StartUpper

Το TikTok ξεπέρασε σε χρήση το Instagram στους εφήβους

Το Facebook δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι προσπαθεί να προσελκύσει περισσότερο τους νέους χρήστες με τις υπηρεσίες του, συμπεριλαμβανομένου του Instagram.

Αυξημένη είναι η χρήση του TikTok μεταξύ των νέων Αμερικανών ξεπερνώντας το Instagram, σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας που δημοσίευσε η Forrester. Φέτος, το 63% των Αμερικανών ηλικίας 12 έως 17 ετών έκαναν χρήση του TikTok σε εβδομαδιαία βάση, σε σύγκριση με το 57% για το Instagram, σύμφωνα με την Forrester, επικαλούμενη ερευνητικά στοιχεία. Το 2020, ωστόσο, το Instagram είχε επικρατήσε μεταξύ των εφήβων, με το 61% να είναι χρήστες της πλατφόρμας και το TikTok να ακολουθεί με 50%. 

Πρόσφατα, οι αναφορές για την τοξική επιρροή του μέσου στα έφηβα παιδιά που βασίστηκε μεταξύ άλλων σε εσωτερική έρευνα της μητρικής εταιρείας Facebook, η οποία μετονομάστηκε σε Meta, δημοσιεύθηκαν από έναν πληροφοριοδότη στο Wall Street Journal.  

Στην προσπάθεια του να κρατήσει τους χρήστες στην εφαρμογή, όμως, το Facebook αγνόησε τα δικά του δεδομένα που έδειχναν τις βλαβερές συνέπειες του Instagram, ιδιαίτερα στα νεαρά κορίτσια, όπως έδειξε η έρευνα.  

Αντ’ αυτού, η πλατφόρμα των social media ανακοίνωσε τον προηγούμενο μήνα ότι θα αλλάξει τις υπηρεσίες του, συμπεριλαμβανομένου του Instagram, για να προσελκύσει τους χρήστες ηλικίας 18 έως 29 ετών. Ο ίδιος ο CEO του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ανέφερε ότι το TikTok αποτελεί “έναν από τους πιο ισχυρούς ανταγωνιστές που έχει αντιμετωπίσει ποτέ”.  

Ως απάντηση, το Facebook θα εισάγει τη λειτουργία των video Reels σε πλήρη οθόνη τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram το 2022. Η εταιρεία λάνσαρε το Reels το 2020, το οποίο έχει έκτοτε αντιγραφεί από το Snap, το YouTube, το Reddit και άλλες υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης.  

H Gen Z βρίσκει το TikTok πιο αστείο και πιο ενδιαφέρον σε σχέση με άλλες πλατφόρμες social media, καθώς έχει δώσει χώρο σε μια ολόκληρη κοινότητα δημιουργών (influencers), γεγονός που το διαφοροποιεί με έναν τρόπο από τα υπόλοιπα.

Τα χαρακτηριστικά και η λειτουργικότητα του TikTok, η αίσθηση της κοινότητας που δημιουργεί συγκριτικά με μια άλλη πλατφόρμα, ανεξάρτητα από το πόσα χρήματα “δίνει κίνητρα” ο ανταγωνισμός στους δημιουργούς, το καθιστά ξεχωριστό ανάμεσα σε όλα τα άλλα.  

Το TikTok, ωστόσο, δεν είναι η κορυφαία εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης μεταξύ της αμερικανικής Gen Z. Αυτή η θέση ανήκει στο YouTube, το οποίο το 2021 χρησιμοποιείται από το 72% των Αμερικανών εφήβων εβδομαδιαία, από το 69% το 2020. Το Snapchat χρησιμοποιείται επίσης σε εβδομαδιαίο επίπεδο από το 54% της Gen Z στις ΗΠΑ, αλλά παραμένει στάσιμο σε σχέση με το 2020.  

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις