Ultimate magazine theme for WordPress.

Bolt: Πώς η “αντίπαλος” της Uber κατάφερε να μην απολύσει μέσα στην πανδημία

Την ώρα που η Uber απολύει 3.700 εργαζόμενούς της, η Bolt, η “αντίπαλός” της από την Εσθονία, έχει καταφέρει να διατηρήσει ακέραιη την ομάδα της κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η εταιρεία πλήττεται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την κατάσταση και τα μέτρα περιορισμού που ίσχυσαν και ισχύουν σε όλη την Ευρώπη. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της στα μέσα Μαρτίου είχαν πέσει κατά 75% σε σχέση με τα μέσα έσοδά της τον Φεβρουάριο, ενώ οι κρατήσεις της στην Σλοβακία, για παράδειγμα, ήταν στο απόλυτο μηδέν καθώς η χώρα είχε απαγορεύσει τον Μάρτιο τις μετακινήσεις με ταξί.

Το ίδιο πλήγμα βιώνει φυσικά και η Uber, η οποία τον Απρίλιο είδε  τις κρατήσεις της να μειώνονται στο 80% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, και η Lyft, της οποίας οι διαδρομές μειώθηκαν κατά 75% αυτόν τον μήνα. Η διαφορά είναι ότι και οι δύο τελευταίες, προχώρησαν σε σημαντικές περικοπές, μεταξύ των οποίων και οι απολύσεις. Η Uber όπως είδαμε απέλυσε περίπου το 14% του προσωπικού της ενώ και η Lyft προχώρησε σε 982 απολύσεις.

Πώς κατάφερε η Bolt να “κρατήσει” την ομάδα της;

Όπως δήλωσε ο Markus Villig, ο CEO και συνιδρυτής της Bolt στο CNBC, η εταιρεία ήταν πιο “λιτή” από μερικούς από τους ανταγωνιστές της, και ως εκ τούτου δεν χρειάστηκε να κάνει απολύσεις. “Ευτυχώς … είμαστε πολύ λιτοί από το ξεκίνημα”, είπε ο Villig. “Η προσέγγισή μας ήταν πάντα να οικοδομήσουμε έναν λιτό, οικονομικά αποδοτικό οργανισμό”.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί εδώ ότι το “οικοδόμημα” το οποίο περιγράφει ο Vilig, η “οικονομικά αποδοτική εταιρεία”, ήταν πράγματι έτσι, πριν από την πανδημία. Τον Δεκέμβριο, ο ίδιος είχε δηλώσει ότι η εταιρεία του “πλησιάζει” την κερδοφορία στις περισσότερες από τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται. Αυτό προφανώς παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στο γιατί βρίσκεται σε αυτή τη θέση η εταιρεία τώρα, ειδικά σε σύγκριση με την Uber η οποία αντιμετώπιζε προβλήματα και πριν από αυτήν την παγκόσμια κρίση, καταγράφοντας απώλειες 8.5 δις το 2019.

Αυτό που “βοήθησε” επίσης την Bolt είναι οι “έξυπνες” επενδύσεις στις οποίες προχώρησε πέρυσι, ξεκινώντας τη δραστηριοποίησή της στην ενοικίαση σκούτερ και στη διανομή φαγητού. Οι επιλογές αυτές αποδεικνύονται καταλυτικές για την επιβίωση της εταιρείας (και την επιλογή της να μην απολύσει) αφού, όπως δήλωσε και ο Vilig, το ενδιαφέρον της Bolt τώρα θα εστιάσει σε αυτούς τους τομείς. Άλλωστε, αυτήν την εποχή οι μετακινήσεις και το ride-hailing “δεν είναι κάτι που ο κόσμος προτιμά”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO της εταιρείας.

Βέβαια, ο Vilig εξήγησε στη συνέντευξή του ότι τα περιθώρια κέρδους από τα σκούτερ είναι “μηδαμινά” ωστόσο δήλωσε ότι τα θεωρεί μια “εξαιρετική συμπληρωματική υπηρεσία” στα ταξί που παρέχει η εταιρεία. Παρόλο που δεν απέκλεισε την πιθανότητα να πάει κάτι “στραβά” το επόμενο διάστημα, ο ίδιος δήλωσε αισιόδοξος για το μέλλον, ειδικά τώρα που αρκετές ευρωπαϊκές χώρες αίρουν τους περιορισμούς στην κυκλοφορία.

 

 

 

Τα σχόλια είναι κλειστά, αλλά Trackbacks και Pingbacks είναι ανοιχτά.