Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Το ταξίδι της Εθνικής Τράπεζας και η εξέλιξή της σε ψηφιακό πρωταθλητή

Εκτός από το digital banking, η Εθνική Τράπεζα είναι πολύ ενεργή και στο embedded banking, δηλαδή τις πωλήσεις εκτός των τραπεζικών καναλιών, σε μεγάλους retailers, σε dealers αυτοκινήτων, σε μεσίτες ακινήτων και αλλού, στο σημείο ακριβώς όπου μας χρειάζεται ο πελάτης.

 

Του Δημήτρη Πλέσσα*

 

Η Εθνική Τράπεζα είναι η αρχαιότερη, με περισσότερα από 185 χρόνια ιστορίας, τράπεζα στην Ελλάδα. Διαθέτει την πιο εκτεταμένη βάση πελατών και παρουσία σε όλα τα μέρη της χώρας.

Τα τελευταία χρόνια, με οδηγό το πιο ευρύ πρόγραμμα μετασχηματισμού στην ελληνική αγορά, έχουμε ξεκινήσει ένα ταξίδι εξέλιξης της τράπεζας σε ψηφιακό πρωταθλητή. Ξεκινώντας από τον πυρήνα, αλλάζουμε core banking σύστημα, υλοποιούμε νέο σύστημα καρτών, σχεδιάζουμε από την αρχή διαδικασίες και ακολουθούμε μια ψηφιακή πρώτα στρατηγική σε κάθε νέο προϊόν και υπηρεσία που αναπτύσσουμε.

Υπήρξαμε πολλές φορές πρωτοπόροι στην αγορά, συμπεριλαμβανόμενης της δυνατότητας να μπορεί κάποιος να γίνει πελάτης της τράπεζας, να ανοίξει τον πρώτο του λογαριασμό και να πάρει χρεωστική κάρτα σε 20 λεπτά, αποκλειστικά από το κινητό του, να υποβάλει αίτηση για ένα καταναλωτικό δάνειο και να λάβει τα χρήματα στον λογαριασμό του σε 10 λεπτά και πολλά άλλα.

Η ψηφιακή προσφορά της Εθνικής Τράπεζας είναι το πλέον πιο εύχρηστο χρησιμοποιούμενο digital banking που υπάρχει στην ελληνική αγορά με πάνω από 2,8 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως, οι οποίοι συνδέονται με την Εθνική Τράπεζα πάνω από 18 φορές κάθε μήνα. Επιπλέον το 97% των συναλλαγών πραγματοποιείται εκτός του δικτύου καταστημάτων. Ενώ, ανάλογα με το προϊόν, έως και 85% των πωλήσεων πραγματοποιείται μέσω ψηφιακών καναλιών.

Κοιτάζοντας μπροστά, εργαζόμαστε για την ενσωμάτωση των δυνατοτήτων της τεχνητής νοημοσύνης σε όλα τα εργαλεία που προσφέρουμε στους πελάτες, βελτιώνοντας σημαντικά την παραγωγικότητα και την εμπειρία του χρήστη.

Διανύουμε συναρπαστικά χρόνια, κατά τα οποία ο αντίκτυπος που πρόκειται να δούμε από την τεχνητή νοημοσύνη, θα είναι στην ίδια κλίμακα με εκείνον που έχουμε βιώσει με το Διαδίκτυο στα τέλη των 90s και στις αρχές των 00s.

Εκτός από το digital banking, η Εθνική Τράπεζα είναι πολύ ενεργή και στο embedded banking, δηλαδή τις πωλήσεις εκτός των τραπεζικών καναλιών, σε μεγάλους retailers, σε dealers αυτοκινήτων, σε μεσίτες ακινήτων και αλλού, στο σημείο ακριβώς όπου μας χρειάζεται ο πελάτης.

Εκμεταλλευόμενοι την ισχυρή σουίτα από APIs, οδηγούμε την αγορά, εκταμιεύοντας έως και το 55% των καταναλωτικών δανείων, μέσω συνεργατών, που εκδίδονται από τις ελληνικές τράπεζες. Τα επόμενα χρόνια αναμένουμε ότι κατά μέσο όρο περισσότερο από το 40% της παραγωγής δανείων της τράπεζας θα γίνεται μέσω embedded banking.

Τέλος στο Banking as a Service (BaaS) αναμένουμε ιδιαίτερη κινητικότητα τα επόμενα χρόνια, καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες με εκτεταμένες βάσεις πελατών, αναζητούν νέες πηγές εσόδων. Αυτό το έχουμε δει να συμβαίνει στην Ελλάδα με τους ΟΤΕ και ΟΠΑΠ. Εμείς στην ΕΤΕ παρέχουμε ήδη συγκεκριμένες υπηρεσίες σε μεγάλους εταιρικούς πελάτες προς αυτό.

Ένα πράγμα είναι σίγουρο, η τραπεζική δεν ασκείται πλέον μόνο από τις τράπεζες. Οι τράπεζες πρέπει να επιδιώξουν μια σύγχρονη, ανοικτή αρχιτεκτονική για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, αν θέλουν να παραμείνουν επίκαιρες τα επόμενα χρόνια.

 

*Ο Δημήτρης Πλέσσας είναι Βοηθός Γενικός Διευθυντής, Cards & Digital, Εθνική Τράπεζα

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο Startupper MAG #48

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις