Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Αύξηση πωλήσεων και συρρίκνωση ζημιών το 2014 για την Creta Farms

Με αύξηση των πωλήσεων της τάξης του 9,8% έκλεισε ο Όμιλος Creta Farms το 2014 στα 104,8 εκ. € έναντι 95,5 εκ. € την αντίστοιχη περίοδο του 2013, σύμφωνα με την εταιρική ανακοίνωση.

“Στην αύξηση πωλήσεων συνέβαλε σημαντικά η αύξηση του μεριδίου αγοράς της εταιρείας που έφτασε στο 25.2 %. Παράλληλα, η θετική προϊοντική μίξη που προήλθε συγκεκριμένα από νέα προϊόντα και την καινοτόμα σειρά προϊόντων «ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ» που παρουσίασε σημαντική αύξηση του μεριδίου κατα 15% σε σχέση με πέρυσι και μερίδιο αγοράς που ανήλθε στο 15%”, αναφέρεται.

Τα μεικτά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε 46,2 εκ. € έναντι 37,0 εκ. € την αντίστοιχη περσινή περίοδο, καταγράφοντας αύξηση +24.8% αντιπροσωπεύοντας περιθώριο 44,1%, έναντι περιθωρίου 38,8% την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η αύξηση της κερδοφορίας προήλθε κυρίως από τη βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας, την αύξηση της παραγωγικότητας, καθώς και την αποτελεσματικότερη διαχείριση των στοιχείων κόστους. Το EBITDA του Ομίλου ανήλθε σε 10,9 εκ. € έναντι 5,8 εκ. € την αντίστοιχη περσινή περίοδο, καταγράφοντας αύξηση +88,6%, και αντιπροσωπεύοντας περιθώριο 10,4% σε σχέση με 6,1% την αντίστοιχη περίοδο του περσινού, βελτιωμένο κατά 430 μονάδες βάσης. Τα λειτουργικά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε 6,2 εκατ. € έναντι 774 χιλ το προηγούμενο έτος. Τα Κέρδη μετά φόρων του Ομίλου ανήλθαν σε -1,3 εκ. € έναντι -21,9 εκ. ζημιών στη αντίστοιχη περσινή περίοδο. Το 2013 κατεγράφησαν έκτακτες απομειώσεις 14,9 εκ. €, οι οποίες προήλθαν κυρίως από write off αποθεμάτων και απαιτήσεων πελατών. Βελτίωση παρουσίασαν ο δείκτης Δανεισμός/ΕΒΙΤDA που μειώθηκε στο 9,1 από 17,1 την περσινή χρονιά ενώ η αναδιάρθρωση του δανεισμού το τρίτο τρίμηνο του έτους είχε θετική επίπτωση στο χρηματοοικονομικό κόστος, το οποίο θα μειωθεί περαιτέρω το 2015 και θα επιφέρει 1,7 εκ. € όφελος σε ετήσια βάση.

Το τρίτο τρίμηνο του έτους, η εταιρεία προέβη σε σύναψη στρατηγικής συμμαχίας με την Primo Meats, τη μεγαλύτερη εταιρεία αλλαντικών της Αυστραλίας. Το πλάνο της συμφωνίας περιλαμβάνει την ανάπτυξη νέων προϊόντων της σειράς “Oliving” στην εγχώρια αγορά της Αυστραλίας, μέσω co-branding της σειράς Hans, η οποία αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο brand της χώρας. Η συνεργασία αφορά στην εξαγωγή τεχνολογίας μέσω licensing agreement και στην παραχώρηση των πνευματικών δικαιωμάτων. Ήδη μέσα στο τέταρτο τρίμηνο του έτους οι πωλήσεις της Ηans ανήλθαν σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα, ενώ ο στοχεύει σε διψήφιο μερίδιο αγοράς το τρέχον έτος.

Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής, η εταιρεία προχωρά στον εξορθολογισμό των θυγατρικών και κοινοπραξιών που  δεν συνάδουν με αποδόσεις πάνω από το κόστος κεφαλαίου της εταιρείας και έτσι προχώρησε σε αποεπένδυση από τη Creta Farms Nordic AB (κοινοπραξία με τη Σουηδική Parsons Sverige). Βασική στρατηγική της Creta Farms τα επόμενα χρόνια είναι η βελτιστοποίηση της απόδοσης των επενδυμένων κεφαλαίων.

Σε επίπεδο μητρικής εταιρείας, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 104, εκ. €, παρουσιάζοντας αύξηση 10,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, ενώ τα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 46,2 εκ. €, με το σχετικό περιθώριο να διαμορφώνεται σε 44,2% έναντι περιθωρίου 40% την αντίστοιχη περσινή συγκρινόμενη περίοδο. Το EBITDA ανήλθε σε 10,9εκ. € έναντι 7,2 εκ. €, σημειώνοντας αύξηση 52,1% με το σχετικό περιθώριο να ανέρχεται σε 10,5%. Τα Κέρδη μετα φόρων της Μητρικής ανήλθαν σε 1 εκ. € έναντι -15,6 εκ. ζημιών στη αντίστοιχη περσινή περίοδο. Συμπληρωματικά, το 2013 περιλάμβανε έκτακτες απομειώσεις 13,4 εκ. €.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις