Merama: Η λατινοαμερικάνικη e-commerce Startup που έγινε unicorn σε λιγότερο από ένα χρόνο

Σε 1,2 δισ. δολάρια ανέρχεται η αποτίμηση της εταιρείας η οποία εξαγοράζει και λανσάρει ψηφιακά εμπορικά σήμερα, λαμβάνοντας ισχυρή ώθηση από την "έκρηξη" του ηλεκτρονικού εμπορίου στις χώρες της Λατινικής Αμερικής.

Η Merama, η οποία δραστηριοποιείται στην εξαγορά και το λανσάρισμα ψηφιακών εμπορικών σημάτων της Λατινικής Αμερικής, παρουσίασε πριν λίγες ημέρες αποτίμηση-ρεκόρ ύψους 1,2 δισ. δολαρίων, μετά τη νέα επένδυση 60 εκατ. δολαρίων με επικεφαλής την Advent International και τη Softbank. Μάλιστα, η Merama απέκτησε τον τίτλο του unicorn σε λιγότερο από 12 μήνες, επίτευγμα ιδιαίτερα σπάνιο στο παγκόσμιο οικοσύστημα των Startups.

Πριν την επένδυση των 60 εκατ. δολαρίων, η Merama «σήκωσε» τον Σεπτέμβριο 225 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση, ενώ σύμφωνα με την εταιρεία επρόκειτο για το μεγαλύτερο ποσό που έχει συγκεντρωθεί σε Series B γύρο στην ιστορία της Λατινικής Αμερικής. Η εν λόγω χρηματοδότηση «εκτόξευσε» την αποτίμηση της Merama στα 850 εκατ. δολάρια.

Η Merama έκανε γνωστή την παρουσία της στην παγκόσμια αγορά του e-commerce τον Απρίλιο, όταν άντλησε το ποσό των 160 εκατ. δολαρίων με τη μορφή κεφαλαίων και δανείων, συμμετέχοντας σε Series A χρηματοδότηση. Συνολικά, η εταιρεία έχει συγκεντρώσει 445 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων τα 345 εκατομμύρια είναι ίδια κεφάλαια και τα 100 εκατ. δολάρια προέρχονται από δάνεια.

Η εταιρεία ιδρύθηκε από τον CEO Sujay Tyle, συνιδρυτή και πρώην διευθύνοντα σύμβουλο του Frontier Car Group, τον Felipe Delgado, πρώην CEO της Beetmann Energy, τον Olivier Scialom, συνιδρυτή και πρώην COO της Petsy, τον Renato Andrade, πρώην συνεργάτη της McKinsey και τον Guilherme Nosralla, πρώην head of growth στα Wildlife Studios.

«Η Λατινική Αμερική είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο, ωστόσο τα περισσότερα brands είτε βρίσκονται ακόμα σε ιδιαίτερα πρώιμο στάδιο ή είναι επί της ουσίας ανύπαρκτα. Στη Merama πιστεύουμε ότι πολλά brands αξίας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων θα δημιουργηθούν στην ευρύτερη περιοχή της Λατινικής Αμερικής την επόμενη πενταετία. Σήμερα, η Merama απασχολεί περισσότερους από 180 υπαλλήλους, ενώ διαθέτει ήδη ένα χαρτοφυλάκιο  20 εμπορικών σημάτων στο Μεξικό, τη Βραζιλία, τη Χιλή, την Κολομβία και το Περού. Ο τζίρος των πωλήσεων τη φετινή χρονιά αναμένεται να ξεπεράσει τα 250 εκατ. δολάρια, όντας ιδιαίτερα θετική όσον αφορά τις ταμειακές ροές», δήλωσε πρόσφατα ο Sujay Tyle, CEO της Merama.

Στα ηχηρά ονόματα του χαρτοφυλακίου της Merama, συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων η μεξικάνικη εταιρεία ηλεκτρονικών ειδών Redlemon και η χιλιανή εταιρεία βρεφικών ειδών Bebesit. Συνολικά, η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου αξίας 85 δις. δολαρίων της Λατινικής Αμερικής αναπτύσσεται ραγδαία, με τους ειδικούς να προβλέπουν πως θα ξεπεράσει τα 116,2 δις. δολάρια το 2023.

Εκτός από την εξαγορά digital brand, η εταιρεία λανσάρει τα δικά της εμπορικά σήματα ενώ παράλληλα αναπτύσσει εργαλεία αυτοματισμού και scaling-up, με φόντο την ανάπτυξη των εταιρειών της σε ολόκληρη τη Λατινική Αμερική. Στα άμεσα σχέδιά της βρίσκεται επίσης το λανσάρισμα των εν λόγω εργαλείων που αναπτύσσει στην αγορά, τα οποία αυτοματοποιούν τις διαδικασίες διαχείρισης της επωνυμίας καθώς και αυτές που σχετίζονται με την αλυσίδα εφοδιασμού.

Η τελευταία χρηματοδότηση θα επιτρέψει στην εταιρεία να επεκταθεί στην Αργεντινή και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Merama, επέκτεινε επίσης την εκτελεστική της ομάδα, εντάσσοντας στο δυναμικό της τον πρώην CTO της Mandae Danilo Ferreira ως CTO της Merama και τον πρώην διευθυντή του marketplace της MercadoLibre, Ignacio Nart, ως senior vice president..

Η χρηματοδότηση βοηθά επίσης την εταιρεία να λανσάρει το Merama Labs, διαφημίζοντάς το ως «την πρώτη στο είδος της θερμοκοιτίδα της Λατινικής Αμερικής για brands που απευθύνονται απευθείας στον καταναλωτή». Η θερμοκοιτίδα στοχεύει στη δημιουργία νέων D2C brand σε κατηγορίες όπως μόδα, καλλυντικά, συμπληρώματα διατροφής και ποτά.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις