Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Την θέση του Google Maps διεκδικεί το… Tik Tok!

To 40% της Gen Z φαίνεται να μετατοπίζει το ενδιαφέρον από το Google Search σε νέες εναλλακτικές για την ανεύρεση πληροφοριών, την ενημέρωση ακόμα και το πού θα φάνε με την παρέα τους

Η απειλή του TikTok για τις υπηρεσίες και την κερδοφορία της Google δεν περιορίζεται μόνο στο YouTube, όπως αποδεικνύεται.

Οι βασικές υπηρεσίες της Google, όπως το Google Search και Google Maps, φαίνεται πως επηρεάζονται από την αυξανόμενη προτίμηση, ιδιαίτερα του νεανικού κοινού, για την συγκεκριμένη πλατφόρμα.

Το πρόβλημα αναγνώρισε και στέλεχος της θυγατρικής εταιρείας της Alphabet, μιλώντας σε εκδήλωση.

Ο Prabhakar Raghavan, ο οποίος ηγείται του οργανισμού Knowledge & Information της Google, αναφέρθηκε στις δημοφιλείς κοινωνικές εφαρμογές σε μια ευρύτερη συζήτηση στο συνέδριο Brainstorm Tech του Fortune σχετικά με το μέλλον των προϊόντων της Google και τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.

Σε μια συζήτηση σχετικά με την εξέλιξη της αναζήτησης, σημείωσε κάπως επιπόλαια ότι οι νεότεροι χρήστες στρέφονται πλέον συχνά σε εφαρμογές όπως το Instagram και το TikTok αντί για το Google Search ή τους Χάρτες για σκοπούς την ενημέρωσης και συλλογής πληροφοριών.

«Συνεχίζουμε να μαθαίνουμε, ξανά και ξανά, ότι οι νέοι χρήστες του διαδικτύου δεν έχουν τις προσδοκίες και τη νοοτροπία που έχουμε συνηθίσει». δήλωσε ο Raghavan, προσθέτοντας ότι «τα ερωτήματα που θέτουν είναι εντελώς διαφορετικά».

Αυτοί οι χρήστες δεν τείνουν να πληκτρολογούν λέξεις-κλειδιά, αλλά αναζητούν να ανακαλύψουν περιεχόμενο με νέους, πιο συναρπαστικούς τρόπους, «στις μελέτες μας, σχεδόν το 40% των νέων ανθρώπων, όταν ψάχνουν ένα μέρος για φαγητό, δεν πηγαίνουν στο Google Maps ή στην Αναζήτηση», συνέχισε. «Πηγαίνουν στο TikTok ή στο Instagram».

Η συγκεκριμένη έρευνα βασίστηκε σε ηλικίες 18 έως 24 ετών, σε χρήστες που προέρχονται από τις ΗΠΑ.

Τα στοιχεία δεν έχουν ακόμη δημοσιοποιηθεί.

Η νέα τάση δείχνει πως οι νεαρότεροι χρήστες προτιμούν οπτικά πλούσιες μορφές αναζήτησης, αυτό σημαίνει ότι δεν περιορίζονται μόνο στο που θα φάνε, αλλά και πως είναι το φαγητό, ο εσωτερικός χώρος του εστιατορίου, τι κόσμος το επισκέπτεται, ακόμα και πως είναι η ατμόσφαιρα του χώρου.

Ενώ οι μεγαλύτεροι χρήστες του διαδικτύου μπορεί να μην είναι σε θέση να καταλάβουν την αναζήτηση ενός εστιατορίου π.χ. σε μια κοινωνική εφαρμογή βίντεο, αυτή η τάση θα μπορούσε να μειώσει τη βασική δραστηριότητα της Google, την αναζήτηση και την ανακάλυψη, με την πάροδο του χρόνου – για να μην αναφέρουμε τo revenue από διαφημίσεις σε τέτοιου είδους αναζητήσεις.

Ενώ οι νεότεροι χρήστες μπορεί τελικά να ξεκινήσουν κάποιο είδος εφαρμογής χαρτών για σκοπούς πλοήγησης, τα δεδομένα αυτά δείχνουν ότι δεν ξεκινούν απαραίτητα το ταξίδι τους από την Google πλέον.

Αυτό σημαίνει ότι όλη η δουλειά που έκανε η Google όλα αυτά τα χρόνια για να οργανώσει, να επιμεληθεί και να συστήσει διάφορες επιχειρήσεις – όπως τοπικά εστιατόρια – ή η δημιουργία εργαλείων ανακάλυψης μέσα στους Χάρτες Google – θα μπορούσε να χαθεί από λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος από τους νεότερους χρήστες του διαδικτύου.

Αυτή η τάση, μάλιστα, είχε γίνει τόσο έντονη που ο τεχνολογικός γίγαντας επιβεβαίωσε το περασμένο φθινόπωρο ότι εργαζόταν πάνω σε συμφωνίες που θα της επέτρεπαν να οργανώνει και να παρουσιάζει τα βίντεο του Instagram και του TikTok στην Αναζήτηση.

Μπορείτε ήδη να δείτε κάποια από αυτά – αναζητώντας μια λέξη-κλειδί ακολουθούμενη από τη λέξη «TikTok» και η Google θα επιστρέψει σειρές αποτελεσμάτων με βίντεο TikTok πριν δείτε οποιαδήποτε τυπική ιστοσελίδα.

 

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις