StartUpper

Οι 32 Semifinalists του MITEF Greece Startup Competition 2021 – Μέρος 1

O διαγωνισμός διοργανώνεται για 7η συνεχή χρονιά και στοχεύει στη δυναμική ανάπτυξη, την ποιοτική αναβάθμιση, αλλά και τη διεθνή διασύνδεση των Ελληνικών νεοφυών επιχειρήσεων και επιχειρηματικών ομάδων, που καινοτομούν στο χώρο της Τεχνολογίας.

Το Startupper.gr σε συνεργασία με το MIT Enterprise Forum Greece σας παρουσιάζει για 7η φορά ένα μεγάλο αφιέρωμα στις 32 ομάδες που πέρασαν στους ημιτελικούς του MITEF Greece Startup Competition 2021.

Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν την απαραίτητη τεχνογνωσία μέσω της ανάπτυξης των επιχειρηματικών τους δεξιοτήτων (business skills workshops), αλλά και να λάβουν έμπρακτη καθοδήγηση (mentoring) από επαγγελματίες διεθνούς
αναγνώρισης και κύρους, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό. Παράλληλα, θα διερευνήσουν τις δυνατότητες νέων συνεργασιών οι οποίες θα συμβάλλουν θετικά στην αναπτυξιακή πορεία τους στη διεθνή αγορά. Οι νικητές θα κατακτήσουν έπαθλα και υποστηρικτικές υπηρεσίες, που θα ενισχύσουν αποφασιστικά την περαιτέρω εξέλιξη της
εταιρείας τους.

Ο διαγωνισμός νεοφυούς επιχειρηματικότητας και καινοτομίας θα περιλαμβάνει και φέτος 3 θεματικές ενότητες – Tracks: «General», «Energy» και «Maritime».

Κάθε εβδομάδα και για πέντε εβδομάδες θα σας παρουσιάζουμε τις ομάδες που πέρασαν στους ημιτελικούς μέσω ερωτήσεων που τους θέσαμε.

12 GODS – General Track

1. Ποιό είναι το αντικείμενο, η ιδέα και η έμπνευση για ιδέα; 
Η 12GODS ιδρύθηκε το 2018 από τον γεωπόνο, με ειδίκευση στην ανθοκομία, Φίλιππο Ζεμπίλα. Θέλοντας να συνθέσει ένα μοναδικό και απρόβλεπτο ψηφιδωτό με τη φύση, τον πολιτισμό και τους ανθρώπους της Ελλάδας, στο οποίο ο δομικός αρμός είναι η έρευνα και η τεχνολογία, εξερευνά όλες τις όψεις των φυτών: τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά τους, τα ευεργετικά οφέλη τους για τον οργανισμό μας, τις δυνατότητες χρήσης στον σύγχρονο πλέον τρόπο ζωής αλλά και μέσα στα βάθη της ιστορίας, ξεκινώντας από τους μύθους και τους συμβολισμούς μέχρι και το τι κρυβόταν πίσω από αυτούς. Φιλοδοξεί να προσφέρει τα βότανα από ελληνικές μικρο-καλλιέργειες, μέσα από σύγχρονα, αποτελεσματικότερα και διαφοροποιημένα προϊόντα. Σε αυτή την προσπάθεια συμμετέχουν άνθρωποι με διαφορετικές δεξιότητες, μόρφωση και εργασιακή εμπειρία, που με διάθεση και πάθος συνεργάστηκαν σε όλα τα στάδια παραγωγής για να ολοκληρωθεί το project σύμφωνα με τις ανάγκες που δημιουργούνταν.

Το προϊόν μας είναι η πρωτοποριακή κάψουλα βοτάνων, αποτέλεσμα μίας εντατικής προσπάθειας και έρευνας χρόνων, καθώς δημιουργήσαμε από το μηδέν όλη την γραμμή παραγωγής, την μηχανή συσκευασίας της κάψουλας, την κάψουλα με τις καινοτομίες που την περιβάλλουν, αλλά και έρευνα χρόνων πάνω στις ιδιότητες, τις χρήσεις και στον τρόπο που τα βότανα αυτά συνεργάζονται για να υποβοηθήσουν διάφορα προβλήματα του ανθρώπινου οργανισμού. Μέσα από αυτή τη διαδικασία γεννήθηκαν τα μοναδικά χαρμάνια της 12GODS, ορίζοντας με αυτόν τον τρόπο ένα προϊόν που σέβεται τις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις, γεγονός που το καθιστά αρκετά εξωστρεφές.
Παράλληλα είναι συνυφασμένο και με πολιτιστικά στοιχεία, όπως τους μύθους για τα ονόματα πίσω από τα ελληνικά αρωματικά φυτά, καθιστώντας την πολιτισμική του σημασία ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μεταξύ άλλων. Οι πρώτοι Έλληνες Ιατροί και Βοτανολόγοι θέλοντας να προσδώσουν το θεϊκό στοιχείο στις ιδιότητες των βοτάνων, συχνά έδιναν ονόματα από τους Θεούς του Ολύμπου. Η 12GODS θέλοντας να τιμήσει αυτό το πολιτισμικό γεγονός δίνει τα ονόματα των Θεών σε κάθε κωδικό προϊόντος που δημιουργεί. Οι 4 αρχικοί κωδικοί σε 4 διαφορετικά χρώματα κάψουλας παράγουν ρόφημα ίδιου χρώματος με την κάψουλα. Τόσο οι κάψουλες, όσο και οι συσκευασίες τους είναι 100% βιοδιασπώμενες και ανακυκλώσιμες, δηλαδή προϊόντα με μηδενικό οικολογικό αποτύπωμα.

2. Ποια τα προβλήματα που επιλύετε / ανάγκη της αγοράς;

Η κάψουλα της 12GODS περιλαμβάνει χαρμάνια βοτάνων και όχι μεμονωμένα, που προμηθεύεται σε μεγάλο ποσοστό από Έλληνες παραγωγούς και λύνει προβλήματα όπως:
– Περίπλοκος & χρονοβόρος τρόπος παρασκευής
– Εγγύηση ποιότητας & διάρκειας ζωής
– Επιβάρυνση του πλανήτη με μη ανακυκλώσιμες συμβατικές κάψουλες
– Ελλιπής έρευνα στις ευεργετικές ιδιότητες των βοτάνων στην αξιολόγησή τους και στον συνδυασμό τους
– Αδυναμία εξαγωγής Ελληνικών βοτάνων λόγω έλλειψης πιστοποιημένων & τυποποιημένων προϊόντων
– Δίνει διέξοδο στο πρόβλημα των μικροκαλλιεργητών και του μικρού και διάσπαρτου κλήρου, της αδιάθετης παραγωγής, της χαμηλής τιμής, την απουσία ελέγχων από την καλλιέργεια έως το τελικό προϊόν.
Αναλυτικά:
Η πρωτοτυπία έγκειται στον τρόπο χρήσης του προϊόντος, καθώς η τυποποίηση των χαρμανιών σε
κάψουλες εκσυγχρονίζει τον τρόπο παρασκευής του αφεψήματος, μειώνοντας τον χρόνο
παρασκευής του σε λίγα δευτερόλεπτα, ενώ σημειώνεται πρωτοτυπία και στη σύσταση του καθώς
πρόκειται για συνδυασμούς βοτάνων (χαρμάνια) και όχι μεμονωμένα βότανα.
Αφουγκραζόμενοι την ανάγκη των καταναλωτών για οικολογικά προϊόντα που παράγονται με όσο το δυνατόν μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα, η συσκευασία των καψουλών περιλαμβάνει τον συνδιασμό των εξής καινοτομιών:
• Κομποστοποιήσιμη κάψουλα με μηδενικό οικολογικό αποτύπωμα. Βιοδιασπάται πλήρως εντός 23 εβδομάδων στο χώμα. Η κάψουλα είναι κατασκευασμένη από κυτταρίνη, ένα ειδικά αναπτυγμένο βιοπλαστικό, το οποίο είναι κατασκευασμένο από ανανεώσιμες πρώτες ύλες. Τα τεχνικά πρόσθετα είναι επίσης βιοαποικοδομήσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον και είναι εντελώς απαλλαγμένη από αλουμίνιο. Η αδιαπερατότητα οξυγόνου που την χαρακτηρίζει, ενισχύει την προστασία του περιβάλλοντος, καθώς βελτιστοποιεί και μειώνει τις παραγωγικές διαδικασίες. Έχει πιστοποιηθεί από την Climate Partners ως ουδέτερο ενεργειακό αποτύπωμα. Κατασκευάζεται χρησιμοποιώντας ενέργεια που παράγεται από τον αέρα, τον ήλιο, την υδροηλεκτρική ενέργεια και το βιοαέριο, στέλνοντας ένα σημαντικό και θετικό μήνυμα.

• Χάρτινο διηθητικό φίλτρο που εγγυάται την ποιότητα στο τελικό αποτέλεσμα καθώς εμποδίζει τη διαφυγή ιζημάτων στο φλυτζάνι και φιλτράρει το τελικό προϊόν, διατηρώντας ταυτόχρονα οικολογικό χαρακτήρα. Είναι κατασκευασμένο από πολυαιθυλένιο (PE) φιλικό προς το περιβάλλον. Το πολυαιθυλένιο ικανοποιεί τις υψηλότερες απαιτήσεις για την προστασία των ευαίσθητων προϊόντων. Είναι εντελώς ουδέτερο προς τον υδροφόρο ορίζοντα και διασπάται σε διοξείδιο του άνθρακα και νερό.

• Αεροστεγώς κλεισμένες κάψουλες σε περιβάλλον αζώτου που αδρανοποιεί τη μικροβιακή ανάπτυξη και την αλλοίωση των βοτάνων. Αυτή η διαδικασία μεγιστοποιεί τη διάρκεια ζωής του προϊόντος στο ράφι, διατηρεί αναλλοίωτη τη γεύση, το χρώμα και το άρωμα των βοτάνων και ταυτόχρονα εμποδίζει τη δημιουργία μικροοργανισμών, χωρίς να απαιτούνται συντηρητικά.

Η 12GODS σκοπεύει να αποτελέσει τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στην επιστημονική έρευνα, την παραγωγή ως τη βιομηχανική επεξεργασία και τυποποίηση των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών. Διασφάλισε μοναδικές συνεργασίες με το «Επιστημονικό Πάρκο Πατρών Α.Ε.» και τον Κόμβο Καινοτομίας Aroma Innovation Hub, στο πρώτο βήμα της αξιοποίησης των αρωματικών φυτών συμβολαιακής γεωργίας μέσα από 4 διαφορετικά αφεψήματα σε κάψουλες συμβατές με μηχανές Nespresso, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ένα αφέψημα με ισχυρισμούς υγείας και συνεχίζοντας την τεκμηρίωση αυτών μέσα από σειρά επιστημονικών αναλύσεων.

Η μεγάλη αύξηση των εκτάσεων με καλλιέργειες αρωματικών & φαρμακευτικών φυτών (πάνω από 250% τα τελευταία 15 χρόνια) λόγω των μοναδικών ιδιοτήτων τους και του ιδανικού κλίματος της Ελλάδας, δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες ώστε οι εν λόγω καλλιέργειες να έχουν μεγάλη βιολογική αξία και να θεωρούνται κορυφαίες με μεγάλη τιμή πώλησης- σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο διάσπαρτος κλήρος δεν δίνει την δυνατότητα στον παραγωγό να αξιοποιήσει το προϊόν του στο μέγιστο και έτσι αυτό το αναγνωρισμένο διεθνώς προϊόν να εξάγεται χάνοντας τεράστια προστιθέμενη αξία εμπορικά.

Διατηρώντας πάντα κοινωνικό πρόσημο: Συνδέουμε τους παραγωγούς αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών (ΑΦΦ) που καλλιεργούν με σύγχρονες μεθόδους βιολογικής γεωργίας σε ένα βιώσιμο δίκτυο αξιοποίησης αυτών, μέσω καινοτόμων προϊόντων, διευρύνοντας τον κύκλο της πελατειακής βάσης, κάνοντας μεγαλύτερη την αναγνώρισιμότητα και εν τέλει την πρόσβαση και διάχυση τους, στην παγκόσμια αγορά. Δίνουμε προτεραιότητα στις ακριτικές περιοχές της χώρας και στηρίζουμε έμπρακτα τις τοπικές κοινωνίες, που αντιμετωπίζουν έντονα δημογραφικά και οικονομικά προβλήματα. Θέλουμε να αποδίδουμε μέρος του κέρδους εκεί από όπου ξεκίνησε, στο χωράφι.
Παρουσιάζουμε για πρώτη φορά μια συσκευασία τροφίμων με γραφή Braille και υποστηρίζουμε δράσεις για άτομα με ειδικές ανάγκες. Πιστεύοντας σε μία κοινωνία ανοιχτή, με πρόσβαση σε όλους, τα καταναλωτικά προϊόντα δεν αποτελούν εξαίρεση.
Αναγνωρίζοντας την σημαντική προσφορά και την συνεχή συνεργασία με το Επιστημονικό Πάρκο Πατρών και το Aroma innovation hub, σε μια κίνηση κατανόησης της προσπάθειας στήριξης θεσμών που συντηρούν και ενισχύουν το οικοσύστημα καινοτομίας, παραχωρούμε μέρος των κερδών μας για την στήριξη περαιτέρω ομάδων, μέσα από τον θεσμό του Επιστημονικού Πάρκου Πατρών.

3. Ποια η εμπορική προσέγγιση της λύσης / Business Model;
Ο καταναλωτής μας είναι ο καταναλωτής που προτιμάει την ευκολία χρήσης μιας μηχανής τύπου Nespresso single serve, χωρίς να κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα και αποζητάει παράλληλα την απόλαυση ροφημάτων – αφεψημάτων για να βελτιώσει ή να διατηρήσει τα επίπεδα της υγείας του. Σε επίπεδο χρήσης παγκοσμίως, το τσάι έρχεται 2ο σε κατανάλωση μετά το εμφιαλωμένο νερό. Εστιάζουμε συνεπώς στο να μπούμε σε κάθε σπίτι που έχει μηχανή και να δημιουργήσουμε μια νέα υγιεινή συνήθεια.
Τα χαρμάνια βοτάνων της 12GODS ανταποκρίνονται σε ένα εύρος πολύ-καναλικής διανομής από τη λιανική πώληση και το e-commerce μέχρι το περιβάλλον HoReCa, εκθέσεις, εκδηλώσεις και χώρους αναμονής ή συναντήσεων. Η κάθε αγορά στόχος έχει αξιολογηθεί ως προς τη δυναμική του κάθε καναλιού και θα αποφασιστούν οι βαρύτητες στο distribution channel strategy mix.
Για τη διείσδυση σε ξένες αγορές η προβολή μέσα από εκθέσεις, καθώς και η τιμολογιακή δομή είναι μελετημένες αντίστοιχα προκειμένου το προϊόν να μπορεί να λειτουργήσει επιτρέποντας το απαραίτητο περιθώριο για τη στήριξη.

4. Σε ποιό στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones
Στην πορεία της εταιρίας από τον Μάρτιο του 2018 που συστάθηκε μέχρι σήμερα, έχουμε λάβει μέρος και έχουμε διακριθεί σε πλειάδα εγχώριων και διεθνών εκδηλώσεων και διαγωνισμών για νεοφυείς επιχειρήσεις και αγροδιατροφή, όπως στα πολύ σημαντικά Athens startup awards όπου βγήκαμε στην πρώτη 20άδα, μια διαδικασία που μας οδήγησε στη Θερμοκοιτίδα του ΕΒΕΑ (thea incubator) και ακολούθησαν EIT Food, New agriculture for a New Generation,TIF 2019, Global Agripreneurs Summit, Digital Greece, NBG Business Seeds, Athens Innovation Festival, Rise Awards, Freskon, Detrop, Philoxenia, Agrotica κα). Eπίσης, είμαστε από τις πρώτες επιχειρήσεις που εντάχθηκαν στο εθνικό μητρώο των ελληνικών startups, το Elevate Greece.

Ως προς την ετοιμότητά μας για είσοδο στην αγορά, είμαστε σε τελικό στάδιο παραγωγής των προϊόντων μας, στο χώρο παραγωγής που πληροί όλους τους κανόνες υγιεινής και συσκευασίας σύμφωνα με τα παγκόσμια πρότυπα διασφάλισης ποιότητας.
Πρώτο βήμα είναι η είσοδός μας τον Μάρτιο σε μεγάλη αλυσίδα σουπερ μάρκετ στην Ελλάδα, ενώ μεγάλος στόχος μας είναι και οι αγορές του εξωτερικού.
Η αγορά των λειτουργικών τροφίμων έχει μεγάλες προοπτικές διεθνώς. Βλέποντας τα αρωματικά φυτά και βότανα με το «ελληνικό» μάτι, αγνοούμε την τεράστια δυναμική τους εκτός Ελλάδος.

5. Γιατί συμμετέχετε στον διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;
Μέσα από τον διαγωνισμό του ΜΙΤ μας δίνεται η δυνατότητα να επικοινωνήσουμε το προϊόν μας σε ένα καθαρά επαγγελματικό και άκρως απαιτητικό περιβάλλον, με έντονο ανταγωνισμό.
Να ανακαλύψουμε και εν τέλει να διορθώσουμε πράγματα στο business model μας.
Αν τελικά ολοκληρώνοντας τον διαγωνισμό κερδίσουμε και το βραβείο στην κατηγορία που συμμετέχουμε, δημιουργούνται οι προοπτικές ώστε τα προϊόντα μας να ταξιδέψουν ταχύτερα & στοχευμένα σε μεγαλύτερες και πιο δυναμικές αγορές.
Σίγουρα όμως έχουμε κερδίσει αρκετά μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα, που είναι ιδιαίτερα εξειδικευμένο και σε προετοιμάζει για ένα μεγαλύτερο ακροατήριο με υψηλότερα κριτήρια στην αναζήτηση ευκαιριών μέσα από τα ελληνικά startups.

Embneusys – General Track

1. Ποιό είναι το αντικείμενο, η ιδέα και η έμπνευση για ιδέα; 
H ομάδα της Embneusys γνωρίστηκε το Νοέμβριο του 2016 όταν θέλαμε να συμμετέχουμε στο διαγωνισμό Hilti IoT Competition 2017. Η αρχική ιδέα ήταν για ένα σύστημα αισθητήρων που θα αντιλαμβανόταν τι υλικά χρησιμοποιούσε ο πελάτης ώστε η Hilti να του προτείνει αντίστοιχα εργαλεία. Αφού περάσαμε από δύο φάσεις αξιολόγησης, βρεθήκαμε στο τελικό στην Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας, όπου και κατακτήσαμε την 2η θέση. Από εκεί και έπειτα, εργαζόμενοι στην Hilti σε διαφορετικούς τομείς (Sales, IoT, R&D) και σε διαφορετικές χώρες, διαπιστώσαμε ότι υπάρχει ένα πολύ μεγάλο κενό στην αγορά αναφορικά με την παρακολούθηση των μηχανημάτων παντός τύπου καθώς και η έλλειψη δεδομένων για αυτά, οπότε επικεντρωθήκαμε στο να αναπτύξουμε μια λύση που να καλύπτει αυτές τις ανάγκες. Το Σεπτέμβριο του 2018 ιδρύσαμε την εταιρία, λαμβάνοντας χρηματοδότηση από το EIT Digital Venture Program, που μας επέτρεψε να αναπτύξουμε το προϊόν και τις πρώτες κινήσεις στην αγορά.

Η λύση μας είναι μία μικρή συσκευή που τοποθετείται στο εξωτερικό κατασκευαστικών εργαλείων και με έναν συνδυασμό αισθητήρων τοποθεσίας, θερμοκρασίας και κίνησης λαμβάνουμε την τοποθεσία της του εργαλείου και αναλύουμε τον τρόπο που χρησιμοποιείται. Η επικοινωνία με το internet γίνεται με τη νέα τεχνολογία NB-IoT (NarrowBand-IoT) και είμαστε από τις πρώτες εταιρίες στον ελληνικό και ευρωπαϊκό χώρο που την υιοθετήσαμε.

2. Ποια τα προβλήματα που επιλύετε / ανάγκη της αγοράς;
Ο κατασκευαστικός κλάδος βρίσκεται σε ψηφιακό μετασχηματισμό και έχει ανάγκη από λύσεις που δώσουν νέα πνοή στον κλάδο. Παρόλα αυτά, στον τομέα της παρακολούθησης του ακριβού εξοπλισμού δεν υπάρχουν καθολικές λύσεις στην αγορά. Οι διαχειριστές του στόλου και των εργοταξίων έχουν επιβεβαιώσει περιπτώσεις κλοπών αλλά και τοποθέτηση του εξοπλισμού σε λάθος σημεία, ή και η παραμέληση τους σε αντίξοες συνθήκες. Αυτό δημιουργεί προβλήματα καθώς πρέπει να γίνει αγορά νέων εργαλείων σε περίπτωση κλοπής ή να ξοδευτούν πολλές ώρες αναζήτησης του εξοπλισμού που δεν τοποθετήθηκε στο σωστό σημείο στο τέλος της ημέρας. Η συντήρηση κακομεταχειρισμένου εξοπλισμού από την άλλη δημιουργεί καθυστερήσεις στο έργο αλλά και προσθέτει επιπλέον έξοδα. Με την χρήση της λύσης μας οι διαχειριστές εργοταξίων (construction site managers, warehouse managers), μπορούν με έναν απλό τρόπο να παρακολουθούν ανά πάσα στη στιγμή το στόλο τους, να ειδοποιούνται για καχύποπτες μετακινήσεις αλλά και ενημερώνονται εάν τα εργαλεία έχουν τοποθετηθεί όλα στην αποθήκη στο τέλος της ημέρας.

3. Ποια η εμπορική προσέγγιση της λύσης / Business Model;
Η προσέγγιση μας ακολουθεί το συνδρομητικό μοντέλο, χωρίς κάποια επιβάρυνση ενεργοποίησης της υπηρεσίας ή αρχικό κόστος συσκευής. Με μια μηνιαία συνδρομή που ξεκινά από τα 10€ τον μήνα ανά συσκευή και κατεβαίνει ανάλογα με τον αριθμό των συσκευών που θα προμηθευτεί ο πελάτης και την διάρκεια του συμβολαίου. Με αυτό το συμβόλαιο γίνεται η τοποθέτηση και ρύθμιση των συσκευών αλλά και η εκμάθηση χρήση της πλατφόρμας και mobile εφαρμογής στους πελάτες.
Ταυτόχρονα, έχουμε στα σχέδια μας την ανάπτυξη επιπλέον λειτουργιών και βελτιστοποίηση των υπάρχων, επιστρέφοντας έτσι μεγαλύτερη αξία στην αρχική επένδυση που έχουν κάνει οι πελάτες μας. Προσφέροντας τους μια συνεχώς εξελισσόμενη λύση που ακολουθεί τις τάσεις και ανάγκες του κλάδου, κερδίζουμε την αξιοπιστία και τη μακροχρόνια συνεργασία με το πελατολόγιο.
Λόγω της εμπειρίας μας στον κατασκευαστικό κλάδο κινούμαστε με στόχο να προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία και λύση στους πελάτες αυτού του τομέα. Παρόλα αυτά, έχουν δηλώσει ενδιαφέρον και εταιρίες άλλων κλάδων, όπως της ναυτιλίας και των μεταφορών, επομένως έχουμε δημιουργήσει εκδόσεις που προσαρμόζονται και σε αυτά τα “use cases”.
Οι επαφές μας γίνονται κυρίως μέσω εκθέσεων, συνεδρίων (φυσικών και online) όπου ερχόμαστε σε άμεση επαφή είτε με υποψήφιους πελάτες, είτε με μεταπωλητές οι οποίοι θέλουν να προσφέρουν την λύση μας στους δικούς τους πελάτες.

4. Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones
Πριν ακόμα η ομάδα πάρει τη μορφή Start up εταιρείας συμμετείχε σε φοιτητικούς και όχι μόνο διαγωνισμούς. Συγκεκριμένα λάβαμε την 3η θέση στον διαγωνισμό LC3 Heraklion, είμασταν στις finalist ομάδες του διαγωνισμού EIT Digital – Raw Materials και διαγωνιστήκαμε στο USWC στη Κοπεγχάγη. Η πρώτη μας χρηματοδότηση από το EIT Digital μας βοήθησε να στήσουμε την εταιρεία και να σχεδιάσουμε το τελικό προϊόν. Πλέον, έχουμε κατασκευάσει αρκετά πρωτότυπα τα οποία έχουν σταλθεί σε υποψήφιους πελάτες και μεταπωλητές και λειτουργούν αυτή τη στιγμή “on the field” σε Ελλάδα και εξωτερικό. Η λύση μας βρίσκεται σε TRL (technology readiness level) 7. Αυτή τη στιγμή θέλουμε να πετύχουμε μία μεγάλη χρηματοδότηση για εκκινήσουμε μια σταθερή γραμμή παραγωγής των συσκευών μας και να προωθηθούν μαζικά στην αγορά

5. Γιατί συμμετέχετε στον διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;
Από τον διαγωνισμό ελπίζουμε να έρθουμε σε επαφή με άτομα του startup οικοσυστήματος της χώρας, να λάβουμε feedback και απόψεις και φυσικά επαγγελματική καθοδήγηση σε τομείς που είναι δύσκολοι, όπως το go-to-market strategy.

Instahome – General Track
Δημήτριος Αγγέλου
Σταύρος Δαμιανάκης

1. Ποιο είναι το αντικείμενο, η ιδέα και η έμπνευση για ιδέα; 
Η εταιρεία μας, Instahome, είναι μία τεχνολογική εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες εικονικής περιήγησης σε ιδιοκτήτες ακινήτων. Ο στόχος μας είναι να βελτιστοποιήσουμε την αγορά ακινήτων (Real Estate) και Τουρισμού, χρησιμοποιώντας καινοτόμο λογισμικό και εξοπλισμό, και να εκσυγχρονίσουμε το σύστημα προβολής ακινήτων από τις παραδοσιακές φωτογραφίες σε σύγχρονες διαδραστικές εικονικές περιηγήσεις. Οποιοσδήποτε επιθυμεί, μπορεί να κλείσει ένα ραντεβού για την δημιουργία της εικονικής περιήγησης του ακινήτου του, μέσα από το δίκτυο των υπαλλήλων της Instahome και να δημιουργήσει το ψηφιακό μοντέλου του σύμφωνα με τις προτιμήσεις του. Και οι δύο μας, έχοντας αντιμετωπίσει την δυσκολία εύρεσης ακινήτων, ως φοιτητές 19 ετών, αποφασίσαμε να αναπτύξουμε ένα εργαλείο που θα βοηθήσει όχι μόνο τους φοιτητές αλλά και ολόκληρη την κοινωνία που εμπλέκεται με την αγορά ακινήτων. Και αυτό το καταφέρνουμε, προσομοιώνοντας την αληθινή εμπειρία προβολής ακινήτων μέσα από τρισδιάστατα εικονικά περιβάλλοντα.

2. Ποια τα προβλήματα που επιλύετε / ανάγκη της αγοράς;
Στην Ελλάδα, οι ιδιοκτήτες ακινήτων και οι μεσίτες διαφημίζουν τα ακίνητά χωρίς προσοχή, με ελλιπείς πληροφορίες, με φωτογραφίες κακής ποιότητας, και άλλοτε δίχως καν φωτογραφίες. Λόγω αυτού, οι πιθανοί ένοικοι/πελάτες κλείνουν ραντεβού για να δουν τα ακίνητα από κοντά και να αξιολογήσουν ποιο είναι το κατάλληλο για αυτούς. Με αυτό τον τρόπο, ξοδεύεται χρόνος, ενέργεια και χρήμα και από τις δύο πλευρές. Από την μία, οι ένοικοι κουράζονται προσπαθώντας να επισκεφτούν το κάθε ακίνητο ξεχωριστά, κι από την άλλη οι ενοικιαστές σπαταλάνε άσκοπη ενέργεια στην προσπάθεια τους να τα παρουσιάσουν. Ακόμα, στον τομέα του τουρισμού, πολλά ξενοδοχεία και καταλύματα διαθέτουν φωτογραφίες που δεν προσφέρουν αίσθηση του χώρου και είναι συχνά μη ρεαλιστικές.

3. Ποια η εμπορική προσέγγιση της λύσης / Business Model;
Όσον αφορά στο επιχειρηματικό μας πλάνο, σκοπεύουμε να χρεώνουμε ένα συγκεκριμένο ποσό ανά σημείο περιήγησης/φωτογραφία. Ακόμα, προσφέρουμε επιπρόσθετες υπηρεσίες κατόπιν συζήτησης με τον πελάτη, σχετικά με την προσθήκη εξατομικευμένων δυνατοτήτων, όσον αφορά την εμφάνιση του περιβάλλοντος της εκάστοτε εικονικής περιήγησης. Το κύριο κόστος των υπηρεσιών μας είναι ο ειδικός εξοπλισμός, οι υπάλληλοι του δικτύου, οι βάσεις δεδομένων και ο μισθός του δικτύου εργαζομένων.

4. Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones
Έχουμε καταφέρει μέχρι στιγμής, να φτιάξουμε ένα πρωτότυπο το οποίο απέχει ελάχιστα από το τελικό προϊόν, με τις εναπομείνασες λειτουργίες να είναι η υποστήριξη κινητών συσκευών και η γρήγορη φόρτωση. Σε διάστημα ενός μήνα, θα λανσαριστεί το προϊόν και θα ξεκινήσει η δημιουργία εικονικών περιηγήσεων στο νομό Χανίων, για αρχή.

5. Γιατί συμμετέχετε στον διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;
Στο διαγωνισμό αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε, ούτως ώστε να λάβουμε επιχειρηματική μόρφωση, κάτι το οποίο δεν μας είχε εξασφαλίσει το εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και να ενισχύσουμε τον διαμοιρασμό τεχνικών γνώσεων στις υπόλοιπες ομάδες. Ήδη πολλά από όσα έχουμε μάθει, έχουν πρακτική εφαρμογή στην ανάπτυξη της επιχείρησης μας και στην προώθησή της. Πιστεύουμε, πως και στη συνέχεια, θα μας προσφέρει κατάλληλες γνώσεις που θα μας βοηθήσουν σε αυτό το κρίσιμο σημείο αλλά και θα μας ακολουθήσουν σε όλη την διάρκεια της επιχειρηματικής μας πορείας.

N-yform – General Track
Από αριστερά προς τα δεξιά: Χρήστος Τυρμπάς, Ιωάννης Ζολώτας, Μιλτιάδης Τυρμπάς, Ιωάννης Τυρμπάς, Μίλτος Τυρμπάς,

1. Ποιο είναι το αντικείμενο, η ιδέα και η έμπνευση για ιδέα; 
H ιδέα του N-yform ξεκίνησε το 2010. Στόχος και επιδίωξη είναι η ανακύκλωση σύμμεικτων συσκευασιών μιας χρήσης (Used Beverage Carton), που αποτελούνται από φιλμ πολυαιθυλενίου, χαρτί και αλουμίνιο. Ο διαχωρισμός αυτών των διαφορετικών υλικών με στόχο την ανάκτησή τους και τελικά την ανακύκλωση τους σε άλλα χρήσιμα προϊόντα, είναι πρακτικά αδύνατος, και όσες προσπάθειες έγιναν πάνω σε αυτή την βάση έδωσαν προϊόντα που ήταν χαμηλής αξίας και ποιότητας, αλλά πολύ υψηλής ενεργειακής κατανάλωσης.
Έτσι μετά από πολλές προσπάθειες και δοκιμές, επιδιώξαμε και καταφέραμε να δημιουργήσουμε μία νέα πρώτη ύλη, χωρίς διαχωρισμό, σε μορφή granules. Η επόμενη προσπάθεια ήταν να παράξουμε προϊόντα χρήσιμα στην αγορά. Eπικεντρωθήκαμε σε δύο βασικούς τομείς. Τα δομικά – μονωτικά υλικά και τις μοριοσανίδες.

2. Ποια τα προβλήματα που επιλύετέ / ανάγκη της αγοράς;
Το πρόβλημα που επιλύουμε, είναι η ανάκτηση και ανακύκλωση των σύμμεικτων συσκευασιών (UBC), που καταλήγουν στους ΧΥΤΑ, που είναι μια άριστης ποιότητας πρώτη ύλη, και η επεναπροώθησή της στην αγορά, με τη μορφή προϊόντων μακράς χρήσης.
Συνδυάζουμε και επιλύουμε δηλαδή ένα οξύ περιβαλλοντικό πρόβλημα, και δημιουργούμε προϊόντα εφάμιλλά στην περίπτωση των μοριοσανίδων, και καλύτερα από αυτά που κυκλοφορούν στα δομικά, διότι έχουν άριστες μονωτικές ιδιότητες και ταυτόχρονα προσφέρουν μειωμένο κόστος εφαρμογής.

3. Ποια η εμπορική προσέγγιση της λύσης / Business Model;
Εξετάζοντας τον κλάδο της μοριοσανίδας, επιβεβαιώσαμε την τιμή με την οποία διατίθεται στην αγορά, ένα άλλο φυσικό υπόλειμμά, το πριονίδι. Ταυτόχρονα πιστοποιήσαμε ότι η υποκατάσταση αυτού του υλικού, κατά τουλάχιστον 30% με N-yform είναι εφικτή χωρίς ποιοτικά προβλήματα. Εξετάσαμε τα δεδομένα της αγοράς μοριοσανίδων που ανέρχονται σε εκατομμύρια κυβικά κατ΄έτος και είναι προϊόν commodity. Ταυτόχρονα διαπιστ΄σαμε ότι οι δημοτικές αρχές, επιβαρύνουν τον καταναλωτή με ένα μη ευκαταφρόνητο κόστος για την οριστική εναπόθεση του υλικού αυτού σε ΧΥΤΑ, γεγονός που αιτιολογεί την απαίτηση για gate fee ανάλογα με την ανακύκλωση ελαστικών.

4. Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones
Στο παρόν στάδιο, έχουμε καταθέσει την ιδέα μας για να πάρουμε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, (patend pending), έχουμε παρουσιάσει την ιδέα μας σε δύο μεγάλες εταιρίες του χώρου προκειμένου να πάρουμε την άποψη τους για την πρώτη ύλη, και έχουμε καταθέσει ήδη δείγματα στο ΕΜΠ (τμήμα δομικών), για να έχουμε και πιστοποιημένο έλεγχο στa δείγματα που παράξαμε.
Ήδη από τη μία εταιρεία, παγκόσμια ηγέτη στο χώρο της παραγωγής μοριοσανίδων, έχουμε πάρει τις σχετικές εγκρίσεις, καθώς και έγγραφη επιστολή ενδιαφέροντος (LOI) για μεγάλες ποσότητες που θα επιτρέψουν τη μεγάλης κλίμακας βιομηχανική παραγωγή.

5. Γιατί συμμετέχετε στον διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;
Συμμετέχουμε στον διαγωνισμό για να ενημερωθούμε από μία από τις πλέον έγκυρες πηγές ενημέρωσης στο χώρο των startup’s για τις σύγχρονες μεθόδους μάρκετινγκ και προσέγγισης επενδυτών, προκειμένου να χρηματοδοτήσουμε και να εξελίξουμε την ιδέα μας.

Solar Energy Land – Energy Track 

1. Ποιό είναι το αντικείμενο, η ιδέα και η έμπνευση για ιδέα;
H Solar Energy Land αποτελεί την πρώτη εξειδικευμένη πλατφόρμα αξιολογημένης γης που διατίθεται προς μίσθωση για φωτοβολταϊκούς (και σύντομα γενικά ΑΠΕ) σταθμούς στην Ευρώπη. Η ιδέα ξεκίνησε από το πρόβλημα που συναντήσαμε όταν ψάχναμε να μισθώσουμε κάποιο αγροτεμάχιο για να προχωρήσουμε στην αδειοδότηση και κατασκευή ενός φωτοβολταϊκού πάρκου και συνειδητοποιήσαμε ότι έπρεπε να ψάξουμε σε πολλά διαφορετικά μεσιτικά γραφεία ή να ρωτάμε γνωστούς γνωστών μέχρι να βρούμε αυτό που θα κάλυπτε τις προδιαγραφές μας. Καταλάβαμε ότι δεν υπάρχει μια εξειδικευμένη εταιρεία μέσω της οποίας κάποιος ενδιαφερόμενος να μπορεί άμεσα και εύκολα να βρει αγροτεμάχιο για μακροχρόνια μίσθωση που θα καλύπτει όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για μια επένδυση στο κομμάτι των φωτοβολταϊκών αλλά και γενικότερα στο κομμάτι των ΑΠΕ. Έτσι αποφασίσαμε, εγώ (Θανάσης Χριστοδούλου) και ο πρώην συμφοιτητής μου στο MSc Renewable Energy (Eurec, Brussels) Tommaso Camera να ιδρύσουμε την Solar Energy Land.

2. Ποια τα προβλήματα που επιλύετε / ανάγκη της αγοράς;
Το πρόβλημα που υπάρχει στην εύρεση κατάλληλης γης για φωτοβολταϊκούς σταθμούς έχει διάφορες παραμέτρους. Πρώτον η πληροφορία για γη που πιθανόν θα ήταν κατάλληλη είναι διάσπαρτη σε εκατοντάδες μεσιτικά γραφεία και sites. Δεύτερον, οι περισσότερες από τις γαίες που διατίθενται σε αυτά τα γραφεία είναι γαίες προς πώληση, προφανώς γιατί πολλοί ιδιοκτήτες χρειάζονται άμεσα μια οικονομική ενίσχυση, άρα ακατάλληλες για πολλές εταιρείες που απλά χρειάζεται να μισθώσουν για 20-25 χρόνια ένα αγροτεμάχιο, όσο διαρκεί δηλαδή η Σύμβαση Πώλησης της ηλεκτρικής ενέργειας ενός Φωτοβολταϊκού Σταθμού. Τρίτον, οι περισσότερες από τις γαίες που διατίθενται δεν έχουν πλήρη προφίλ σχετικά με τις προϋποθέσεις εγκατάστασης ενός φωτοβολταϊκού πάρκου ή δεν είναι φιλτραρισμένες ως προς τις εξειδικευμένες ανάγκες της αγοράς φωτοβολταϊκών. Όλα τα παραπάνω προκαλούν σε κάποιον υποψήφιο επενδυτή ή εταιρεία του χώρου των φωτοβολταϊκών (εταιρεία αδειοδότησης ή κατασκευαστική) μεγάλο χάσιμο χρόνου μέχρι να βρεθεί η κατάλληλη γη στην περιοχή ενδιαφέροντος.

3. Ποια η εμπορική προσέγγιση της λύσης / Business Model;
Ακολουθούμε ενα απλό μοντέλο βασισμένο σε success fee το οποίο κατατίθεται με την συμφωνία μίσθωσης του αγροτεμαχίου και ανάλογα με το μέγεθος της επένδυσης μπορεί να ῾σπάσει῾ σε επιμέρους φάσεις. Επίσης, σύντομα θα εφαρμόσουμε και ένα premium subscription fee για πρόσβαση σε κάποια προφίλ μεγάλων αγροτεμαχίων που θα συμπεριλαμβάνουν και όλα τα απαραίτητα έγγραφα για άμεσο νομικό έλεγχο από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες.

4. Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones
Ξεκινήσαμε επίσημα τον Μάιο του 2020 και τον Ιούλιο είχαμε υπογράψει ήδη τα πρώτα συμβόλαια με κάποιες εταιρείες ανάπτυξης φωτοβολταϊκών πάρκων στην Ελλάδα και επιμέρους ιδιώτες επενδυτές. Μέχρι τον Οκτώβρη είχαν υπογραφεί τα πρώτα μισθωτήρια ενώ πλέον η βάση δεδομένων μας είχε πάνω από 250 αξιολογημένα αγροτεμάχια στην Ελλάδα. Τον Νοέμβρη ανοίξαμε την πλατφόρμα σε Ισπανία, Πορτογαλία και Ρουμανία και αρχίσαμε να καταχωρούμε και να αξιολογούμε τα πρώτα αγροτεμάχια από αυτές τις χώρες ενώ πριν ένα μήνα υπογράψαμε συμβόλαιο με μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες ανάπτυξης ΦΒ πάρκων παγκοσμίως για το παράρτημά της στην Ισπανία. Πλέον έχουμε στη βάση μας παραπάνω από 25.000 στρέμματα αγροτεμαχίων προς μακροχρόνια μίσθωση σε Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία και Ρουμανία.

5. Γιατί συμμετέχετε στον διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;
O διαγωνισμός MITEF Enterprise Forum μας δίνει την δυνατότητα γνωριμίας με μερικές από τις πιο αξιόλογες ομάδες/startups της Ελλάδας και ταυτόχρονα συμμετοχής σε ένα εξαιρετικό πρόγραμμα με workshops και σεμινάρια πολλών θεματικών το οποίο μας βοηθά ήδη να βελτιώσουμε την επιχειρηματική μας προσπάθεια. Επίσης, ανεξάρτητα του αν θα καταφέρουμε να φτάσουμε στην τελική βράβευση, μέσα από τον διαγωνισμό ερχόμαστε σε επαφή με ένα δίκτυο πολύ ικανών μεντόρων χάρη στους οποίους πιστεύουμε ότι θα μπορέσουμε να αναπτύξουμε την start-up μας έτσι ώστε να κατακτήσει μια σημαντική θέση στην αγορά των ΑΠΕ.

SOLEX – Energy Track 

1. Ποιο είναι το αντικείμενο, η ιδέα και η έμπνευση για ιδέα;
Οι φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις αναπτύσσονται εκθετικά ανά το παγκόσμιο. Καθώς εξαρτόμαστε όλο και περισσότερο από αυτήν την τεχνολογία για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, είναι ύψιστης σημασίας να εξακριβώσουμε την αξιοπιστία της. Προτείνουμε μια λύση βασισμένη σε ιδιόκτητο υλικό (αισθητήρας) και έξυπνο λογισμικό (βάσει τεχνητής νοημοσύνης) που θα παρακολουθεί τα φωτοβολταϊκά συστήματα. Η λύση προσφέρει έγκαιρη ανίχνευση (πριν από την απώλεια ισχύος 1%), χαμηλό κόστος και μη παρεμβατική λειτουργία (δεν διακόπτει την παραγωγή ενέργειας). Η λύση παρέχει διαδικτυακή παρακολούθηση χωρίς την ανάγκη ανθρώπινης παρουσίας στο φωτοβολταϊκό σύστημα. Η ιδέα προέκυψε μέσα από την διδακτορική έρευνα του Μιχάλη Φλωρίδη υπό την επίβλεψη του καθηγητή Γεώργιου Η. Γεωργίου στο Φωτοβολταϊκό Εργαστήριο του Πανεπιστημίου Κύπρου. Από την βιβλιογραφική επισκόπηση, αναγνωρίστηκε ότι δεν υπάρχει μια φθηνή λύση για την έγκαιρη ανίχνευση βλαβών στα φωτοβολταϊκά συστήματα.

2. Ποια τα προβλήματα που επιλύετε / ανάγκη της αγοράς;
Εκτιμάται ότι έως το 2050, τα φωτοβολταϊκά (ΦΒ) θα παρέχουν το 69% της παγκόσμιας παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος. Η αξιοπιστία και η ποιότητα καθίστανται υψίστης σημασίας για τη διασφάλιση της μέγιστης παραγωγής ενέργειας και του ελάχιστου κόστους. Η απροσδόκητη απώλεια απόδοσης λόγω βλαβών που συμβαίνουν σε φωτοβολταϊκά συστήματα επηρεάζει το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας και την ποιότητα της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας. Υπάρχει ανάγκη για ένα έξυπνο και έγκαιρο σύστημα παρακολούθησης ανίχνευσης αστοχίας για φωτοβολταϊκά συστήματα, ώστε να διασφαλίζεται η αξιοπιστία, να μεγιστοποιείται η παραγώμενη ηλεκτρική ενέργεια και να ελαχιστοποιείται το κόστος. Με βάση την τρέχουσα παγκόσμια εγκατεστημένη ισχύ, η απώλεια ισχύος 1% οδηγεί σε απώλεια 0.5 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

3. Ποια η εμπορική προσέγγιση της λύσης / Business Model;
Η εταιρεία θα κερδίζει χρήματα πωλώντας τη λύση σε εταιρείες παρακολούθησης βλαβών ή κατασκευαστές μετατροπέων φωτοβολταϊκών συστημάτων. Εναλλακτικά, θα παραχωρηθεί άδεια για εκμετάλλευση της λύσης από τους προαναφερθέντες.
Υπάρχουν δύο πιθανές διαδρομές για δημιουργία εσόδων:
1) Αυτόνομη λύση παρακολούθησης που παρέχει έγκαιρη ανίχνευση βλαβών και εγκατάσταση σε υπάρχουσα συστήματα παρακολούθησης
2) Ενσωμάτωση της λύσης μας ως μέρος των μετατροπέων, καθιστώντας τους έξυπνες οντότητες που μπορούν να παρέχουν έγκαιρη και αξιόπιστη αξιολόγηση των βλαβών στα φωτοβολταϊκά συστήματα, 200 εκατομμύρια μετατροπείς κατασκευάζονται κάθε χρόνο.

Πραγματοποιήθηκε μια προκαταρκτική έρευνα αγοράς με διάφορους σχετικούς βιομηχανικούς εταίρους που εφαρμόζουν λύσεις παρακολούθησης σφαλμάτων για τα φωτοβολταϊκά. Αυτές οι εταιρείες έχουν αναγνωρίσει την ανάγκη για τη λύση μας και έχουν ήδη εκφράσει το ενδιαφέρον τους να δοκιμάσουν τη λύση μας και ενδεχομένως να συνεργαστούν μαζί μας για να την εκμεταλλευτούν από κοινού. Λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος της αγοράς, αναμένεται 1 TW φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων έως το 2025. Συνήθως, το 1% του κόστους χρησιμοποιείται για υπηρεσίες παρακολούθησης. Η αγορά ανίχνευσης βλαβών είναι 10 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως με ρυθμό ανάπτυξης άνω του 25% ετησίως.

4. Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones;
Λάβαμε 50 χιλιάδες ευρώ χρηματοδότηση από το Cyprus Seeds για να αναπτύξουμε το πρωτότυπο του αισθητήρα και να κατοχυρώσουμε την ευρεσιτεχνία μας (patents). Για τα επόμενα βήματα, χρειαζόμαστε άλλες 50 χιλιάδες για να αναπτύξουμε τον αισθητήρα στην τελική του μορφή και επίσης να εκτελέσουμε δοκιμές συμμόρφωσης με ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα (δηλαδή να λάβουμε σήμανση CE, κ.τ.λ.) για να τον καταστήσουμε έτοιμο για αγορά. Θα διενεργηθεί επίσης μια ολοκληρωμένη μελέτη αγοράς για τον καθορισμό του μεγέθους της αγοράς και της πορείας προς την εμπορευματοποίηση. Τέλος, αναμένουμε να έχουμε το επιχειρηματικό μας σχέδιο έτοιμο για να προωθήθει στους επενδυτές για τον επόμενο γύρο χρηματοδότησης και να ξεκινήσει μέχρι το τέλος του 2021.
Μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια από την έναρξη θα είμαστε έτοιμοι να αρχίσουμε να δημιουργούμε έσοδα. Ο στόχος είναι να επιτύχουμε την πρώτη μας πώληση εντός του πρώτου έτους από την κυκλοφορία.

5. Γιατί συμμετέχετε στον διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;
Συμμετέχουμε στον διαγωνισμό για την πολύτιμη εκπαίδευση από τα διάφορα εργαστήρια τα οποία προσφέρονται δωρεάν και την καθοδήγηση από μέντορες με εμπειρία σε επιχειρήσεις. Επίσης, θα θέλαμε να αναπτύξουμε τους δεσμούς μας με πιθανούς επενδυτές προκειμένου να συγκεντρώσουμε την απαιτούμενη χρηματοδότηση για την επιτυχή ανάπτυξη της εταιρείας μας. Επιπρόσθετα, θα θέλαμε να ενεργήσουμε ως φωτεινός φάρος για τα νέα ταλέντα στην περιοχή μας και να βοηθήσουμε αυτούς τους ανθρώπους να καλλιεργήσουν το ταλέντο τους για να επιτύχουν το πλήρες δυναμικό τους, βοηθώντας τους, καθοδηγώντας τους και διαθέτοντας τους εαυτούς μας για την κοινότητα του MITEF. Θα θέλαμε επίσης να ενεργήσουμε ως πρεσβευτές του MITEF. Εάν η εταιρεία μας είναι επιτυχής, θα θέλαμε επίσης να προσφέρουμε βραχυπρόθεσμες τοποθετήσεις σε νέους επιχειρηματίες που εργάζονται στον ενεργειακό τομέα και πιθανές ευκαιρίες απασχόλησης για να συμμετάσχουν στην ομάδα μας.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις