Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Kivos: Η πιο «πράσινη» RetailTech εταιρεία

Η καινοτόμος ελληνική startup με έδρα στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιεί τεχνολογίες αιχμής (μηχανική μάθηση, στοχαστική μοντελοποίηση και big data) για να παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις με στόχο το υψηλών επιδόσεων «βιώσιμο» λιανεμπόριο

Η περίοδος της πανδημίας έχει αφήσει αδιαμφισβήτητα έναν μόνιμο αντίκτυπο στην εφοδιαστική αλυσίδα, αναγκάζοντας ορισμένες εταιρείες να επανεξετάσουν τον βαθμό αλληλεπίδρασής τους με τις νέες υγειονομικές συνθήκες και να αναπτύξουν τεχνολογίες ικανές να αναδείξουν την παραγωγή τους σε πιο κοντινές χώρες.
Μια επιχείρηση η οποία όχι μόνο κατάφερε να βγει αλώβητη από την πανδημική κρίση, αλλά και να διπλασιάσει τον τζίρο της το 2021, είναι η Kivos, μια πρωτοποριακή τεχνολογική εταιρεία από τη Θεσσαλονίκη, που μέσα από τη βαθιά κατανόηση του αντικειμένου του λιανεμπορίου και την αξιοποίηση μηχανικής μάθησης, big data και στοχαστικής μοντελοποίησης, λαμβάνει αποφάσεις για την εκτέλεση ενεργειών από τον προμηθευτή μέχρι το ράφι. Το συμβολικό της όνομα υποδηλώνει –σε μια εποχή ακραίας αβεβαιότητας– την ισορροπία, την αρμονία και τη γεωμετρία.

Η ομάδα της Kivos προχώρησε στην ανάπτυξη μιας νέας πλατφόρμας, της EXO, έχοντας διαπιστώσει ότι οι υπάρχουσες τεχνολογικές πλατφόρμες αδυνατούν να ενσωματώσουν τις συνθήκες αβεβαιότητας του επιχειρηματικού περιβάλλοντος στη διαδικασία λήψης αποφάσεων.

Η εταιρεία, μέσω της πλατφόρμας, προσφέρει υπηρεσίες εξαγωγής βέλτιστων αποφάσεων για την αποδοτική λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας εταιρειών λιανικής, όπως οι καθημερινές παραγγελίες ανεφοδιασμού του δικτύου καταστημάτων, dark stores και αποθηκών. Στόχος της υπηρεσίας είναι η μεγιστοποίηση των οικονομικών κριτηρίων που θέτουν οι πελάτες της.

Με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος

Το σημαντικότερο σε αυτή τη διαδικασία είναι πως η Kivos δεν έχει βασικό στόχο μόνο την αύξηση των κερδών της εκάστοτε εταιρείας, αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος, καθώς οι ενέργειές της συμβάλλουν στην εξοικονόμηση πόρων και στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, με γνώμονα ένα «πράσινο» και βιώσιμο λιανεμπόριο.
Στην εταιρεία ταιριάζει απόλυτα ο χαρακτηρισμός «πράσινη», καθώς το περιβαλλοντικό κριτήριο είναι βασικός παράγοντας για τους εργαζομένους, οι οποίοι εφαρμόζουν πρόγραμμα ανακύκλωσης τόσο στον εργασιακό τους χώρο όσο και σε προσωπικό επίπεδο, κινούνται με οικολογικά μέσα –ο CEO πηγαίνει στα γραφεία της εταιρείας με ποδήλατο– προωθούν την υγιεινή διατροφή και τη σωματική άσκηση.
Επιπλέον, η συνεργασία της με κολοσσούς του retail από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή αποδεικνύει πως πρόκειται για μια εταιρεία με γερές βάσεις και ισχυρή επιχειρηματική παρουσία, την οποία εμπιστεύονται μεγάλα εμπορικά ονόματα, μεταξύ των οποίων οι μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Σουηδίας ICA και της Κροατίας Konzum, o ηγέτης στο λιανικό εμπόριο πολυτελείας στη Μέση Ανατολή
Al Tayer και πολλοί άλλοι. Η τριβή αυτή με τις εταιρείες λιανικής του εξωτερικού χάρισε στην Kivos την απαραίτητη τεχνογνωσία προκειμένου να παρέχει υπηρεσίες που επιλύουν ευρύ φάσμα των προβλημάτων

του κλάδου. Πολύτιμα στοιχεία της διαδικασίας ανάπτυξης και εξέλιξης των παρεχόμενων υπηρεσιών αποτελούν η καθημερινή επαφή με τις συνεργαζόμενες εταιρείες, καθώς επίσης και οι μακροχρόνιες συνεργασίες με τους πελάτες, που βασίζονται στην αμοιβαία κατανόηση του αντικειμένου και στην κοινή προσπάθεια για την επίτευξη οικονομικών στόχων με αμοιβαία οφέλη για τα συνεργαζόμενα μέλη.
Την τρέχουσα περίοδο δημιουργεί επιλεκτικές συνεργασίες με εταιρείες που ανήκουν σε διάφορες κατηγορίες του λιανικού εμπορίου, δηλαδή supermarket, consumer electronics, DIY, cosmetics κ.ά., αξιολογώντας τες προσεκτικά, δεδομένου ότι επενδύει πολύ σε αυτές ώστε να αποτελέσουν τους πρεσβευτές των υπηρεσιών της.

Το επόμενο βήμα είναι το scaling.

Δεδομένου ότι το 90% των εταιρειών λιανικής παγκοσμίως χρησιμοποιεί παλιές αναποτελεσματικές μεθόδους για τη διαχείριση των εφοδιαστικών αλυσίδων του, η Kivos θα πρέπει να τις αναβαθμίσει με τις υπηρεσίες της, ώστε να πετύχει το όραμά της για ένα αποδοτικό και βιώσιμο λιανεμπόριο.

Η πιο δυνατή ομάδα επεκτείνεται

Όπως είναι αναμενόμενο, πίσω από μια επιτυχημένη εταιρεία κρύβεται και μια δυναμική και ικανή ομάδα, κάτι που επιβεβαιώνεται απόλυτα στην περίπτωση της Kivos. Όλοι οι εργαζόμενοι στην Kivos είναι εφοδιασμένοι με μεγάλη πείρα στον χώρο του λιανεμπορίου, στα πολύπλοκα πληροφοριακά συστήματα, στην κατανόηση μεγάλων δεδομένων και λατρεύουν να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά ακόμα και τα πιο σύνθετα προβλήματα. Τα «σαΐνια» της Kivos έχουν όρεξη και διάθεση για την εμβάθυνση των γνώσεών τους και την απόκτηση νέων, αντιμετωπίζουν ηθικά και με σεβασμό τους συναδέλφους τους και έχουν ως στόχο την επίτευξη προσωπικής ευεξίας και εταιρικής αριστείας.
Όσον αφορά τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας, τη δεδομένη στιγμή στοχεύει στην όσο το δυνατόν πιο άμεση πρόσληψη του πρώτου dedicated Marketing Manager, έτσι ώστε να αναπτύξει τον τομέα του marketing σε συνεργασία με τη διοικητική ομάδα, παράλληλα με τον πρώτο dedicated Full Stack engineer, για την περαιτέρω ανάπτυξη του UI/UX της πλατφόρμας, σε συνεργασία με τις υπόλοιπες ομάδες της.
Εκτιμάται ότι το 2023 η ομάδα θα απασχολεί 18-20 άτομα, από τα 13 που έχει στο δυναμικό της σήμερα.
Η Kivos προετοιμάζεται παράλληλα για την είσοδό της στην ελληνική αγορά, στοχεύοντας συγκεκριμένα σε δύο συνεργασίες που θα αλλάξουν τα δεδομένα της αποδοτικότητας των εφοδιαστικών αλυσίδων στους αντίστοιχους κλάδους του ελληνικού λιανεμπορίου.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις