Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Η πανδημία αλλάζει τον καταναλωτή – Οι επιπτώσεις φαίνονται στα “κλικ”

Η κίνηση μιας ιστοσελίδας ή περισσότερων, η επισκεψιμότητα δηλαδή και οι αυξομοιώσεις της, είναι μια σημαντική ένδειξη του προς τα που “κινείται” ο καταναλωτής, ο πολίτης, η επιχείρηση, ποιο είναι το δημόσιο αίσθημα, η κοινή γνώμη, ιδιαίτερα σε κρίσιμες περιόδους όπως αυτές που διανύουμε.

Αυτό αποδεικνύουν και οι αυξημένες επισκέψεις των τελευταίων ημερών σε ιστοσελίδες ενημέρωσης για την πανδημία, όπως η επίσημη ιστοσελίδα του ΠΟΥ αλλά και το worldometers.info το οποίο καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τα επιβεβαιωμένα κρούσματα του COVID-19, τους νεκρούς, και άλλα στοιχεία ανά χώρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι τις τελευταίες 28 ημέρες, οι επισκέψεις στην ιστοσελίδα του ΠΟΥ έφτασαν τις 267.274 ενώ αυτές του worldometers.info στις 891.092, σύμφωνα με στοιχεία της SimilarWeb.

Εφόσον λοιπόν η κίνηση (traffic) των ιστοσελίδων παρέχει χρήσιμα συμπεράσματα για την πραγματική “κίνηση” του πολίτη/καταναλωτή, αξίζει να δούμε πως έχει διαμορφωθεί  αυτή τις τελευταίες ημέρες, ανά τομέα.

Ποιος είναι ο πραγματικός αντίκτυπος της πανδημίας σε κάθε κλάδο;

Ο τουρισμός και όλες οι υποκατηγορίες του, είναι ο τομέας που εμφανίζει εξαιρετικά μειωμένη επισκεψιμότητα σύμφωνα με τα στοιχεία. Συγκεκριμένα, η κίνηση σε ιστοσελίδες αεροπορικών εταιρειών, εισιτηρίων και γενικότερα για μετακίνηση από αέρος, μειώθηκε κατά 33,65% από την προηγούμενη εβδομάδα. Στο ίδιο διάστημα, η κίνηση σε ιστοσελίδες ξενοδοχείων και γενικά διαμονής μειώθηκε κατά 26,1%, ενώ μείωση 23,76% και στις ιστοσελίδες ενοικίασης αυτοκινήτων. 

Πέραν του τουρισμού, μείωση καταγράφηκε και στον τομέα των Μέσων Ενημέρωσης, αν και σημαντικά μικρότερη (1,29%). Σύμφωνα με τη SimilarWeb, σε περιόδους κρίσης, ο κόσμος τείνει να επιδιώκει την επικοινωνία και την ενημέρωση, επομένως η μέτρηση της κίνησης σε κυβερνητικές ιστοσελίδες ενημέρωσης και ενημερωτικών sites είναι πραγματική ένδειξη της κοινής γνώμης. Μια αύξηση εδώ θα μαρτυρούσε αυξημένο φόβο – η μείωση σημαίνει είτε ότι επιστρέφουμε στην κανονικότητα (πράγμα που δεν συμβαίνει στο μεγαλύτερο μέρους του κόσμου) είτε ότι ο κόσμος στρέφεται περισσότερο στην ψυχαγωγία.

Την ίδια ώρα, υπήρχαν τομείς (και ιστοσελίδες) που είδαν αύξηση την τελευταία εβδομάδα. Σε αυτούς τους τομείς περιλαμβάνεται ο τομέας της υγείας, με αύξηση 0,6% και το ηλεκτρονικό εμπόριο, με αύξηση 0,8%. Αύξηση καταγράφηκε επίσης στα κοινωνικά δίκτυα και τις online κοινότητες (1,1%), στην ψυχαγωγία και συγκεκριμένα τις ταινίες και το streaming (3,12%) αλλά και στο delivery φαγητού που μόλις μέσα σε μία εβδομάδα είδε αύξηση 5,87% (στην επισκεψιμότητα).

Αυτό που παρατηρείται ειδικά στην τελευταία παράγραφο είναι η δημιουργία νέων “μοτίβων” στην ψυχαγωγία, λόγω του πολύ περισσότερου ελεύθερου χρόνου που διαθέτει πλέον η πλειοψηφία των καταναλωτών. Οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν τόσο στο εμπόριο όσο και στο φαγητό και την ψυχαγωγία κι αυτό αναμένεται να επηρεάσει αρνητικά ή θετικά κατά περίπτωση, χιλιάδες εταιρείες σε όλον τον κόσμο.

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις