Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Prosperty: Μια Startup για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στο ελληνικό real estate

Από τον Ιούλιο του 2020, το τοπίο του real estate στην Ελλάδα έχει αλλάξει καθώς σε αυτό έχει προστεθεί μια νέα πλατφόρμα, που αυτοματοποιεί τον τρόπο αγοραπωλησίας και ενοικίασης ακινήτων. Ο λόγος για την Prosperty, την Startup των Αντώνη Μαρκόπουλου, Νίκου Πατσιόγιαννη και Αντώνη Δεσποτάκη, που, με τη βοήθεια μιας επένδυσης 1.1 εκατ. ευρώ, κατάφερε να βγει στον “αέρα” και να προσφέρει μια νέα εμπειρία στη διαχείριση των ακινήτων. Τι καθιστά αυτή την εμπειρία καινοτόμα; Πώς διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό; Το Startupper.gr έθεσε αυτές (και άλλες πολλές) ερωτήσεις στους ιδρυτές της Prosperty. Και αυτοί, απάντησαν:

Πώς προέκυψε η ιδέα για τη δημιουργία της Prosperty; Τι κενό είχατε εντοπίσει στην αγορά; 

Η ιδέα για την Prosperty προέκυψε από την απουσία εμπιστοσύνης, διαφάνειας και ευκολίας καθώς και της εν γένει κακής εμπειρίας και απογοήτευσης των περισσότερων ενδιαφερόμενων αγοραστών ή ενοικιαστών, που συνοδεύουν την πλειοψηφία των συναλλαγών στην κτηματαγορά. Οι περισσότεροι άνθρωποι που έχουν ασχοληθεί με πώληση, αγορά αλλά και ενοικίαση ακινήτου έχουν βιώσει την κακή σχέση παρεχόμενων υπηρεσιών και κόστους με αμφισβητήσιμα τελικά αποτελέσματα.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε μια αξιόπιστη ψηφιακή πλατφόρμα που θα έφερνε εμπιστοσύνη και ευκολία στις συναλλαγές, προσφέροντας ακρίβεια δεδομένων, ταχύτητα και αποτελεσματικότητα. Ουσιαστικά, πρόκειται για μια αναβαθμισμένη εμπειρία για τον χρήστη που αλλάζει ριζικά τον τρόπο αγοραπωλησίας και ενοικίασης ακινήτων στην Ελλάδα προσφέροντας ολοκλήρωμενες ψηφιακές υπηρεσίες.

Από την ιδέα, πως προχωρήσατε στην υλοποίηση; Ποια ήταν τα πρώτα βήματα της ομάδας; Υπήρξαν εμπόδια;

Η Prosperty ξεκίνησε να λειτουργεί επίσημα τον περασμένο Ιούλιο, αφού πρώτα είχε εξασφαλίσει ως νεοφυής επιχείρηση χρηματοδότηση ύψους 1,1 εκατομμυρίου ευρώ από τα funds Velocity.Partners και Metavallon, και από angel investors. Για περισσότερα από 2 χρόνια όμως, επενδύoυμε σημαντικά στην ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογικών εργαλείων και λύσεων, στην ανάλυση δεδομένων, και στη διεύρυνση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Σχετικά με τα εμπόδια, στην Ελλάδα οι startups, πέρα από το επιχειρηματικό ρίσκο, αντιμετωπίζουν δυσανάλογες για το μέγεθος τους δυσκολίες. Βασική πρόκληση, είναι οι μεγάλες φορολογικές και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις, ιδιαίτερα κατά την εκκίνηση της λειτουργίας τους. Επίσης, είναι δύσκολο πολλές φορές να βρούμε και να διατηρήσουμε ταλέντα, κυρίως στον τομέα της τεχνολογίας, διότι επιλέγουν να κάνουν καριέρα στο εξωτερικό και σε χώρες με περισσότερα κίνητρα.

Τέλος, η πανδημία μπορεί να φρέναρε την ανοδική πορεία που έδειξε η αγορά ακινήτων τα 2 τελευταία χρόνια και δημιούργησε ένα πιο δυσχαιρές μακροοικονομικό κλίμα, επιτάχυνε ωστόσο τα επιχειρηματικά μας σχέδια, καθώς ανέδειξε την επιτακτική ανάγκη για παροχή ψηφιακών και απομακρυσμένων υπηρεσιών και στον τομέα των ακινήτων.

Σήμερα η πλατφόρμα της Prosperty είναι πλέον ενεργή. Τι υπηρεσίες προσφέρει και σε ποιους απευθύνεται;

Η πλατφόρμα της Prosperty ψηφιοποιεί το σύνολο των διαδικασιών του real estate, προσφέροντας μια απόλυτα ανέπαφη εμπειρία τόσο στο κομμάτι της εύρεσης, αναλυτικής αξιολόγησης και περιήγησης όσο και στο κομμάτι της απευθείας διαπραγμάτευσης, της προέγκρισης ψηφιακού δανείου και του τελικού ψηφιακού κλεισίματος. Στην πλατφόρμα κάθε χρήστης έχει τη δυνατότητα να βρει πλούσιο υλικό για το ακίνητο που τον ενδιαφέρει, καθώς διατίθενται πολλές πληροφορίες και αναλυτικά στοιχεία που έχει συλλέξει πρωτογενώς και παραγάγει η ομάδα της Prosperty για να προσφέρει μια πλήρη και αντιπροσωπευτική εικόνα του εκάστοτε χώρου.

Πιο συγκεκριμένα,  τα ακίνητa προς διάθεση ελέγχονται πρωτογενώς από εμάς ώστε να διασφαλίζονται η ποιοτική, τεχνική και  νομική τους κατάσταση και η συλλογή όλων των απαραίτητων συνοδευτικών εγγράφων, ώστε να προσδιορίζεται ο βαθμός ετοιμότητας τους προς μεταβίβαση. Μάλιστα, προσαρμοζόμενη πλήρως στα νέα δεδομένα που έχει δημιουργήσει η πανδημία, η Prosperty έχει ενσωματώσει μεταξύ άλλων εικονικές περιηγήσεις 360°, βίντεο που έχουν ληφθεί από drone για καλύτερη κατανόηση του περιβάλλοντος χώρου, τρέχουσες κατόψεις και πρωτότυπα αρχιτεκτονικά σχέδια.

Μπορείτε να μας δώσετε μερικά στοιχεία σχετικά με το διάστημα που είναι σε λειτουργία (π.χ. αριθμό αγγελιών, συμφωνιών, ή οποιοδήποτε άλλο ενδεικτικό μέγεθος).

Μόλις στο πρώτο εξάμηνο λειτουργίας της πλατφόρμας, έχουν σημειωθεί πάνω από 300.000 επισκέψεις, γεγονός που επιβεβαιώνει τη μεγάλη ανάγκη του κόσμου στην Ελλάδα για σύγχρονες, αξιόπιστες και ολοκληρωμένες υπηρεσίες σχετικά με το real estate. Επίσης, μέχρι σήμερα, την έχουν εμπιστευτεί περισσότεροι από 1.000 ιδιοκτήτες ακινήτων, ένα χαρτοφυλάκιο δηλαδή συνολικής αξίας περίπου 500.000.000 ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει κυρίως ακίνητα από 60.000 ευρώ μέχρι 250.000 ευρώ. Φυσικά, προς διάθεση υπάρχουν και πολυτελείς εξοχικές κατοικίες είτε στα νότια παράλια της Αθήνας είτε σε γνωστούς τουριστικούς προορισμούς, όπως η Μύκονος, η Πάρος, η Κρήτη και η Ρόδος. Άλλο ένα στοιχείο που υπογραμμίζει την αναγκαιότητα της ψηφιοποίησης του ελληνικού real estate είναι και η «πηγή» των αναζητήσεων, καθώς σχεδόν το 25% προέρχεται από χώρες του εξωτερικού, κυρίως από Αμερική, Μ. Βρετανία και Βόρεια Ευρώπη.

Παράλληλα η Prosperty είναι ο στρατηγικός συνεργάτης της ψηφιακής προώθησης των ακινήτων των τραπεζών, των servicers και των θεσμικών επενδυτών, έχοντας συνάψει συνεργασίες με την πλειοψηφία αυτών για την παροχή υπηρεσιών αξιοποίησης των ακινήτων των χαρτοφυλακίων τους.

Δραστηριοποιείστε σε μία αγορά με «δυνατό» ανταγωνισμό, όσον αφορά πλατφόρμες αγοραπωλησίας ακινήτων. Ποιο θεωρείτε ότι είναι το πλεονέκτημα της Prosperty απέναντι σε αυτόν τον ανταγωνισμό; Γιατί ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να την προτιμήσει;

Η πλειοψηφία των πλατφορμών εξαντλείται στην μονοσήμαντη διαφήμιση ακινήτων μέσω περιορισμένων ή ακόμα και μη εξακριβωμένων/έγκυρων πληροφορίων και media.

Στην Prosperty πιστεύουμε ότι a listing does not make a marketplace, αλλά η παροχή πλήθους πιστοποιημένων πληροφοριών, η παροχή ολοκληρωμένων end to end υπηρεσιών και η παροχή ψηφιακών εργαλείων για επικοινωνία, παρακολούθηση και διενέργεια όλων των ενεργειών σε πραγματικό χρόνο είναι τα πραγματικά απαραίτητα στοιχεία για τους συμμετέχοντες στις συναλλαγές. Η Prosperty ηγείται του ψηφιακού μετασχηματισμού στο ελληνικό real estate, προσφέροντας όλα τα παραπάνω και μεγιστοποιώντας τη διαφάνεια και την ευκολία μέσα από ένα πραγματικά ολοκληρωμένο marketplace ακινήτων για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Γνωρίζουμε ότι στο «πλευρό» σας είναι από το 2020 δύο ελληνικά VCs, τα οποία πίστεψαν και επένδυσαν 1,1 εκατομμύρια ευρώ στην εταιρεία σας. Τι ώθηση έχει δώσει το γεγονός αυτό στο εγχείρημά σας; Πώς έχετε αξιοποιήσει/ σχεδιάζετε να αξιοποιήσετε το ποσό της επένδυσης;

Οι επενδύσεις των συγκεκριμένων funds προς την εταιρεία μας ήταν μία πολύ  σημαντική βοήθεια στο ξεκίνημα μας. Είναι άνθρωποι και συνεργάτες που πιστεύουν σε εμάς και μας έδωσαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουμε τα επιχειρηματικά σχέδια μας. Η κίνηση αυτή αποκτά ιδιαίτερη αξία ειδικά την περίοδο της πανδημίας, η οποία έφερε νέες αναταράξεις για τη νεοφυή επιχειρηματικότητα, δυσχεραίνοντας την πρόσβαση σε χρηματοδότηση για πολλές startups και προκαλώντας σοβαρά ζητήματα βιωσιμότητας.

Την ίδια στιγμή, τα κεφάλαια μας έδωσαν την απαραίτητη ώθηση, επιτρέποντας μας να κινηθούμε με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, και να διαµορφώσουμε το επιχειρηµατικό µοντέλο που είχαμε στο μυαλό μας. Με  διαδικασίες, στόχους, σε συγκεκριµένα χρονοδιαγράµµατα, µε απαιτητικούς ρυθµούς. 6 μήνες μετά, καταφέραμε από νεοφυής επιχείρηση να εξελιχθούμε σε μια δυναμική εταιρεία που καθημερινά μετασχηματίζει την ελληνική αγορά ακινήτων. Για τη συνέχεια, σχεδιάζουμε να επενδύσουμε στην επέκταση της εταιρείας μας, φιλοδοξώντας να γίνουμε το βασικό κανάλι αγοραπωλησίας και ενοικίασης ακινήτων στην Ελλάδα, προσφέροντας στους πελάτες μας διαρκώς καινούργιες υπηρεσίες, προσελκύοντας επενδυτές και δημιουργώντας ταυτόχρονα υπεραξία για την ελληνική οικονομία.

Ποια είναι γενικότερα τα σχέδιά σας για το μέλλον; 

Παράλληλα με την B2C αγορά, η Prosperty προσφέρει ήδη επεκτείνει τις υπηρεσίες στην B2B αγορά, δηλαδή σε τράπεζες, θεσμικούς επενδυτές καθώς και σε εταιρείες διαχείρισης ακινήτων που είναι συνδεδεμένα με απαιτήσεις (κόκκινα δάνεια), παρέχοντας ολοκληρωμένες λύσεις διαχείρισης και προώθησης ακινήτων με τη χρήση καινοτόμων ψηφιακών εργαλείων.

Παράλληλα σύντομα ετοιμάζουμε την υπηρεσία ψηφιακής προέγκρισης στεγαστικών δανείων και παροχής αποκλειστικών ασφαλιστικών προϊόντων με μεγάλη ασφαλιστική εταιρεία του κλάδου για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά, τα οποία θα προσφέρουν σημαντικές ευκολίες και μοναδικές καλύψεις.

Τέλος, με την απόδειξη του επιχειρηματικού μας μοντέλου στην εγχώρια αγορά, σκεφτόμαστε να επιταχύνουμε την επέκταση και σε επόμενες χώρες το 2021 τόσο σε γειτονικές χώρες όσο και στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Εκεί, οι αγορές αντιμετωπίζουν κοινές προκλήσεις και αντίστοιχα προβλήματα γραφειοκρατίας, όμως ταυτόχρονα υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον από θεσμικούς επενδυτές ακινήτων τόσο για εμπορικά όσο και οικιστικά ακίνητα.

 Τέλος, κάντε μια εκτίμηση για την αγορά την οποία δραστηριοποιείστε. Ποιες πιστεύετε ότι είναι οι προοπτικές της, τι είναι αυτό που λείπει/ χρειάζεται και τι ρόλο μπορεί να παίξει η Prosperty;

Η σταδιακή ανάκαμψη της οικονομίας, ύστερα από τη δεκαετή ύφεση, η μέχρι πρότινος αποτελεσματική διαχείριση της πανδημίας και οι αυξανόμενες άμεσες ξένες επενδύσεις, σε συνδυασμό με τις σταθερές αξίες του καλού καιρού και της ευχάριστης ζωής, έχουν διαμορφώσει μια καινούργια τάση στο ελληνικό real estate.

Η Ελλάδα εξελίσσεται σταδιακά από θερινή επιλογή για τα συντάξιμα χρόνια σε προορισμό μόνιμης κατοικίας (residential destination), όπου το δυναμικό κοινό αποφασίζει να εργαστεί στη χώρα και να μεγαλώσει την οικογένειά του. Η συγκεκριμένη τάση αναμένεται να ενισχυθεί την επόμενη πενταετία, λαμβάνοντας υπόψη τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται λόγω οικονομικών τιμών και διαθεσιμότητας κατάλληλων καταλυμάτων.

Στόχος της Prosperty είναι να συνεχίσει να προσφέρει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας στους πελάτες της, ενισχύοντας τη ζήτηση, και να ηγηθεί της ψηφιοποίησης του real estate, αναβαθμίζοντας το ελληνικό ακίνητο σε ένα διεθνές ελκυστικό προϊόν.

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις