Joule: Μια νέα εταιρεία αλλάζει τα δεδομένα στον χώρο της ενέργειας
Σε λιγότερο από έναν χρόνο, η Joule έχει καταφέρει να αναπτύξει –100% in-house– καινοτόμες λύσεις για ένα ευρύ φάσμα «ενεργειακών ζητημάτων», που αφορούν από παραγωγούς ΑΠΕ έως οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων.
Η διαχείριση της ενέργειας είναι ένα φλέγον ζήτημα που απασχολεί τα τελευταία χρόνια από κυβερνήσεις και επιχειρήσεις μέχρι και απλούς πολίτες. Πρόκειται για ένα θέμα που επηρεάζει άμεσα το επίπεδο ζωής σε μια κοινωνία, την «τσέπη» κάθε επιχείρησης και ανθρώπου και, φυσικά, το περιβάλλον. Είναι επόμενο οι άμεσα εμπλεκόμενοι να ενδιαφέρονται για εναλλακτικές λύσεις που στοχεύουν τόσο στη βιωσιμότητα όσο και στο κέρδος.
Τέτοιες λύσεις προσφέρει η Joule, μια ελληνική Startup η οποία αναλαμβάνει την αναβάθμιση, μέσω της ενέργειας, του τρόπου ζωής νοικοκυριών, επιχειρήσεων ή ακόμα και ολόκληρων πόλεων. Η εταιρεία ιδρύθηκε πριν από σχεδόν έναν χρόνο και ξεκίνησε τη δράση της παρέχοντας τεχνο-οικοινομικές υπηρεσίες για λογαριασμό της εταιρείας Wootis (του ομίλου Zephiros) σχετικά με το Χρηματιστήριο Ενέργειας. Στις παραπάνω υπηρεσίες περιλαμβάνονται η εκπροσώπηση παραγωγών στο ENEX (χρηματιστήριο ενέργειας) καθώς και η μεγιστοποίηση των εσόδων τους.
Για αυτόν το σκοπό ανέπτυξε τόσο εξειδικευμένο λογισμικό, όσο και το Virtual Power Plant (VPP), ένα «εικονικό εργοστάσιο ενέργειας». Το παραπάνω αποτελεί ένα αποκεντρωμένο ενεργειακό σύστημα μονάδων παραγωγής, το οποίο στοχεύει στον απομακρυσμένο έλεγχο αυτών σε πραγματικό χρόνο. Το εικονικό αυτό εργοστάσιο επιτρέπει στην Joule να διαχειρίζεται όλες τις εγκαταστάσεις και να εντοπίζει τυχόν σφάλματα εύκολα και αποτελεσματικά. Επίσης, παρέχει δεδομένα και πληροφόρηση σχετικά με τον όγκο παραγωγής της κάθε μονάδας, την πρόβλεψη της μελλοντικής παραγωγής ενέργειας καθώς και οικονομικές αναλύσεις για τις αποδόσεις των εγκαταστάσεων.
Με λίγα λόγια, το VPP λειτουργεί ως ένα «κέντρο ελέγχου», με το οποίο η Joule επαναπροσδιορίζει την παραγωγή ενέργειας, όχι μόνο για την αγορά των ΑΠΕ και τους παραγωγούς, αλλά και για άλλους τομείς όπως η ηλεκτροκίνηση. Η εταιρεία, πρωτοπόρος και σε αυτό, έχει προσεγγίσει τη συγκεκριμένη αγορά, εστιάζοντας συγκεκριμένα στη διαχείριση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Μέσα στο μικρό διάστημα λειτουργίας της, έχει ήδη αναπτύξει δύο δικές της εφαρμογές –μία για τους οδηγούς και μία για τους ιδιοκτήτες σταθμών φόρτισης–, ενώ παράλληλα άρχισε να δημιουργεί το δικό της δίκτυο φόρτισης! Το εντυπωσιακό είναι ότι όλες αυτές οι υλοποιήσεις γίνονται in-house, από το ίδιο το δυναμικό της, το οποίο, αν και νεαρό στην ηλικία έχει, όπως λέει, «όρεξη για δουλειά και φρέσκες ιδέες».
«Γυρίζοντας» πίσω στο περιεχόμενο των εφαρμογών, η πρώτη, η οποία ονομάζεται jCharge, υποδεικνύει στον οδηγό τα σημεία όπου μπορεί να φορτίσει το αυτοκίνητό του. Δίνει επίσης τη δυνατότητα στους χρήστες των σταθμών της Joule να εξετάζουν εάν είναι διαθέσιμος ή όχι, να κάνουν κρατήσεις για μελλοντικές φορτίσεις, να εκκινούν και να αποπληρώνουν τη φόρτισή τους. Η δεύτερη, jPanel, επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του φορτιστή να τον διαχειρίζεται εύκολα και με ασφάλεια. Αυτό σημαίνει ότι, μεταξύ άλλων, μπορεί να καθορίσει όποτε και όπως θέλει τις ρυθμίσεις των σταθμών του, να έχει κάθε στιγμή εικόνα για τις συνθήκες φόρτισης και να γνωρίζει πάντα την κατανάλωση των φορτιστών του με ένα απλό κλικ. Οι παροχές αυτές, φυσικά, «ξεκλειδώνονται» μόνο αν κάποιος ανήκει στο δίκτυο της Joule, ένα δίκτυο το οποίο αυτήν τη στιγμή «χτίζεται» σε όλη την Ελλάδα.
Ήδη, η Joule έχει τοποθετήσει τους πρώτους σταθμούς της σε Σαντορίνη, Μαρούσι και άλλες περιοχές, ενώ προετοιμάζεται για περισσότερες μελλοντικές υλοποιήσεις, καθώς η ηλεκτροκίνηση θα μπαίνει περισσότερο στη ζωή των Ελλήνων. Όπως λένε στο Startupper MAG οι ιδρυτές της, Σπύρος Μίχας, Γιώργος Παπαθεοδώρου, Χριστόφορος Καραδήμας και Αθανάσιος Καραδήμας, «η ενασχόλησή μας με την ηλεκτροκίνηση επικεντρώνεται κυρίως στο μακροπρόθεσμο μέλλον, όταν και θα εισαχθούν και οι Vehicle 2 Grid (V2G) τεχνολογίες στο δίκτυο της χώρας». Τότε είναι που, σύμφωνα με την ομάδα, θα ανοίξουν ακόμη περισσότερες πόρτες για την ίδια, είτε αυτές αφορούν την εγκατάσταση και τη συντήρηση σταθμών –που ήδη αναλαμβάνει–, είτε την ενσωμάτωση νέων εγκαταστάσεων (όπως οι μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας) στο «εργοστάσιό» της.