Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Νέα ψηφιακή εποχή για την διανομή στα ΕΛΤΑ το 2022

Τα ΕΛΤΑ είναι σε συζητήσεις σχετικά με υπηρεσίες lastmile για eshops ενώ έχουν ήδη υπογράψει με την Amazon.

Νέες συμφωνίες με μεγάλους ομίλους, τόσο για τις παραδόσεις δεμάτων σε πελάτες όσο και για την αποστολή αλληλογραφίας και λογαριασμών, κλείνουν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Πρόσφατα ολοκληρώθηκε και μια δικαστική διαμάχη που κράτησε περισσότερο από δύο χρόνια, γύρω από τον διαγωνισμό της ΕΥΔΑΠ για τη διανομή των λογαριασμών της. Η απόφαση ανέδειξε οριστικά την προσφορά των ΕΛΤΑ ως σύννομη, απελευθερώνοντας την ΕΥΔΑΠ να ολοκληρώσει τον διαγωνισμό.

Σύμφωνα με στελέχη του ομίλου, η επιστροφή της διανομής και των λογαριασμών της ΕΥΔΑΠ, εντάσσεται στο πλαίσιο των κινήσεων της διοίκησης των ΕΛΤΑ την τελευταία διετία, στην κατεύθυνση παροχής καλύτερων, αξιόπιστων και ανταγωνιστικότερων υπηρεσιών προς τους πελάτες της.

Μετά από τη συμφωνία για τη διανομή των δεμάτων της Amazon έγιναν διαπραγματεύσεις με την Adidas και την H&M, οι οποίες έχουν υπογράψει απευθείας ή μέσω των ευρωπαίων διακινητών τους σε συμφωνία για διανομή των προϊόντων τους  στην ελληνική επικράτεια με τα ΕΛΤΑ.

Πέραν τούτου όμως και σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση των ΕΛΤΑ βρίσκεται σε συζητήσεις και με άλλους ομίλους για την υπογραφή συμφωνιών που θα ενισχύσουν τον ρόλο του ομίλου στο λεγόμενο lastmile για επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου και φυσικά καταστήματα με eshop.

Παράλληλα, η διοίκηση των ΕΛΤΑ ρίχνει το βάρος και στην αποστολή της αλληλογραφίας και των λογαριασμών μεγάλων ελληνικών επιχειρήσεων, καθώς παρά την στροφή στους ηλεκτρονικούς λογαριασμούς που έχουν μειώσει σημαντικά της συγκεκριμένη αγορά, πολλοί καταναλωτές παραλαμβάνουν ακόμη χάρτινους λογαριασμούς, ειδικά οι ηλικίες άνω των 50 ετών και οι πολίτες σε απομακρυσμένες περιοχές και μακριά από αστικά κέντρα.

Οι “mega” συμφωνίες 

Την τελευταία περίοδο, σειρά μεγάλων ελληνικών επιχειρηματικών ομίλων επέλεξε μετά από διαγωνιστική διαδικασία τα ΕΛΤΑ ως πάροχο ταχυδρομικών υπηρεσιών. Πρόκειται, μεταξύ άλλων, για τη ΔΕΗ , τον όμιλο ΟΤΕ/COSMOTE, την Εθνική Τράπεζα, την τράπεζα Eurobank, την τράπεζα Alpha Βank, την Protergia, την Elpedison, τη ΖΕΝΙΘ, τη Nova και τους ασφαλιστικούς ομίλους της Ευρωπαϊκής Πίστης και της Interamerican.

Οι κινήσεις αυτές αναμένεται να έχουν σημαντική επίδραση και στα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας με βάση τις ενδείξεις από τις πρώτες συμφωνίες μέσα στο 2021, όπου τα έσοδα από τη διανομή λογαριασμών και αλληλογραφίας για μεγάλους πελάτες εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 44 εκ. ευρώ  για την περυσινή χρονιά.

Εκσυγχρονισμός και αυτοματοποίηση των υπηρεσιών

Την τελευταία διετία, η διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων προωθεί τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό των ΕΛΤΑ, που ξεκίνησε με την εγκατάσταση του ρομποτικού συστήματος διαλογής αντικειμένων και θα ξεδιπλωθεί τους προσεχείς μήνες με την υλοποίηση των προγραμμάτων του Ψηφιακού Ταχυδρόμου και των Smart Lockers.

Στόχος της διοίκησης των ΕΛΤΑ είναι, η αρχαιότερη ελληνική δημόσια εταιρεία να εξελιχθεί σε έναν σύγχρονο, αξιόπιστο και πλήρως ανταγωνιστικό πάροχο υπηρεσιών. Η αυτοματοποίηση στο κέντρο διαλογής στο Κρυονέρι με τη χρήση ειδικών ρομπότ έχει οδηγήσει σε προσέλκυση νέων πελατών, ενώ την ίδια στιγμή αναμένεται η αυτοματοποίηση και άλλων κέντρων διαλογής, με στόχο ακόμα πιο αξιόπιστες και ταχύτερες υπηρεσίες.

Διαβάστε επίσης:

Τα ΕΛΤΑ σε νέα εποχή: Ρομπότ και τεχνητή νοημοσύνη στη διαλογή αντικειμένων

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις