StartUpper

«Εκρηκτική» αύξηση του πλήθους των επί πληρωμή συνδρομητών της Spotify

Στους 144 εκατ. ανέρχονται το γ’ τρίμηνο του 2020 – Ετήσια αύξηση 27%

Μεγέθη τα οποία ξεπερνούν ακόμη και τα όσα προέβλεπαν οι αναλυτές κατάφερε να πετύχει το Spotify, που «έσπασε» το φράγμα των 144 εκατομμυρίων επί πληρωμή συνδρομητών κατά την διάρκεια του γ’ τριμήνου του τρέχοντος έτους. Μέγεθος, το οποίο είναι αυξημένο κατά 27% εν συγκρίσει με ότι ίσχυε πριν από ένα έτος. Παράλληλα, ξεπέρασε ακόμη και τις εκτιμήσεις των αναλυτών, οι οποίοι ανέμεναν περί τους 142,5 εκατομμύρια συνδρομητές.. Την ίδια στιγμή, το πλήθος των ενεργών χρηστών σε μηνιαία βάση για την υπηρεσία streaming μουσικής, διαμορφώθηκε σε 320 εκατομμύρια, εμφανίζοντας αύξηση της τάξεως του 29% σε ετήσια βάση.

 Ένα στοιχείο που δείχνει να εντυπωσιάζει τους χρηματιστηριακούς κύκλους είναι και το γεγονός ότι το Spotify δείχνει μια σημαντική συνέπεια σε ότι αφορά τους κύκλους πολλαπλασιασμού του πλήθους της συνδρομητικής του βάσης, καθώς από το α’ τρίμηνο του 2015, όταν και αυτή απαρτιζόταν από μόλις 18 εκατομμύρια χρήστες, αυτομάτως διπλασιάστηκε σε 36 εκατομμύρια μέχρι το β’ τρίμηνο του 2016. Διαδικασία που συνεχίζεται σταθερά, έστω και με πιο εξισορροπημένη τροπή, μέχρι και σήμερα. Αποτέλεσμα; Οι προβλέψεις για το δ’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους να κάνουν λόγο για 150 έως και 154 εκατομμύρια premium χρήστες, με επιμέρους αναλυτές να θεωρούν πως ένα πλήθος πέριξ των 152,5 εκατομμυρίων να θεωρείται ως ρεαλιστική προσέγγιση.

Καθώς, όμως, συνδρομητές δίχως έσοδα αδυνατούν να συνθέσουν και να δικαιολογήσουν ένα λειτουργικό business case, το Spotify βίωσε μια αύξηση των εσόδων από συνδρομητικές υπηρεσίες της τάξεως του 15% κατά την διάρκεια του τρίτου τριμήνου του τρέχοντος έτους. Μάλιστα, από τα συνολικά €1,98 δισεκατομμύρια που σημείωσε σε επίπεδο κύκλο εργασιών, τα €1,79 δισεκατομμύρια προήλθαν από τις συνδρομές! Παράλληλα, τα συνολικότερα έσοδα της εταιρείας ενισχύθηκαν κατά 14% σε ετήσια βάση, την στιγμή κατά την οποία τα διαφημιστικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 9%, φτάνοντας στα 185 εκατομμύρια ευρώ. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως σε σύγκριση με το β’ τρίμηνο του 2020, ο τομέας των διαφημίσεων «έτρεξε» με 41%.

«Κλειδί» ανάπτυξης η Ρωσία και 12 Ευρωπαϊκές αγορές

Αναφορικά με τους άξονες στους οποίους βασίστηκε η περαιτέρω… εκτόξευση των μεγεθών του Spotify, ήταν -δίχως άλλο- η έναρξη λειτουργίας της υπηρεσίας στη Ρωσία, αλλά και σε 12 ακόμη Ευρωπαϊκές αγορές τον περασμένο Ιούλιο.

Θα πρέπει να υπογραμμιστεί πως οι υπηρεσίες streaming μουσικής κατέχουν δεσπόζουσα θέση στο παγκόσμιο στερέωμα της διάθεσης μουσικής, καθώς αντιπροσωπεύουν το 56% του συνόλου των πωλήσεων που σε επίπεδο αξίας ανέρχονται στα $20,2 δισεκατομμύρια το 2019. Τα έσοδα streaming ακολούθησαν υπέρ του δέοντος ανοδική τροχιά και ανήλθαν σε 11,4 δισεκατομμύρια δολάρια, ενισχυμένα κατά 23%. Την ίδια στιγμή, τα έσοδα που προέκυψαν από τις συνδρομές αυξήθηκαν κατά 24% και αντιπροσωπεύουν κάτι παραπάνω από το 40% του συνόλου του τζίρου που προέρχονται από τις πωλήσεις επώνυμων τραγουδιών και εν γένει μουσικής.

Ετήσιο CAGR 5,4% μέχρι το 2025!

Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Statista, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, τα έσοδα που θα προέρχονται από το streaming μουσικής αναμένεται να ανέλθουν σε 16,4 δισεκατομμύρια δολάρια, επιτυγχάνοντας ετήσια αύξηση της τάξεως του 15%. Όσο για την βάση των χρηστών, εκτιμάται πως θα διαμορφωθούν σε 595,8 εκατομμύρια, σηματοδοτώντας παραπλήσια άνοδο 15,1% σε επίπεδο έτους.

Τέλος, ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης των εσόδων (CAGR) από το streaming μουσικής, αναμένεται να αυξηθούν κατά 5,4% την πενταετία 2020 – 2025, φτάνοντας στα 21,3 δισεκατομμύρια δολάρια και συνολικά 933,2 εκατομμύρια χρήστες.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.