StartUpper

Tekmon: Από τα Ιωάννινα στο Λονδίνο και τον κόσμο για την ψηφιοποίηση των επιχειρησιακών διαδικασιών

Πώς μια Startup λύνει το πρόβλημα της επιχειρησιακής οργάνωσης, ειδικά για τους επαγγελματίες που βρίσκονται «εν κινήσει».

Η οργάνωση των καθημερινών εργασιών μιας επιχείρησης και των υπαλλήλων της είναι μια ιδιαίτερα απαιτητική –αλλά απαραίτητη– δουλειά, για την οποία χρειάζονται τα κατάλληλα εργαλεία. Τα τελευταία χρόνια έχουν δημιουργηθεί πολλές λύσεις για αυτόν το
σκοπό, από συστήματα ERP έως εξειδικευμένες εφαρμογές, τα οποία όμως συχνά δεν είναι εύχρηστα και απαιτούν συγκεκριμένες γνώσεις που πολλές φορές δεν διαθέτουν οι εργαζόμενοι μιας εταιρείας. Επίσης, τα περισσότερα από αυτά τα εργαλεία έχουν ένα σημαντικό μειονέκτημα: είναι κυριολεκτικά αδύνατον να τα χρησιμοποιήσει ένας εργαζόμενος, η φύση της δουλειάς του οποίου είναι μακριά από την οθόνη. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αποκλείουν μια τεράστια μερίδα εργαζομένων από τους κλάδους των μεταφορών, των κατασκευών, της μεταποίησης και όχι μόνο.

Το κενό αυτό εντόπισαν το 2015 ο Νικόλαος Ζήνας και ο Πάνος Μήτσιος μέσα από την Tekmon, την εταιρεία λογισμικού που είχαν δημιουργήσει τότε στα Ιωάννινα, παρέχοντας project-based λύσεις για εταιρικούς πελάτες. Αναλαμβάνοντας έργα για διάφορες επιχειρήσεις, ο Νίκος και ο Πάνος άρχισαν να αντιλαμβάνονται το μέγεθος του εν λόγω προβλήματος, τις εργατοώρες που χάνονταν μπροστά σε excel και έντυπες φόρμες, αλλά και την πολυπλοκότητα των συστημάτων που χρησιμοποιούνταν έως τότε. Έτσι, «έστρεψαν» την Tekmon προς αυτήν την κατεύθυνση και αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια πλατφόρμα που θα ψηφιοποιούσε όλες τις «business as usual» επιχειρησιακές διαδικασίες, σε λίγα λεπτά, χωρίς τη χρήση κώδικα. Στόχος ήταν, χρησιμοποιώντας αυτήν την πλατφόρμα, να μπορεί ο καθένας να ψηφιοποιεί αλλά και να διεκπεραιώνει οποιαδήποτε διαδικασία, συλλέγοντας πληροφορία, όπου απαιτείται, απευθείας από το πεδίο με χρήση smartphones και tablets.

Από την ιδέα στην υλοποίηση 

Πράγματι, η ιδέα αυτή υλοποιήθηκε και η Tekmon γρήγορα ξεχώρισε στην ελληνική και την παγκόσμια αγορά. Οι πρώτες δύο εταιρείες που εμπιστεύτηκαν τη λύση της ήταν η ΑΒ Βασιλόπουλος και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και λίγο αργότερα ήρθε μια επένδυση από το Uni.Fund, χάρη στην οποία η εταιρεία κατάφερε να επικεντρωθεί στο προϊόν της και να τριπλασιάσει τον τζίρο της για δύο συνεχόμενα χρόνια. Το επόμενο διάστημα, η Tekmon πρόσθεσε στο πελατολόγιό της μεγάλες εταιρείες από την Ελλάδα, όπως η Fraport, η Lamda Development και η Τράπεζα Πειραιώς, αλλά και από το εξωτερικό, με το πιο σημαντικό συμβόλαιο να υπογράφεται με το μετρό του Λονδίνου.

Σε όλη αυτήν την πορεία, η εταιρεία είχε διαρκή υποστήριξη από το egg – enter•grow•go της Eurobank και το ACEIN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, τόσο σε συμβουλευτικό επίπεδο, όσο και για τη δικτύωση με την αγορά. Ειδικά η συμμετοχή στο egg αποδείχθηκε καθοριστική για την πορεία της, καθώς συνέπεσε με μια κρίσιμη περίοδο, στην οποία η εταιρεία έκανε τα πρώτα βήματα αξιοποίησης της τεχνολογίας της. Όπως εξομολογείται
ο Πάνος, η συμβουλευτική καθοδήγηση που έλαβε από το πρόγραμμα σε αυτήν τη φάση ήταν «ένα reality check», που συνέβαλε καταλυτικά στη σύνταξη του επιχειρηματικού σχεδίου της Tekmon αλλά και στην άντληση της πρώτης της χρηματοδότησης.

Το αξιοσημείωτο της υπόθεσης είναι βέβαια ότι η σχέση αυτή δεν τελείωσε εκεί. Σήμερα, ως «απόφοιτος» του προγράμματος, η Tekmon αποτελεί το συντονιστή και επιστημονικά υπεύθυνο του πρώτου έργου χρηματοδότησης των φορέων του Συνεργατικού Σχηματισμού Καινοτομίας στις Ψηφιακές Τεχνολογίες, ο οποίος προέκυψε ύστερα από την πρόσκληση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων στη Eurobank και έχει ως διαχειριστή το egg.

Με “φόρα” για τις παγκόσμιες αγορές

Στα έξι χρόνια λειτουργίας της, η Tekmon έχει καταφέρει να βοηθήσει πραγματικά επιχειρήσεις και εργαζομένους σε διαφορετικούς κλάδους της οικονομίας, όπως η βιομηχανία, οι κατασκευές, οι μεταφορές, τα logistics και το retail, επιτρέποντας μια σειρά έξυπνων και αποδοτικών δυνατοτήτων. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι μέσω της πλατφόρμας της, ένας χρήστης μπορεί –χωρίς εξειδικευμένες γνώσεις– να ψηφιοποιήσει έντυπες φόρμες που αφορούν διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου ή εντολές παραγωγής, να αποστείλει εντολές εργασίας σε ομάδες εργαζομένων, να εκπαιδεύσει ή να ειδοποιήσει εκατοντάδες ή χιλιάδες εργαζομένους σε περίπτωση κάποιου έκτακτου περιστατικού.

Σύμφωνα με την ομάδα, τα βασικά πλεονεκτήματα της λύσης της είναι η ταχύτητα υιοθέτησής της από έναν οργανισμό, η απλότητα χρήσης και η γρήγορη απόσβεση της επένδυσης. Η εταιρεία έχει δώσει ιδιαίτερη προσοχή σε όλα τα παραπάνω και αυτά με τη σειρά τους της έφεραν την παγκόσμια επιτυχία, που οδήγησε στο άνοιγμα γραφείων στο Λονδίνο το Μάιο του 2021. Τώρα, στόχος της Tekmon είναι να επεκταθεί σε περισσότερες νέες αγορές, εξελίσσοντας παράλληλα το προϊόν της.

«Εμπορικά, στόχος μας είναι η ανάπτυξή μας σε νέες αγορές, κυρίως της δυτικής Ευρώπης, και παράλληλα εργαζόμαστε στην ανάπτυξη ενός self-serve SaaS μοντέλου για τις λύσεις μας», εξηγεί ο Νίκος και συμπληρώνει: «Τεχνολογικά εξελίσσουμε τις λύσεις μας συνεχώς, βασισμένοι στο feedback της αγοράς, με σταδιακές βελτιώσεις που εμπίπτουν στο ευρύτερο όραμά μας για την πλατφόρμα που αναπτύσσουμε. Θέλουμε η πλατφόρμα μας να επικοινωνεί απρόσκοπτα με το φυσικό περιβάλλον εργασίας και τις υπόλοιπες τεχνολογίες που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις. Συνεπώς οι τομείς στους οποίους επενδύουμε είναι το IoT, data analytics και integrations με τρίτα συστήματα».

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις