Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Τέλος εποχής για την Street Fleet: Απλήρωτοι μισθοί, διαμαρτυρίες και μαζικές απολύσεις

Η πλατφόρμα - η οποία παρέχει συνεργάτες για την διανομή προϊόντων στην Gorillas και σε άλλες εταιρείες παράδοσης με έδρα το Βερολίνο, όπως η Delivery Hero - έχει κατηγορηθεί ότι δεν πλήρωνε τους οδηγούς για έως και τρεις μήνες

Η Street Fleet πρόσφατα ανακοίνωσε το κλείσιμό της στο τέλος του μήνα.

Η πλατφόρμα της Startup Gorillas, με αυτή της την απόφαση αφήνει 100+ διανομείς της άνεργους.

Οι διανομείς δηλώνουν πως δε είναι σίγουροι αν θα πληρωθούν όλα τα χρήματα που τους οφείλει η Street Fleet.

Η πλατφόρμα – η οποία παρέχει συνεργάτες για την διανομή προϊόντων στην Gorillas και σε άλλες εταιρείες παράδοσης με έδρα το Βερολίνο, όπως η Delivery Hero – έχει κατηγορηθεί ότι δεν πλήρωνε τους οδηγούς για έως και τρεις μήνες, γεγονός που οδήγησε σε διαμαρτυρίες στο Βερολίνο το περασμένο Σαββατοκύριακο.

Η Gorillas αναφέρει ότι έχει προσφερθεί να προσλάβει έναν «σημαντικό αριθμό αναβατών της Street Fleet στο δικό της πλήρωμα», αλλά δεν έχει διευκρινίσει πόσους. Ο μονόκερος που στο παρελθόν είχε καταφέρει να συγκεντρώσει πάνω από 1,2 δισ. δολ. από VC, πλέον αγωνίζεται για την επιβίωσή της εν μέσω των πρωτόγνωρων και συνεχώς μεταβαλλόμενων συνθηκών.

Επίσης, πρόσφατα δύο από τα πιο υψηλόβαθμα στελέχη ανθρώπινου δυναμικού εγκατέλειψαν την εταιρεία ενώ η Startup αποσύρθηκε από το Βέλγιο και έκλεισε το κύριο κέντρο διανομής της στην Ολλανδία.

Η Street Fleet δέχτηκε την περασμένη εβδομάδα πυρά από διανομείς, ορισμένοι από τους οποίους ισχυρίστηκαν ότι έχουν να πληρωθούν εδώ και σχεδόν τρεις μήνες.

Οι αναβάτες της Street Fleet απασχολούνται με συμβάσεις που τους εγγυώνται έναν καθορισμένο αριθμό ωρών: κάποιοι εργάζονται με πλήρη απασχόληση, κάποιοι με μερική απασχόληση και άλλοι έχουν τις λεγόμενες μίνι θέσεις εργασίας, όπου ο μέγιστος μηνιαίος μισθός είναι 450 ευρώ το μήνα ή ο μέγιστος φόρτος εργασίας είναι 70 ημέρες ανά ημερολογιακό έτος.

Στην περίπτωση των ελλιπών πληρωμών για τον Μάιο – οι οποίες θα έπρεπε να είχαν καταβληθεί στις 15 Ιουνίου – οι αναβάτες δήλωσαν ότι ειδοποίησαν αμέσως την Street Fleet για το πρόβλημα, αλλά οι πληρωμές άρχισαν να γίνονται στους αναβάτες μόλις από τις 29 Ιουνίου.

Πέντε ημέρες πριν από αυτό, οι εργαζόμενοι της Street Fleet ενημερώθηκαν μέσω email ότι η εταιρεία είχε επιχειρήσει να κάνει άλλη ξεκινήσει την διαδικασία ολοκλήρωσης της μισθοδοσίας και είχε «ολοκληρώσει με επιτυχία περίπου τις μισές πληρωμές» μόνο για τον μήνα Ιούνιο.

Όμως, όπως ισχυριζόταν στο email, λάθη στα προσωπικά δεδομένα είχαν εμποδίσει την πραγματοποίηση των υπόλοιπων πληρωμών.

Καταγγελίες για καθυστερήσεις στις πληρωμές έχουν υποβληθεί κατά της Gorillas και στο παρελθόν. Τον περασμένο Ιούνιο, όταν ξέσπασαν στο Βερολίνο διαμαρτυρίες των αναβατών για τις κακές συνθήκες εργασίας, ένα από τα βασικά αιτήματα ήταν η δίκαιη και έγκαιρη πληρωμή – αλλά οι αναβάτες επισημαίνουν ότι τα προβλήματα με καθυστερημένες ή ελλιπείς πληρωμές εξακολουθούν να υφίστανται.

Τώρα που το Street Fleet κλείνει, οι αναβάτες καλούνται να υποβάλουν αίτηση σε μια άλλη πλατφόρμα.

Σε ένα email προς τους διανομείς στις 30 Ιουνίου, η Street Fleet συνέστησε στους αναβάτες να υποβάλουν αίτηση στην Quickzii Delivery, μια «εταιρεία logistics τρίτων με έδρα το Βερολίνο» που προσφέρει θέσεις εργασίας μερικής απασχόλησης σε οδηγούς.

Πολλοί αναβάτες του Street Fleet είναι επιφυλακτικοί σχετικά με τη συνεργασία με την Quickzii. Σε μια διαμαρτυρία που οργανώθηκε από 20 αναβάτες της Street Fleet στις 2 Ιουλίου, η ομάδα ανέμιζε ένα πανό με ένα πολυκέφαλο θηρίο, με κάθε λαιμό να φέρει τα ονόματα των εταιρειών διανομής. Η λεζάντα του έγραφε: «Το μήνυμα είναι ένα από τα πιο σημαντικά σημεία που έχουν γίνει ποτέ: «Same shit, Different Name».

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις