Αφιέρωμα στις 22 ομάδες του MITEF Startup Competition 2020, Μέρος 4ο

Διατηρώντας την παράδοση το Startupper.gr σε συνεργασία με το MIT Enterprise Forum Greece  σας παρουσιάζει ένα αφιέρωμα στις 22 semifinalist ομάδες του MITEF Greece Startup Competition 2020 που βρίσκεται σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί τον ερχόμενο Ιούνιο.

Ο φετινός διαγωνισμός τρέχει σε τρία track: General, η οποία απευθύνεται σε τεχνολογικές Startups, Energy σε συνεργασία με τα Ελληνικά Πετρέλαια και θα αφορά την καινοτομία στο χώρο της ενέργειας και Maritime σε συνεργασία με το Athens Maritime Innovation Center με επίκεντρο τη Ναυτιλία και τη γαλάζια οικονομία.

Διαβάστε εδώ το πρώτο μέρος.
Διαβάστε εδώ το δεύτερο μέρος.
Διαβάστε εδώ το τρίτο μέρος.

ResQ Biotech, General Track

Ιδέα / επιχειρηματική πρόταση / λύση
Η ResQ Biotech είναι μια εταιρεία βιοτεχνολογίας υψηλής καινοτομίας που στοχεύει στην ανακάλυψη και προκλινική ανάπτυξη μορίων με δυνητικά θεραπευτικές ιδιότητες κατά ασθενειών που προκαλούνται από προβληματική αναδίπλωση πρωτεϊνών, όπως η νόσος Alzheimer, η πλάγια μυoτροφική σκλήρυνση, η νόσος Huntington, ο διαβήτης τύπου 2 κ.ά..
Η στόχευσή της βασίζεται σε επιστημονικές μελέτες των τελευταίων ετών που έχουν δείξει ότι περισσότερες από 50 ανθρώπινες ασθένειες προκαλούνται εξαιτίας ενός κοινού μοριακού μηχανισμού: συγκεκριμένες πρωτεΐνες εμφανίζουν έντονη τάση να αναδιπλώνονται με προβληματικό τρόπο και να προσκολλώνται η μία πάνω στην άλλη. Έτσι, δημιουργούνται και συσσωρεύονται τελικά «πακετάκια» πρωτεϊνών (συσσωματώματα), τα οποία έχουν μικρά (ολιγομερή) ή μεγαλύτερα μεγέθη (ινίδια) και τα οποία έχουν βρεθεί να είναι τοξικά για συγκεκριμένα ανθρώπινα κύτταρα, ιστούς και όργανα. Οι ασθένειες με το χαρακτηριστικό αυτό ονομάζονται συνολικά «ασθένειες προβληματικής αναδίπλωσης πρωτεϊνών».
Η ανάγκη της φαρμακευτικής βιομηχανίας για αποτελεσματικά θεραπευτικά μόρια κατά ασθενειών προβληματικής αναδίπλωσης πρωτεϊνών είναι τεράστια, καθώς από τις σοβαρές ασθένειες αυτές πάσχει ένας πολύ μεγάλος αριθμός ασθενών ενώ, παράλληλα, οι περισσότερες από αυτές παραμένουν ανίατες.
Μια πολλά υποσχόμενη προσέγγιση για την ανάπτυξη νέων φαρμάκων κατά των καταστάσεων αυτών είναι η ανακάλυψη μορίων με την ικανότητα να αποτρέπουν τη προβληματική πρωτεϊνική αναδίπλωση και τη δημιουργία τοξικών συσσωματωμάτων.
Τα τελευταία χρόνια, οι ιδρυτές της ResQ Biotech επιδιώξαμε κάτι ανατρεπτικό: να ξεκινήσουμε από έναν απλό μονοκύτταρο οργανισμό όπως το βακτήριο Escherichia coli, το οποίο δεν έχει όργανα, ούτε μοιάζει καθόλου με τα κύτταρά μας, ούτε παράγει φυσικά αυτές τις πρωτεΐνες που εμπλέκονται σε ασθένειες προβληματικής αναδίπλωσης πρωτεϊνών, και να το μετατρέψουμε σε ένα «κυτταρικό εργοστάσιο» ανακάλυψης δυνητικών κατά ασθενειών αυτών.

Προβλήματα που επιλύετε / έμπνευση για ιδέα;
Παρ όλες τις επιτυχίες, η διαδικασία ανακάλυψης νέων φαρμάκων στη φαρμακευτική βιομηχανία παραμένει αρκετά αναποτελεσματική, χρονοβόρα και πολύ ακριβή. Επιπλέον, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, για τη συντριπτική πλειοψηφία των ασθενειών προβληματικής πρωτεϊνικής αναδίπλωσης δεν υπάρχουν ακόμα αποτελεσματικές θεραπείες.
Αποσκοπώντας στο να προσφέρουμε λύσεις στα παραπάνω προβλήματα, αποφασίσαμε να προσπαθήσουμε εκμεταλλευτούμε τις τεράστιες βιοσυνθετικές δυνατότητες των μικροβιακών κυττάρων. Έτσι, στο πλαίσιο των ερευνητικών μας δραστηριοτήτων στο Ινστιτούτο Χημικής Βιολογίας του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, εφαρμόσαμε βιοτεχνολογικές μεθόδους για να αναπτύξουμε τροποποιημένα βακτήρια με την ικανότητα να επιτελούν ταυτόχρονα και αποτελεσματικά δύο σύνθετες λειτουργίες: (1) να παράγουν έναν πολύ μεγάλο αριθμό διαφορετικών ενώσεων (εκατοντάδες εκατομμύρια ή δισεκατομμύρια διαφορετικά μόρια), και (2) να ανιχνεύουν εύκολα και γρήγορα τα σπάνια βιοδραστικά μόρια που αποτρέπουν την προβληματική πρωτεϊνική αναδίπλωση και τη δημιουργία των βλαβερών τοξικών πρωτεϊνικών συσσωματωμάτων που αναφέρθηκαν παραπάνω.

Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα που προσφέρει η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι τα εξής:

1. Παραγωγή και μελέτη ενός τεράστιου αριθμού διαφορετικών μορίων, αυξάνοντας δραματικά οι πιθανότητες να ανακαλύψουμε μόρια με τις επιθυμητές ιδιότητες.
2. Άνευ προηγουμένου απλότητα, ταχύτητα και χαμηλό κόστος.
3. Νέα βιοδραστικά μόρια που δεν έχουν περιγράψει ποτέ ξανά στο παρελθόν και χωρίς περιορισμούς διανοητικής ιδιοκτησίας
4. Αποτελεί μια τεχνολογία-πλατφόρμα, η οποία μπορεί να εφαρμοστεί για την ανακάλυψη δυνητικών φαρμάκων για ένα πλήθος διαφορετικών ασθενειών που προκαλούνται από προβληματική αναδίπλωση πρωτεϊνών.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones;
Η ResQ Biotech IKE ιδρύθηκε ως εταιρεία-τεχνοβλαστός (spin-off) του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (ΕΙΕ) το καλοκαίρι του 2019  με έδρα το Επιστημονικό Πάρκο Πατρών. Έχουμε ήδη ένα pipeline που περιλαμβάνει ενώσεις-οδηγούς κατά τριών ασθενειών, τη νόσο Alzheimer, την πλάγια μυοτροφική σκλήρυνση και το καρκινικό σύνδρομο Li-Fraumeni, ενώ 5 επιπλέον θεραπευτικοί στόχοι βρίσκονται στη φάση του screening. Έχουμε υποβάλει αιτήσεις για διπλώματα ευρεσιτεχνίας που αφορούν χαρακτηριστικά της τεχνολογίας καθώς τις πρώτες ομάδες των μορίων μας που στοχεύουν στη νόσο Alzheimer και την πλάγια μυοτροφική σκλήρυνση. Βασική μας προτεραιότητα στην παρούσα φάση είναι η εξεύρεση ιδιωτικών επενδύσεων αρχικού σταδίου (seed funding) για να υποστηρίξουν την περαιτέρω ανάπτυξη των μορίων της εταιρείας.

Γιατί συμμετέχετε στο διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;
Συμμετέχουμε στο διαγωνισμό του MITEF ευελπιστώντας στο να έχουμε συμβουλευτική υποστήριξη στη βελτιστοποίηση του επιχειρηματικού μας σχεδίου και την αποτελεσματική προσέγγιση επενδυτικών κεφαλαίων που θα υποστηρίξουν την προσπάθειά μας.

Finloop,  General Track

Ιδέα / επιχειρηματική πρόταση / λύση
Έχοντας βιώσει έντονα γύρω μας την οικονομική ασφυξία που μπορεί να επιφέρει ένα δάνειο που δεν ελήφθη λελογισμένα, θέσαμε σαν βασικό στόχο και άξονα δράσης της finloup της εξυγίανση της πιστοληπτικής διαδικασίας. Εκ των ων ουκ άνευ αποτελούν η πλήρης κατανόηση των όρων δανειοδότησης, η εύκολη εύρεση της καλύτερης προσφοράς στην αγορά για τις ανάγκες του καταναλωτή, και κυρίως η προσωποποιημένη, άμεση εξυπηρέτηση. Η finloup δίνει στον χρήστη τη δυνατότητα να πραγματοποιεί τις αγορές του πληρώνοντας με δόσεις, με ένα προσωποποιημένο πλάνο αποπληρωμής βασισμένο στις δικές του ανάγκες. Με αυτόν τον τρόπο, ο χρήστης μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες του ακόμα και αν δεν έχει άμεση πρόσβαση σε μετρητά. Έμφαση δίνουμε στις επείγουσες καταστάσεις που ο χρήστης χρειάζεται μια άμεση λύση, όπως στην περίπτωση ατυχήματος και ανάγκης επισκευής του αυτοκινήτου.

Για να προσφέρει τις υπηρεσίες της, η finloup αναπτύσσει ένα εκτεταμένο δίκτυο που περιλαμβάνει εμπόρους/συνεργεία που θέλουν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, ασφαλιστικές εταιρίες που ψάχνουν τρόπους να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών τους, τράπεζες και παρόχους προϊόντων πίστης που θέλουν να βρουν δανειολήπτες χαμηλού ρίσκου. Η finloup βρίσκεται στο επίκεντρο του οικοσυστήματος αυτού και προσφέρει αξία σε όλα τα συμβαλλόμενα μέρη, πάντα τοποθετώντας στο επίκεντρο τον τελικό καταναλωτή, ο οποίος βρίσκει εύκολο και φθηνό τρόπο χρηματοδότησης προκειμένου να ικανοποιήσει τις ανάγκες του.

Προβλήματα που επιλύετε / έμπνευση για ιδέα;
Εφαλτήριο για την υλοποίηση του συγκεκριμένου προϊόντος αποτέλεσε η συνειδητοποίηση πως τα προϊόντα πίστης, από τοκοχρεωλυτικά δάνεια μέχρι πιστωτικές κάρτες, δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των καταναλωτών. Σε μια εποχή που όλα πραγματοποιούνται άμεσα και online, οι χρήστες απαιτούν εύκολες και γρήγορες υπηρεσίες, με ξεκάθαρους όρους και τον έλεγχο στα χέρια τους. Οι προσωποποιημένες υπηρεσίες θεωρούνται για πολλούς δεδομένες, όμως η αγορά πίστης δεν έχει εξελιχθεί στον ανάλογο βαθμό.

Ο δεύτερος παράγοντας που έπαιξε καταλυτικό ρόλο στον σχεδιασμό του προϊόντος είναι η έλευση του open banking στον χρηματοοικονομικό κλάδο. Το open banking άλλαξε τα δεδομένα στον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, δίνοντας στον τελικό καταναλωτή τον έλεγχο των τραπεζικών του δεδομένων και την ελευθερία να τα αξιοποιήσει όπως αυτός θέλει. Οι εξελίξεις που έφερε το open banking στην Ευρώπη, τεχνολογικά και νομοθετικά, άνοιξαν τον δρόμο σε καινούριες υπηρεσίες και επιχειρηματικά μοντέλα.

Η finloup δράττεται της ευκαιρίας και αναπτύσσει ένα καινοτόμο προϊόν που στοχεύει στην παροχή άμεσης χρηματοδότησης στο σημείο πώλησης, εκεί δηλαδή που ο καταναλωτής το χρειάζεται περισσότερο. Για να το επιτύχει αυτό, αξιοποιεί τα τραπεζικά δεδομένα προκειμένου να αξιολογήσει τον κίνδυνο αθέτησης των υποχρεώσεων του καταναλωτή και συνδέεται με παρόχους προϊόντων πίστης για να προτείνει στον καταναλωτή το καταλληλότερο δανειακό προϊόν και τον πιο συμφέροντα τρόπο αποπληρωμής.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones;
Έπειτα από πολλές ασκήσεις που σκοπό είχαν να κατανοήσουμε ποια είναι η ανάγκη του πελάτη μας και πώς το προϊόν μας μπορεί να την καλύψει στον μέγιστο δυνατό βαθμό, η ομάδα χτίζει στην παρούσα φάση το λειτουργικό πρωτότυπο (MVP) που θα επιτρέψει σε συγκεκριμένους χρήστες να λάβουν προϊόν πίστης στο σημείο πώλησης. Προς την επίτευξη του στόχου αυτού, έχουν ήδη αναπτυχθεί συνεργασίες με σημαντικά στελέχη και εταιρίες της αγοράς για την συν-δημιουργία του πρωτότυπου. Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζεται η ανάπτυξη ενός προϊόντος με χαρακτηριστικά που ικανοποιούν τις ανάγκες των πελατών, καθώς παράλληλα εγκαθιδρύονται τα κανάλια διανομής μέσω των οποίων το προϊόν θα διοχετευτεί τελικά στην αγορά.

Γιατί συμμετέχετε στο διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;
Η συμμετοχή στο MITEF Greece Startup Competition 2020 είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για την finloup, καθώς παρέχει ποικίλα οφέλη που μπορούν να επιταχύνουν την εξέλιξη και ανάπτυξη της εταιρίας και του προϊόντος. Μέσα από ένα πρόγραμμα εκπαιδευτικών σεμιναρίων απόλυτα προσανατολισμένων στις ανάγκες μίας startup, οι συμμετέχοντες βρίσκουν λύσεις σε πραγματικά προβλήματα. Ένας επιχειρηματικός διαγωνισμός με ισχυρό brand και διεθνή χαρακτήρα, το MITEF δίνει σημαντικές ευκαιρίες για δικτύωση, προβολή και ανάπτυξη.

Σημαντικότερο πυλώνα του διαγωνισμού αναμφίβολα αποτελούν οι άνθρωποι. Όλες οι ομάδες έχουν την μοναδική ευκαιρία να έρχονται σε επαφή με καταξιωμένους επαγγελματίες πολυετούς εμπειρίας και με βαθιά κατανόηση του κόσμου της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, καθώς και με πολύ υψηλού επιπέδου ομάδες συμμετεχόντων, ενώ η πολύ καλή οργάνωση επιτρέπει να γίνεται το «perfect match» και να δημιουργείται η μέγιστη αξία για τους συμμετέχοντες.

Syndeseas Integrated Solution, Maritime Track

Από αριστερά: Michalis Agapiou, CEO Naval Architect, Evangelia Fotopoulou, General Manager, Angelos Hadjiphilippou, CTO, Nikolaos Felesakis, Sales Manager Mechanical, Yiannis Ioannou, Investors Relations Manager, Christoforos Antzouli, Maritime Economist.

Ιδέα / επιχειρηματική πρόταση / λύση
Το 90% του παγκοσμίου εμπορίου πραγματοποιείται μέσω θαλάσσης, με τη ναυτιλία να ευθύνεται για την εκπομπή ενός δισεκατομμυρίου τόνων CO2 ετησίως. Η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής έχει καταστεί παγκόσμια προτεραιότητα, και αφορά όλους μας.
Ως επιστήμονες και επαγγελματίες του χώρου της ναυτιλίας και των τεχνολογιών πληροφορικής, νιώσαμε ως υποχρέωση μας να προσθέσουμε και τη δική μας συμβολή στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Για τον λόγο αυτό δημιουργήσαμε το Syndeseas Integrated Solution, ένα ολοκληρωμένο cloud-based, low cost – high yield λογισμικό ικανό να ενισχύσει και να βελτιστοποιήσει τη συμβολή της ναυτιλίας προς την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, μέσω:

1. της αποτελεσματικής εφαρμογής των σχετικών διεθνών κανονισμών, απλοποιώντας και βελτιστοποιώντας την εφαρμογή τους για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (πλήρωμα, πλοιοδιαχειρίστρια εταιρεία, ανεξάρτητο επαληθευτή, κράτος σημαίας), και
2. της βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων, μέσω της αξιοποίησης επιχειρησιακών δεδομένων σε πραγματικό χρόνο.

Προβλήματα που επιλύετε / έμπνευση για ιδέα;
Για τον έλεγχο και περιορισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυσιπλοϊα, έχουν θεσπιστεί και τεθεί σε εφαρμογή συγκεκριμένοι διεθνείς κανονισμοί για την παρακολούθηση, αναφορά και επαλήθευση της κατανάλωσης καυσίμων και εκπομπών CO2 από πλοία πέραν των 5000GT, σε ετήσια βάση.
Η συμμόρφωση με αυτούς τους νέους κανονισμούς, έρχεται να προστεθεί ως επιπλέον φόρτος εργασίας στα πληρώματα των πλοίων αλλά και στο προσωπικό των πλοιοδιαχειριστριών εταιρειών που τους υποστηρίζουν από την ξηρά. Ωστόσο, ο ήδη βαρύς φόρτος εργασίας, καθώς και το κόστος ανάπτυξης ή υιοθέτησης λύσεων για ανάλυση των επιχειρησιακών δεδομένων των πλοίων που αναφέρονται από το πλήρωμα σε καθημερινή βάση, λειτουργεί αποτρεπτικά προς την κατεύθυνση αξιοποίησης τους για βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων και μείωσης της κατανάλωσης καυσίμων και των εκπομπών καυσαερίων.
Η λύση που προτείνουμε, είναι στην ουσία ένα λογισμικό που δρα ως τεχνολογικός καταλύτης, αφού είναι σε θέση να αξιοποιήσει οποιαδήποτε υφιστάμενη τεχνολογία σε ένα πλοίο και οποιοδήποτε σύστημα αναφοράς εφαρμόζεται από την πλοιοδιαχειρίστρια εταιρεία για την αυτόματη συλλογή επιχειρησιακών δεδομένων, τον διαρκή έλεγχο και επαλήθευση τους (pre-verification) καθ’όλη τη διάρκεια του έτους. Το Syndeseas μπορεί ν’ αναλάβει εξ ολοκλήρου να διαχειριστεί τόσο την εφαρμογή των διεθνών κανονισμών όσο και την σε πραγματικό χρόνο αξιοποίηση επιχειρησιακών δεδομένων από το πλοίο, την επαλήθευση και εμπλουτισμό τους από δεδομένα AIS / δορυφόρους και την ανάλυση τους για σχεδιασμό προτεινόμενων δράσεων για βελτίωση της ενεργειακής του απόδοσης.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones;
Το Syndeseas σήμερα εξυπηρετεί 350 πλοία, με πελάτες απ’όλο τον κόσμο.
Έχουμε κατορθώσει να συνάψουμε σημαντικές στρατηγικές συνεργασίες, συμπεριλαμβανομένων συμφωνιών με τέσσερις  νηογνώμονες και δύο ανεξάρτητους επαληθευτές, ενώ η προώθηση της λύσης μας γίνεται και με την υποστήριξη του δικτύου συνεργατών που αναπτύξαμε, με παρουσία σε Κύπρο, Ελλάδα, Βουλγαρία, Λίβανο, Αίγυπτο και Παναμά.

Επιπροσθέτως έχουμε διοργανώσει σειρά σεμιναρίων σχετικά με τους κανονισμούς EU MRV & IMO DCS σε Κύπρο και εξωτερικό (Λίβανο, Κίνα, Παναμά, Ονδούρα), με παρουσία πέραν των 165 συμμετεχόντων από 85 διαφορετικούς οργανισμούς.

Γιατί συμμετέχετε στο διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;

Η συμμετοχή μας στο διαγωνισμό αποτελεί μια στρατηγική κίνηση για την εταιρεία μας.
Κατ’αρχάς είναι μια σημαντική αναγνώριση για μας ως maritime tech startup η επιλογή μας για συμμετοχή στο πρώτο Maritime Track που υλοποιείται στην Ελλάδα από το MITEF Greece.
Επιπλέον ο διαγωνισμός αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία προβολής, δικτύωσης και προώθησης της εταιρείας και της λύσης μας στην Ελλάδα, την πρώτη σε πλοιοκτησία χώρα στον κόσμο.
Το κυριότερο όφελος ωστόσο, έγκειται στο γεγονός ότι έχουμε την ευκαιρία να λάβουμε υψηλού επιπέδου εκπαίδευση και καθοδήγηση από ανθρώπους καταξιωμένους και έμπειρους στον τομέα τους. Αποκτούμε έτσι επιπλέον σημαντικά εφόδια για να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε το scale-up της εταιρείας μας, υπό τους καλύτερους δυνατούς όρους.

Optechange, Energy Track

Ιδέα / επιχειρηματική πρόταση / λύση
Η εταιρεία μας ονομάζεται Οptecharge (https://optecharge.com/) και δραστηριοποιείται στον χώρο της ηλεκτροκίνησης και των έξυπνων δικτύων ενέργειας. Το όραμα και η αποστολή μας είναι να συμβάλουμε στην ομαλή μετάβαση σε περιβαλλοντικά βιώσιμες κοινωνίες, ιδιαίτερα στον τομέα της Ενέργειας και των Μεταφορών, μέσα από την παροχή καινοτόμων και οικονομικά βιώσιμων λύσεων.
Έχοντας μεγάλη τεχνική και ερευνητική εμπειρία σε πληροφοριακά συστήματα, στην αγορά ενέργειας και στην τεχνητή νοημοσύνη ενώνουμε τις δυνάμεις μας για την εκπλήρωση της αποστολής μας.Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα αλλά και προκλήσεις που επιφέρει η υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης στις σύγχρονες κοινωνίες είναι αυτό της φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων, τόσο από πλευράς υποδομών που καλείται να αναπτύξει ο πάροχος ενέργειας όσο και από πλευράς κόστους υποδομών των λοιπών ενδιαφερομένων μερών καθώς και παροχής υπηρεσιών φόρτισης.
Η παραδοσιακή λύση -η οποία προβλέπει ένα φορτιστή ανά όχημα για την εξυπηρέτηση ενός στόλου ηλεκτρικών οχημάτων- είναι πολλές φορές αδύνατο να υλοποιηθεί σε επίπεδο δικτύου, καθώς ο φόρτος που δημιουργεί η μέθοδος αυτή στο δίκτυο είναι τεράστιος. Επιπλέον, το κόστος εγκατάστασης των φορτιστών είναι πολύ υψηλό και αυτό αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για τους διαχειριστές στόλων ηλεκτρικών οχημάτων. Η Optecharge προσφέρει μια λύση σε επίπεδο υποδομών (hardware) και ανάπτυξης λογισμικού (software) η οποία εξασφαλίζει σημαντική μείωση στο αρχικό κόστος εγκατάστασης των υποδομών φόρτισης, καθώς και μείωση του συνολικού φόρτου του δικτύου ενέργειας.Ειδικότερα, η λύση μας περιλαμβάνει προϊόντα που συνδυάζουν εξειδικευμένους αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης για τον ευφυή χρόνο-σχεδιασμό πλάνων φόρτισης, που επιτρέπουν τη μέγιστη αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την ελαχιστοποίηση του κόστους φόρτισης. Η λύση μας επιπρόσθετα περιλαμβάνει αλγορίθμους υψηλής ακρίβειας για την εκτίμηση του οικονομικού οφέλους που αναμένεται να έχει ένας διαχειριστής στόλου, από την υιοθέτηση των προϊόντων μας. Επιπλέον, εφαρμόζουμε βελτιστοποιήσεις σε επίπεδο φορτιστή, σταθμού φόρτισης, συστάδων σταθμών φόρτισης, καθώς και σε επίπεδο παρόδου.

Προβλήματα που επιλύετε / έμπνευση για ιδέα;
Ως Οptecharge επιλύουμε προβλήματα στους τομείς της ηλεκτροκίνησης και των έξυπνων δικτύων ενέργειας. Η ερευνητική μας πορεία, αλλά και η τριβή μας με την αγορά ενέργειας, μέσα από τη συμμετοχή μας σε μεγάλο αριθμό ερευνητικών έργων, μας επέτρεψε να αντιληφθούμε την ανάγκη που δημιουργείται διεθνώς, αναφορικά με τις υποδομές φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και την ανάπτυξη έξυπνων δικτύων ενέργειας και προς την κατεύθυνση αυτή, να προσδιορίσουμε επιλύσιμα προβλήματα.
Το πάθος μας για την ανάπτυξη και παροχή ολοκληρωμένων και καινοτόμων λύσεων, που θα οδηγήσουν σε περιβαλλοντικά και ενεργειακά βιώσιμες κοινωνίες, μας οδήγησε στη σύσταση της ομάδας και τη συνεχή εντριβή μας σε θέματα εξοικονόμησης πόρων και βελτιστοποίησης διαδικασιών, αναπτύσσοντας πρωτότυπες και οικονομικά και περιβαλλοντικά βιώσιμες λύσεις. Ουσιαστικά προσφέρουμε μια πολυδιάστατη λύση στο πρόβλημα της φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων, από την οποία μπορεί να επωφεληθεί κάθε ενδιαφερόμενο μέρος.

Μειώνοντας το κόστος υποδομών φόρτισης έως και 90%, αφαιρούμε θεμελιώδη εμπόδια που θα επιτρέψουν την ολοκληρωμένη και βιώσιμη ένταξη της ηλεκτροκίνησης στο υφιστάμενο δίκτυο μεταφορών. Επιπλέον, οι αλγοριθμικές μας λύσεις επιτρέπουν την εξομάλυνση της ενεργειακής ζήτησης σε επίπεδο παρόδου, με αποτέλεσμα ένα σταθερότερο και πιο αξιόπιστο δίκτυο. Το προϊόν μας επιτρέπει μεταξύ άλλων στον χρήστη να ενημερωθεί για τον εκτιμώμενο χρόνο φόρτισης, το κόστος φόρτισης και την αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, έτσι ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες του, με μειωμένο κόστος, σε λιγότερο χρόνο και κυρίως με ένα περιβαλλοντικά υπεύθυνο τρόπο.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones;
Η εταιρεία μας αυτή την στιγμή έχει σχεδιάσει και κατασκευάσει ένα MVP (Minimum Value Product), ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία απόκτησης του διπλώματος ευρεσιτεχνίας.

Αρχικά, η εταιρεία μας ανέπτυξε και παρουσίασε την ιδέα της στον 1ο διήμερο Μαραθώνιο Καινοτομίας «Go 4.0 Green Crowdhackathon», που διοργάνωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στο πλαίσιο του οποίου έλαβε σημαντική διάκριση, η οποία μας επιτρέπει μέχρι και σήμερα να λαμβάνουμε την πολύτιμη στήριξη αλλά και αιγίδα του Υπουργείου, σε ότι αφορά την εξέλιξη καθώς και πρακτική εφαρμογή της ιδέας μας.

Στο πλαίσιο αυτό, εξασφαλίσαμε τη διεξαγωγή του πρώτου πιλοτικού προγράμματος στο ίδιο το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Παράλληλα, βρισκόμαστε στη διαδικασία ολοκλήρωσης των διαβουλεύσεων με έναν εκ των μεγαλυτέρων φορέων στον χώρο των μετακινήσεων στην Ελλάδα, προκειμένου τη διεξαγωγή δεύτερου πιλοτικού προγράμματος πολύ μεγάλης κλίμακας. Τα δύο πιλοτικά προγράμματα αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι και τον Ιούλιο του 2020.

Βρισκόμαστε επιπλέον σε διαβουλεύσεις με δύο εισηγμένες εταιρείες του ιδιωτικού τομέα, προκειμένου τη συνεργασία μας στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού του στόλου τους σε ηλεκτρικό.

Τέλος, τρεις δήμοι στην Αθήνα έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για συνεργασία που θα αφορά τη δημιουργία χώρων στάθμευσης ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ έχουν εκφράσει και την επιθυμία για εκσυγχρονισμό μέρους του στόλου τους σε ηλεκτρικό.

Σκοπεύουμε εντός του επόμενου τριμήνου να έχουμε έτοιμη μία beta έκδοση του προϊόντος μας και εντός του επόμενου εξαμήνου να έχουμε έτοιμο το τελικό προϊόν μας. Επιπλέον, στοχεύουμε μέχρι τον ερχόμενο Δεκέμβριο, να διερευνήσουμε περαιτέρω τη βάση των πελατών μας, καθώς και να αναπτύξουμε τις πρώτες μας συνεργασίες με πελάτες εκτός Ελλάδος.

Γιατί συμμετέχετε στο διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;
Ως Optecharge συμμετέχουμε στο MITEF Greece Startup Competition, προκειμένου μέσα από τα workshops, τα σεμινάρια και τις υπηρεσίες συμβουλευτικής από καταρτισμένους επαγγελματίες του χώρου, να μπορέσουμε να μεταφέρουμε τις ιδέες μας από το “εργαστήριο” στην κοινωνία και την αγορά, να εξελιχτούμε σε μια ομάδα με οικονομική και εμπορική συνειδητότητα και να παρέχουμε καινοτόμες λύσεις υψηλού επιπέδου στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και των έξυπνων δικτύων. Οι ευκαιρίες δικτύωσης και προώθησης της εταιρείας μας σε εγχώριους και διεθνείς επενδυτές, μέσω της συμμετοχής μας στον διαγωνισμό, αποτελούν αναγκαίες συνθήκες, των οποίων η επίτευξη θα επιτρέψει την περαιτέρω εξέλιξή μας και θα καταστήσει ικανή την υλοποίηση του οράματός μας.

TripGenie, General Track

Αριστερά, Ράνια Ριγοπούλου, δεξιά Ρενάτο Σέρα

Ιδέα / επιχειρηματική πρόταση / λύση
Η Ρένια και ο Ρενάτο γνωρίστηκαν στο Λονδίνο όπου και δούλευαν στην ίδια ομάδα για 3 χρόνια, ως Senior Product Manager και Software engineer αντίστοιχα. Όντας και οι δύο ενεργοί ταξιδιώτες, με περισσότερα από 40 χώρες στο ενεργητικό τους, γνωρίζουν από πρώτο χέρι πόσο χρονοβόρα διαδικασία είναι ο σχεδιασμός ενός εξατομικευμένου ταξιδιού, ειδικά όταν πρόκειται για ένα πολυήμερο ταξίδι για παραπάνω από τρία άτομα.

Σήμερα, ο μέσος ταξιδιώτης που επιθυμεί να οργανώσει ένα πολυήμερο ταξίδι μόνος του, χωρίς τη βοήθεια κάποιου πρακτορείου, αφιερώνει κατά μέσο όρο 92 ήμερες στην αναζήτηση πληροφοριών και το δημιουργία του προγράμματος χρησιμοποιώντας 8-10 travel apps.

Το TripGenie είναι ένα one-stop-shop για οτιδήποτε ένας ταξιδιώτης χρειάζεται τόσο για την οργάνωση του ταξιδιού του όσο και κατά τη διάρκεια του. Η κύρια καινοτομία όμως είναι η δυνατότητα εύρεσης και αγοράς πλάνων ταξιδιού που έχουν δημιουργηθεί από άλλα μέλη της πλατφόρμας. Δηλαδή ο χρήστης όχι μόνο θα μπορεί να χτίσει το ταξίδι του στο TripGenie αλλά θα μπορεί και να το διαθέσει προς πώληση σε άλλα μέλη της πλατφόρμας, που θα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν ως βάση για το δικό τους ταξιδιωτικό πλάνο.

Προβλήματα που επιλύετε / έμπνευση για ιδέα;
Είναι δεδομένο ότι η νεότερη γενιά ταξιδιωτών προτιμά να οργανώνει τα ταξίδια μόνη της, όχι μόνο επιδιώκοντας τις χαμηλότερες δυνατόν τιμές αλλά κυρίως αναζητώντας δραστηριότητες που θα τους προσφέρουν μοναδικές τοπικές εμπειρίες.

Στο TripGenie, ο χρήστης θα μπορεί να αναζητήσει πληροφορίες για το ταξίδι που διοργανώνει καθώς και να κάνει κρατήσεις, όχι μόνο για αεροπορικά και ξενοδοχεία αλλά και εστιατόρια, δραστηριότητες και τοπικές μεταφορές. Όλες τις πληροφορίες που συλλέγει, θα μπορεί να τις καταχωρεί και οργανώνει στο “Itinerary Builder”, και να τις επεξεργάζεται μαζί με τα μέλη της ταξιδιωτικής του παρέας.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού θα μπορεί να χρησιμοποιεί την εφαρμογή για να ανανεώνει το πλάνο του αλλά και για να δέχεται ειδοποιήσεις για αλλαγές στις κρατήσεις του.

Ο δημιουργός του πλάνου ταξιδιού θα έχει την επιλογή να κρατήσει το ταξίδι στην πλατφόρμα για προσωπική χρήση ή να το διαθέσει προς πώληση σε άλλους χρήστες που ενδιαφέρονται να ταξιδέψουν στον ίδιο προορισμό και θέλουν να εξοικονομήσουν χρόνο στην οργάνωση του ταξιδιού.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones;
Αυτή τη στιγμή η ομάδα δουλεύει σε μια beta έκδοση της εφαρμογής που θα περιλαμβάνει την υπηρεσία “Scratchmap”. Ο χρήστης θα μπορεί να αποθηκεύσει τις χώρες και πόλεις που έχει επισκεφτεί και να δει τι ποσοστό του κόσμου, μιας ηπείρου ή κάποιας συγκεκριμένης χώρας έχει επισκεφτεί καθώς και πώς συγκρίνεται με φίλους ή άλλους χρήστες τις εφαρμογής.
Αυτό είναι απλά το πρώτο βήμα. Η ομάδα έχει αρχίσει να δουλεύει στο σχεδιασμό την κύριας υπηρεσίας του TripGenie, το “Ιtinerary builder” και θα αρχίσει το development μετά και την έκδοση του beta app. Μέχρι το τέλος του χρόνου, ευελπιστούμε οι χρήστες μας να έχουν πραγματοποιήσει ένα ταξίδι το οποίο σχεδίασαν και οργάνωσαν στο TripGenie.

Γιατί συμμετέχετε στο διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;
H ομάδα αποφάσισε να συμμετάσχει στο MITEF Greece Startup Competition 2020 τόσο για τη μεθοδολογία του προγράμματος αλλά και την καθοδήγηση από μέντορες διεθνούς κύρους και τη δικτύωση με σημαντικά στελέχη της ελληνικής αγοράς.