Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Οι micro και nano influencer που έγιναν τάση

Όταν οι απλοί εργαζόμενοι μετατρέπονται σε influencers ακριβώς γιατί γνωρίζουν το προϊόν καλύτερα από τον καθένα και απηχούν σε ένα στάνταρ κοινό.

Kάτι που μπορεί να μην έρχεται αμέσως στο μυαλό όταν γίνεται λόγος για το Influencer Marketing, είναι η χρήση των ίδιων των υπαλλήλων ως τους μεγαλύτερους influencers ή υποστηρικτές της εταιρείας. Καθώς τόσο η τάση των micro-influencer, όσο και η ζήτηση για πιο αυθεντικό περιεχόμενο αυξάνεται, ορισμένες εταιρείες πλέον στρέφονται προς τα έσω.  

Εξάλλου, κανείς δεν γνωρίζει το προϊόν τόσο καλά όσο οι ίδιοι οι υπάλληλοί της επιχείρησης. Και είναι πιθανό να δούμε περισσότερες εταιρείες να χρησιμοποιούν τους ίδιους τούς τους υπαλλήλους ως influencers στο εγγύς μέλλον.  

Είναι μία τάση, που χρησιμοποιείται εδώ και καιρό από καινοτόμες εταιρείες, όπως η Dell και η Starbucks, αξιοποιώντας τα ενδιαφέροντα και την αφοσίωση των υπαλλήλων τους και χρησιμοποιώντας το προσωπικό τους ως υποστηρικτές του brand τους.  

Το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί ένα περιεχόμενο με γνώμονα τους υπαλλήλους, αφήνοντας το κοινό να ρίξει μια ματιά στις εγκαταστάσεις της εταιρείας ή έχοντας μοιραστεί τους τρόπους με τους οποίους οι ίδιοι οι υπάλληλοί χρησιμοποιούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχει η εταιρεία, ως έναν εναλλακτικό τρόπο ενίσχυσης της αναγνωρισιμότητας του brand και της δημιουργίας δεσμών με τους πελάτες-καταναλωτές. 

Το Influencer Marketing προσφέρει ατελείωτες δυνατότητες για να αυξηθεί η επιρροή, αλλά πολύ συχνά τα brands μπλέκονται σε μια σειρά από προκλήσεις, καθώς παραβλέπουν κρίσιμες πληροφορίες και στερούνται τα βασικά εργαλεία και την καθοδήγηση που θα τους βοηθήσουν να υλοποιήσουν την πιο επιτυχημένη και αποτελεσματική καμπάνια Influencer Marketing. 

Οι micro και nano influencers γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία 

Η ζήτηση για αυθεντικό περιεχόμενο αυξάνεται στις μέρες μας και οι καταναλωτές επηρεάζονται πιο δύσκολα από διασημότητες με μεγάλη απήχηση. Όμως, εμπνέονται πολύ πιο εύκολα από άτομα που αισθάνονται πιο οικεία και τα οποία μπορούν να εμπιστευτούν.  

Φυσικά, οι διάσημοι influencers θα έχουν πάντα σημαντική δύναμη, αλλά έρευνες δείχνουν ότι συχνά οι micro-influencers είναι αυτοί που έχουν τα υψηλότερα ποσοστά engagement. Συνήθως εστιάζουν σε συγκεκριμένα ενδιαφέροντα και θεωρούνται πολύτιμοι “καθοδηγητές γνώμης”, είτε πρόκειται για μόδα, υγεία, ομορφιά, ταξίδια ή οτιδήποτε άλλο.  

Η διαφορά μεταξύ των ποσοστών engagement των micro-influencers και των mega-influencers είναι αξιοσημείωτη στο TikTok. Σύμφωνα με έρευνα της Statista αναφορικά με το ποσοστό engagement των influencers του TikTok παγκοσμίως το 2020, οι micro-influencers στην πλατφόρμα επιτυγχάνουν ποσοστά σχεδόν 18%, ενώ οι mega-influencers φτάνουν το 13%.  

Από την άλλη πλευρά, οι nanoinfluencers (μια σχετικά νέα κατηγορία influencer) τείνουν να έχουν ακόμη μικρότερο κοινό, αλλά συχνά μοιράζονται ακόμη πιο αυθεντικό περιεχόμενο και μπορεί να έχουν ισχυρή επιρροή σε μια πολύ συγκεκριμένη κοινότητα. Η συνεργασία με micro και nano-influencers μπορεί να αξιοποιήσει τη δύναμη των ισχυρών δεσμών με ένα συγκεκριμένο κοινό-στόχο, ενώ παράλληλα να είναι και πιο φιλική για τον προϋπολογισμό του Influencer Marketing. 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις