Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Στον κλάδο του e-commerce μεταφέρεται η κόντρα Σαββίδη-Μαρινάκη

O όμιλος Dimera, συμφερόντων του κ. Σαββίδη λανσάρει νέο marketplace με επωνυμία open-market.gr και έδρα την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Νέος παίκτης μπαίνει και επίσημα στον εγχώριο κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ο όμιλος Dimera, συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη λάνσαρε νέο marketplace με επωνυμία open-market.gr και έδρα την πόλη της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες το νέο ηλεκτρονικό κατάστημα θα εστιάσει στη διάθεση προϊόντων τεχνολογίας και ειδών σπιτιού. Παράλληλα, το open-market.gr υπόσχεται ιδιαίτερα μικρούς χρόνους παράδοσης προσφέροντας παράλληλα τη δυνατότητα πληρωμής σε έως και 12 άτοκες δόσεις και μάλιστα με δωρεάν μεταφορικά.

Για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών ο όμιλος Dimera έχει φτάσει ήδη σε συμφωνία με την Retail World, η οποία μεταξύ άλλων έχει αναλάβει τη διαχείριση του δικτύου καταστημάτων της Public. Αξίζει να αναφερθεί πως η δυναμική είσοδος του Ιβάν Σαββίδη στον ανερχόμενο κλάδο του e-commerce έρχεται να προστεθεί σε εκείνες και άλλων μεγάλων επιχειρηματιών όπως ο Βαγγέλης Μαρινάκης.

Ο Όμιλος Μαρινάκη δραστηριοποιείται ήδη στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω της εταιρείας Wellcomm με co-founder και διευθύνοντα σύμβουλο τον Χρήστο Καλογεράκη, πρώην CEO της Public η οποία έχει λανσάρει την πλατφόρμα shoflix.gr. Ως εκ τούτου, η “κόντρα” των δύο επιχειρηματιών επεκτείνεται σε μία ακόμη αγορά όπου θα διασταυρώσουν τα “ξίφη” τους, ενώ το έπαθλο θα είναι κάτι παραπάνω από μεγάλο.

Η συνολική αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C (προϊόντα και υπηρεσίες) το 2021 εκτιμάται στα 14 δισ. ευρώ, σύμφωνα με εξαμηνιαία έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).

Η έρευνα καταγραφής των online καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο (ηλεκτρονικό εμπόριο B2C) πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο 2021 σε πανελλήνιο δείγμα 859 χρηστών του διαδικτύου με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή Γεώργιο Δουκίδη. Αναλυτικότερα, με βάση εκτιμήσεις ειδικών αναμένεται το 2021 να είναι μια χρονιά ρεκόρ για το ηλεκτρονικό εμπόριο B2C με συνολικές πωλήσεις (σε προϊόντα και υπηρεσίες) περίπου 14 δισ. ευρώ, τουλάχιστον 15.000 ελληνικές επιχειρήσεις να έχουν πλέον οργανωμένο κανάλι ψηφιακών πωλήσεων και αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα να έχουν σημαντικές online ετήσιες πωλήσεις πάνω από τα 10 εκατ. ευρώ.

Η ωριμότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφεται από το γεγονός της διατήρησης της αύξησης των online αγορών και σε περιόδους που λειτούργησαν κανονικά τα φυσικά καταστήματα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 50% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό ίδιο με τον Ιούνιο 2021, και ναι μεν χαμηλότερο από την μέτρηση του Δεκεμβρίου 2020 (61%), αλλά διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%). Με αναγωγή, αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον 6 στους 10 χρήστες του διαδικτύου χαρακτηρίζονται πλέον online αγοραστές. Τα σημαντικά αυτά ποσοστά είναι ακόμη μακριά από τα αντίστοιχα των ώριμων αγορών της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης όπου 8 στους 10 πολίτες πλέον κάνουν αγορές διαδικτυακά.

Τουλάχιστον 1 στους 3 online καταναλωτές θεωρούνται πλέον ιδιαίτερα προχωρημένοι αφού οι ηλεκτρονικές τους αγορές αντιπροσωπεύουν πάνω από το 20% των συνολικών τους αγορών. Μάλιστα για όλους τους online καταναλωτές κατά μέσο όρο οι ηλεκτρονικές αγορές αντιπροσωπεύουν πλέον το 10% των συνολικών τους αγορών, ποσοστό που παραμένει στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο του Ιουνίου 2021.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα ποσοστά αγορών μέσω διαδικτύου ανά κατηγορία προϊόντων/υπηρεσιών τον Δεκέμβριο 2021 είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με τον Ιούλιο του 2021 και κάπως μειωμένα σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020. Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφονται στις κατηγορίες εισιτήρια-ξενοδοχεία με 45% και ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά είδη με 34%. Ακολουθούν τα είδη ρουχισμού με 20%, τα παιχνίδια-είδη δώρων- κοσμήματα με 17%, τα είδη προσωπικής περιποίησης με 13%, τα έπιπλα με 13%.

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις