StartUpper

Ariadne Maps: Πώς το “Google Analytics” του φυσικού κόσμου σήκωσε 2 εκατομμύρια ευρώ

H ελληνικής έμπνευσης Startup που αποτελεί τεχνοβλαστό του Πολυτεχνείου του Μονάχου, πριν λίγες μέρες απασχόλησε έντονα τον ελληνικό και διεθνή Τύπο, όταν ανακοίνωσε την ολοκλήρωση seed επένδυσης ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ της οποίας ηγήθηκε η Marathon Venture Capital.

Θεωρείται ως το Google analytics του φυσικού κόσμου και ως μια σύγχρονη Αριάδνη υπόσχεται να αλλάξει  τη φιλοσοφία του εντοπισμού θέσης σε εσωτερικούς χώρους, σε πραγματικό χρόνο προστατεύοντας ταυτόχρονα την ιδιωτικότητα των ατόμων. Η Ariadne Maps ήρθε πριν δυο χρόνια για να μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο real estate operators όπως αλυσίδες καταστημάτων και mall, σταθμοί συγκοινωνιών, αεροδρόμια, και άλλοι οργανισμοί αποκτούν με ακρίβεια δεδομένα για τη συμπεριφορά των επισκεπτών τους, σε πραγματικό χρόνο, χωρίς σύνδεση σε δίκτυο, χωρίς κάμερες και χωρίς applications και, το σημαντικότερο, χρησιμοποιώντας  τεχνολογία που σέβεται τη νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων όπως το GDPR στην Ευρώπη, το CCPA στη Καλιφόρνια και το PIPEDA στον Καναδά, πράγμα που δεν το κάνει κανένας άλλος μηχανισμός.

Η εταιρεία σήμερα, η οποία έχει εξασφαλίσει με 2 διπλώματα ευρεσιτεχνίας στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ τη νέα τεχνολογία που εφαρμόζει (ενώ άλλα 2 διπλώματα ευρεσιτεχνίας βρίσκονται σε εξέλιξη), δραστηριοποιείται σε όλη την Ευρώπη, αλλά και στη Μέση Ανατολή, στη Σιγκαπούρη, στο Σικάγο, ενώ αναμένεται να φτάσει μέχρι την Ανταρκτική, ξεπερνώντας κορυφαίους τεχνολογικούς κολοσσούς του κλάδου, όπως είναι η Google, η IBM, η CISCO, και η Samsung, όσον αφορά την ακρίβεια.

Η ελληνικής έμπνευσης Startup που αποτελεί τεχνοβλαστό του Πολυτεχνείου του Μονάχου, πριν λίγες μέρες απασχόλησε έντονα τον ελληνικό και διεθνή Τύπο, όταν ανακοίνωσε την ολοκλήρωση seed επένδυσης ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ της οποίας ηγήθηκε η Marathon Venture Capital. Και να σκεφθεί κανείς ότι η πρώτη επαφή των ελλήνων επιχειρηματιών με τους επενδυτές έγινε μέσω Linkedin!

Ο Γιώργος Πιπελίδης (CEO) και ο Νίκος Τσιαμήτρος (CTO), οι δύο έλληνες δημιουργοί της εταιρείας από τη Βέροια, μιλούν αποκλειστικά στο startupper.gr, από το Μόναχο όπου βρίσκονται, για τη μεγάλη επένδυση, για το όραμα της εταιρείας, για την αγορά μέσα στην οποία κινείται η Ariadne και για τον ρόλο που θα διαδραματίσει μέσα σε αυτήν τα επόμενα χρόνια, όπως και για την παρουσία της εταιρείας στην Ελλάδα.

Startupper: Η Ariadne χρηματοδοτείται ήδη από το ταμείο του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας και Τεχνολογίας (ΕΙΤ Digital), ωστόσο η πρόσφατη επένδυση των 2 εκατομμυρίων ήταν κάτι που συζητήθηκε. Περιγράψτε μας λίγο το πώς φτάσατε μέχρι εδώ.

Γιώργος Πιπελίδης: Η συζήτηση με τους επενδυτές ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2020, εν μέσω πανδημίας, κράτησε τρεις μήνες και ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2021. Αλλά για να βάλουμε τις υπογραφές δαπανήσαμε ακόμη έξι μήνες λόγω γραφειοκρατίας στην Ευρώπη και της εμπλοκής του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας και Τεχνολογίας (ΕΙΤ Digital) που έχει μη κερδοσκοπική οικονομική μορφή. Δυστυχώς μαζί με τον πολύτιμο χρόνο χάσαμε και ένα σημαντικό πλεονέκτημα γιατί εμείς, ως εταιρεία, δεν επηρεαστήκαμε από την πανδημία και θα μπορούσαμε να είχαμε εκμεταλλευτεί τη χρηματοδότηση νωρίτερα για να αναπτυχθούμε, όταν οι αγορές ήταν ακόμη κλειστές λόγω Covid-19.

Startupper: Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Πώς γεννήθηκε η Ariadne και από πού εμπνευστήκατε το όνομα;

Νίκος Τσιαμήτρος: Ενώ εκπονούσαμε τη διδακτορική μας διατριβή στο Πολυτεχνείο του Μονάχου στο πεδίο της ρομποτικής πλοήγησης, ήρθαμε σε επαφή με αρκετές επιχειρήσεις brick & mortar (τούβλων και κονιαμάτων) και με αρκετούς οργανισμούς και διαπιστώσαμε ότι είχαν ανάγκη από ψηφιακές λύσεις που να καταγράφουν και να αναλύουν την επισκεψιμότητα του χώρου τους σε πραγματικό χρόνο,  που να τους βοηθούν να κατανοούν τη ροή των ανθρώπων, αλλά και να αξιολογούν τη συμπεριφορά των καταναλωτών ώστε να παρέχουν τη βέλτιστη εμπειρία στους επισκέπτες τους, αλλά και οι ίδιοι να βελτιστοποιούν τα περιουσιακά τους στοιχεία με τη σωστή λήψη κρίσιμων αποφάσεων. Οι λύσεις που είχαν μέχρι τότε στη διάθεσή τους (όπως π.χ. κάμερες, εφαρμογές πλοήγησης που απαιτούσαν υποδομή και εγκαταστάσεις, πύργοι κυψελών, κ. ά) είχαν αρκετούς περιορισμούς στην εφαρμογή τους και κάποιες είχαν περιορισμένες δυνατότητες. Εμείς χρησιμοποιούμε απλά τα smartphones τα οποία ο καθένας τα κουβαλά μαζί του. Οι συσκευές της Ariadne που είναι εγκατεστημένες στο χώρο ενδιαφέροντος χρησιμοποιούν τα σήματα χρηστών – επισκεπτών που εκπέμπονται από smartphones (GSM, LTE, Wi-Fi ή Bluetooth) και ειδικούς αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης για να προσφέρουν αναλυτικά στοιχεία και βασικές πληροφορίες για τους φυσικούς χώρους σε πραγματικό χρόνο, τα οποία υφίστανται ανώνυμη επεξεργασία. Σεβόμαστε την ιδιωτικότητα και παράγουμε ανάλυση της επισκεψιμότητας των χώρων χωρίς να παραβιάζουμε τα προσωπικά δεδομένα των πελατών. Η έμπνευση μάς ήρθε φυσικά από τον μύθο της Αριάδνης και του Θησέα, όπου ο Μίτος της τότε Αριάδνης, ο οποίος θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μια πρόδρομη συσκευή πλοήγησης, βοήθησε  τον Θησέα να βρει την έξοδο μέσα από τον Λαβύρινθο του Μινώταυρου. Για το Αμερικανικό ακροατήριο θα θελα να θυμίσω την ταινία Inception όπου μια σύγχρονη Ariadne, μεταπτυχιακή φοιτήτρια στην École d’Architecture στο Παρίσι, έχει ως αποστολή να σχεδιάσει τρεις πλήρεις λαβυρινθους για να χρησιμοποιηθούν από τον Cobb (Leonardo DiCaprio).

Startupper: Ποιο είναι το όραμά σας;

Γιώργος Πιπελίδης: Η Ariadne γεννήθηκε με αποστολή να παρέχει σε φυσικά καταστήματα το πλεονέκτημα το οποίο μέχρι στιγμής διαθέτουν μόνο ψηφιακά καταστήματα, δηλαδή τη λήψη αναλυτικών στοιχείων με ακρίβεια και εν συνεχεία την καθοδήγηση για την κατάλληλη λήψη αποφάσεων βάσει δεδομένων. Ωστόσο, το όραμά μας δεν σταματά εκεί. Οραματιζόμαστε η Ariadne να γίνει μια πλατφόρμα που θα διευκολύνει μια σειρά τεχνολογιών όπως είναι π.χ. η ρομποτική, η επαυξημένη και η εικονική πραγματικότητα, κ.ά. Φανταστείτε ένα ρομπότ να ζητά την θέση του από την Ariadne, δηλ. από την ίδια πλατφόρμα την οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας πυροσβέστης σε μια επικίνδυνη κατάσταση για να εξακριβώσει εάν ένα κτίριο έχει εκκενωθεί πλήρως ή όχι, ή μια σχεδιάστρια εσωτερικών χώρων  για να λαμβάνει αποφάσεις σχετικές με την τοποθέτηση προϊόντων σε καθημερινή βάση. Φανταστείτε drones να πετούν σε εσωτερικούς χώρους για να διερευνούν την ασφάλεια σε διάφορα σημεία εντός ή εκτός του κτιρίου.

Ο εντοπισμός θέσης εσωτερικού χώρου έχει ευρύ πεδίο εφαρμογών. Στη συντήρηση, για παράδειγμα, όπου ο εντοπισμός ενός κατεστραμμένου τμήματος  εξοπλισμού είναι ζωτικής σημασίας για εταιρείες με τεράστια υποδομή ή σε αεροδρόμια με μεγάλη κίνηση όπου ο εντοπισμός των σημείων συμφόρησης των επιβατών μπορεί να οδηγήσει σε στρατηγικό επανασχεδιασμό και σε καλύτερη διαχείριση των εργαζομένων. Σε περιβάλλοντα λιανικής πώλησης η ανώνυμη παρακολούθηση των καταναλωτών μπορεί να οδηγήσει σε μια νέα κατανόηση της συμπεριφοράς τους, αλλά και σε δυναμικά περιβάλλοντα όπως εκθεσιακά κέντρα ή εκδηλώσεις, η ισχυρή τεχνολογία για την καθοδήγηση των επισκεπτών ή για την παρακολούθηση της επισκεψιμότητας είναι περισσότερο από αναγκαία. Η  προσβασιμότητα είναι ένα ανθρώπινο δικαίωμα και ενίοτε κρίσιμη ανάγκη, όπως  για τα άτομα με αναπηρία όρασης, για παράδειγμα. Οι δυνατότητες χρήσης της Ariadne είναι ατελείωτες.

Startupper: Πώς βλέπετε την αγορά μέσα στην οποία κινείστε και τον ρόλο θα διαδραματίσει η εταιρεία σας μέσα σε αυτή τα επόμενα χρόνια;

Νίκος Τσιαμήτρος: Οι παραδοσιακές μέθοδοι εντοπισμού χρησιμοποιούν παγκόσμια δορυφορικά συστήματα πλοήγησης (GNSS), όπως π.χ. Galileo, GPS και GLONASS. Ωστόσο, αυτά έχουν περιορισμούς όταν πρόκειται για εσωτερικούς χώρους, αφού τα σήματα δεν μπορούν να διαπεράσουν στερεά αντικείμενα όπως είναι τα μεταλλικά τα οποία βρίσκονται συχνά μέσα σε τοίχους. Με ανθρώπινα κινητικά μοντέλα, με υπερσύγχρονα μοντέλα μηχανικής μάθησης, με νέα σύντηξη αισθητήρων και τις πιο προηγμένες τεχνικές ανωνυμοποίησης, η τεχνολογία της Ariadne είναι σε θέση να παρέχει υψηλή ακρίβεια εντοπισμού σε εσωτερικούς χώρους. Είναι προφανές ότι η τεχνολογία της μπορεί να είναι σε μεγάλο βαθμό πολύτιμη για μια πληθώρα βιομηχανιών. Εμείς στεκόμαστε στον αντίκτυπο που μπορεί να έχει σε τρεις κλάδους με πρώτο τη βιομηχανία των λιανικών πωλήσεων και συγκεκριμένα τον προγραμματισμό της απασχόλησης του προσωπικού, όπου θα μπορεί κάποιος εργοδότης να  απασχολεί τους υπαλλήλους του με βάση τα χρονικά διαστήματα που δέχεται περισσότερους επισκέπτες στο κατάστημα και όχι τα διαστήματα όπου έχει τις περισσότερες πωλήσεις. Έτσι θα μπορεί να αυξήσει τον αριθμό πωλήσεων και κατά συνεπεία τον τζίρο του αντί να προσπαθεί συνεχώς να ελαττώσει να έξοδα του. Στο φυσικό μάρκετινγκ επίσης. Φανταστείτε να λαμβάνει κάποιος μια ειδοποίηση για έκπτωση όταν επισκέπτεται τα αγαπημένα του καταστήματα ή ακόμα και όταν στέκεται δίπλα στα αγαπημένα του προϊόντα αντί να λαμβάνει αυτή την ειδοποίηση σε περιόδους που δεν έχει κανένα ενδιαφέρον για τα προϊόντα αυτά. Τέλος, στην τοποθέτηση προϊόντος και στην τιμολόγηση. Φανταστείτε να γνωρίζει ο καταστηματάρχης ποιά προϊόντα βλέπει και αγοράζει  ο πελάτης και με ποια σειρά. Η Ariadne θα επιτρέψει στους ηγέτες του κλάδου λιανικής να προσδιορίζουν την δημοφιλία του κάθε προϊόντος και τη συσχέτισή της με τις πωλήσεις του. Φανταστείτε τώρα την αξία λήψης αυτής της πληροφορίας για τα χιλιάδες προϊόντα ενός καταστήματος σε πραγματικό χρόνο και την αξιοποίησή της για την αύξηση των πωλήσεων εξαιτίας της καλύτερης τοποθέτησης των προϊόντων. Η Ariadne όμως μπορεί να είναι χρήσιμη και στον κλάδο των μεταφορών, όπου π.χ. διαφορετικά πρακτορεία μεταφορών θα μπορούν για πρώτη φορά να κάνουν καλύτερη κατανομή των εσόδων που δημιουργούνται από διαφορετικές εταιρείες στις ίδιες τοποθεσίες. Αντίστοιχα στον τομέα των «έξυπνων πόλεων», για πρώτη φορά θα μπορεί να ποσοτικοποιηθεί το μάρκετινγκ σε τουριστικές καμπάνιες.

Startupper: Σε ποιό στάδιο βρίσκεται τώρα η εταιρεία και πόσο έχει αναπτυχθεί;

Γιώργος Πιπελίδης: Η Ariadne έχει αναπτυχθεί  προσελκύοντας ένα πλήθος παγκόσμιων συνεργασιών με εταιρείες όπως η Ferrovial, που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο Heathrow, η  IOTA, που είναι η πιο επιτυχημένη γερμανική εταιρεία κρυπτονομισμάτων, η Deutsche Bahn, η οποία διαχειρίζεται τις γερμανικές δημόσιες σιδηροδρομικές μεταφορές, η NOKIA, η οποία ερευνά νέες τεχνολογίες  και  τις δυνατότητες χρήσης των δικτύων 5G, η ΙΚΕΑ που εξακολουθεί να ηγείται στον κλάδο λιανικής πώλησης επίπλων, η Praktiker, που είναι εταιρεία λιανικής πώλησης ειδών οικιακής βελτίωσης κ.ά.. Η Ariadne  έχει επίσης ξεκινήσει  συνομιλία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA) και τον Δρ. Stefan Schneider για την υιοθέτηση της τεχνολογίας στην ερευνητική βάση  Concordia στην Ανταρκτική. Σχεδιάζουμε επίσης να παρέχουμε τη δυνατότητα πλοήγησης σε άτομα με προβλήματα όρασης σε συνεργασία με το Münchner Verkehrsgesellschaft, τη δημοτική εταιρεία που είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση των δημόσιων μεταφορών στο Μόναχο. Αυτή τη στιγμή έχουμε γραφεία στη Γερμανία, όπου απασχολούμε 13 άτομα, στη Σιγκαπούρη με 3 άτομα, στην Αμερική με 1 άτομο και φυσικά στην Ελλάδα, στην γενέτειρά μας τη Βέροια όπου απασχολούμε 4 άτομα.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις