Η Ισπανία θα ελέγχει τους influencers που προωθούν κρυπτονομίσματα

Oι διαφημιστικές καμπάνιες θα πρέπει να γνωστοποιούνται 10 ημέρες νωρίτερα σε μια προσπάθεια της ισπανικής αρχής να ελέγξει το "crypto influencing".

Η Ισπανία ανακοίνωσε νέους κανόνες για τον τρόπο που οι influencers στα social media θα μπορούν να διαφημίζουν περιουσιακά στοιχεία κρυπτονομισμάτων, σύμφωνα με το Reuters. Από τον επόμενο μήνα, η ισπανική Εθνική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (CNMV) θα απαιτεί από τα άτομα και τις εταιρείες να την ενημερώνουν τουλάχιστον 10 ημέρες πριν από τη διεξαγωγή κάποιας καμπάνιας για περιουσιακά στοιχεία σε μορφή crypto. Οι κανόνες ισχύουν για τους influencers με πάνω από 100.000 ακόλουθους που πληρώνονται για να προωθήσουν κρυπτονομίσματα – μια πρακτική που έχει προκαλέσει επικρίσεις, επιφέροντας αγωγές παγκοσμίως.

Συγκεκριμένα, όσοι διαφημίζουν κρυπτονομίσματα θα πρέπει να κοινοποιούν από πριν το περιεχόμενο των επερχόμενων “εκστρατειών” τους στην CNMV, προειδοποιώντας σχετικά με τους κινδύνους που ενέχουν αυτά που πωλούν στην ουσία. Οι ρυθμιστικοί κανόνες έχουν σχεδιαστεί για να επιτρέπουν στην CNMV να παρακολουθεί το οικοσύστημα μάρκετινγκ γύρω από τα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία και να διασφαλίζει ότι το κοινό γνωρίζει τους κινδύνους γύρω από τα κρυπτονομίσματα.

Η CNMV έχει χρησιμοποιήσει και στο παρελθόν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ανακόψει λίγο πολύ το hype της αγοράς crypto. Τον Νοέμβριο απάντησε σε tweet του ποδοσφαιριστή Andrés Iniesta, όταν αυτός διαφήμιζε την ανταλλαγή κρυπτονομισμάτων Binance, προειδοποιώντας τον ότι “τα περιουσιακά στοιχεία κρυπτονομισμάτων, ως μη ρυθμιζόμενα προϊόντα, ενέχουν ορισμένους σημαντικούς κινδύνους”, οι οποίοι θα πρέπει να γνωστοποιούνται εκ των προτέρων, αν και δεν έγινε σαφές αν ο Iniesta είχε πληρωθεί για αυτήν την προώθηση.

Το κρυπτονόμισμα και η διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι και οι δύο τομείς με σημαντική ρυθμιστική ασάφεια και ο συνδυασμός τους έχει αποδειχθεί μερικές φορές προβληματικός. Πρόσφατα μάλιστα, η Kim Kardashian έλαβε μια αγωγή από μια ομάδα ανθρώπων, όπως και ο πυγμάχος Floyd Mayweather μαζί με άλλους, για την προώθηση του κρυπτονομίσματος EthereumMax – ανεβάζοντας δραματικά την τιμή του πριν το περιουσιακό στοιχείο καταρρεύσει και γίνει σχεδόν άχρηστο. Οι νέοι κανόνες της CNMV δεν στοχεύουν να σταματήσουν τους influencers από το να ενημερώνουν τους fans τους για το κρυπτονόμισμα, αλλά θα επιτρέψουν στον οργανισμό να παρακολουθεί στενότερα τι ακριβώς προσφέρεται (και σε ποιους).

Διαβάστε επίσης:

Επενδυτές κατηγορούν την Kim Kardashian και τον Floyd Mayweather για συμμετοχή σε απάτη κρυπτονομισμάτων

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις