχών. Άρα το ελληνικό οικοσύστημα δίνει ένα ηχηρό «παρών» στο Balkan E-commerce Summit, στη συγκέντρωση αυτή τη διεθνή του ηλεκτρονικού εμπορίου. Έχουμε καινοτόμες επιχειρήσεις και να δείξουμε προϊόντα. Έχουμε ηγέτιδες εταιρείες σε διάφορους τομείς, όπως είναι το last mile. Έχουμε ηγέτιδες εταιρείες στο κομμάτι των logistics, όπως είναι η Orphee Beinoglou SA έχουμε την Generation Y στο ηλεκτρονικό εμπόριο κοκ. Άρα είμαστε εδώ σαν Ελλάδα, σαν Έλληνες, σαν ελληνικό οικοσύστημα ηλεκτρονικού εμπορίου με μια πολύ ηχηρή παρουσία».

Κάνοντας έναν απολογισμό του συνεδρίου ο κ. Σπανίδης ανέφερε ότι «όταν έχεις 2000 επαγγελματίες σε έναν niche κλάδο όπως είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για ισχυρό networking. Δεύτερον, όταν έχεις ομιλητές διεθνούς κύρους από εταιρείες όπως η Meta, το Tik Tok, η Microsoft κλπ, το “know how” το οποίο μοιράζεται, οι εμπειρίες, αλλά και τα case studies που παρουσιάζονται όχι μόνο για να κατανοήσουμε καλύτερα την κάθε χώρα, αλλά και για διασυνοριακές εμπειρίες, είναι πολλοί και σοβαροί λόγοι για να συμμετάσχει κάποιος σε αυτό το Summit».

Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφέρουμε ότι η Generation Y είναι η εταιρεία βάλει την Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη του e-commerce κάνοντας disrupt πάρα πολλές φορές την αγορά. Όπως μας ανέφερε ο κύριος Σπανίδης «η Generation Y όντως έχει κάνει dirsrupt επαναλαμβανόμενα την ελληνική αγορά, όπως για παράδειγμα, ανοίγοντας τα πρώτα ηλεκτρονικά φαρμακεία και αλλάζοντας και μετασχηματίζοντας το πως δουλεύει στο σύνολο της η αγορά, μετασχηματίζοντας ουσιαστικά έναν κλάδο ο οποίος έπαιζε margined based σε volume based business models. Και δεν θα μπορούσαμε ως ηγέτιδα εταιρεία η Generation Y, μέλος του ομίλου GPA Ecosystem of Companies να μην έχει τον ρόλο του να ανοίγει τον δρόμο και να τοποθετεί το thought leadership στο τραπέζι».

Δεδομένης της επιτυχίας αυτής στο πλαίσιο του συνεδρίου ο κ. Σπανίδης όπως είπαμε και παραπάνω παρουσίασε την γενικότερη δυναμική και τον χάρτη της ελληνικής αγοράς, ενώ μετέπειτα ακολούθησε μια συζήτηση στο πλαίσιο του πάνελ με θέμα “Market on Focus: Greece” στο οποίο συμμετείχαν η Marketing Consultant στην Generation Y, Χρύσα Φακή, Ο Co-founder και Co-CEO της Code.Hub, Γιάννης Νικολακόπουλος και ο Managing Director of Contract Logistics Service Line της Orphee Beinoglou SA, Γεράσιμος Μαρκάκης.

«Νιώθω εθνικά υπερήφανος που ουσιαστικά έχω τον ρόλο του να ρίξω τις γέφυρες για να έρθουν επενδύσεις στη χώρα μας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σπανίδης σχετικά με την παρουσίαση.

Ωστόσο, η Generation Y δεν ανέλαβε μόνο την αντιπροσώπευση του συνεδρίου, αλλά φρόντισε και να πάρει κάποιες αντιπροσωπίες από εταιρείες και να τις φέρει στην Ελλάδα, ενισχύοντας ουσιαστικά τις επενδύσεις προς τη χώρα μας. «Βρίσκουμε τα διαμαντάκια, τις καλύτερες δηλαδή εταιρείες και τις φέρνουμε στην ελληνική αγορά για να μπορέσουμε να επιταχύνουμε την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου», δήλωσε ο κ. Σπανίδης.

Η ελληνική συμμετοχή στο Balkan eCommerce Summit 2024

Το Startupper μίλησε με μερικούς από τους εκπροσώπους των ελληνικών εταιρειών, οι οποίοι εξήγησαν που αποφάσισαν να συμμετάσχουν στο Balkan eCommerce Summit, καθώς και το τι αποκόμισαν από το συνέδριο.

Γιάννης Νικολακόπουλο, Co-founder και Co-CEO της Code.Hub

Η Code.Hub αποτελεί το πρώτου Hub Πληροφορικής στην Ελλάδα που δίνει έμφαση στη διασύνδεση των προγραμματιστών με την αγορά εργασίας.

Όπως μας εξήγησε ο Co-founder και Co-CEO της εταιρείας, Γιάννης Νικολακόπουλος «η Code.hub είναι μια εταιρεία που δραστηριοποιείται περίπου 8 χρόνια στον χώρο. Επί της ουσίας προφέρουμε συμβουλευτικές υπηρεσίες στον τομέα της πληροφορικής και της τεχνολογίας και βοηθούμε εταιρείες να βρουν τα κατάλληλα άτομα για να στελεχώσουν τις θέσεις τους. Κάνουμε upskill και reskill σε κόσμο για να μπορέσει να πιάσει τα trends και να συνεχίσει στον χώρο της πληροφορικής και ταυτόχρονα συντελούμε συμβουλευτικά στην υλοποίηση έργων πληροφορικής στους συνεργάτες μας».

Αναφορικά με τους στόχους της συμμετοχής της Code.Hub στο Balkan e-commerce summit ο Co-founder και Co-CEO της εταιρείας δήλωσε πως «είχαμε προσκληθεί για να μιλήσουμε επί της ουσίας σε ένα πάνελ, στο οποίο θέλαμε να δώσουμε βάρος στο πως ως πάροχοι τεχνολογίας ερχόμαστε να γεφυρώσουμε το χάσμα, το οποίο υπάρχει μεταξύ της ζήτησης και της προσφοράς σε αυτές τις εταιρείες. Το πολύ ενδιαφέρον που υπάρχει στον κόσμο του e-commerce είναι ότι υπάρχει παρά πολύς χώρος για να εξελιχθούν οι εταιρείες τεχνολογικά, ακόμα και να πιάσουν τις ανάγκες που υπάρχουν στο πεδίο του AI. Άρα λοιπόν αυτός είναι ο κύριος λόγος που ήρθαμε στο συνέδριο και καθώς υλοποιούμε αντίστοιχες δράσεις στην Ελλάδα, ήρθαμε να μοιραστούμε τις γνώσεις μας με το κοινό των Βαλκανίων».

Μιλώντας για την εμπειρία του στο συνέδριο ο κ. Νικολακόπουλος είπε πως «είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον. Το σημαντικό είναι ότι υπάρχουν πάρα πολλές εταιρείες που εκπροσωπούνται, υπάρχουν πάρα πολλοί exhibitors, δίνοντας έτσι μια νότα σε όλα τα στάδια που έχουν να κάνουν με το e-commerce. Μπορεί κάποιος να συνομιλήσει με αρκετό κόσμο από πολλά διαφορετικά backgrounds. Σίγουρα γίνονται πολλές συζητήσεις στα αντίστοιχα περίπτερα και πηγαδάκια όπου μεταφέρεται η τεχνογνωσία μεταξύ των χωρών».

Νεκτάριος Ζήσης, Co- Founder και CEO της Growth Point

Η Growth Point ειδικεύεται στην προσωπική ανάπτυξη στελεχών και εργαζομένων. Όπως μας εξήγησε ο κ. Ζήσης «η Growth Point, είναι μέλος του οικοσυστήματος της GPA. Η δική μας η δουλειά είναι να μετράμε με αριθμούς το πόσο αποδοτική είναι η ηγεσία μέσα σε έναν οργανισμό και εάν έχει τις κατάλληλες προδιαγραφές για να μπορέσει να επιτύχει τους στόχους της. Αυτό το κάνουμε μέσα από ένα σύστημα που έχουμε δημιουργήσει στην Growth Point, το elvo metric, όπου είναι η πρώτη φορά που πραγματικά μπορούμε να μετρήσουμε δείκτες ηγεσίας με απόλυτα νούμερα. Γιατί πιστεύουμε ότι μπορεί να μετρηθεί μπορεί να βελτιωθεί κιόλας, οπότε πάνω σε 3 πυλώνες όπως είναι η ηγεσία, η επικοινωνία και αυτό που οι άνθρωποι ονομάζουν soft skills να μπορέσουμε να ενώσουμε το ανθρώπινο δυναμικό να το ευθυγραμμίσουμε, να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες για να μπορέσει η εταιρεία να πετύχει τους στόχους της».

Αναφορικά με τους στόχους της συμμετοχής του στο πλαίσιο του Balkan E-commerce Summit ο Co- Founder και CEO της Growth Point δήλωσε πως «πρόκειται για μια ξεχωριστή εμπειρία σε επίπεδο εξωστρέφειας, έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά και ο Nikola Ilchev και η ομάδα του. Εμάς μας ενδιαφέρει πάρα πολύ ό,τι έχει να κάνει με την επέκταση στο εξωτερικό. Σκεφτόμαστε μεγάλα και θέλουμε να μην είμαστε κλεισμένοι στα στενά σύνορα της ελληνικής αγοράς. Και η Generation Y και η GPA, αλλά και εμείς σαν μέλος αυτής της ομάδας. Οπότε είναι νομίζω το κατάλληλο περιβάλλον για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε συνέργειες».

Ευαγγελία Χολέβα, φαρμακοποιός, εμπνευστής των φαρμακείων Natura

Η Ευαγγελία Χολέβα είναι φαρμακοποιός και εμπνευστής των φαρμακείων Natura, τα οποία έχουν φυσικά σημεία στο Τολό της Αργολίδας αλλά και online παρουσία. Όπως μας εξήγησε η ίδια η ενασχόληση της με το e-commerce «δημιουργήθηκε από μια ανάγκη. «Επειδή είμαστε σε ένα τουριστικό σημείο και μας επισκέπτονται πελάτες από όλη την Ελλάδα, αλλά και απ όλο τον κόσμο, μας ζητούσαν να αγοράζουν προϊόντα από εμάς πέραν του φυσικού μας σημείου. Οπότε η ανάγκη αυτή μας οδήγησε να δημιουργήσουμε το e-shop μας. Μετέπειτα το e-shop μας έφερε σε επαφή με κάποιους συνεργάτες που μας έδωσαν το κίνητρο να ασχοληθούμε και με τα logistics. Οπότε είναι δύο τομείς με τους οποίους θέλουμε να ασχοληθούμε και να αναπτυχθούμε».

Σχετικά με το πως αποφάσισε να συμμετάσχει στο Balkan E-commerce Summit 2024, αλλά και το ποιοι ήταν οι στόχοι της η κ. Χολέβα δήλωσε πως: Η απόφαση αυτή προήλθε από την πρόταση του κ. Σπανίδη να ακολουθήσουμε την ομάδα του. Γενικά εγώ είμαι ένας άνθρωπος πολύ ανοιχτός στη γνώση. Θεωρώ ότι το να υπάρχεις και μόνο σε έναν χώρο με άλλους επαγγελματίες μπορεί να σου δώσει πάρα πολλά. Τελικά, μας έδωσε ακόμα περισσότερα απ ότι πιστεύαμε. Ήρθαμε σε επαφή με επιχειρηματίες, με επαγγελματίες, ακούσαμε πάρα πολλά πράγματα που αφορούν τα social media, που αφορούν τεχνολογία κλπ. Οπότε κερδίσαμε πάρα πολύ γνώση για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε το business plan μας.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις