StartUpper

“Έκρηξη” στις πωλήσεις wearables το τέταρτο τρίμηνο του 2020 – Λόγοι, προϊόντα, εταιρείες

Τα Wearables (σ.σ. οι συσκευές που “φοριούνται”) αποτελούν μία από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων τα τελευταία χρόνια, καθώς οι λειτουργικότητες τους ενισχύονται σημαντικά και τα σχέδια που κυκλοφορούν “ελκύουν” μέχρι και τους πιο δύσπιστους. Είναι χαρακτηριστικό ότι, το τέταρτο τρίμηνο του 2020, οι παγκόσμιες αποστολές τέτοιων συσκευών έφτασαν τα 135.5 εκατομμύρια, καταγράφοντας αύξηση 27.2% σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2019. Παράλληλα, οι πωλήσεις όλου του έτους, αυξήθηκαν κατά 28.4.

H αύξηση που σημειώθηκε στο τέταρτο τρίμηνο, σύμφωνα με την International Data Corporation – που δημοσιεύει και τα στοιχεία – οφείλεται σε δύο λόγους. Πρώτον, το γεγονός ότι το τέταρτο τρίμηνο περιλαμβάνει τις γιορτές των Χριστουγέννων, άρα και πολλά δώρα και εκπτώσεις, και, δεύτερον μια γενικότερη τάση που έχει επιφέρει η πανδημία. Ο λόγος για τη στροφή των καταναλωτών προς την υγεία και το fitness (δύο κατηγορίες στις οποίες τα wearables προσφέρουν σημαντικές δυνατότητες).

Όπως εξηγεί ο Jitesh Ubrani, διευθυντής έρευνας για το IDC Mobile Device Trackers, η μετατόπιση των δαπανών που συντελέστηκε στο τέταρτο τρίμηνο, οφείλεται στην εποχικότητα και στα νέα προϊόντα, ωστόσο δεν μπορούμε να μην συνυπολογίσουμε την πανδημία, “που έβαλε την υγεία και τη φυσική κατάσταση στο μυαλό πολλών καταναλωτών”.

“Τα προγράμματα γυμναστικής στο σπίτι γίνονται γρήγορα ένα κρίσιμο συστατικό της προσφοράς των wearables για πολλές εταιρείες. Πέρα από αυτό, ο πολλαπλασιασμός αισθητήρων υγείας που μετρούν τη θερμοκρασία του δέρματος, τους καρδιακούς παλμούς ή πραγματοποιούν μέχρι και ηλεκτροκαρδιογραφήματα, επιτρέπουν στους χρήστες και τους επαγγελματίες υγείας να παρατηρήσουν ευκολότερα την ύπαρξη ασθενειών και να κατανοήσουν το πότε αυτές ξεκινούν”, λέει χαρακτηριστικά ο Ubrani.

Παρά τη γενικότερη αύξηση πάντως, πρέπει να σημειωθεί ότι δεν είχαν όλα τα προϊόντα την ίδια επιτυχία. Τα έξυπνα περικάρπια (wristbands) μειώθηκαν για παράδειγμα κατά 17.8% κατά τη διάρκεια του τριμήνου και αποτέλεσαν μόλις το 11.5% όλων των wearables που πουλήθηκαν. Οι συσκευές ήχου από την άλλη, είχαν την τιμητική τους, καλύπτοντας ένα μερίδιο 64.2% των συνολικών αγορών, με τα ρολόγια να ακολουθούν με 24.1%.

Όσον αφορά τις εταιρείες, η Apple ηγήθηκε της αγοράς για ακόμα μια φορά, έχοντας το 36.2% των συνολικών πωλήσεων. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Xiaomi, με αύξηση 5% σε σχέση με πέρυσι, αλλά μειωμένες πωλήσεις της διάσημης σειράς Mi Band. Τρίτη στη σειρά ήταν η Samsung, η οποία ξεχώρισε στις συσκευές ήχου με 8.8 εκατ. προϊόντα να πωλούνται μέσα από διάφορα brands και, στην τέταρτη θέση βρέθηκε η Huawei, η οποία και το τέταρτο τρίμηνο συνέχισε να παλεύει με τους φραγμούς που της έχει θέσει η αμερικανική κυβέρνηση.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις