Ultimate magazine theme for WordPress.

Υπέρογκα τα κόστη καθαριότητας των ξενοδοχείων, λόγω κορωνοϊού – Ένα πρόβλημα που αναζητά λύση

Η εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων ενδέχεται να κοστίζει στη βιομηχανία 9 δις. δολάρια κάθε χρόνο

Ο τουρισμός αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένας από τους κλάδους που επηρεάστηκαν περισσότερο από την πανδημία και που, μέχρι σήμερα, παραμένει αβέβαιο το πώς και πότε θα καταφέρει να ορθοποδήσει.

Άνθρωποι του χώρου, ανάμεσά τους εκατομμύρια ξενοδόχοι παγκοσμίως, ανησυχούν για την «επόμενη μέρα» και προσπαθούν να ισορροπήσουν ανάμεσα στην επιβίωση της επιχείρησής τους και στις αλλαγές/ επενδύσεις που πρέπει να γίνουν εν όψει της φετινής (αλλά και κάθε μίας από εδώ και στο εξής) τουριστικής σεζόν.

Όταν λέμε για «επενδύσεις» δεν μιλάμε για αισθητικές παρεμβάσεις ή τυπικές αναβαθμίσεις υπηρεσιών. Μιλάμε για μια συνολική αναδιοργάνωση της λειτουργίας των επιχειρήσεων προκειμένου οι παροχές και οι υπηρεσίες τους να συνάδουν με τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τις απαιτήσεις της εποχής και να καταφέρουν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των επισκεπτών.

Το πιο σημαντικό ίσως εξ αυτών, η καθαριότητα. Μπορεί να ακούγεται απλό ή τετριμμένο όμως η καθαριότητα των ξενοδοχείων εν μέσω πανδημίας αποτελεί μία ιδιαίτερα απαιτητική και χρονοβόρα διαδικασία η οποία κοστίζει πολύ παραπάνω από όσο θα περίμενε κανείς.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η εταιρεία ξενοδοχειακής διαχείρισης Hotel Asset Value Enhancement υπολογίζει ότι η εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων ενδέχεται να κοστίζει στη βιομηχανία 9 δις. δολάρια κάθε χρόνο, λόγω της αυξημένης συχνότητας καθαρισμού αλλά και των νέων υλικών που απαιτούνται για τη συγκεκριμένη δουλειά. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 30.000 δολάρια για κάθε ξενοδοχείο 150 δωματίων.

Αν σκεφτεί κανείς τις τιμές των απολυμαντικών ή των μασκών, τον αυξημένο χρόνο που θα χρειάζεται μια καμαριέρα για να καθαρίσει ένα δωμάτιο πριν τον ερχομό ενός νέου επισκέπτη αλλά και κατά τη διάρκεια της διαμονής ή την συχνότερη καθαριότητα δημόσιων χώρων, η εκτίμηση ακούγεται ρεαλιστική – όχι όμως για μια εποχή που οι ξενοδόχοι πασχίζουν να τα καταφέρουν με σχεδόν μηδενικά εισοδήματα και ελάχιστες κρατήσεις.

Στο εξωτερικό ήδη μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι όπως οι Hilton και Marriott χρησιμοποιούν υψηλά πρότυπα καθαρισμού και ασφαλείας, διασφαλίζοντας ότι οι πελάτες τους θα είναι ασφαλείς και δεν θα κινδυνεύουν σε καμία περίπτωση με την παραμονή τους σε αυτά τα συγκροτήματα. Άλλοι, προκειμένου να καταφέρουν να ανταποκριθούν στα κόστη, δοκιμάζουν άλλες πρακτικές όπως το ανέπαφο check-in.

Πώς συνδέεται αυτό με τα παραπάνω; Θεωρητικά, πρακτικές σαν το ανέπαφο check-in, μπορούν να μειώσουν την εργασία των ανθρώπων της reception αλλά και το κόστος καθορισμού (των κοινόχρηστων χώρων), αφού οι επισκέπτες θα κατευθύνονται απευθείας στο δωμάτιό τους, το οποίο θα ανοίγουν με ψηφιακό κλειδί, χωρίς να χρειάζεται να έρθουν σε επαφή με οτιδήποτε στο ξενοδοχείο. Έρευνες και δοκιμές που έχουν γίνει ωστόσο έδειξαν ότι αφενός ο κόσμος δεν ανταποκρίνεται και δεν προτιμά μέχρι στιγμής τέτοιες πρακτικές, αφετέρου η πραγματική εξοικονόμηση χρημάτων για το ξενοδοχείο είναι μάλλον ακόμα μη μετρήσιμη.

Επομένως, χωρίς κάποια ουσιαστική λύση μέχρι στιγμής, οι ξενοδόχοι θα πρέπει να επωμιστούν τις επιβαρύνσεις, ελπίζοντας ότι θα μπορέσουν να τις διαχειριστούν. Άλλωστε, πρακτικά δεν έχουν επιλογή. Μια κακή κριτική στο Tripadvisor για την καθαριότητα του χώρου, μπορεί να αποδειχθεί «θανάσιμη» για την επιχείρησή τους.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι όλοι οι επαγγελματίες του χώρου είναι «ανοιχτοί» σε νέες ιδέες που θα τους διευκολύνουν. Κι αυτό ίσως είναι ένα πολύ καλό «άνοιγμα», ένα κενό που πολλοί ακόμα δεν βλέπουν, αλλά θεωρητικά μπορούν να καλύψουν Startups και καινοτόμες επιχειρηματικές προτάσεις και υπηρεσίες. Μπροστά μας έχουμε ένα νέο πρόβλημα που αναζητά λύση.

Σχόλια