Ultimate magazine theme for WordPress.

Ήρθε η ώρα των συγχωνεύσεων και των “Exits”;

Μπορεί το “σύστημα” των Startups να προβλέπει κορεσμένες και άκρως ανταγωνιστικές αγορές, και κατά περιπτώσεις πολλά χρήματα για κάψιμο για απόκτηση πελατών, αλλά είναι κοινό μυστικό κάποιοι από παίκτες θα βγουν εκτός αγοράς και “εκτός” γενικά.

Σε τομείς της λεγόμενης νέας οικονομίας με έντονη ανάπτυξη όπως για παράδειγμα οι μετακινήσεις (Uber, Lime), το Delivery φαγητού και ειδών σουπερμάρκετ (Delivery Hero, Deliveroo κ.α.) αλλά και  τις πληρωμές (Revolut, transferwise, Stripe, N26 κ.α.) τα “κλεισίματα” αλλά και εξαγορές από ανταγωνιστές των διάφορων business units ανά τον κόσμο είναι κάτι το σύνηθες. Ειδικά στο Fintech όπου υπάρχει μια πληθώρα παρεμφερών υπηρεσιών πληρωμών και ιδιώτες και εμπόρους αναμένονται πολλά “exits” και όχι πάντα αυτά που θα ήθελαν οι founders.

Αυτό συνέβει και στην περίπτωση της Skroutz η οποία θέλησε να δοκιμάσει τις δυνάμεις της και στο delivery φαγητού με το Skroutz Food πριν από ένα έτος. Σε μια αγορά όπου στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας “σφάζονται” efood, Clickdelivery, Deliveras (όλα brands της Γερμανικής Delivery Hero) με το Delivery.gr, ενώ υπάρχουν και τοπικοί παίκτες όπως το fagi.gr, η προσθήκη του Skroutz Food τον Σεπτέμβριο του 2019 και του Box της Cosmote λίγο αργότερα έκανε τα πράγματα σαφώς πιο “ασφυκτικά”, ειδικά όταν το efood έχει κυρίαρχη θέση στην αγορά.
Όλα τα παραπάνω σημαίνουν περιορισμένα περιθώρια κέρδους, μεγάλες επενδύσεις ειδικά στην διαφήμιση αλλά και για τη δημιουργία ιδιόκτητου στόλου δικύκλων για τις παραδόσεις. Από την άλλη η πίτα τoυ online delivery στην Ελλάδα είναι τεράστια, εκτιμάται στα 500 εκατ. ευρώ, οπότε το κίνητρο είναι δεδομένο και οι ευκαιρίες μεγάλες.

Σύμφωνα με πηγές της Skroutz ο λόγος για την απόφαση της παράδοσης της λειτουργίας και περίπου 1.000 αποκλειστικών καταστημάτων του Skroutz Food στο Box ήταν η απόφαση για να δοθεί έμφαση στο core business της Skroutz, το οποίο δεν είναι άλλο από το ηλεκτρονικό εμπόριο, κυρίως λόγω πανδημίας αλλά και του αδυσώπητου ανταγωνισμού θα συμπληρώναμε εμείς.
H Skroutz θα επικεντρωθεί στην αναβάθμιση δυο αναπτυσσόμενων υπηρεσιών της, το καλάθι της και τη παροχή ηλεκτρονικού εμπορίου σε επιχειρήσεις που δεν έχουν e-shop. Το καλάθι άμεσων αγορών της Skroutz προσφέρει σαφώς βελτιωμένη και άμεση εμπειρία αγορών, με χαμηλά μεταφορικά, αλλά με τη προϋπόθεση πληρωμής ηλεκτρονικά με κάρτα ενώ και οι ολοκληρωμένες υπηρεσίες e-shop σε καταστήματα χωρίς παρουσία online πάνε πολύ καλά.

Η υπηρεσία Box της Cosmote πλέον εμπλουτίζεται με νέα εστιατόρια, επεκτείνεται και αυτή σε παραδόσεις ειδών σουπερμαρκετ, κάτι που έχει κάνει τόσο το efood όσο και το Delivery.gr, και αναμένουμε με αγωνία την μάχη των τριών στην ελληνική αγορά για τις παραδόσεις φαγητού αλλά και τις νέες υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα τις τοπικές – περιφερειακές κουζίνες (cloud kitchens) μια και όλα δείχνουν ότι και εμείς οι έλληνες έχουμε σταματήσει να μαγειρεύουμε σπίτι.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.