Ultimate magazine theme for WordPress.

Αφιέρωμα στις 22 ομάδες του MITEF Startup Competition 2020, Μέρος 1ο

Διατηρώντας την παράδοση το Startupper.gr σε συνεργασία με το MIT Enterprise Forum Greece  σας παρουσιάζει ένα αφιέρωμα στις 22 semifinalist ομάδες του MITEF Greece Startup Competition 2020 που βρίσκεται σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί τον ερχόμενο Ιούνιο.

Ο φετινός διαγωνισμός τρέχει σε τρία track: General, η οποία απευθύνεται σε τεχνολογικές Startups, Energy σε συνεργασία με τα Ελληνικά Πετρέλαια και θα αφορά την καινοτομία στο χώρο της ενέργειας και Maritime σε συνεργασία με το Athens Maritime Innovation Center με επίκεντρο τη Ναυτιλία και τη γαλάζια οικονομία.

Oι ομάδες που έχουν προκριθεί στον ημιτελικό γύρο θα συμμετάσχουν δωρεάν σε μια σειρά εκπαιδευτικών εργαστηρίων τα οποία έχουν ως στόχο να τους βοηθήσουν στο να αποκτήσουν εξειδικευμένη επιχειρηματική τεχνογνωσία και να αναπτύξουν τις επιχειρηματικές τους δεξιότητες (business skills) σε διάφορους τομείς. Το περιεχόμενο των εργαστηρίων προέρχεται τόσο από το ΜΙΤ όσο και από επαγγελματίες της ελληνικής και διεθνούς αγοράς.

Το πρόγραμμα επιτάχυνσης και τα workshops θα διαρκέσουν 4 μήνες. Στο τέλος του 4μηνου προγράμματος, οι ομάδες θα αξιολογηθούν από ανεξάρτητους κριτές και οι δέκα επικρατέστερες θα περάσουν στην τελική φάση, που θα λάβει χώρα στα μέσα Ιουνίου 2020

Τελικός στόχος είναι η ανάδειξη και βράβευση ταλαντούχων και φιλόδοξων ελληνικών ομάδων και η προβολή τους διεθνώς, μέσα από το δίκτυο του MIT Enterprise Forum.
Οι συμμετέχοντες θα ενταχθούν στη δυναμική κοινότητα του ΜΙΤΕF Greece, η οποία πλέον αποτελείται από περισσότερα από 140 ελληνικές Startups που έχουν ολοκληρώσει το διαγωνιστικό τμήμα τα προηγούμενα έτη, καθώς και σε ένα ευρύτερο δίκτυο επαφών σε Ελλάδα και εξωτερικό που έχει ως πυρήνα τη Βοστώνη των Η.Π.Α. Παράλληλα, οι νικητές θα κερδίσουν έπαθλα και υποστηρικτικές υπηρεσίες, που θα συνδράμουν σημαντικά στην περαιτέρω εξέλιξη και ανάπτυξη της εταιρείας τους.

Να σημειώσουμε ότι υπήρξαν μερικές αποχωρήσεις από τον διαγωνισμό μια και οι ομάδες δεν εκπλήρωσαν τα κριτήρια συμμετοχής στο πρόγραμμα ή αποχώρησαν οι ίδιες.

Μπορείτε να δείτε τους περυσινούς νικητές εδώ.

MOMENTOR, General Track

Από αριστερά προς τα δεξιά: Γιώργος Καραπιπερίδης, Ελευθέριος Μυριούνης, Δημήτρης Βράνος.

 

Ιδέα / επιχειρηματική πρόταση / λύση
Η momentor είναι πλατφόρμα η οποία δίνει την δυνατότητα στους influencers να έρθουν σε επαφή με τους fans τους. Οι fans μπορούν να ζητάνε από τους influencers συμβουλές (κάνοντας βίντεο-συνεδρίες) μέσω της εφαρμογής μας. Με αυτόν τον τρόπο οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με πολλούς ακόλουθους, μπορούν να αποκτήσουν μια εναλλακτική πηγή εισοδήματος. Εμείς σαν εταιρία αναλαμβάνουμε το ρόλο του διαμεσολαβητή και παρέχουμε έναν ασφαλή τρόπο για τη διεξαγωγή της όλης διαδικασίας, και την απλοποιούμε σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βαθμό.

Προβλήματα που επιλύετε / έμπνευση για ιδέα;
Ταυτόχρονα με την ραγδαία ανάπτυξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, δημιουργήθηκε μια νέα κατηγορία, αυτή των influencers, οι οποίοι έχουν τουλάχιστον 10.000 ακολούθους. Πλέον αριθμούν μερικά εκατομμύρια, και οι περισσότεροι αναζητούν τρόπους να εκμεταλλευτούν οικονομικά αυτή τους την δραστηριότητα. Μέχρι τώρα δεν έχει βρεθεί ένας τρόπος, ώστε να αμείβονται ικανοποιητικά και να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones;
Αυτή την περίοδο ολοκληρώνουμε τον επανασχεδιασμό της πλατφόρμας μας. Ταυτόχρονα ερχόμαστε σε επαφή με influencers που ταιριάζουν στις απαιτήσεις μας και θα μπορούσαν ενδεχομένως να συμμετάσχουν στην πλατφόρμα μας. Τέλος, εξετάζουμε το ενδεχόμενο χρηματοδότησης της εταιρίας μας.

Γιατί συμμετέχετε στο διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;
Δηλώσαμε συμμετοχή στο MITEF Greece startup competition με σκοπό να δικτυωθούμε με αλλά άτομα του οικοσυστήματος καινοτομίας, να λάβουμε καθοδήγηση από μέντορες με πολυετή εμπειρία στο αντικείμενο τους και να εκπαιδευτούμε πάνω στην μεθοδολογία που ακολουθείται από τις νεοφυείς επιχειρήσεις, μέσω των workshops του προγράμματος.


BIALOOM, General Track

Ιδέα / επιχειρηματική πρόταση / λύση
Η bialoom στοχεύει στην παραγωγή ενός επαναστατικού διαγνωστικού βιοτσίπ, που με τη βοήθεια ενός φορητού αναγνώστη, θα υποστηρίζει το κλινικό προσωπικό στη διάγνωση, στην παρακολούθηση αλλά και στην εκτίμηση της αποδοτικότητας της θεραπείας της σήψης μέσα σε λίγα λεπτά και δίπλα στον ασθενή. To προϊόν αποτελείται από πολλαπλούς φωτονικούς αισθητήρες υψηλής ευαισθησίας σε ένα προσιτό αναλώσιμο τσιπ το οποίο με την κατάλληλη διαμόρφωση επιτυγχάνει την άμεση ανίχνευση μίας ομάδας βιοδεικτών σχετικών με την νόσο της σήψης από μία μικρή ποσότητα αίματος. Κάθε χρόνο η σήψη επηρεάζει περισσότερους από 30 εκατομμύρια ασθενής παγκοσμίως ενώ προκαλεί το θάνατο σε 8 εκατομμύρια ενήλικες και 3 εκατομμύρια παιδιά το οποίο ισοδυναμεί σε ένα ετήσιο υγειονομικό κόστος κοντά στα 24 εκατομμύρια δολάρια μόνο στις ΗΠΑ.

Προβλήματα που επιλύετε / έμπνευση για ιδέα;
Η άμεση χρήση της κατάλληλης αντιμικροβιακής θεραπείας αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την επιβίωση του ασθενούς με σήψη. Συνεπώς η γρήγορη διάγνωση της νόσου καθώς και η αποτελεσματική παρακολούθηση της στη συνέχεια, αποτελούν προϋποθέσεις για την άμεση και αποτελεσματική αντιβιοτική θεραπεία. Παρόλα αυτά, γρήγορες και οικονομικές λύσεις για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της σήψης παραμένουν μία πρόκληση. Η επίπτωση αυτής της ανεκπλήρωτης ανάγκης αφορά σε αυξημένο χρόνο και κόστος της νοσοκομειακής περίθαλψης. Σε ότι αφορά τους ασθενείς, οι επιπτώσεις των καθυστερημένων και ανεπαρκών θεραπειών σχετίζονται με την αυξημένη νοσηρότητα και θνησιμότητα (1 τους 3 ασθενείς με σήψη καταλήγουν). Εντάσσοντας το προϊόν μας στην διαγνωστική ρουτίνα του, ένα νοσοκομείο μπορεί να εξοικονομήσει μέχρι και 4 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones;
Η εταιρεία δραστηριοποιείται στον χώρο της τεχνολογίας της υγείας και των διαγνωστικών, κάνοντας το ταξίδι μας αυτό μακρύ και δύσκολο. Βρισκόμαστε στην αρχή της ανάπτυξης αλλά ταυτόχρονα σχεδιάζουμε προσεκτικά τα επόμενα μας βήματα. Συγκεκριμένα, αυτήν την περίοδο βρισκόμαστε στη φάση της ανάπτυξης ενός βασικού αλλά πλήρως λειτουργικού προϊόντος (MVP) χρησιμοποιώντας το βασικό πρωτότυπο. Επιπλέον δημιουργούμε ένα ισχυρό δίκτυο συμβούλων από το χώρο της αγοράς και της υγείας με σκοπό τον βέλτιστο σχεδιασμό ενός καινοτόμου και ανταγωνιστικού προϊόντος.

Γιατί συμμετέχετε στο διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;
Συμμετέχουμε στο MITEF Greece Startup Competition, καθώς πιστεύουμε ότι μέσα από αυτόν θα λάβουμε σημαντικές γνώσεις και την κατάλληλη καθοδήγηση, τόσο από τους οργανωτές όσο και τους από τους μέντορες του προγράμματος αλλά και ευκαιρίες για συνεργασίες. Επιπλέον στόχος μας είναι μέσα από το πρόγραμμα να δοκιμάσουμε να βελτιώσουμε ή και ενδεχομένως να επικυρώσουμε το επιχειρηματικό μας πλάνο.

PTA REHAB Ecorthotics, General Track

Αριστερά ο product designer Αγησίλαος Κυριαζής και στα δεξιά ο CEO Μάρκος Κυριαζής


Ιδέα / επιχειρηματική πρόταση / λύση
Η PTA REHAB Ecorthotics σχεδιάζει και κατασκευάζει προσωποπαγή – εξατομικευμένα τμήματα παθητικών εξωσκελετών υγείας με την μέθοδο της Προσθετικής Κατασκευής (Additive Manufacturing),κοινώς γνωστή ως 3D Printing, χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη βιοδιασπώμενο-πολτοποιήσιμο πλαστικό (PLA και Carbon Filament). Απευθύνεται στον πελάτη -ασθενή, στον ιατρό με ειδικότητα σχετική με την αποκατάσταση π.χ ορθοπεδικό – φυσίατρο, στον φυσικοθεραπευτή, στον αθλητή-ασθενή που χρήζει φροντίδας και αποκατάστασης και σε μεγάλες δομές υγείας-οργανισμούς.
Για τους αρχαίους Έλληνες δεν υπήρχε η έννοια της «ασθένειας» παρά μόνον η έννοια της «απόκλισης από την αρμονία». Στόχος της PTA λοιπόν είναι επαναφορά του ασθενούς και του σώματός του στην «αρμονία» της υγείας. Αυτό ακριβώς είναι και το μήνυμα που επιθυμεί να μεταφέρει στο ευρύτερο κοινό, μέσω των εικόνων των προϊόντων στο επίσημο site της (www.ptarehab.gr και www.pta-ecorthotics.com ), που παραπέμπουν περισσότερο σε χορευτικές κινήσεις (αρμονία) παρά σε ιατρικά προϊόντα αποκατάστασης.

Προβλήματα που επιλύετε / έμπνευση για ιδέα;
Τα προβλήματα τα οποία λύνουν οι εξωσκελετοί υγείας της PTA REHAB Ecorthotics, είναι :

1. H ταχύτερη αποκατάσταση του ασθενούς αφενός λόγω της προσωποπαγούς σχεδίασης του ορθοπεδικού νάρθηκα μέσω της μείωσης των βαθμών ελευθερίας κίνησης του προς αποκατάσταση μέλους
2. Η αύξηση της ευεξίας του ασθενούς μέσω της χρήσης καλαίσθητου νάρθηκα παραγμένο από μέθοδο τεχνολογίας αιχμής. Η ευεξία και εν γένει ο ψυχολογικός παράγοντας επηρεάζει άμεσα την πορεία της αποκατάστασης.
3. Η χρήση ανακυκλώσιμων υλικών από τις ίδιες τις δομές υγείας (μέσω σύμβασης από φορείς που έχουν την αντίστοιχη άδεια) για την κάλυψη ιδίων αναγκών σε ορθοπεδικούς νάρθηκες.
4. Μείωση στο ελάχιστο ,κόστος αποθήκευσης (storage cost) του προϊόντος.
5. Ο καλύτερος αερισμός του προς αποκατάσταση μέλους
6. Η μη ύπαρξη στους νάρθηκες υφιστάμενης τεχνολογίας σχεδιαστικών στοιχείων που επιφέρουν αισθητηριακές αναδράσεις στον εγκέφαλο του ασθενούς.

Η καινοτομία της ιδέας της PTA REHAB Ecorthotics έγκειται αφενός στην χρήση βιοδιασπώμενου-πολτοποιήσιμου πλαστικού (PLA και Carbon Filament) ως πρώτη ύλη για την κατασκευή του προϊόντος με την μέθοδο του 3D Printing αφετέρου με τον καινοτομικό παραμετρικό σχεδιασμό του προϊόντος του οποίου τα δεδομένα εισάγονται στο σύστημα είτε μέσω της πλατφόρμας παραγγελίας είτε μέσω του 3D Scanner για πελάτες με φυσική παρουσία.
Επιπροσθέτως ο καλαίσθητος σχεδιασμός και η δυνατότητα επιλογής του χρώματος από τον χρήστη, ακόμα και η αποστολή από αυτόν στοιχείων σχεδιασμού που θα εισαχθούν στον νάρθηκα (logo, υπογραφή, αγαπημένη φράση) δίνει μια εικαστική υφή στο προϊόν. Αν και κάτι τέτοιο δεν συνεισφέρει άμεσα στην αποκατάσταση, ωστόσο η επίδραση στην ψυχολογία του ασθενούς, η οποία δεν είναι μετρήσιμη, παρόλα αυτά παίζει σημαντικό ρόλο στην ταχύτητα αποθεραπείας και δίνει στον χρήστη την αίσθηση της ευεξίας ως ανταποδοτικό όφελος.
Τέλος η εξατομικευμένη σχεδίαση του νάρθηκα σε οικονομικά βιώσιμο και επικερδές για την επιχείρηση επίπεδο, δίνει στον ασθενή, εκ φύσεως του προϊόντος, την αίσθηση της “μοναδικότητας”, η οποία και αποτελεί μια από τις κύριες κατευθύνσεις του marketing μιας επιτυχημένης εταιρείας.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones;
Η PTA REHAB Ecorthotics έχει αναπτύξει συνεργασία με τις μεγαλύτερες ομάδες μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα όπως την PRT racing Team, με συνεχή παρουσία σε Πανευρωπαϊκά και Παγκόσμια Πρωταθλήματα Kart, αλλά και με την GSR Team, όπου πέραν της παροχής σε αυτές των υπηρεσιών φυσικοθεραπείας στους πιλότους-αθλητές τους, εξατομικευμένων (εκ των πρώτων στον κόσμο) 3D Printed προστατευτικών θώρακος αλλά και εξαρτημάτων των kart κατασκευασμένων από 3D Printer. O συνδυασμός των παραπάνω υπηρεσιών αποτελεί καινοτομία για ελληνικές ομάδες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό καθώς οι οδηγοί καταπονούν λιγότερο τον κορμό τους από τις υψηλότατες πλευρικές επιταχύνσεις (περίπου 5 φορές μεγαλύτερες από αυτές της βαρύτητας), φορτία τα οποία παραλαμβάνουν rib protectors και όχι το σώμα τους, ενώ το kart τους είναι ελαφρύτερο και κατ΄επέκταση ταχύτερο.
Επίσης έχει προχωρήσει σε έρευνα και ανάπτυξη των προϊόντων της σε συνεργασία με την Μονάδα φροντίδας και Αποκατάστασης Ηλικιωμένων “Ευζωίας Μέλθρον” στο Χαλάνδρι Αττικής με αποτέλεσμα οι νάρθηκες ηρεμίας χεριού και ποδιού να έχουν βελτιστοποιηθεί κατόπιν ανάδρασης από τους πρώτους πελάτες που τα δοκίμασαν.

Τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά στην αποκατάσταση και την ψυχολογία τους. Τα περιστατικά αυτά στην πλειονότητά τους ήταν νευρολογικής φύσεως σε άτομα μεγάλης ηλικίας με αρκετά ευαίσθητη επιδερμίδα και νοητικές δυσκολίες. Η πιστοποίηση λοιπόν του καλού αερισμού, της ανάδρασης των αισθητηριακών ερεθισμάτων, της πολύ καλής ποιότητας των υλικών και της επιφάνειας των ναρθηκών έγινε μετά από δοκιμές σε ένα πολύ απαιτητικό δείγμα πελατών.
Μιας και η αναπηρία και οι κινητικές δυσκολίες δεν είναι ίδιον μόνο των ανθρώπων αλλά και των ζώων, η PTA REHAB ECORTHOTICS μπήκε δυναμικά και στον χώρο της αποκατάστασης των κατοικίδιων. Κατάφερε να κατασκευάσει το πρώτο στον κόσμο fully 3D Printed εξατομικευμένο αναπηρικό αμαξίδιο για κατοικίδιο με ανάρτηση στον κόσμο !
Επόμενοι στόχοι της startup είναι η σύναψη συνεργασιών με αθλητικές ομάδες (είδη βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με μεγάλο σύλλογο της χώρας που διαθέτει τμήμα ΑμεΑ), με νοσοκομεία και μεγάλες δομές υγείας στην Ελλάδα και στο εγγύς μέλλον της Ευρώπης.

Γιατί συμμετέχετε στο διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;
Το MITEF αποτελεί για την PTA REHAB Ecorthotics μια εξαιρετική ευκαιρία για να κάνει αφενός ευρύτερα γνωστή την δραστηριότητά της, αφετέρου για να ενισχύσει αυτά τα στοιχεία, μέσω του mentoring και των workshops, που θα της επιτρέψουν να διευρύνει τόσο την δυναμική της όσο και το μέγεθός της στην αγορά του εσωτερικού και του εξωτερικού. Η συμμετοχή σε ένα τέτοιο διαγωνισμό επιχειρηματικότητας που φέρει την υπογραφή ενός από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια στον κόσμο, όπως το ΜΙΤ, δίνει πάντα την αίγλη αλλά και την πιστοποίηση της καινοτομίας μιας επιχειρηματικής ιδέας.

Alumni Reach, General Track

Από αριστερά προς δεξιά: Δημήτρης Μιχελινάκης, Αργύρης Σκουλούδης, Βίβιαν Μπούμη


Ιδέα / επιχειρηματική πρόταση / λύση
H Alumni Reach αναπτύσσει μια διαδικτυακή πλατφόρμα που θα επιτρέπει στις εταιρείες να αξιοποιούν τις σχέσεις και τους δεσμούς που έχουν αναπτύξει με τους πρώην συνεργάτες τους, στη προσπάθεια τους να επιτύχουν τους επιχειρηματικούς τους στόχους. Η πλατφόρμα αποτελεί για τις εταιρείες ένα εργαλείο εύρεσης πιθανών πελατών (lead generation) και ανθρώπινου δυναμικού (recruiting), digital marketing, αλλά και μείωσης μέρος των λειτουργικών εξόδων που σχετίζονται με αυτές τις δραστηριότητες. Για τους πρώην εργαζόμενους των εταιρειών αυτών, είναι ένα εξαιρετικό μέσο επαγγελματικής και κοινωνικής δικτύωσης και εύρεσης επαγγελματικών ευκαιριών.

Προβλήματα που επιλύετε / έμπνευση για ιδέα;
Η έμπνευση πηγάζει από την ανάγκη των ανθρώπων να δημιουργούν κοινωνίες και να δικτυώνονται όλο και περισσότερο αλλά και πολύ πιο συγκεκριμένα. Το motto της Alumni Reach είναι : το δίκτυο μας είναι η δύναμη μας – our network is our power. Γνωρίζουμε πως οι διασυνδέσεις είναι θεμέλιος λίθος για τις επιχειρηματικές επαφές και ενισχύουν τη γνώση και τη δύναμη σε γενικότερο πλαίσιο. Πιστεύουμε πως τα δίκτυα δυναμώνουν τις εταιρικές σχέσεις συμβάλλοντας στη μείωση κόστους, στην εταιρική ανάπτυξη και στην εξέλιξη, σε προσωπικό αλλά και επαγγελματικό επίπεδο.

Στις μέρες μας η έννοια της παραμονής σε μία εταιρεία φαίνεται ξένη στους περισσότερους επαγγελματίες και η Alumni Reach θα τους προσφέρει την ευκαιρία να αλλάξουν την προοπτική τους και να αποκτήσουν πρόσβαση σε ένα πιο συγκεκριμένο, business oriented κοινό με focus στο δικό τους προφίλ.

Πολλά έχουν αλλάξει στην ψηφιακή εποχή, και πάρα πολύ συχνά η επαγγελματική εξέλιξη απαιτεί να εγκαταλείψει κανείς την τρέχουσα θέση εργασίας του καθώς προκύπτουν νέες ευκαιρίες, καθιστώντας για όλες τις εταιρείες, τους εργαζόμενους του σήμερα, πελάτες και networkers του αύριο.

Η διαδικτυακή πλατφόρμα της Alumni Reach προσφέρει μια σειρά εργαλείων που καθιστούν την επικοινωνία των εταιρειών με τους πρώην συνεργάτες τους εύκολη και αποτελεσματική, και την αλληλεπίδραση μεταξύ τους απλή, άμεση και αμοιβαία επωφελή.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones;
Η πλατφόρμα αυτή τη στιγμή είναι σε φάση ανάπτυξης. Έχει ολοκληρωθεί το πρωτότυπο με βασική λειτουργικότητα το οποίο και δοκιμάζεται από πιθανούς πελάτες για να βελτιστοποιηθεί. Ο στόχος της εταιρείας είναι η πρώτη πλήρως λειτουργική έκδοση της πλατφόρμας να είναι διαθέσιμη στις αρχές του τέταρτου τριμήνου του 2020.

Γιατί συμμετέχετε στο διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;
Ο συναγωνισμός με startups υψηλού επιπέδου, με κριτές μέλη του MIT Enterprise Forum Greece, και οι ευκαιρίες δικτύωσης σε έναν οργανισμό παγκόσμιου βεληνεκούς όπως το MIT Enterprise Forum, είναι οι βασικοί λόγοι για τους οποίους αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε στο διαγωνισμό. Παράλληλα, περιμένουμε να αποκομίσουμε πολλά από τις συμβουλευτικές υπηρεσίες από καταξιωμένους μέντορες και τα υποστηρικτικά σεμινάρια από ιδιαίτερα καταρτισμένους επαγγελματίες του χώρου που προσφέρονται στα πλαίσια του διαγωνισμού.

 CYRUS, Energy Track


Ιδέα / επιχειρηματική πρόταση / λύση
Η εταιρεία CYRUS ιδρύθηκε το 2019 ως τεχνοβλαστός (spin-off) του ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος, με σκοπό την ανάπτυξη τεχνολογιών υδρογόνου με χρήση μεταλλοϋδριδίων για τη συμπίεση αέριου υδρογόνου σε υψηλές πιέσεις (>350 bar). Η συμπίεση υδρογόνου με χρήση μεταλλοϋδριδίων υπερτερεί έναντι άλλων μεθόδων συμπίεσης, λόγω της απλότητας στον σχεδιασμό και τη λειτουργία, της απουσίας κινούμενων μερών, της ασφάλειας και της αξιοπιστίας, καθώς και της δυνατότητας χρησιμοποίησης της απορριπτόμενης βιομηχανικής θερμότητας ή/και της πλεονάζουσας ανανεώσιμης ενέργειας.

Προβλήματα που επιλύετε / έμπνευση για ιδέα;
Είναι ευρέως γνωστό ότι ένας από τους βασικούς στόχους της ΕΕ σε σχέση με την κλιματική αλλαγή είναι η απανθρακοποίηση του τομέα των μεταφορών (μερική ως το 20305 και πλήρης ως το 2050).Οι λεγόμενες πράσινες μεταφορές βασίζονται κυρίως στην ηλεκτροκίνηση και είναι γεγονός ότι για συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων (επιβατικά αυτοκίνητα για μεγάλες αποστάσεις και γρήγορη φόρτιση, φορτηγά, λεωφορεία, τρένα) η τεχνολογία επιλογής είναι σήμερα η χρήση υδρογόνου (Η2) ως καυσίμου μηδενικών εκπομπών ρύπων.Η σχετική οδηγία της ΕΕ που προβλέπει την ανάπτυξη υποδομών για τα νέα καύσιμα(ηλεκτρισμός, υδρογόνο και βιοκαύσιμα) έχει ενσωματωθεί στη νομοθεσία των χωρών μελών και ήδη λειτουργούν ή κατασκευάζονται στην Ευρώπη 120 σταθμοί φόρτισης οχημάτων με Η2 (Hydrogen Refueling Stations, HRS). Επιπλέον, οι χώρες μέλη έχουν δεσμευθεί νομοθετικά για την κατασκευή τουλάχιστον 750 νέων σταθμών HRS μέχρι το 2025, ενώ υπάρχει η πρόβλεψη για τουλάχιστον 1300 σταθμούς μέχρι το 2030. Τόσο τα ηλεκτρικά οχήματα Η2 όσο βέβαια και οι σταθμοί HRS αποθηκεύουν το Η2 σε πολύ υψηλές πιέσεις (350 bar για βαρέα οχήματα και 700 bar για συνήθη επιβατικά) ώστε να περιέχεται στον σχετικά μικρό όγκο του ρεζερβουάρ η αναγκαία για αυτονομία περίπου 600 χλμ μάζα καυσίμου (Η2). Επομένως, καθίσταται απαραίτητη για τη λειτουργία των οχημάτων Η2 και των σταθμών HRS η συμπίεση του Η2. Οι συμβατικοί, μηχανικοί συμπιεστές αερίων καταναλώνουν σημαντικά ποσά ηλεκτρικής ενέργειας, είναι εξαιρετικά θορυβώδεις και απαιτούν συχνή συντήρηση λόγω κινουμένων μερών. Έτσι τα τελευταία χρόνια η ανάγκη ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών συμπίεσης Η2 έχει γίνει επιτακτική.Η επιτυχής ανάπτυξη του πρωτότυπου συμπιεστή θα έχει έντονο αντίκτυπο καθώς θα συνεισφέρει στην υπερπήδηση ενός από τα σημαντικά τεχνικά ζητήματα οδηγώντας στην ευρεία διάδοση και χρήση του πράσινου Η2 (παραγόμενου με χρήση ΑΠΕ) ως ενεργειακού φορέα μηδενικών εκπομπών σε στατικές και κινητές εφαρμογές(οχήματα) και συμβάλλοντας έτσι στην επιζητούμενη απανθρακοποίηση του τομέα των μεταφορών

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones;
To βασικό προϊόν της CYRUS, ένας καινοτόμος συμπιεστής Υδρογόνου Μεταλλοϋδριδίων, απευθύνεται στην αγορά των Σταθμών Ανεφοδιασμού Υδρογόνου (HRS) για οχήματα. Σύμφωνα με τα Εθνικά Σχέδια Δράσης των χωρών της ΕΕ, ως το 2025 σχεδιάζονται περίπου 820-842 σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτοί οι σταθμοί αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες ανεφοδιασμού σε περίπου 0,9 – 1,1 εκατ. οχήματα υδρογόνου. Οι εκτιμώμενες επενδυτικές ανάγκες γι’ αυτήν την αγορά (μόνο για την υποδομή) είναι της τάξης των 707 εκατ. ευρώ έως το 2025, το 40% της οποίας αφορά αποκλειστικά στη συμπίεση.
H CYRUS έχει ήδη εξασφαλίσει χρηματοδότηση από το Greek EIT Climate KIC Accelerator για επιχειρηματική ανάπτυξη και εκπαίδευση σε εργαλεία marketing & promotion. Παράλληλα, το uni.fund εισήλθε πρόσφατα στην εταιρεία ως στρατηγικός επενδυτής.

Γιατί συμμετέχετε στο διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;
Όραμα της CYRUS είναι να συνεισφέρει καθοριστικά στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής Οικονομίας, συμβάλλοντας στη βελτίωση της ποιότητας του περιβάλλοντος και της ενεργειακής επάρκειας τόσο σε εθνικό όσο και τοπικό επίπεδο με απώτερο στόχο την επίτευξη της Οικονομίας του Υδρογόνου. Η εταιρεία μας σκοπεύει να αναπτύξει επιχειρηματική δραστηριότητα σε παγκόσμιο επίπεδο στον χώρο της δημιουργίας προϊόντων μεταλλοϋδριδίων για την αποθήκευση και συμπίεση αέριου υδρογόνου σε υψηλές πιέσεις και να προσφέρει υποστηρικτικές υπηρεσίες για τη διείσδυση των προϊόντων αυτών στην παγκόσμια αγορά της υδρογονοκίνησης, δημιουργώντας µια επιχειρηματική οντότητα η οποία θα έχει ηγετικό ρόλο στην Ευρώπη. Η συμμετοχή στο διαγωνισμό προσφέρει σημαντική προστιθέμενη αξία στην εταιρεία, αυξάνοντας την αναγνωρισιμότητά της και συμβάλλοντας έτσι τελικά στην επιτυχή διείσδυση στην αγορά. Παράλληλα, η εταιρεία προγραμματίζει μέσα στον επόμενο χρόνο να πραγματοποιήσει ένα 2ο γύρο αναζήτησης επενδυτών και η συμμετοχή της στο διαγωνισμό θα βοηθήσει σημαντικά προς αυτή την κατεύθυνση.

Τα σχόλια είναι κλειστά, αλλά Trackbacks και Pingbacks είναι ανοιχτά.