Pandas: Η Startup – Ambassador της Κυκλικής Οικονομίας

Η εταιρεία ανταλλαγής και repurposing κινητών τηλεφώνων - πρώην Green Panda - μειώνει τον όγκο των παραγόμενων E-waste με σύνθημα Trade in. Save Money. Do Good.

Σήμερα (29/6/2022) η Pandas, πρώην Green Panda, παρουσίασε σε μια online event τα αποτελέσματα της έρευνας με τίτλο «Κυκλική Οικονομία και Χρήση Smartphones» που πραγματοποίησε σε συνεργασία με την ELTRUN.

Η Έρευνα «Κυκλική Οικονομία και Χρήση Smartphones» βασίζεται σε στοιχεία που προέκυψαν από τις απαντήσεις 1.400 Ελλήνων καταναλωτών, ηλικίας 18-60 ετών.

Η Pandas, πρόσφατα πραγματοποίησε rebranding, αποχαιρετώντας το «πράσινο» χρώμα από την επωνυμία της – όχι όμως από την κουλτούρα της. Η Startup επεκτείνει τις παρεχόμενες υπηρεσίες της στρέφοντας το ενδιαφέρον της στην «δεύτερη ευκαιρία» των Smartphones παρατείνοντας τον κύκλο ζωής τους.

Η εταιρεία αναπτύσσεται με γεωμετρική πρόοδο, τα «έξυπνα» ATM εμφανίζονται σε όλο και περισσότερα κεντρικά σημεία των πόλεων, με την Pandas να υποστηρίζει πως πρόκειται να πενταπλασιάσει τα συνεργαζόμενα σημεία (400+) μέχρι το τέλος του έτους.

Επίσης, η ομάδα της Pandas, έχει ενισχυθεί με πάνω από 35 υπαλλήλους – με άτομα από 3 διαφορετικές χώρες.

Στο άμεσο μέλλον η Pandas σκοπεύει να ενισχύσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες της, παρέχοντας την δυνατότητα στους χρήστες να πωλήσουν και να λάβουν μια προσφορά για το Smartphone τους από την άνεση του καναπέ τους.

Η εκτίμηση θα πραγματοποιείται μέσω ενός παιχνιδιού, όπου αλληλοεπιδρώντας με το interface της υπηρεσίας, το παιχνίδι τεστάρει τις επιδόσεις του κινητού, πόσο καλά λειτουργεί το digitizer του smartphone και εν γένει την κατάσταση της προς πώληση συσκευής. Το λανσάρισμα της υπηρεσίες πρόκειται να πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2022.

Το κομμάτι της «Κυκλικής Οικονομίας» αποτελεί έναν αρκετά «σκοτεινό χώρο» για την την εγχώρια αγορά, καθώς δεν υπάρχει αρκετή βιβλιογραφία και ερευνητικά στοιχεία που να δύνανται να αποσαφηνίσουν και να περιγράψουν αντιπροσωπευτικά τον όρο.  Το 39% που συμμετείχε στην έρευνα δεν γνώριζε καν την σημασία του όρου «Κυκλική Οικονομία».

Μάλιστα, ο CEO της Pandas, Φάνης Κουτουβέλης δήλωσε πως σύντομα πρόκειται να ανακοινώσει την ολοκλήρωση μια νέας χρηματοδότησης σειράς Α, που ελπίζουμε να είναι τόσο επικερδής όσο και ο seed γύρος όπου η Startup κατάφερε να «σηκώσει» 2 εκατ. δολ. Aξίζει να σημειωθεί ότι από το 2020 μέχρι και σήμερα, μέσω των trade-in προγραμμάτων που υλοποιεί σε συνεργασία με κορυφαίους retailers της Ελληνικής αγοράς, όπως iStorm, Πλαίσιο, Xiaomi Store, Wind, you.gr αλλά και με την ΑΒ Βασιλόπουλος, έχουν επιστραφεί συνολικά πάνω από 15.000 smartphones, τα οποία αντιστοιχούν σε 900.000+ κιλά λιγότερων εκπομπών CO2 για τον πλανήτη και πάνω από 1 εκατ. ευρώ έχουν διατεθεί από την Pandas ως οικονομικό όφελος σε χρήστες για την πώληση των συσκευών τους.

Τα αποτελέσματα της έρευνας

Ειδικότερα, διστακτικοί εμφανίζονται οι Έλληνες καταναλωτές στο να «αποχωριστούν» smartphones που δεν χρησιμοποιούν πια, με το 83% των ερωτηθέντων να δηλώνει πως όταν δεν χρησιμοποιεί πλέον ένα smartphone, το αφήνει ξεχασμένο στο σπίτι. Ταυτόχρονα, αυξητικές τάσεις παρουσιάζει το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που φαίνεται πρόθυμο να πραγματοποιήσει στο μέλλον αγορά μεταχειρισμένων smartphones.

Ως προς την κύρια αφορμή που οδηγεί τους καταναλωτές στην αγορά ενός νέου smartphone, 8 στους 10 (83%) δήλωσαν ότι το κάνουν όταν υπάρχει σημαντική βλάβη ή φθορά στη συσκευή τους, που απαιτεί υψηλό κόστος επισκευής. Παράλληλα, 6 στους 10 (60%) δήλωσαν ότι προχωρούν σε αγορά νέου smartphone, όταν τα χαρακτηριστικά της υπάρχουσας συσκευής δεν καλύπτουν πλέον τις καθημερινές τους ανάγκες.

Ταυτόχρονα, ενώ το 15% καταναλωτών αναφέρει πως έχει ήδη αγοράσει μεταχειρισμένο smartphone, το διπλάσιο ποσοστό – 30% των καταναλωτών, δήλωσε ενδιαφέρον στο να αγοράσει στο μέλλον μεταχειρισμένη συσκευή, γεγονός που αναδεικνύει την προοπτική ανάπτυξης που παρουσιάζει η εν λόγω αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο.

Πώληση smartphone και Κυκλική Οικονομία

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 88% των καταναλωτών θα αντάλλαζε το παλιό του smartphone για εκπτωτικό voucher, μέσω του οποίου θα μπορούσε να αγοράσει το καινούριο σε καλύτερη τιμή, ενώ ένα 75% δήλωσε ότι θα επιθυμούσε να λάβει το μέγιστο χρηματικό αντίτιμο. Παράλληλα, φαίνεται πως η εκπαίδευση των καταναλωτών και η διευκόλυνση της διαδικασίας που αφορά στην πώληση μεταχειρισμένων smartphones είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς 7 στους 10 αναφέρουν πως μια απλή, γρήγορη, και ασφαλής διαδικασία είναι οι βασικές προϋποθέσεις για να προχωρήσουν στην πώληση ενός smartphone.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι εξίσου σημαντική με την παροχή κινήτρων είναι και η εκπαίδευση των καταναλωτών στην έννοια και την αξία της κυκλικής οικονομίας, καθώς σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 39% δηλώνει πως δεν είναι εξοικειωμένο με το συγκεκριμένο όρο.

 «Κάθε smartphone έχει αξία ακόμα και όταν πάψει να αξιοποιείται από τον χρήστη. Σκοπός της Pandas μέσω των trade-in προγραμμάτων που σχεδιάζει και υλοποιεί, είναι να επεκτείνει τον κύκλο ζωής κάθε smartphone που παραμένει αναξιοποίητο, προσφέροντας άμεσο όφελος στον ίδιο τον χρήστη, στις συνεργαζόμενες εταιρείες, αλλά και στον πλανήτη μας»  

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις