Ultimate magazine theme for WordPress.

O «μύθος» της «Ελληνικής Startup Σκηνής» συνεχίζεται…

Σήμερα το πρωί ανακοινώθηκε μια από τις μεγαλύτερες εξαγορές Startup εταιρειών και ειδικά μια Startup εταιρείας που ομιλεί ελληνικά χωρίς όμως να είναι ελληνική. Η αναφορά προφανώς αφορά την Startup εταιρεία Instashop η οποία εξαγοράστηκε, έναντι 360 εκατ. δολαρίων από την γερμανική Delivery Hero.

Το ερώτημα που προκύπτει, πέρα από την δεδομένη επιτυχία των ιδρυτών της Instashop, είναι «πόσο ελληνική είναι η συγκεκριμένη Startup εταιρεία»;

Και όμως είναι απάντηση είναι εύκολη. Όχι δεν είναι ελληνική Startup η Instashop, όπως και καμιά Startup εταιρεία που έχει την έδρα της στο εξωτερικό, δηλαδή αριθμό φορολογικού μητρώου άλλης χώρας. Δεν είναι δυνατόν να θεωρούμε ελληνική Startup μια εταιρεία που εδρεύει σε μια άλλη χώρα και απλά, ναι απλά, οι ιδρυτές της είναι Έλληνες. Δηλαδή μιλούν ελληνικά.

Δυστυχώς την επιτυχία της Instashop θα την «καρπωθεί», εκτός φυσικά από τους ιδρυτές, Γιάννη Τσιώρη και Ιωάννα Αγγελιδάκη, το Ντουμπάι και φυσικά οι επενδυτές που πίστεψαν στους δύο Έλληνες Founder που εργάζονταν στην συγκεκριμένη χώρα και «είδαν» την ευκαιρία που έκρυβε ο χώρους του «οn-demand grocery».

Η προσπάθεια δημιουργίας μιας πραγματικής Startup σκηνής, στην Ελλάδα, είναι ακόμη στα πρώτα βήματα και σίγουρα χρειάζεται πολύ προσπάθεια και φυσικά την σχετική βοήθεια από την πολιτεία που θα πρέπει με την σειρά της να αφουγκραστεί τις ανάγκες όσων προσπαθούν να επιχειρήσουν και να μην περιορίζεται απλά στη δημιουργία θέσεων εργασίας οι οποίες βεβαίως είναι χρήσιμες, αλλά δεν λύνουν κάποιο ουσιαστικό πρόβλημα και δημιουργούνται για επιχειρηματικούς λόγους.

Όσο και αν ακούγεται παράξενο η κρίση του κορωνοϊού αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία προς αυτή την κατεύθυνση και όλοι θα πρέπει να την εκμεταλλευθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι προκειμένου η ελληνική Startup Σκηνή να αποκτήσει το ειδικό βάρος εκείνο που της αρμόζει.

ΥΓ: Σε κάθε περίπτωση ένα καλό που προκύπτει από την εξαγορά της Instashop είναι το γεγονός πως έχοντας ως έδρα το Ντουμπάι καταφέραμε και μάθαμε – επιτέλους – το ποσό της εξαγοράς μιας «ελληνικής» Startup εταιρείας, γιατί ακόμη κανένα ποσό – επίσημα – από όσα exit έχουν γίνει στην Ελλάδα δεν έχει γίνει γνωστό. Εκτός φυσικά από τις διάφορές «φήμες» και «πληροφορίες» που κυκλοφορούν δεξιά και αριστερά και στα inbox των ηλεκτρονικών λογαριασμών.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.