Apple vs Vibe-Coding: Πώς η Startup Anything ανασυντάσσεται μετά το διπλό «μπλόκο» από το App Store

Πλέον, η startup αναζητά εναλλακτικές οδούς για να επιτρέψει στους χρήστες της να δημιουργούν mobile εφαρμογές.

Δήμητρα Τριανταφυλλάκη
4'

Η Apple φαίνεται να υιοθετεί μια ιδιαίτερα σκληρή στάση απέναντι στις εφαρμογές “vibe-coding“, μπλοκάροντας ενημερώσεις ή προχωρώντας σε οριστικές διαγραφές τους από το App Store. Ανάμεσα στα «θύματα» αυτής της πολιτικής βρίσκονται πλατφόρμες όπως το Replit, το Vibecode, αλλά και η Anything. Ενώ για τις δύο πρώτες απλώς «πάγωσαν» τα updates τους, η εφαρμογή της Anything διεγράφη από την πλατφόρμα δύο φορές. Πλέον, η startup αναζητά εναλλακτικές οδούς για να επιτρέψει στους χρήστες της να δημιουργούν mobile εφαρμογές.

Το χρονικό της διαγραφής

Όπως αναφέρει το TechCrunch, ο συνιδρυτής της Anything, Dhruv Amin, ανέφερε ότι η Apple αφαίρεσε την εφαρμογή τους αρχικά στις 26 Μαρτίου. Αν και υπήρξε μια σύντομη επαναφορά της στις 3 Απριλίου, το app αφαιρέθηκε ξανά με συνοπτικές διαδικασίες, καθώς η Apple ξεκαθάρισε ότι η εταιρεία δεν μπορεί να προωθεί τον εαυτό της ως «δημιουργό εφαρμογών» (app maker).

Η ρήτρα 2.5.2 και οι φόβοι της Apple

Η δικαιολογία της Apple εστιάζει στη ρήτρα 2.5.2 των όρων για τους developers, η οποία απαγορεύει αυστηρά στις εφαρμογές τη λήψη, εγκατάσταση ή εκτέλεση κώδικα. Οι ανησυχίες του τεχνολογικού κολοσσού επικεντρώνονται σε δύο άξονες:

Ασφάλεια: Υπάρχει το ενδεχόμενο η εφαρμογή να χρησιμοποιηθεί για τη λήψη κακόβουλου κώδικα.

Sideloading & App Review: Η Apple φοβάται ότι ένας χρήστης θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα επιβλαβές app, να το εγκαταστήσει απευθείας στο τηλέφωνό του (sideload) και στη συνέχεια να ισχυριστεί ψευδώς ότι πέρασε από τη διαδικασία App Review της εταιρείας.

Σύμφωνα με email της Apple που δημοσίευσε η Anything στο X, η εφαρμογή βρέθηκε στο στόχαστρο επειδή διαφημιζόταν ως mobile app builder για iPhone, προσφέροντας λειτουργίες όπως υποβολή στο App Store με ένα πάτημα, εξαγωγή κώδικα και πλήρη επεξεργασία του πηγαίου κώδικα.

Το “Plan B” και η στροφή στο Android

Μετά τη σύγκρουση με το οικοσύστημα του iOS, η Anything αναπροσαρμόζει άμεσα τη στρατηγική της για να συνεχίσει να εξυπηρετεί τους χρήστες της:

Λύση μέσω iMessage: Νωρίτερα αυτό τον μήνα, λάνσαρε ένα χαρακτηριστικό που επιτρέπει στους χρήστες να χτίζουν apps χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα του iMessage.

Desktop εφαρμογή: Η εταιρεία σχεδιάζει μια desktop companion εφαρμογή, ώστε οι χρήστες να μπορούν να κάνουν vibe-code mobile εφαρμογές από τον υπολογιστή τους.

Άνοιγμα στο οικοσύστημα της Google: Ο Amin σημείωσε ότι η εταιρεία πιθανότατα θα στραφεί στο λειτουργικό σύστημα Android, καθώς θεωρείται μια σημαντικά πιο ανοιχτή πλατφόρμα σε σχέση με το iOS για τη δημιουργία εφαρμογών.

Η πίεση της AI και οι αντιδράσεις της αγοράς

Η αυστηρή στάση της Apple έχει προκαλέσει αντιδράσεις από ισχυρούς «παίκτες» της αγοράς. Ο CEO της Epic Games, Tim Sweeney, απαντώντας στον Amjad Masad του Replit στο X, τόνισε ότι η Apple πρέπει «να σταματήσει άμεσα να μπλοκάρει τις εφαρμογές ανάπτυξης εργαλείων».

Την ίδια στιγμή, η AI αλλάζει ραγδαία τα δεδομένα. Σύμφωνα με αναφορά του The Information, χάρη στα εργαλεία προγραμματισμού που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI-powered coding), η Apple είδε τις υποβολές νέων εφαρμογών να κάνουν άλμα 84% μέσα σε ένα μόνο τρίμηνο.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο