Το NYSE «σπάει» το ωράριο: Έρχεται 24/7 trading μετοχών και ETFs μέσω Blockchain

Newsroom
3'

Το «καμπανάκι» της Wall Street μπορεί σύντομα να μην σταματά να χτυπάει ποτέ. Σε μια κίνηση που φέρνει τα πάνω-κάτω στο παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα, το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE) ανακοίνωσε ότι αναπτύσσει μια νέα πλατφόρμα βασισμένη στο blockchain, η οποία θα επιτρέπει τη διαπραγμάτευση «tokenized» μετοχών και ETFs 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα.

Η είδηση, που μεταδόθηκε αρχικά από το Bloomberg, επιβεβαιώνει αυτό που πολλοί στην κοινότητα των fintech υποπτεύονταν εδώ και καιρό: Η παραδοσιακή αγορά ζηλεύει την ευελιξία των crypto και είναι έτοιμη να υιοθετήσει την τεχνολογία τους για να επιβιώσει στη νέα εποχή.

Τι αλλάζει για τους επενδυτές

Μέχρι σήμερα, το NYSE λειτουργεί με το κλασικό ωράριο 9:30 π.μ. με 4:00 μ.μ. (ώρα Νέας Υόρκης). Η νέα πλατφόρμα, που αναπτύσσεται από τη μητρική εταιρεία Intercontinental Exchange (ICE), υπόσχεται να καταργήσει αυτούς τους περιορισμούς.

Αν λάβει το «πράσινο φως» από τις ρυθμιστικές αρχές (βλέπε SEC), η πλατφόρμα θα προσφέρει:

24/7 Διαπραγμάτευση: Τέλος στα σαββατοκύριακα χωρίς δράση. Οι επενδυτές θα μπορούν να αντιδρούν σε ειδήσεις άμεσα, ανεξάρτητα από την ώρα ή την ημέρα.
Άμεση Εκκαθάριση (Instant Settlement): Ξεχάστε το T+1. Η χρήση blockchain σημαίνει ότι η μεταβίβαση της ιδιοκτησίας και η πληρωμή θα γίνονται σχεδόν ταυτόχρονα.
Tokenized Μετοχές: Οι μετοχές γνωστών εταιρειών και τα ETFs θα μετατρέπονται σε ψηφιακά tokens, επιτρέποντας πιθανότατα και την αγορά κλασματικών μεριδίων (fractional shares) με μεγαλύτερη ευκολία.

Blockchain: Από τον «Εχθρό» στον «Σύμμαχο»

Η τεχνολογία που κάποτε θεωρούνταν απειλή για το κατεστημένο της Wall Street, τώρα γίνεται το όχημά της για το μέλλον. Σύμφωνα με στελέχη της ICE, η πλατφόρμα θα συνδυάζει την υπάρχουσα, πανίσχυρη μηχανή αντιστοίχισης εντολών του NYSE με ιδιωτικά δίκτυα blockchain για την καταγραφή των συναλλαγών.

Επιπλέον, η πλατφόρμα εξετάζει τη χρήση stablecoins για τη χρηματοδότηση των συναλλαγών, ενώ συνεργάζεται ήδη με τραπεζικούς κολοσσούς όπως η Citigroup και η BNY Mellon για να διασφαλίσει τη ρευστότητα και την ασφάλεια των «tokenized καταθέσεων».

Το μεγάλο στοίχημα της SEC

Φυσικά, υπάρχει ένας μεγάλος αστερίσκος σε όλα αυτά: Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ (SEC). Η μετάβαση σε 24/7 trading και η χρήση blockchain για επίσημες μετοχές απαιτεί αυστηρό ρυθμιστικό έλεγχο.

Ωστόσο, η κίνηση του NYSE δείχνει ότι η αγορά δεν μπορεί πλέον να αγνοήσει την απαίτηση των retail επενδυτών για συνεχή πρόσβαση. Αν το πείραμα πετύχει, δεν μιλάμε απλώς για μια νέα υπηρεσία, αλλά για την αρχή του τέλους της «συνεδρίασης» όπως την ξέραμε.
Το Fintech και το ειδικά το blockchain δεν είναι πλέον το «παράλληλο» σύστημα. Γίνεται το λειτουργικό σύστημα της ίδιας της Wall Street.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο
ΑπόNewsroom
Ακολουθήστε
Tο πρώτο ειδησεογραφικό πόρταλ στην Ελλάδα για τις startups, που αναδεικνύει τα νέα και τη δυναμική του ελληνικού οικοσυστήματος. Εκτός από την καταγραφή του ελληνικού οικοσυστήματος καλύπτει τα τεκταινόμενα και τις διεθνείς τάσεις σε ό,τι αφορά στις startups, τις επενδύσεις, τις νομικές και φορολογικές ρυθμίσεις που αφορούν στα επιχειρηματικά οικοσυστήματα της Ευρώπης και του κόσμου.