Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Επικερδή memes στην εποχή της viral οικονομίας

Οι αναρτήσεις με τα εύστοχα memes κατάφεραν να συγκεντρώσουν αμέτρητα Likes, με το Trend «Little Miss» να γίνεται ανάρπαστο σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης

Όλα ξεκίνησαν στις 19 Απριλίου, όταν ένας λογαριασμός στο instagram @juulpuppy ανέβασε μια σειρά αναρτήσεων, με παραλλαγές των κλασσικών παιδικών βιβλίων «Μικροί Κύριοι και Μικρές Κυρίες».

Οι εικονογραφήσεις του Roger Hargreaves, τα οποία προέρχονταν από τη δεκαετία του ’70, αποτέλεσαν έμπνευση για τον καλλιτέχνη του Instagram να συνδυάσει το concept των ιστοριών με φράσεις της καθημερινότητας και στερεοτυπικούς χαρακτήρες που όλοι έχουμε συναντήσει ή ακόμα ταυτιζόμαστε μαζί τους.

Αυτή ήταν η συνταγή της επιτυχίας! 

Οι αναρτήσεις με τα εύστοχα memes κατάφεραν να συγκεντρώσουν αμέτρητα Likes, με το Trend «Little Miss» να γίνεται ανάρπαστο σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Από λογαριασμούς στο TikTok που έκαναν σχετικά video και διαδραστικά φίλτρα βασισμένα στο meme, μέχρι και την εταιρεία Nando’s να ανεβαίνει στο «κύμα» της νέας τάσης!

@lyssavibe_ I love this trend lmao #littlemiss #fyp ♬ Cash In Cash Out (feat. 21 Savage & Tyler, The Creator) – Pharrell Williams

Στις 18 Ιουλίου, η @juulpuppy δημοσίευσε και πάλι: «Η μικρή δεσποινίς που δεν αναγνωρίστηκε για το νέο meme της».

Κάθε φορά που αναδημοσιεύουμε κάτι σε ένα Instagram story ή σε ένα Post στο Facebook η αναφορά στον δημιουργό είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία.

Σίγουρα αν είσαι ένας μικρός δημιουργός, το να αναδημοσιεύει την δουλειά σου ή ακόμα και να εμπνέεται από αυτήν ένα τεράστιο brand είναι κάτι πολύ cool, αλλά το να μην πληρώνεσαι για την δουλειά σου… δεν είναι και τόσο!

 

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη make me fame i sexy (@juulpuppy)

Δεν είναι λίγες φορές που μεγάλες εταιρείες προσπαθούν να επωφεληθούν και να αυξήσουν την κερδοφορία τους ακολουθώντας τις viral τάσεις, υπάρχει μια ισχυρή οικονομία του διαδικτύου που «βουίζει» κάτω από την επιφάνεια.

Αλλά, σε αντίθεση με άλλες δημιουργικές βιομηχανίες, το να βγάζεις χρήματα από τα memes- ή ακόμα και να παίρνεις απλώς τα εύσημα για τη δουλειά σου – γίνεται πολύ πιο περίπλοκο.

Δημιουργός memes – το επάγγελμα του μέλλοντος;

Για εκείνους που τα καταφέρνουν, τα memes αποφέρουν πολλά χρήματα.

Οι κορυφαίοι λογαριασμοί με εκατομμύρια followers μπορούν να αποκομίσουν εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια ετησίως μέσω χορηγούμενων αναρτήσεων και σημαντικών deals με εταιρείες.

Ο πρώην κάτοχος του λογαριασμού meme @thefatjewish θα μπορούσε να κερδίζει τουλάχιστον εξαψήφιο ποσό ετησίως πριν αξιοποιήσει τη φήμη του στο διαδίκτυο για να δημιουργήσει μια μάρκα κρασιού, την οποία αργότερα πούλησε στην εταιρεία ζυθοποιίας Anheuser-Busch.

Αλλά τα πράγματα είναι πιο δύσκολα για εκείνους που δημιουργούν τις τάσεις.

«Η κουλτούρα των memes είναι μια κουλτούρα που βασίζεται στο remixing, οπότε είναι αναμενόμενο ότι κάποιος θα βρει το meme σας αστείο και θα του δώσει τη δική του εκδοχή», επισημαίνει ο Idil Galip, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου που επικεντρώνεται στην κουλτούρα των memes.

«Αυτό γίνεται πρόβλημα όταν σελίδες που αναρτούν memes με εκατοντάδες χιλιάδες followers αρχίζουν να αναδημοσιεύουν τα πρωτότυπα memes σας, χωρίς να αποδίδουν credits και για λόγους κερδοφορίας. Στην προκειμένη δεν κλέβουν μόνο την πνευματική σας ιδιοκτησία αλλά και τα χρήματά σας».

Αυτό είναι που οδήγησε στην απογοητευμένη ανάρτηση της @juulpuppy Little Miss – ενώ δημιούργησε πρωτότυπα memes που προσέλκυσαν σε χιλιάδες followers για άλλους δημιουργούς που εμπνεύστηκαν και αναδημοσίευσαν το έργο της, η ίδια είδε μικρό όφελος.

Μια ιδιόμορφη οικονομία

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν χρήματα που μπορούν να κερδηθούν – αν πετύχετε τον σωστό τόνο και το σωστό αλγοριθμικό κύμα.

Η Nicole Gagliardi, μια 22χρονη φοιτήτρια στο Σαν Φρανσίσκο, δεν τακτικά δημιουργούσε τακτικά memes πριν από αυτό το καλοκαίρι, αλλά υπήρχε κάτι στη Little Miss που είχε απήχηση.

«Είναι σαν ένα κύμα αυτογνωσίας και αυτοσαρκασμού για τα τρωτά μας σημεία», επισήμανε.

Άρχισε να δημοσιεύει memes στις αρχές Ιουλίου (αποδίδοντας τα εύσημα στην @juulpuppy για την ιδέα).

Αρχικά ο λογαριασμός της στο Instagram, @littlemissnotesapp, προοριζόταν απλώς να είναι ένα αποθετήριο των δημιουργιών της – τα αναδημοσίευε στο story της και περιστασιακά χρησιμοποιούσε το hashtag #LittleMiss – όταν ξαφνικά απογειώθηκε.

Μέχρι τα τέλη Ιουλίου, είχε γίνει η de facto πηγή για τα memes της Little Miss στο Instagram, με 2 εκατ. followers.

«Η επιχειρηματική πλευρά είναι άγρια – πήγα [από] το τίποτα στο να μου στέλνουν προσωπικά μηνύματα  celebrities και μεγάλα brands στα DM μου – αυτό ήταν εξωπραγματικό».

 

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη nicole ♡ (@littlemissnotesapp)

Τώρα συνεργάζεται με μεγάλα brands, υπολογίζοντας πώς να τιμολογήσει την αξία ενός meme λογαριασμού. «Το να έχεις μια ιδέα για το CPM (κόστος ανά χίλιες εμφανίσεις) είναι πολύ σημαντικό», λέει.

«Αυτό το CPM μπορεί να κυμαίνεται από ίσως 10 δολάρια [έως] λίγο κάτω από 30 δολάρια – εξαρτάται από τον λογαριασμό, το κοινό, τον αριθμό των δημοσιεύσεων και τον τύπο των δημοσιεύσεων, καθώς και από άλλους παράγοντες. Έτσι, αυτός ο αριθμός ποικίλλει».

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις