Η ομάδα “SCRAPS by FutureLab” φεύγει για τον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Ρομποτικής

Η πρωταθλήτρια ομάδα επιχειρεί να θέσει τέλος στην κίνηση που δημιουργούν τα πλοία, μειώνοντας παράλληλα την διάρκεια του ταξιδιού, διεκδικώντας μια διάκριση στον διαγωνισμό.

Για το Χιούστον, όπου θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Ρομποτικής, αναχώρησε νωρίς το πρωί από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης η ομάδα «SCRAPS by FutureLab», αποτελούμενη από παιδιά ηλικίας 11-16 ετών. Με όχημα ένα πρότζεκτ που υπόσχεται να βάλει τέλος στο μποτιλιάρισμα των πλοίων, η ομάδα αναδείχτηκε πριν από λίγες εβδομάδες πρωταθλήτρια Ελλάδας, εξασφαλίζοντας το πολυπόθητο εισιτήριο για τις ΗΠΑ, όπου θα διεκδικήσει το τρόπαιο ανταγωνιζόμενη με γκρουπ συνομηλίκων από 110 χώρες ανά τον πλανήτη. Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί στις 20 έως 23 Απριλίου, ενώ πλατινένιος χορηγός της ελληνικής ομάδας, με προπονητή και επιστημονικά υπεύθυνο τον υποψήφιο διδάκτορα Κοινωνικής Ρομποτικής Πέτρο Περλαντίδη Παπαδόπουλο, είναι ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ).

«Θέλετε ν’ αυξήσετε την κίνηση στο λιμάνι σας κατά 20%;» ρωτά η ομάδα SCRAPS by FutureLab και προτείνει καινοτόμο λύση για ταχύτερη εκφόρτωση και φόρτωση εμπορευματοκιβωτίων, που μπορεί να μειώσει έως και 30 ώρες το ταξίδι κάθε πλοίου. «Τι σημαίνει αυτό; Τέρμα το μποτιλιάρισμα των πλοίων και περισσότερα κέρδη στον ιδιοκτήτη του λιμανιού και της ναυτιλιακής εταιρείας, λόγω του μικρότερου χρόνου παραμονής των πλοίων στο λιμάνι, που έχει ως αποτέλεσμα τη μεταφορά περισσότερων προϊόντων και αγαθών ετησίως με τον ήδη υπάρχοντα στόλο (…) Ο χρόνος που κερδίζουμε είναι 1-3 δευτερόλεπτα ανά container. Μπορεί να σκέφτεστε ότι ο χρόνος που κερδίζουμε είναι μηδαμινός, όμως τα 1-3 δευτερόλεπτα που κερδίζουμε είναι πολλά παραπάνω από ό,τι φαντάζεστε! Το μεγαλύτερο εμπορικό πλοίο σήμερα έχει 24.000 containers και παίρνει περίπου τέσσερις μέρες για την πλήρη φόρτωση ή εκφόρτωση, τότε ο χρόνος που γλυτώνουμε είναι από 24.000-72.000 δευτερόλεπτα που αντιστοιχεί σε 7-20 ώρες. Αυτός ο χρόνος είναι μόνο στη φόρτωση του πλοίου. Οπότε ο χρόνος μας διπλασιάζεται με την εκφόρτωση. Επομένως ο συνολικός χρόνος που κερδίζουμε ξεπερνά κατά πολύ τη μία ολόκληρη ημέρα», σημειώνουν οι μαθητές, που για να ανεβάσουν την ελληνική σημαία στο υψηλότερο βάθρο στο Χιούστον θα χρειαστεί ακόμα να διαγωνιστούν πάνω σε ένα ρομποτικό παιχνίδι: να φτιάξουν και να προγραμματίσουν το δικό τους πρωτότυπο ρομπότ, το οποίο καλείται να διεκπεραιώσει αποστολές της πίστας του παιχνιδιού ταχύτερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια σε σχέση με τις άλλες ομάδες.

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι SCRAPS θα εκπροσωπήσουν τα ελληνικά χρώματα σε παγκόσμια διοργάνωση. Η ομάδα του κ. Περλαντίδη «σήκωσε» τρία κύπελλα στην Παγκόσμια Διοργάνωση του FLL στον Λίβανο, το 2019, ενώ το καλοκαίρι του 2021 κατέκτησε τη δεύτερη θέση στην Παγκόσμια κατάταξη του Robot Game. Τα παιδιά προετοιμάστηκαν για τη θεματολογία του φετινού διαγωνισμού από τον Αύγουστο του 2021. Ο φετινός διαγωνισμός έχει ως κεντρική θεματική τις μεταφορές προϊόντων και αγαθών. Τα παιδιά με οδηγό τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών και με επίκεντρο τον 9ο στόχο για τη δημιουργία ανθεκτικών υποδομών και την προώθηση της καινοτομίας, εστίασαν στη μελλοντική βιωσιμότητα των μεταφορών. Υπενθυμίζεται πως η ομάδα διακρίθηκε στον τελικό του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Έρευνας και Καινοτομίας «FIRST LEGO League Challenge Greece».

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις