Νέο ρεκόρ αναμένεται να σπάσουν οι χρηματοδοτήσεις στον κλάδο του Insurtech το 2021, λόγω μεγάλου αριθμού συμφωνιών που υπερβαίνουν τα 50 εκατ. δολάρια. Οι επενδύσεις στον τομέα είχαν ήδη σημειώσει άλμα 2,2 δισ. δολαρίων από το 2018 έως το 2019, το μεγαλύτερο στην πενταετία. Ακόμη και πριν από την πανδημία της Covid-19, οι επενδυτές παρακολουθούσαν στενά τη δράση των εταιρειών InsurTech στον παραδοσιακό ασφαλιστικό χώρο.
Ωστόσο η πανδημία ήρθε και απογείωσε τις επενδύσεις στον κλάδο, καθώς πλέον η έννοια της ασφάλισης και της πρόληψης απέκτησε νέο νόημα ενώ και η ψηφιοποίηση εισήλθε σε νέα φάση επιτάχυνσης. Οι εταιρείες Insurtech εξορθολογίζουν την ασφαλιστική διαδικασία, χρησιμοποιώντας σύγχρονη τεχνολογία, εύκολα κατανοητή στους millennials, και αξιοποιούν μεταξύ άλλων τα big data για την καλύτερη διαχείριση των αποζημιώσεων, χρησιμοποιώντας ακόμη και ήχο ή βίντεο, για να διευκολύνουν τη διαδικασία.
Η επανάσταση που φέρνουν έχει γίνει αντιληπτή και καθίσταται όλο και πιο σημαντική, γι’ αυτό τα μέσα ποσά ανά χρηματοδότηση έχουν αυξηθεί από το 2017 μέχρι το 2021 κατά 19,7%. Την ίδια ώρα, οι χρηματοδοτήσεις άνω των 50 εκατ. δολαρίων του πρώτου εξαμήνου του 2021 έχουν ήδη ξεπεράσει αυτές όλου του 2020!
Η χρηματοδότηση του InsurTech το β’ τρίμηνο αυξήθηκε κατά 78%
Η χρηματοδότηση ύψους 4,1 δισ. δολαρίων που καταγράφηκε το β’ τρίμηνο ήταν η μεγαλύτερη των τελευταίων έξι τριμήνων. Καθώς η Covid-19 ανάγκασε τις επιχειρήσεις να εξαρτώνται περισσότερο από την τεχνολογία για την εκτέλεση συνήθων λειτουργιών, η αγορά και οι μελλοντικές προοπτικές για τον κλάδο του InsurTech έχουν διευρυνθεί.
Ως εκ τούτου, οι επενδυτές έχουν στραφεί σε μεγαλύτερες επενδύσεις, αυξάνοντας τη μέση χρηματοδότηση από 18,3 εκατ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο σε 33,3 εκατ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2021. Οι Insurtechs βλέπουν την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού λόγω Covid-19 ως μια ευνοϊκή ευκαιρία που επηρεάζει θετικά τους επενδυτές και τους μεγάλους φορείς του τομέα.
Πάντως, το σημερινό τοπίο του κλάδου τάσσεται υπέρ των αναπτυγμένων επιχειρήσεων που στοχεύουν στο να γίνουν κορυφαίες ασφαλιστικές ή Β2Β εταιρείες. Πολλές από αυτές τις εταιρείες πιθανόν είχαν λάβει χρηματοδοτήσεις και την περίοδο 2017 – 2019, όταν το μερίδιο των συμφωνιών – κάτω από 1 εκατ. δολάρια – ήταν 23% και 19,2%, αντίστοιχα.
Αλλαγές στην προσφορά και τη ζήτηση
Η πανδημία Covid-19 άλλαξε εντελώς τον τομέα της ασφάλισης αυτοκινήτων, καθώς τα lockdowns μείωσαν κατά πολύ τον αριθμό των οδηγών στους δρόμους, μειώνοντας δραστικά και την ανάγκη για συμβόλαια ασφάλισης αυτοκινήτων. Αρκετές εταιρείες InsurTech, όπως η Clearcover, άρχισαν να προωθούν εκσυγχρονισμένα συμβόλαια που ανταποκρίνονταν περισσότερο στις προσωπικές οδικές συνήθειες του ατόμου, με παράλληλα χαμηλότερα επιτόκια. Καθώς παρατεινόταν η περίοδος της καραντίνας, η ζήτηση για αυτές τις υπηρεσίες αυξήθηκε.
Όσο για την ασφάλεια της υγείας, η ζήτηση υπηρεσιών που σχετίζονται με την Covid-19, όπως οι εξετάσεις και ενδεχομένως οι συμπληρωματικές δόσεις εμβολίων, θα μπορούσαν να αποτελέσουν αποφασιστικό παράγοντα στην επιλογή του συμβολαίου ασφάλισης.
Επίσης, η στροφή προς την εξ αποστάσεως εργασία και η εξάρτηση από την ασφάλεια των βάσεων δεδομένων της εταιρείας ενίσχυσε τη ζήτηση για ασφάλιση στον κυβερνοχώρο. Εταιρείες όπως η Coalition έχουν εδραιωθεί στην αγορά ως πάροχοι κορυφαίας ποιότητας προστασίας στον ψηφιακό χώρο εν μέσω γενίκευσης των διαδικτυακών συνδέσεων.