Στις 31 Οκτωβρίου και 1 Νοεμβρίου 2025 η Λάρισα θα υποδεχθεί το Southeast European Innovators Challenge 2025 (SEEIC 2025) – το συνέδριο καινοτομίας που πραγματοποιείται κάθε χρόνο σε διαφορετική χώρα της ΝΑ Ευρώπης από τη Συμμαχία των Πάρκων Επιστήμης και Τεχνολογίας.
Η Συμμαχία αποτελείται από 15 μέλη από το Μαυροβούνιο, τη Σερβία, την Τουρκία, την Ελλάδα, τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, ενισχύοντας τη συνεργασία και τη δικτύωση στον τομέα της καινοτομίας στην ευρύτερη περιοχή.
Το φετινό συνέδριο διοργανώνεται από το Πάρκο Καινοτομίας JOIST, το οποίο έχει την Προεδρία της Συμμαχίας για το 2025, σε συνδιοργάνωση με τον Ευρωπαϊκό Κόμβο Ψηφιακής Καινοτομίας στην Υγεία (Health Hub) και τον Ευρωπαϊκό Κόμβο Ψηφιακής Καινοτομίας για την Τεχνητή Νοημοσύνη (Smart Attica).
Εργαστήρια, θεματικές συζητήσεις, mentoring και hackathon — με Αγροδιατροφή, Logistics, Κυβερνοασφάλεια & ICT στο επίκεντρο
To SEEIC αναμένεται να συγκεντρώσει περισσότερους από 1.000 εκπροσώπους από τους τομείς της Αγροδιατροφής, της Εφοδιαστικής Αλυσίδας (Logistics), της Κυβερνοασφάλειας και των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ICT).
Την Παρασκευή 31 Οκτωβρίου, θα διεξαχθούν διαδραστικά εργαστήρια και θεματικές συνεδρίες, με έμφαση στη χρηματοδότηση της καινοτομίας, την ενδυνάμωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την ανάδειξη των τεχνολογικών πάρκων ως μοχλών περιφερειακής ανάπτυξης. Επιπλέον, θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης και να συνδεθούν με εκπροσώπους οργανισμών και φορέων από όλη την Ευρώπη.
Το Σάββατο 1 Νοεμβρίου, το ενδιαφέρον στρέφεται στον Μαραθώνιο Καινοτομίας (Innovation Sprint Hackathon), όπου επιλεγμένες ομάδες θα παρουσιάσουν καινοτόμες λύσεις και προτάσεις με ουσιαστικό αντίκτυπο διεκδικώντας μοναδικά βραβεία. Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν θεματικές συζητήσεις με επενδυτές, φορείς πολιτικής και εκπροσώπους του οικοσυστήματος καινοτομίας, με γνώμονα την προώθηση της τεχνολογικής ανάπτυξης μέσα από κοινές δράσεις, ανταλλαγή πόρων και στήριξη του οικοσυστήματος της καινοτομίας.
Το φετινό συνέδριο διοργανώνεται από το Πάρκο Καινοτομίας JOIST, το οποίο έχει την Προεδρία της Συμμαχίας για το 2025, σε συνδιοργάνωση με τον Ευρωπαϊκό Κόμβο Ψηφιακής Καινοτομίας για την Τεχνητή Νοημοσύνη Smart Attica, του Ευρωπαϊκού Κόμβου Ψηφιακής Καινοτομίας για την Υγεία Health Hub και του Ινστιτούτου Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας (iED). Την επιμέλεια των workshops έχουν αναλάβει τα ευρωπαϊκά προγράμματα STARRISE και CYBERSUITE.
Η διοργάνωση τελεί υπό την υποστήριξη του Δήμου Λαρισαίων, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, της εταιρείας παροχής λύσεων και υπηρεσιών Πληροφορικής Unisystems, του έργου Solarhub και του Δημοτικού Συμβουλίου Νεολαίας του Δήμου Λαρισαίων, ενώ Affiliate Partner της πρωτοβουλίας είναι ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Τεχνολογίας και Πληροφορικής Ελλάδος (ΣΕΤΠΕ).
Η συμμετοχή είναι δωρεάν. Για να εγγραφείτε και να βρείτε περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφθείτε τον επίσημο ιστότοπο της εκδήλωσης εδώ. Επίσης, μπορείτε να δείτε την ατζέντα του συνεδρίου εδώ.
Ο Τάσος Βασιλειάδης, Γενικός Διευθυντής του Πάρκου Καινοτομίας JOIST, ανέφερε:
«Το SEEIC 2025 είναι μια γιορτή καινοτομίας και συνεργασίας — μια ευκαιρία για όλους να συμμετάσχουν ενεργά στη διαμόρφωση του μέλλοντος της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Δεν είναι απλώς ένα συνέδριο αλλά μια δυναμική πλατφόρμα συνεργασίας που αναδεικνύει το ταλέντο, τη δημιουργικότητα και τις τεχνολογικές εξελίξεις στην περιοχή».
«Είναι ιδιαίτερη τιμή μας να φιλοξενούμε τη φετινή εκδήλωση στην Ελλάδα, αποδεικνύοντας ότι η χώρα μας μπορεί να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο».
Ο ίδιος πρόσθεσε: «Στο JOIST στόχος μας είναι να φέρουμε κοντά επιχειρήσεις, ερευνητικά κέντρα και επενδυτές, δημιουργώντας ένα πραγματικά διασυνδεδεμένο οικοσύστημα που προωθεί τη γνώση, τη βιώσιμη ανάπτυξη και την τεχνολογική πρόοδο. Μέσα από το JOIST, η Λάρισα και η Ελλάδα αποκτούν ρόλο-κλειδί στη διαμόρφωση της επόμενης ημέρας της επιχειρηματικότητας και της τεχνολογίας στην περιοχή μας».
