Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

20+23 καινοτόμες εταιρείες που θα πρωταγωνιστήσουν το 2023

Οι καινοτόμες αυτές εταιρείες έχουν καταγράψει μια εξαιρετική πορεία στη διάρκεια λειτουργίας τους και υπόσχονται το 2023 να πρωτοτυπήσουν ακόμα περισσότερο

Η πολύμηνη περίοδος της καραντίνας αποτέλεσε ένα μεταβατικό στάδιο για τις επιχειρήσεις, οι οποίες έδειξαν να εκτιμούν, κατά το δύσκολο εκείνο διάστημα, το «δώρο» της τεχνολογίας για να μετασχηματιστούν, να εξελιχθούν, να πρωτοτυπήσουν, να καινοτομήσουν και, φυσικά, να βελτιώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις ζωές όλων. Από τη στιγμή που οι online εφαρμογές εισέβαλαν στην καθημερινότητα όλων, οι επιχειρήσεις δεν θα μπορούσαν να μην αποτελούν τους δυνατότερους παίκτες του παιχνιδιού αυτού.

Παρακάτω παρουσιάζονται από την Γιώτα Χαρλαύτη (το άρθρο δημοσιεύθηκε στο Startupper Mag #34 και αναδημοσιεύεται σε τέσσερα parts) οι 20+23 πιο καινοτόμες εταιρείες, που έχουν καταγράψει μια εξαιρετική πορεία στη διάρκεια λειτουργίας τους και υπόσχονται το 2023 να πρωτοτυπήσουν ακόμα περισσότερο και να δουν ακόμα μεγαλύτερα κέρδη στο μέλλον, χάρη στο ευφυές και άριστα καταρτισμένο προσωπικό που διαθέτουν.

31.VENDORA

Η νέα εποχή στην αγορά μεταχειρισμένων προϊόντων

Η Vendora είναι η μεγαλύτερη ελληνική πλατφόρμα αγγελιών για μεταχειρισμένα και καινούρια αντικείμενα και η πρώτη στη χώρα που εισάγει την υπηρεσία «αγόρασε τώρα» για τις αγγελίες της. Στο πλαίσιο της πρωτοποριακής αυτής υπηρεσίας, οι πωλητές μπορούν πλέον να δέχονται ηλεκτρονικές πληρωμές για τις πωλήσεις τους, ενώ παράλληλα οι αγοραστές μπορούν να αγοράζουν εύκολα και γρήγορα μεταχειρισμένα αντικείμενα διαδικτυακά, με απόλυτη ασφάλεια και πλήρη προστασία από πιθανόν κακόβουλες ενέργειες. Η πλατφόρμα προστατεύει αγοραστές και πωλητές από τέτοιες ενέργειες, μιας και η Vendora ενεργεί ως αξιόπιστος διαμεσολαβητής που συλλέγει, κρατά και εκπληρώνει την πληρωμή μόνο όταν ικανοποιηθούν αγοραστές και πωλητές. Η απόφαση της Vendora να προχωρήσει στην υλοποίηση αυτής της υπηρεσίας, ακολουθεί μια διεθνή τάση στις διαδικτυακές πλατφόρμες που έχει σαν σκοπό την διευκόλυνση και ομαλοποίηση των διαδικασιών πληρωμής και αποστολής δεμάτων. Στην ιστοσελίδα και την εφαρμογή της Vendora, οι ασφαλείς και απλές συναλλαγές είναι πλέον διαθέσιμες σε όλους τους χρήστες της. Συν τοις άλλοις, η Vendora εξελίσσεται σε μια φιλική προς το περιβάλλον εταιρεία, που συμβάλλει ενεργά στην κυκλική οικονομία. Με πάνω από 400.000 αγγελίες σε 20+ κατηγορίες, αποτελεί πλέον τη Νο 1 επιλογή για αγορές καινούριων και μεταχειρισμένων αντικειμένων για πολλούς Έλληνες και συνεισφέρει αισθητά στην προστασία του περιβάλλοντος.

32.VODAFONE

Η εφαρμογή που καταπολεμά την ενδοοικογενειακή βία

Το Ίδρυμα Vodafone, έχοντας ως βασικό στόχο να προσφέρει υποστήριξη και σωστή πληροφόρηση οποιουδήποτε μπορεί να βρίσκεται σε κακοποιητικό περιβάλλον, λανσάρει στην Ελλάδα τη δωρεάν ψηφιακή εφαρμογή «Bright Sky». Το εν λόγω mobile app κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2015, με στόχο την παροχή πρόσβασης σε μια συστηματική διαδικασία αξιολόγησης των πιθανών κινδύνων ενδοοικογενειακής βίας, καθώς και σχετικό ενημερωτικό υλικό και συμβουλές. Ταυτόχρονα παρουσιάζει και τα πιθανά σημάδια που θα πρέπει να προσέξουν όσοι μπορεί να βιώνουν ενδοοικογενειακή κακοποίηση ή και όσοι τυχαίνει να γνωρίζουν κάποιον από το οικογενειακό ή φιλικό τους περιβάλλον που βρίσκεται σε κίνδυνο. Η εφαρμογή διαθέτει έναν ευρύ τηλεφωνικό κατάλογο με υπηρεσίες υποστήριξης και ερωτηματολόγια για την αξιολόγηση του κινδύνου σε μια σχέση, καταρρίπτει μύθους σχετικά με την ενδοοικογενειακή και τη σεξουαλική κακοποίηση και προτείνει βήματα για τη βελτίωση της ασφάλειας στο διαδίκτυο. Επίσης, το Bright Sky διαθέτει ειδική ρύθμιση κρυφής λειτουργίας, ώστε να μη γίνει αντιληπτή η χρήση του. Η VODAFONE καινοτομεί, θέτοντας την τεχνολογία στην υπηρεσία της κοινωνίας με σκοπό την αντιμετώπιση καίριων κοινωνικών προβλημάτων, όπως αυτό της ενδοοικογενειακής βίας, το οποίο έχει αποκτήσει σήμερα ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Δεσμεύεται, ταυτόχρονα, να διαθέτει κάθε είδους τεχνολογία για την πάταξη κάθε μορφής έμφυλης βίας.

33. WOLI

Το ελληνικό fintech app έξυπνης διαχείρισης χρημάτων

Ποτέ πριν το μάθημα της οικονομίας δεν ήταν πιο διασκεδαστικό! Με την πλατφόρμα Woli, τόσο οι γονείς όσο και τα παιδιά μπορούν να είναι σίγουροι ότι κάνουν σωστή οικονομική διαχείριση και εξοικονομούν χρήματα σε πραγματικό χρόνο. Πρόκειται για μια mobile τραπεζική εφαρμογή και προπληρωμένη κάρτα που απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους ηλικίας 10-18 ετών και τούς βοηθά να ελέγχουν τις αγορές και τα έξοδά τους, κατανοώντας με έναν έξυπνο τρόπο την έννοια της οικονομίας. Η εταιρεία ιδρύθηκε τον Ιούλιο του 2020 από μια ομάδα εξειδικευμένη στις ψηφιακές πληρωμές, την εκπαίδευση και τα social games. Ένα εξάμηνο αργότερα αδειοδοτήθηκε από την κεντρική τράπεζα της Λιθουανίας, ως πάροχος ηλεκτρονικού χρήματος, προκειμένου να προωθήσει την υπηρεσία σε όλα τα κράτη του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου. Πρόσφατα, μάλιστα, εξασφάλισε νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 700.000 ευρώ, προκειμένου να τροφοδοτήσει την επέκτασή της στη Νότια Ευρώπη. Μέχρι σήμερα περισσότερα από 500 παιδιά και έφηβοι στην Ελλάδα χρησιμοποιούν τη Woli prepaid card καθημερινά και κάθε μήνα πραγματοποιούνται κατά μέσον όρο πάνω από 2.000 συναλλαγές. Μια σημαντική επιτυχία που οφείλεται τόσο στην εξαιρετικά εύχρηστη εφαρμογή όσο και στα οικονομικά οφέλη που αποκομίζουν τόσο οι ίδιοι οι χρήστες όσο και οι γονείς τους. Ένα τεράστιο «όπλο» στα χέρια των γονέων!

34.VIVA

Πλήρως εναρμονισμένη με τον ψηφιακό κόσμο

Ένα από τα οράματά της, όχι απλά σχετικά με το πώς πρεσβεύει το μέλλον, αλλά και πώς τοποθετεί τον εαυτό της στο δυναμικά εξελισσόμενο τοπίο του ψηφιακού μετασχηματισμού δίνει η Viva Wallet. Πιο συγκεκριμένα και με τη βοήθεια της Mastercard, συμβάλλει στον μετασχηματισμό της πορτογαλικής πόλης της Évora, επιτρέποντας στους τοπικούς εμπόρους να υιοθετούν ανέπαφες πληρωμές στα καταστήματά τους, χάρη στην τεχνολογία Tap On Phone, την οποία παρέχει η εφαρμογή Viva Wallet POS. Με τον τρόπο αυτό, οι πελάτες μπορούν να πληρώνουν απλά, εύκολα και με ασφάλεια, ακόμα και με τη χρήση διεθνών πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών. Δεδομένης της μορφής που έχουν λάβει οι πληρωμές σήμερα, με το smartphone να αποτελεί το πορτοφόλι της νέας εποχής, η διαδικασία για τους εμπόρους είναι αρκετά απλή, καθώς το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να «κατεβάσουν» την εφαρμογή στο κινητό τους. Εδώ και καιρό οι Viva Wallet και Mastercard «τρέχουν» ενημερωτική καμπάνια για την προώθηση και τη διαφήμιση της υπηρεσίας, ενθαρρύνοντας περισσότερες από 1.000 τοπικές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων εστιατορίων, να συμμετάσχουν στις ψηφιακές πληρωμές, βελτιώνοντας έτσι την αγοραστική εμπειρία των πελατών τους και κυρίως των τουριστών, οι οποίοι ενίοτε δεν γνωρίζουν, αλλά και δεν δύνανται να χρησιμοποιούν κάρτες σε «παραδοσιακά» τερματικά εθνικών καρτών.

35.ΔΕΗ blue

Δυναμική είσοδος στην ηλεκτροκίνηση

Ο τομέας της ηλεκτροκίνησης μπήκε δυναμικά στην καθημερινότητα ανθρώπων και επιχειρήσεων. Μία εταιρεία που αποτελεί πρωτοπόρο στον τομέα αυτό, είναι η ΔΕΗ blue, η οποία κατάφερε να πάει ένα βήμα παραπέρα, με την παρουσίαση του ισχυρότερου ταχυφορτιστή στην Ελλάδα, συνολικής δυνατότητας έως και 300 kW. Λίγες μέρες πριν «κλείσει» το 2022, πραγματοποιήθηκε η εγκατάσταση του εν λόγω φορτιστή στο εμπορικό πάρκο TOP PARKS της Trade Estates, σηματοδοτώντας την αφετηρία της δημιουργίας ενός πανελληνίου δικτύου ταχυ-φορτιστών έως και 300 kW DC σε ανάλογες εμπορικές χρήσεις. Ο ταχύτατος φορτιστής της ΔΕΗ blue λύνει τα χέρια χιλιάδων κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς έχει δύο θύρες φόρτισης, με δυνατότητα ταυτόχρονης φόρτισης δύο οχημάτων, είναι ευρωπαϊκής κατασκευής, υποστηρίζει ανάγκες ΑΜΕΑ λόγω του χαμηλού ύψους τοποθέτησης της οθόνης πληροφοριών, ενώ έχει και λειτουργία σίγασης, ώστε να μην προκαλεί θόρυβο σε κατοικημένες περιοχές. Η ΔΕΗ blue, αφουγγραζόμενη πάντοτε τις απεριόριστες ανάγκες των καταναλωτών και, στο πλαίσιο της συνεχούς αναζήτησης τρόπων για τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης, συνεχίζει δυναμικά την υλοποίηση του στόχου της για τη δημιουργία του μεγαλύτερου δικτύου δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών στην Ελλάδα και την εισαγωγή νέων τεχνολογικών λύσεων και υποδομών. Η ΔΕΗ blue, συνεπώς, εγκαθιστά ταχυφορτιστές σε κομβικά σημεία, καλύπτοντας όλες σχεδόν τις οδικές αρτηρίες της χώρας.

36.ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ

Λανσάρει τη νέα γενιά πιστωτικών καρτών

Δεδομένου ότι ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός καταναλωτών έχει στραφεί πλέον στην πραγματοποίηση συναλλαγών χωρίς τη χρήση μετρητών, η Εθνική Τράπεζα δημιούργησε τη νέα γενιά πιστωτικών καρτών που προσφέρουν ένα μοναδικό συγκριτικό πλεονέκτημα: Παρέχουν τη δυνατότητα σε κάθε καταναλωτή, ανάλογα με τις προσωπικές του ανάγκες και τα χόμπι του, να επιλέξει εκείνος την κάρτα που του ταιριάζει περισσότερο, ανεξάρτητα από το οικονομικό προφίλ του. Πιο συγκεκριμένα, η πιστωτική κάρτα Silver αποτελεί την ιδανική λύση για όλους όσους αναζητούν ένα καθημερινό εργαλείο συναλλαγών και διατίθεται με δωρεάν συνδρομή για τον πρώτο χρόνο και χαμηλή ετήσια συνδρομή μόνο 12 ευρώ στη συνέχεια. Η πιστωτική κάρτα Gold παρέχεται με δωρεάν συνδρομή τον πρώτο χρόνο και δυνατότητα απαλλαγής της ετήσιας συνδρομής για συνολικές αγορές άνω των 7.000 ευρώ τον χρόνο στη συνέχεια, ενώ προσφέρει επιπλέον πλεονεκτήματα όπως δωρεάν ασφάλιση για online αγορές στην Ελλάδα, ασφάλιση χρεωστικού υπολοίπου και δώρο 5.000 go4more πόντους με την πρώτη αγορά. Τέλος, η πιστωτική κάρτα Black προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία σε κάθε συναλλαγή, παρέχοντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο αποκλειστικών προνομίων, όπως δωρεάν συνδρομή τον πρώτο χρόνο και δυνατότητα δωρεάν συνδρομής για συνολικές αγορές άνω των 12.000 ευρώ ετησίως στη συνέχεια, ενώ προσφέρει και δωρεάν προμήθειες συναλλάγματος για συναλλαγές στο εξωτερικό.

37.ΕΥΔΑΠ

Το πρώτο net zero κτήριο στην Ελλάδα είναι γεγονός!

Η Blue Marble εγκατέστησε σύστημα τεχνητής γεωθερμίας στο κτήριο Έρευνας και Ανάπτυξης της ΕΥΔΑΠ, καθιστώντας το το πρώτο επαγγελματικό «net zero» κτήριο σε ολόκληρη τη Ελλάδα. Πώς θα λειτουργεί αυτό; Είναι δεδομένο πως η θερμική ενέργεια αποτελεί την μεγαλύτερη ενέργεια τελικής χρήσης, καταλαμβάνοντας τουλάχιστον το 50% της ολικής ενεργειακής κατανάλωσης. Επιπλέον, θέρμανση, ψύξη και ζεστά νερά χρήσης προέρχονται από την κατανάλωση ηλεκτρισμού, φυσικού αερίου ή/και πετρελαίου θέρμανσης. Μέσω των καινοτόμων θερμοφωτοβολταϊκών πλαισίων το σύστημα ATPV παράγει πράσινη θερμική ενέργεια ανεξαρτήτως ηλιοφάνειας ή θερμοκρασίας εξωτερικού περιβάλλοντος, ενώ ταυτόχρονα παράγει πράσινη ηλεκτρική ενέργεια που καλύπτει πλήρως την ετήσια ιδιοκατανάλωση της γεωθερμικής αντλίας. Επιπρόσθετα, μέσω μελετημένης επαύξησης της εγκατεστημένης ισχύος, παράγει πρόσθετη πράσινη ηλεκτρική ενέργεια για την πλήρη κάλυψη των υπόλοιπων ενεργειακών αναγκών επιτυγχάνοντας το πλήρες «net zero». Το σύστημα «ATPV» (Advanced Thermo-Photovoltaic System) της Blue Marble Disruptive Technologies αποτελεί μια νέα κατηγορία στον τομέα παραγωγής θερμικής ενέργειας που υπερτερεί όλων των υπολοίπων σε ενεργειακό αποτύπωμα και προδιαγραφές εγκατάστασης. Εκτός των άλλων, η ΕΥΔΑΠ προβλέπει για το 2023 τριπλασιασμό εκτελεσθέντων έργων/επενδύσεων από 15 εκατ. ευρώ σε 45 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα προχωρά και η ολοκλήρωση προετοιμασίας για τον διαγωνισμό για τα smart meters εντός του 2023, όπως επίσης και οι αντικαταστάσεις δικτύων ύδρευσης.

38. ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ

Ένα μεγάλο βήμα για την προσβασιμότητα στην τεχνολογία

Η «Κωτσόβολος», στο πλαίσιο του προγράμματος «Τεχνολογία χωρίς Εμπόδια» και μετά την επιτυχημένη δημιουργία των ενημερωτικών ασφαλιστικών εντύπων σε γραφή Braille, κάνει ένα ακόμη βήμα στον τομέα της συμπερίληψης των ανθρώπων με προβλήματα όρασης στην εξυπηρέτηση. Σε συνεργασία με δύο μεγάλους τραπεζικούς ομίλους, την Alpha Bank και την Εθνική Τράπεζα, προχώρησε στη δημιουργία του Ενημερωτικού Εντύπου Πλάνου Δόσεων Κωτσόβολος σε γραφή Βraille, μία συνεργασία που σηματοδοτεί πως οι κλάδοι του retail και του retail banking, δημιουργούν πλέον έναν κόσμο στον οποίο όλοι βλέπουν το ίδιο. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα έντυπο που συνοψίζει τα βασικά στοιχεία του Πλάνου Δόσεων Κωτσόβολος, του τρόπου πληρωμής δηλαδή μέσω προσωπικού – καταναλωτικού δανείου, το οποίο διατίθεται μέσω της Alpha Bank και της Εθνικής Τράπεζας και χαρίζει ευκολία και ευελιξία στην αποπληρωμή των αγορών από την «Κωτσόβολος». Η υπηρεσία του Πλάνου Δόσεων Κωτσόβολος μπορεί να αξιοποιηθεί για την αγορά οποιουδήποτε προϊόντος, χωρίς κανέναν απολύτως περιορισμό και χωρίς τη χρήση πιστωτικής κάρτας. Η Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών επιμελήθηκε και εκτύπωσε το έντυπο σε γραφή Braille, ενώ από τον Οκτώβριο 2022 είναι διαθέσιμο στα 91 καταστήματα Κωτσόβολος στην Ελλάδα. Με την πράξη αυτή, η «Κωτσόβολος» κάνει μια καθημερινή διαδικασία, όπως είναι οι συναλλαγές, εξαιρετικά απλή και προσβάσιμη για όλους.

39.ΟΠΑΠ

Εργασιακό περιβάλλον που ξεχωρίζει

Ανάμεσα στους κορυφαίους εργοδότες της χώρας συγκαταλέγεται ο ΟΠΑΠ, ο οποίος έλαβε την πιστοποίηση Top Employer Greece 2023. Η τιμητική αυτή διάκριση αναδεικνύει την αφοσίωση της εταιρείας στην ανάπτυξη και εξέλιξη των εργαζομένων της, σε ένα εργασιακό περιβάλλον που ξεχωρίζει. Επιπλέον, υπογραμμίζει τη στρατηγική επιλογή του ΟΠΑΠ να εφαρμόζει ολοκληρωμένες πολιτικές, με επίκεντρο την ενίσχυση της δέσμευσης των ανθρώπων του και την παροχή μιας μοναδικής εργασιακής εμπειρίας. Φυσικά, σημαντικό ρόλο για τη διάκριση αυτή, παίζει η προσπάθεια του ΟΠΑΠ για συνεχή βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη και η διαρκής διεύρυνση των προσφερόμενων υπηρεσιών, όπως η δυνατότητα εξόφλησης λογαριασμών και οφειλών προς το Δημόσιο, αλλά και καθημερινών υποχρεώσεων, μέσω Tora Wallet. Ταυτόχρονα, η χρήση cutting edge τεχνολογιών εντός των ίδιων καταστημάτων, σε συνδυασμό με την ολική ανανέωση της εικόνας τους, επιτρέπει την περαιτέρω ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών νέας γενιάς. Ο ΟΠΑΠ απαριθμεί περισσότερα από 3.000 καταστήματα σε ολόκληρη την Ελλάδα, στοχεύοντας στην διεύρυνση του δικτύου του, προκειμένου να είναι σε θέση να εξυπηρετεί ακόμα περισσότερους πολίτες αλλά και να εκτοξεύσει την επισκεψιμότητα των καταστημάτων του. Μάλιστα, πιστός στη δέσμευσή του να δημιουργεί αξία για την ελληνική οικονομία και κοινωνία, το πρόγραμμα ΟΠΑΠ Forward, το οποίο ενισχύει την επιχειρηματικότητα και την απασχόληση.

40. ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ

Για μια Ελλάδα χωρίς τσιγάρο

Το 2023 αναδείχθηκε, «Κορυφαίος Εργοδότης» στην Ελλάδα για ένατη χρονιά, χάρη στις βέλτιστες πρακτικές και στην εργασιακή εμπειρία που προσφέρει στους ανθρώπους της. Με εφόδια τους ταλαντούχους εργαζόμενους και τα μοναδικά σε ποιότητα διεθνή και εγχώρια σήματά της, όπως το Marlboro, αλλά και τη μοναδική εταιρική κουλτούρα και την υψηλή τεχνογνωσία, δεν θα μπορούσε να μην αποτελεί ηγέτη στην ελληνική αγορά των καπνικών προϊόντων. Φέτος, η εταιρεία μετεξελίσσεται σε διοικητικό κέντρο των λειτουργιών της Philip Morris International (PMI) για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Το επιχειρηματικό αποτύπωμα για τη νέα εποχή της «Παπαστράτος» μεταφράζεται σε κύκλο εργασιών που ξεπερνά τα 5 δισ. δολ., 3 εργοστάσια και περισσότερους από 4.000 εργαζομένους. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες και δυναμικά αναπτυσσόμενες περιοχές δραστηριότητας τής PMI, στην οποία λειτουργούν 2 από τα 3 εργοστάσια παραγωγής θερμαινόμενων ράβδων καπνού στην Ευρώπη. Οι οργανωτικές αλλαγές συνδέονται άρρηκτα με την πορεία της «Παπαστράτος» προς μία Ελλάδα χωρίς τσιγάρο. Με πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης και έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό της προχώρησε, τα τελευταία 6 χρόνια, σε συνεχείς επενδύσεις, οι οποίες ξεπέρασαν τα 550 εκατομμύρια ευρώ, ενίσχυσαν την παραγωγική δυνατότητα του εργοστασίου της από 20 δισ. θερμαινόμενες ράβδους καπνού σε 30 δισ., από τα οποία πλέον του 80% προβλέπονται για εξαγωγή.

41.TITAN

Δεσμεύεται για έναν «πράσινο» πλανήτη

Ο Όμιλος TITAN αναγνωρίστηκε ως μία από τις ηγέτιδες εταιρείες διεθνώς στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής από τον παγκόσμιο μη κερδοσκοπικό περιβαλλοντικό οργανισμό CDP, λαμβάνοντας την ανώτατη βαθμολογία «Α». Πρόκειται για μία από τις μόλις τρεις εταιρίες τσιμέντου διεθνώς που έλαβαν αντίστοιχη βαθμολογία για το κλίμα το 2022, ως επιβράβευση για τη διαφάνεια στις δημοσιοποιήσεις του και για τις άριστες επιδόσεις του. Ο «Τιτάνας» είναι μία από τις 283 εταιρείες, από όλους τους κλάδους, που έλαβαν την ανώτατη βαθμολογία από το CDP στο σύνολο των περίπου 15.000 εταιρειών που βαθμολογήθηκαν. To 2022, ο ΤΙΤΑΝ δεσμεύτηκε σε ακόμα πιο φιλόδοξους στόχους μείωσης του CO2 οι οποίοι επικυρώθηκαν από την πρωτοβουλία Science Based Targets (SBTi) ως συμβατοί με τα επίπεδα μειώσεων που απαιτούνται για τη συγκράτηση της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη στους 1,5°C. Με τους νέους επιστημονικά επικυρωμένους στόχους, επιδιώκει να μειώσει όχι μόνο τις άμεσες και τις έμμεσες εκπομπές από την ηλεκτρική ενέργεια, αλλά και άλλες έμμεσες εκπομπές από την εφοδιαστική αλυσίδα. Τέλος, έχει δεσμευτεί να πετύχει ουδέτερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας του έως το 2050. Με περισσότερες από 90 πρωτοβουλίες σε όλες τις περιοχές δραστηριοποίησης, ο όμιλος βρίσκεται σε πορεία επίτευξης αυτών των δεσμεύσεων.

42.ΠΛΑΙΣΙΟ

Πηγαίνει το last mile delivery ένα βήμα παραπέρα

Το Πλαίσιο πρωτοπορεί για μία ακόμα φορά, πηγαίνοντας το last mile delivery ένα βήμα παραπέρα, εξελίσσοντας τις υπηρεσίες παράδοσης. Συγκεκριμένα, υπόσχεται πως «Αργά ή Γρήγορα…θα σε Βρούμε»! Δεν πρόκειται για απειλή, αλλά για τη νέα υπηρεσία, η οποία απαντά σε μια από τις βασικότερες ανάγκες των καταναλωτών, την άμεση και αξιόπιστη παραλαβή των προϊόντων, ακόμα και κατά τις απογευματινές ώρες (17:00-22:00). Η υπηρεσία αφορά όλες τις προϊοντικές κατηγορίες του Πλαισίου, για αγορές και παραλαβές που αφορούν προς το παρόν μόνο την Αθήνα, ενώ το προσεχές διάστημα η υπηρεσία θα επεκταθεί περαιτέρω, με στόχο μεγαλύτερη κάλυψη. Oι καταναλωτές που θα κάνουν τις παραγγελίες τους μέχρι τις 15:30, θα μπορούν να παραλάβουν την επόμενη κιόλας ημέρα. Η υπηρεσία απογευματινής παράδοσης συνδυάζεται με την υφιστάμενη δυνατότητα των καταναλωτών να παρακολουθούν ζωντανά την εξέλιξη της παραγγελίας τους, γνωρίζοντας την ακριβή ώρα παράδοσης, μισή ώρα πριν. Τα οφέλη της είναι πολλαπλά για την πλειονότητα των εργαζόμενων καταναλωτών ή εκείνων που τις πρωινές ώρες έχουν υποχρεώσεις, καθώς πλέον θα μπορούν να παραλαμβάνουν εύκολα και αβίαστα τις παραγγελίες τους. Επιπλέον, οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν τον επιθυμητό τρόπο πληρωμής και να εξοφλήσουν την παραγγελία τους ακόμα και στην πόρτα του σπιτιού τους, σε ένα απόλυτα ασφαλές περιβάλλον.

43. ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Επενδύει στη SAP για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της

Η βιώσιμη ανάπτυξη και ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, λειτουργώντας ως καταλύτης για επιχειρήσεις και τράπεζες. Αυτό που διαφέρει από επιχείρηση σε επιχείρηση και από τράπεζα σε τράπεζα, είναι ο ρυθμός μετασχηματισμού, στον οποίο η Τράπεζα Πειραιώς καταγράφει αλματώδη βήματα. Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος μετασχηματισμού του Τομέα Οικονομικής Διαχείρισης, προχωρά στην ενίσχυση της ψηφιοποίησης των υποστηρικτικών λειτουργιών της επενδύοντας στη λύση RISE with SAP που βοηθά στην εφαρμογή του SAP S/4HANA Cloud, σε συνεργασία με την PwC. Στόχος του έργου είναι ο εκσυγχρονισμός των εσωτερικών λειτουργιών, η αυτοματοποίηση των διαδικασιών και η αύξηση της αποδοτικότητας, παρέχοντας ταυτόχρονα ταχεία οικονομική πληροφόρηση τόσο στη Διοίκηση όσο και στην επενδυτική κοινότητα. Το SAP S/4HANA Cloud βρίσκεται στον πυρήνα του μετασχηματισμού της Τράπεζας, καθώς παρέχει μια ενιαία πηγή εστιασμένων λύσεων και υποστήριξης ολοκληρωμένων διαδικασιών σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς. Στόχο έχει τη μετάβαση σε ένα ERP τελευταίας τεχνολογίας, την αυτοματοποίηση, τυποποίηση και ενδυνάμωση των λογιστικών διαδικασιών της Τράπεζας, τη βελτιστοποίηση των πόρων και την επιτάχυνση της διαδικασίας έκδοσης οικονομικών αποτελεσμάτων για την επενδυτική κοινότητα. Η Τράπεζα Πειραιώς επέλεξε την PwC Ελλάδας, λόγω της εκτεταμένης εμπειρίας σε διεθνείς αναθέσεις που αφορούν σε μετασχηματισμούς οικονομικών διευθύνσεων, όπως επίσης και σε υλοποιήσεις SAP S/4HANA.

Innovation pt.4 *Sponsored by ΔΕΗ blue

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις