Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Τα plant-based θαλασσινά είναι εδώ και… ανυπομονούν να γίνουν mainstream

Σε μια εποχή που οι καταναλωτές παγκοσμίως στρέφονται μακριά από το κρέας και τα παράγωγά του, και τα φυτικά προϊόντα αποτελούν πρώτη επιλογή για όλο και περισσότερους, δεκάδες εταιρείες σε όλον τον κόσμο έχουν μπει σε μια άτυπη ‘μάχη για νέα, καινοτόμα προϊόντα.

Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει φυτικά μπιφτέκια και μπριζόλες, φυτικό γύρο και κοτομπουκιές, και μιας που τώρα όλα αυτά θεωρούνται κάπως… δεδομένα, έχει έρθει η ώρα των θαλασσινών.  Όπως φαίνεται, η αγορά των ψαριών και των θαλασσινών παραμένει σε μεγάλο βαθμό ανεξερεύνητη αλλά και γεμάτη προοπτικές. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το σύνολο των πωλήσεων plant-based προϊόντων την περσινή χρονιά, τα φυτικά θαλασσινά αντιστοιχούσαν μόλις στο 1%. Πρόκειται για ένα πολύ μικρό ποσοστό, το οποίο Startups και επενδυτές είναι αποφασισμένοι να αυξήσουν.

Μία από αυτές τις εταιρείες είναι η Gathered Foods, η οποία έκανε το ντεμπούτο της με ένα φυτικό τόνο, φτιαγμένο από ένα μείγμα έξι οσπρίων. Η εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε το 2016 έχει σηκώσει συνολικά πάνω από 77 εκατ. δολάρια και έχει προσθέσει στα προϊόντα της μπιφτέκια ψαριού, κροκέτες ψαριών και κροκέτες καβουριών.

Στον ίδιο χώρο, με άλλα προϊόντα, δραστηριοποιείται και η New Wave Foods, η οποία ξεκίνησε το 2015 με στόχο τη δημιουργία ενός φυτικούς “υποκατάστατου” για τις γαρίδες. Έχοντας την υποστήριξη της Tyson Ventures από το 2019, το προϊόν της εταιρείας, φτιαγμένο από φασόλι Μουνγκ (ροβίτσα στα ελληνικά) και φύκια βγήκε φέτος για πρώτη φορά στην αγορά. Τον Ιανουάριο η εταιρεία σήκωσε επίσης χρηματοδότηση 18 εκατ. δολαρίων με την οποία σχεδιάζει να επεκτείνει την κυκλοφορία της φυτικής της γαρίδας σε εστιατόρια, πανεπιστήμια και άλλα καταστήματα στις ΗΠΑ.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα εταιρειών του χώρου, αποτελούν επίσης η BeLeaf, η οποία δημιουργεί φιλέτα σολωμού από σόγια, γλουτένη σίτου, φύκια και μπαχαρικά, η Ocean Hugger Foods που ειδικεύεται σε δύο ιαπωνικές “εκδοχές” τόνου και χελιού (ahimi και unami) και η Jinka, η οποία φτιάχνει άλειμμα από φυτικό τόνο σε διάφορες γεύσεις.

Το κοινό που έχουν όλες αυτές οι εταιρείες είναι ένα: θέλουν να πείσουν τον κόσμο να τις εμπιστευτεί. Λέγοντας κόσμο, δεν εννοούμε μόνο τους vegan ή vegeterians, αλλά όλον τον κόσμο. Βλέποντας την επιτυχία των πρώτων του είδους, οι εταιρείες απευθύνονται στους λεγόμενους flexitarians – τους ανθρώπους που συνειδητά επιλέγουν plant-based προϊόντα, ωστόσο δεν έχουν πρόβλημα να καταναλώσουν και κρέας.

Όπως σημειώνουν επενδυτές στο Inc., η συντριπτική πλειοψηφία – 98% – των ανθρώπων που αγοράζουν φυτικά προϊόντα τρώνε επίσης κρέας. Επομένως θα ήταν παράλογο, οι ανερχόμενες αυτές εταιρείες να στοχεύσουν αλλού. Όπως λένε, υπάρχει ένα μεγάλο κοινό που περιμένει τις εναλλακτικές προτάσεις για τα θαλασσινά, κι αυτές πρέπει να ανταποκριθούν στις προσδοκίες του.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις