Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Digital Cars: Ο απόλυτος οδηγός του 2023

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων κάνουν στροφή στην ηλεκτροκίνηση, με ορίζοντα το έτος 2035, όταν το σύνολο των καινούργιων οχημάτων που θα πωλούνται θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Στο πλαίσιο αυτό, οι επιλογές που μπορεί να βρει ο υποψήφιος αγοραστής αυξάνονται μέρα με τη μέρα, τόσο στον τομέα της αυτοκίνησης όσο και στο ανερχόμενο πεδίο της μικροκινητικότητας, το οποίο φαίνεται ότι θα διαδραματίσει κυρίαρχο ρόλο μέσα στο επόμενο διάστημα.

Πρόσφατα δεδομένα της S&P Global Mobility δείχνουν ότι πολλά νεοαφιχθέντα ηλεκτρικά μοντέλα καταφέρνουν να κερδίζουν μερίδιο αγοράς από τους υποψήφιους πελάτες καινούργιων αυτοκινήτων, αλλά και από αυτούς που πριν από λίγα χρόνια ήθελαν να αποκτήσουν ένα Tesla. Μερίδιο από την αγορά χάνουν και τα μοντέλα με φυσικό αέριο, καθώς η επιλογή της κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια έχει «κερδίσει» τους οδηγούς που κινούνται με φυσικό αέριο.

Στο αφιέρωμα του STARTUPPER Mag ενόψει του 2023, οπότε η ραγδαία επέλαση των digital cars αναμένεται να συνεχιστεί τόσο στην παγκόσμια όσο και στην ελληνική αγορά, επιλέγεται το πλέον δημοφιλές/οικονομικό ηλεκτρικό μοντέλο των αυτοκινητοβιομηχανιών που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας και παράλληλα δίνονται χρήσιμες συμβουλές για τη φόρτιση, την αυτονομία, τη συντήρηση αλλά και την επιδότηση της αγοράς ενός καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Οι Γερμανοί ξανάρχονται… ηλεκτρικά!

Η καθαρή σχεδίαση του Audi Q4 e-tron δίνει μια χαρακτηριστική μορφή στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης, με το εστιασμένο εμπρός και το δυναμικό πίσω μέρος. Ηλεκτρίζουν η τονισμένη πλευρική σιλουέτα και η ελεύθερη γραμμή οροφής. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να αποθηκεύσει 520 λίτρα αποσκευών, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ο όγκος αυξάνεται στα 1.490 λίτρα. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού edition one, το Audi Q4 e-tron εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά. Το προοδευτικό εσωτερικό του Audi Q4 e-tron χαρακτηρίζεται από τεχνολογική καινοτομία, σπορ χαρακτήρα και λειτουργικότητα. Επίσης, η νέα γενιά τιμονιού αντιπροσωπεύει την πορεία του νέου ηλεκτρικού μοντέλου για το μέλλον. Οι επάνω ακτίνες του σπορ δερμάτινου τιμονιού διαθέτουν επιφάνειες αφής σε όψη black-panel με λειτουργικές περιοχές με οπίσθιο φωτισμό. Οι ελαφρές προεξοχές τις χωρίζουν μεταξύ τους, καθιστώντας τες ευκολότερες στη χρήση και τα κουμπιά παρέχουν απαλή απτική ανάδραση όταν πατηθούν. Με το κινητό και ευέλικτο σύστημα φόρτισης e-tron compact (προαιρετικό), μπορείτε να φορτίσετε το όχημά σας εύκολα και άνετα στο σπίτι, όπου υπάρχει μια προσιτή πρίζα ή για ταχύτερη φόρτιση, σε συμβατές βιομηχανικές πρίζες αφού υπάρχουν πάνω από 200.000 σημεία φόρτισης.

Audi Q4 e-tron

Η νέα BMW iX1 είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό SAV της compact κατηγορίας που δημιουργεί νέα πρότυπα σύγχρονης οδήγησης. Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική BMW iX1 με τη δυναμική της σχεδίαση, κερδίζει τις εντυπώσεις στο δρόμο και υπογραμμίζει τον ανεξάρτητο χαρακτήρα της. Με τον πρωτοποριακό εξοπλισμό και την αυτονομία που φτάνει τα 440 χιλιόμετρα προσφέρει μια μοναδική οδηγική εμπειρία – είναι ένα ευέλικτο αυτοκίνητο που προσαρμόζεται παντού και πάντα. Απολαύστε τις ανέσεις και τις επιδόσεις που προσφέρει αυτό το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η νέα BMW iX1 xDrive30 διαθέτει από έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα ηλεκτρικής διέγερσης (EESM) σε κάθε άξονα που σχηματίζουν ένα σύστημα ηλεκτρικής τετρακίνησης. Το σύστημα κίνησης επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα, εξασφαλίζει αυτονομία έως 440 χιλιόμετρα και φτάνει στην τελική ταχύτητα των 180 km/h. Χάρη στο δίκτυο φόρτισης που έχει αναπτυχθεί σε όλη την Ευρώπη ή τον Flexible Fast Charger για οικιακή χρήση, η φόρτιση της μπαταρίας είναι απλή διαδικασία και δεν απαιτεί πολύ χρόνο. Επιπλέον, το μοντέρνο cockpit πολυμέσων και το σύστημα BMW ID8 σας επιτρέπουν να ελέγχετε τις λειτουργίες του αυτοκινήτου με τη φωνή και την αφή.

BMW iX1

Με εκπληκτική αυτονομία, εκτενείς υποδομές φόρτισης και κορυφαία επίπεδα ασφάλειας, η Mercedes EQC προσφέρει μια συναρπαστική νέα αίσθηση της ηλεκτρικής οδήγησης. Η καρδιά της νέας EQC χτυπάει σε μια πρωτοποριακή μπαταρία υψηλής τάσης ιόντων λιθίου. Η αποτελεσματική και έξυπνη διαχείριση της ενέργειας είναι το ίδιο σημαντική όσο και η παραγωγή της. Έτσι, η Mercedes EQC προσφέρει αυτονομία που φτάνει έως τα >450 km. Ο αθόρυβος ηλεκτροκινητήρας φροντίζει για αισθητά πιο ήρεμη οδήγηση. Είναι η βασική υπόσχεση άνεσης της EQC που συνοδεύεται από υλικά, χαρακτηριστικά και ποιότητα που υπάρχουν μόνο σε μια Mercedes-Benz. Η Mercedes-Benz προσφέρει μέγιστη ευελιξία στις δυνατότητες φόρτισης ανάλογα με τις ανάγκες σας. Άνετα και γρήγορα στο σπίτι με το wallbox, καθ’ οδόν σε δημόσιο σταθμό φόρτισης ή σε οποιαδήποτε κοινή οικιακή πρίζα. Με το Mercedes me Charge έχετε πρόσβαση σε πολλούς δημόσιους σταθμούς φόρτισης, επιπλέον, οι οδηγοί EQC έχουν πρόσβαση σε δίκτυο το οποίο προσφέρει σταθμούς ταχυφόρτισης σε όλους τους βασικούς, κεντρικούς οδικούς άξονες της Ευρώπης. Στο σταθμό φόρτισης, η αναγνώριση γίνεται βάσει της ένδειξης στην οθόνη μέσων, την εφαρμογή smartphone ή την κάρτα RFID. Όλα τα υπόλοιπα ρυθμίζονται εντελώς αυτόματα μέσω του Mercedes me Charge. Με μία σύνδεση και μία χρέωση, για πολλούς δημόσιους και όλους τους σταθμούς φόρτισης.

Το Mokka-e είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Opel. Με τη λιτή, εκφραστική σχεδίασή του, το Mokka-e ενσαρκώνει το νέο πρόσωπο της Opel – το ονομάζει Opel Vizor. Συμπαγές, γρήγορο και ευέλικτο, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που είναι άνετο τόσο σε επαρχιακούς δρόμους όσο και στην πόλη. Επιπλέον, διαθέτει το ψηφιακό Cockpit Pure-Panel, το οποίο παρέχει σαφή, συνοπτική πληροφόρηση στον οδηγό. Οι καλά μελετημένες λεπτομέρειες, όπως η βάση φόρτισης για smartphone, αποτελούν επίσης στάνταρ εξοπλισμό. Το Mokka-e εντυπωσιάζει επίσης με τα εργονομικά καθίσματα για εξαιρετική άνεση, ενώ ο ευκίνητος και δυναμικός ηλεκτροκινητήρας εξασφαλίζει την απόλυτη οδηγική απόλαυση. Όταν κάποιος βρίσκεται στο τιμόνι του, μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 3 τρόπους οδήγησης (Eco, Sport, Normal). Έχει έναν ηλεκτροκινητήρα 136 PS και 260 Nm ροπής που τροφοδοτείται από μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 50 kWh, τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα προς όφελος του κέντρου βάρους. Για την πλήρη φόρτιση της τελευταίας μέσω wallbox ισχύος 11 kW  απαιτούνται 5 ώρες, όταν σε ταχυφορτιστή 100 kW ο χρόνος για το 0-80% μειώνεται σε 30 λεπτά. Φυσικά, ο «ανεφοδιασμός» του Mokka-e μπορεί να γίνει και μέσω οικιακής πρίζας, όπου ενδείκνυται η φόρτιση κατά τις νυχτερινές ώρες. Διατίθεται με ζάντες αλουμινίου 16″, 17″ ή 18″.

Mokka-e

Το νέο ID. Buzz είναι το εμβληματικό μοντέλο της Volkswagen για την ηλεκτρική εποχή. Το ID. Buzz δεν εντυπωσιάζει μόνο με την ασύγκριτη γοητεία του, αλλά και με υπερσύγχρονες τεχνολογίες και μία εντελώς νέα αίσθηση χώρου. Αυτό το κάνει έναν αξιαγάπητο και έξυπνο σύντροφο για κάθε περιπέτεια. Το νέο ID. Buzz δεν είναι απλώς high tech, είναι human tech. Ένας έξυπνος σύντροφος που μεταδίδει αμέσως θετική ενέργεια με το χαρακτηριστικό χαμόγελό του. Έχει ως πηγή έμπνευσης τη σχεδίαση του εμβληματικού Bulli του παρελθόντος και συνδυάζει μοντέρνες αναλογίες με καινοτόμο τεχνολογία. Η αξίωση του Volkswagen ID. Buzz είναι η ολιστική βιωσιμότητα για ένα μέλλον με γνώμονα το κλίμα. Παρέχεται με ουδέτερο ισοζύγιο CO2 και δεν εκπέμπει CO2 σε τοπικό επίπεδο. Χάρη στο εσωτερικό του χωρίς δέρμα από ζώα και τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών σε πολλά σημεία, όπως τα καλύμματα των καθισμάτων, τις επενδύσεις δαπέδου και τον διακοσμητικό ουρανό οροφής, συνδυάζει αρμονικά τη βιωσιμότητα με την άνεση. Είναι ένα όχημα πολλών χρήσεων, χάρη στον μικρό κύκλο στροφής, μόλις πάνω από έντεκα μέτρα. Λόγω της μέγιστης χρήσης του χώρου, το ανασχεδιασμένο εσωτερικό του με εξοικονόμηση χώρου, προσφέρει άφθονο χώρο για τα πόδια. Τα άνετα ρυθμιζόμενα καθίσματα του ID. Buzz μπορούν να χρησιμοποιηθούν με διάφορους τρόπους. Έτσι, το πενταθέσιο όχημα χωράει έως και 1.121 λίτρα αποσκευών πίσω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων με όλους τους επιβάτες στο όχημα.

Volkswagen ID. Buzz

Ιαπωνία – Ν. Κορέα: Συνώνυμα του Digital

Το πολυβραβευμένο Hyundai IONIQ 5 κατέκτησε την κορυφή των φημισμένων World Car Awards 2022, με το αμιγώς ηλεκτρικό crossover να ανακηρύσσεται World Car of the Year, World Electric Vehicle of the Year και World Car Design of the Year. Το IONIQ 5 βραβεύτηκε από μια κριτική επιτροπή 102 δημοσιογράφων του ειδικού τύπου από 33 χώρες σε όλο τον κόσμο. Αποτελεί το πρώτο μοντέλο της Hyundai αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα μάρκας IONIQ. Εκμεταλλεύεται πλήρως την προσαρμοσμένη Electric-Global Modular Platform (E-GMP) για να προσφέρει δυνατότητες εξαιρετικά γρήγορης φόρτισης 800 V για φόρτιση 10% έως 80% σε μόλις 18 λεπτά και εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό. Όταν είναι εξοπλισμένο με κίνηση στους δύο τροχούς (2WD) και μπαταρία έως 74 kWh, η μέγιστη αυτονομία οδήγησης με μία μόνο φόρτιση θα είναι 480 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνουν την τεχνολογία Vehicle-to-Load (V2L), προηγμένα συστήματα συνδεσιμότητας και υποβοήθησης του οδηγού προσφέροντας την απόλυτη εμπειρία στο αυτοκίνητο. Το Hyundai IONIQ 5 έχει εντυπωσιάσει ολοένα και πιο πολλούς καταναλωτές με οικολογικές προτιμήσεις σε όλο τον κόσμο και η επιτυχία του υποστηρίζει την επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Hyundai IONIQ 5 

Το νέο Honda e είναι ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε και διαμορφώθηκε σύμφωνα με τον σύγχρονο τρόπο ζωής στην πόλη. Είναι ένα αυτοκίνητο που συνδέει απρόσκοπτα όλες τις διαφορετικές πτυχές της ζωής με έξυπνη συνδεσιμότητα. Ένα αυτοκίνητο που διαθέτει σπορ χαρακτήρα αλλά είναι και εξαιρετικά ικανό στο να προσφέρει αξιοσημείωτα επίπεδα άνεσης. Το Honda e χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα που μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς, λύση που θα χρησιμοποιείται όλο και πιο συχνά πλέον στα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και φυσικά παράγει μηδενικούς ρύπους. Στο εσωτερικό, η μοντέρνα μινιμαλιστική καμπίνα επιβατών διαθέτει απτά, σύγχρονα υλικά. Το ευρύχωρο, λιτό εσωτερικό του Honda e δημιουργεί μια αίσθηση άνεσης σαλονιού. Σχεδιασμένο από την αρχή ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεν χρειάστηκε να γίνει κανένας συμβιβασμός σε ό,τι αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Εξοπλισμένο με την αναβαθμισμένη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Honda Sensing η οποία διαθέτει τρεις νέες λειτουργίες εξελιγμένες ειδικά για την Ευρώπη. Το Honda e καθιερώνει νέα τεχνολογικά πρότυπα στην κατηγορία compact EV διαθέτοντας πληθώρα διαισθητικών και προηγμένων λειτουργιών συνδεσιμότητας.

Το Kia EV6 είναι ένα μοντέρνο και σπορ crossover. Με εντυπωσιακή, μυώδη σχεδίαση και με κάθε λεπτομέρεια, μικρή ή μεγάλη, σχεδιασμένη έτσι ώστε να δημιουργείται μια ιδιαίτερη και σπορ συνολική εικόνα. Το Έξυπνο Σύστημα Εμπρός Φώτων της Kia επιτρέπει να βλέπετε το δρόμο πιο καθαρά τη νύχτα, χωρίς να τυφλώνετε τους αντίθετα διερχόμενους οδηγούς, χάρη στη νέα τεχνολογία προσαρμοζόμενης μεγάλης σκάλας προβολέων. Η μοναδική, αποκλειστική φωτεινή υπογραφή του EV6 είναι μια καμπύλη που απλώνεται από το ένα πίσω φτερό, πάνω από το πορτμπαγκάζ και ως την απέναντι πλευρά του αυτοκινήτου. Τα πολλαπλά LED που περιέχει παραπέμπουν σε πλήκτρα πιάνου, δημιουργώντας μια εντυπωσιακή εικόνα. Χάρη στο σύστημα ταχυφόρτισης 800 V, ο οδηγός μπορεί να είναι για περισσότερη ώρα στο δρόμο, καθώς η γρήγορη φόρτιση του Kia EV6 για μόλις 4,5 λεπτά του δίνει αυτονομία 100 km. Με τη μπαταρία των 77,4 kWh, το πισωκίνητο EV6 μπορεί να διανύσει έως 528 km με μια φόρτιση και όταν χρειαστεί, με ταχυφόρτιση φτάνει από το 10 στο 80% σε 18 λεπτά.

Kia EV6

Με χρόνο φόρτισης σε περίπου 60 λεπτά και εμβέλεια έως και 385 km, το νέο Nissan LEAF προσθέτει ακόμη περισσότερη καινοτομία για να επεκτείνει τα χιλιόμετρα που οδηγείτε και να ενισχύσει την μπαταρία σας. Το Nissan LEAF είναι εξοπλισμένο με τις τεχνολογίες Intelligent Driving, συμπεριλαμβανομένων των e-Pedal και ProPILOT Assist. Το αμιγώς ηλεκτρικό Nissan LEAF είναι η τέλεια έκφραση του Nissan Intelligent Mobility. Με αιχμηρές, αεροδυναμικές γραμμές, μια χαρακτηριστική αιωρούμενη οροφή και τη γνώριμη μάσκα V-Motion, φαίνεται τόσο προηγμένο όσο και η τεχνολογία πίσω από αυτό. Για να φορτίσετε το Nissan LEAF στο σπίτι, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να συνδέσετε το ηλεκτρικό σας όχημα σε μια πρίζα χρησιμοποιώντας είτε το καλώδιο που παρέχεται για φόρτιση στο σπίτι (EVSE) είτε το καλώδιο που είναι συνδεδεμένο στο Wall box σας για κανονική φόρτιση (Τύπος 3). Για να φορτίσετε την μπαταρία σας όταν λείπετε από το σπίτι, το Nissan LEAF συνοδεύεται από μια υποδοχή για έναν ταχυφορτιστή όπως το CHAdeMO. Αυτή η υποδοχή σάς επιτρέπει να χρησιμοποιείτε όλους τους σταθμούς γρήγορης φόρτισης.

Nissan LEAF

Καινοτόμο, αποδοτικό και με δυναμικό σχεδιασμό, το νέο All-Electric SUV της Toyota, bZ4X, διαθέτει στιβαρή και κομψή εμφάνιση, κορυφαίες δυνατότητες τετρακίνησης και εξαιρετική αυτονομία. Απολαύστε κορυφαία ηλεκτρική απόδοση και αφήστε πίσω μηδενικές εκπομπές ρύπων. Με άμεση απόκριση, επιτάχυνση 0-100km σε λιγότερα από 7 δευτερόλεπτα και δύναμη έως 215 ίππους προσφέρει ταχύτητα και ροπή όταν τις χρειάζεστε. Με εξαιρετικές δυνατότητες τετρακίνησης, το Toyota bZ4X προσφέρει μια πραγματικά απρόσκοπτη εμπειρία οδήγησης χωρίς συμβιβασμούς, θέτει νέα δεδομένα στην τετρακίνηση των ηλεκτρικών, με πραγματικές off-road δυνατότητες. Η επιλογή XMODE βελτιώνει την απόδοση και την ασφάλειά σας επιτρέποντας στο Toyota bZ4X να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε κατάσταση, όπως χιόνι και λάσπη. Για ακόμα πιο δύσκολες συνθήκες, εκτός δρόμου, οι επιλογές Grip Control και Downhill Assist Control σας προσφέρουν ασφάλεια και αυτοπεποίθηση. Χάρη στο ειδικό σύστημα θέρμανσης και ψύξης της μπαταρίας, η απόδοση, εμβέλεια και αποτελεσματικότητά της διατηρείται σταθερή ανεξάρτητα της εξωτερικής θερμοκρασίας. Είτε στο σπίτι είτε εν κινήσει, η επαναφόρτιση είναι απλή, βολική και μπορείτε πάντα να την ελέγχετε απομακρυσμένα μέσω του smartphone με την εφαρμογή MyT. Δεν θα χρειαστεί ποτέ ξανά να πληρώσετε για καύσιμα, ενώ η πλήρης φόρτιση από μια οικιακή πρίζα μπορεί να κοστίσει μόλις 6 ευρώ.

Toyota bZ4X

Η Tesla και οι υπόλοιποι

Η ασφάλεια είναι το πιο σημαντικό μέρος για κάθε Tesla. Το Model Y σημείωσε βαθμολογία 5 αστέρων στην αξιολόγηση ασφαλείας Euro NCAP. Διαθέτει την πιο γρήγορη επιτάχυνση – από μηδέν σε 100 χλμ/ώρα μέσα σε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα. Δύο ανεξάρτητοι κινητήρες ελέγχουν ψηφιακά τη ροπή στους εμπρός και πίσω τροχούς, δυνατότητα κίνησης σε βροχή, χιόνι, λάσπη και εκτός δρόμου με κορυφαίο έλεγχο πρόσφυσης. Το Tesla Vision εντοπίζει κοντινά αυτοκίνητα, αποτρέπει πιθανές συγκρούσεις και υποβοηθά στη στάθμευση. Το Tesla Model Y παρέχει μέγιστη ευελιξία – μπορεί να μεταφέρει 5 επιβάτες και το φορτίο τους. Κάθε κάθισμα της δεύτερης σειράς αναδιπλώνεται πλήρως και ανεξάρτητα δημιουργώντας ευέλικτο χώρο αποθήκευσης για σκι, έπιπλα, αποσκευές και άλλα. Η πόρτα του χώρου αποσκευών ανοίγει σε χαμηλό δάπεδο που διευκολύνει και επιταχύνει τη φόρτωση και την εκφόρτωση. Το Model Y είναι πλήρως ηλεκτρικό, οπότε δεν θα χρειαστεί να πάτε ξανά σε βενζινάδικο. Εάν το φορτίζετε όλη τη νύχτα στο σπίτι, η μπαταρία θα είναι γεμάτη μόλις ξυπνάτε το πρωί. Και όταν βρίσκεστε στο δρόμο, είναι εύκολο να το φορτίζετε καθ’ οδόν σε οποιονδήποτε δημόσιο σταθμό ή στο δίκτυο φόρτισης της Tesla. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότεροι από 40.000 Supercharger παγκοσμίως, ενώ κάθε εβδομάδα ανοίγουν έξι νέες τοποθεσίες.

Tesla Model Y

To CUPRA Born φτιάχτηκε για να συνδυάσει τη σπορ ενέργεια με ένα πνεύμα πρόκλησης. Το πρώτο 100% ηλεκτρικό μοντέλο της SEAT ουσιαστικά αποδεικνύεται ένα από τα ασφαλέστερα στην αγορά, αφού πέτυχε την κορυφαία βαθμολογία κατά τη διάρκεια των αυστηρών δοκιμών του προγράμματος αξιολόγησης ασφάλειας αυτοκινήτων Euro NCAP. Το CUPRA Born σημείωσε υψηλή βαθμολογία σε κάθε κατηγορία, από δοκιμές ενηλίκων και παιδιών επιβατών έως ευάλωτους χρήστες του δρόμου και δοκιμές υποβοήθησης ασφάλειας. Ημιαυτόνομη οδήγηση με ένα σύνολο τεχνολογιών που σας βοηθούν να παραμένετε ασφαλείς και σε εγρήγορση, 4 διαφορετικές κάμερες προσφέρουν ορατότητα 360° για εύκολο παρκάρισμα, οι προηγμένοι αισθητήρες σφίγγουν τις ζώνες ασφαλείας, κλείνουν τα παράθυρα και ανοίγουν τους αερόσακους. Αποκτήστε πρόσβαση στη διαδικτυακή πλοήγηση με πληροφορίες διαδρομής και χάρτες που ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο, ελέγξτε εύκολα τους τύπους ισχύος και τις ώρες λειτουργίας κατά την αναζήτηση σταθμού φόρτισης, χρησιμοποιήστε την αναβαθμισμένη υπηρεσία «Hola Hola» με φωνητικές εντολές για υπαγόρευση μηνυμάτων και πρόσβαση σε online περιεχόμενο. Όπου κι αν είστε, η φόρτιση του CUPRA BORN είναι απλή. Για απόλυτη άνεση, εγκαταστήστε ένα wallbox στο σπίτι σας ή χρησιμοποιήστε την εφαρμογή Easy Charging που σας βοηθά να φορτίσετε όταν βρίσκεστε μακριά από το σπίτι.

CUPRA Born

Το αμιγώς ηλεκτρικό MINI COOPER είναι μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια ένα αυθεντικό MINI, εξοπλισμένο με σύστημα κίνησης για τους δρόμους του μέλλοντος. Συνδυάζει τη θρυλική αίσθηση go-kart, την ιδιαίτερη σχεδίαση και την κορυφαία ποιότητα με την οδήγηση με τοπικά μηδενικές εκπομπές ρύπων. Κινείται από μία συστοιχία μπαταριών υψηλής τάσης, 96 στοιχείων, απόδοσης 32,6 kWh (μεικτή χωρητικότητα), που τοποθετείται κάτω από το δάπεδο. Αυτή η διάταξη εξασφαλίζει ιδιαίτερα χαμηλό κέντρο βάρους, βελτιώνοντας παράλληλα την ευστάθεια και την οδική συμπεριφορά και καθιστώντας ακόμα πιο διασκεδαστική την οδήγηση σε στροφές. Στα φανάρια αυτό που μετρά είναι η ροπή (NM) και το αμιγώς ηλεκτρικό MINI αποδίδει άμεσα την πλήρη. Μόλις το φανάρι γίνει πράσινο και πιέσεις το πεντάλ γκαζιού, η ροπή αποδίδεται αστραπιαία για να εξασφαλιστούν η ευελιξία και η ταχεία επιτάχυνση. Το παν είναι η απλοποίηση των πραγμάτων –επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε 7,5 δευτερόλεπτα– χωρίς καθυστερήσεις και χωρίς διακοπές στη μετάδοση λόγω αλλαγών ταχυτήτων. Οι δυναμικές γραμμές και το μοναδικό στιλ συνδυάζονται με το μεγάλο μετατρόχιο και τους κοντούς προβόλους για να ενισχύσουν την σπορ εμφάνιση του αμιγώς ηλεκτρικού MINI. Οι ιδιαίτεροι προβολείς πλαισιώνονται από τα νέα πλαϊνά διακοσμητικά φτερών που φιλοξενούν τα φλας LED και το ιστορικό κίτρινο λογότυπο S.

MINI COOPER

Στο τιμόνι του ŠKODA ENYAQ IV ο οδηγός θα νιώσει αρχικά βελτιωμένη πρόσφυση κατά την εκκίνηση. Ο τοποθετημένος στον πίσω άξονα ηλεκτροκινητήρας μπορεί να συμπληρωθεί με έναν ακόμη ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα, μετατρέποντας το ENYAQ IV σε αυτοκίνητο με τετρακίνηση. Όπως συνηθίζεται και σε άλλα μοντέλα της ŠKODA, το ENYAQ IV είναι επίσης διαθέσιμο με το Driving Mode Select (Επιλογή Προγράμματος Οδήγησης). Υπάρχουν έξι προγράμματα οδήγησης (Eco+, Eco, Comfort, Norm, Sport & Individual), τα οποία ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει για να επηρεάσει όχι μόνο την απόκριση του οχήματος στο γκάζι, αλλά και τη διαθέσιμη ροπή ταχύτητα κίνησης, καθώς και την ένταση του κλιματισμού. Σε συνδυασμό με προαιρετικό DCC (Dynamic Chassis Control), το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης επηρεάζει και τις ρυθμίσεις της ανάρτησης. Το ENYAQ ΙV διαθέτει πρίζα του Συστήματος Charging System, CCS. Μια μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από πηγές με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) με ισχύ φόρτισης έως 11 KW ή από πηγές με συνεχές ρεύμα (DC) με ισχύ φόρτισης έως και 125 KW. Μία εναλλακτική δυνατότητα στην τυποποιημένη φόρτιση από μία πηγή ρεύματος είναι η ανάκτηση ενέργειας πέδησης (brake energy regeneration). Πρόκειται για μία διεργασία για την οποία η κινητική ενέργεια του οχήματος, μετατρέπεται σε ηλεκτρισμό, ο οποίος στη συνέχεια αποθηκεύεται στην μπαταρία υψηλής τάσης.

ŠKODA ENYAQ IV

Το C40 Recharge είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό crossover της Volvo, με εσωτερικό χωρίς δέρμα και ενσωματωμένες υπηρεσίες Google. Το C40 Recharge δεν σας υποχρεώνει να επιλέξετε ανάμεσα στην ισχύ και την υπεύθυνη οδήγηση. Απλώς καθίστε στη θέση σας, ξεκινήστε και απολαύστε την άνεση της οδήγησης με ένα πεντάλ (One Pedal Drive) και ομαλή επιτάχυνση – με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η σύγχρονη σχεδίαση και το εσωτερικό χωρίς δέρμα δίνουν τον τόνο στο εσωτερικό του Volvo C40 Recharge. Με το Google Maps απρόσκοπτα ενσωματωμένο στο C40 Recharge, οι πληροφορίες για την κίνηση σε πραγματικό χρόνο και ο αυτόματος επανασχεδιασμός διαδρομής σάς βοηθούν να φτάνετε στον προορισμό σας με λιγότερη ταλαιπωρία. Το προηγμένο σύστημα καθαρισμού αέρα αποτρέπει την εισχώρηση επικίνδυνων σωματιδίων PM 2.5 στην καμπίνα σε ποσοστό έως και 80%. Αυτό βοηθάει τους επιβαίνοντες να απολαμβάνουν καλύτερη και πιο υγιεινή ποιότητα αέρα, ανεξάρτητα από τις εξωτερικές συνθήκες. Η κορυφαία έκδοση P8 έχει ένα ηλεκτρομοτέρ 204 ίππων σε κάθε άξονα και συνολική απόδοση 408 ίππων και 660 Nm. Το πανεύκολο στην οδήγησή του μοντέλο της Volvo διατίθεται με 435 km αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία υπό φυσιολογικές συνθήκες οδήγησης, 28 λεπτά τυπικό χρόνο για φόρτιση από το 10% έως το 80% με ταχεία φόρτιση 130kW DC (CCS2), συνδυαστική υποδοχή φόρτισης με θύρες εισόδου AC και DC και ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW (Τύπος 2).

Volvo C40 Recharge

Μικροκίνηση α λα γαλλικά: To Citroen Ami άνοιξε τον δρόμο, έρχεται το 2023 το Renault Twizzy

Το λιλιπούτειο Citroen Ami είναι το μικρότερο αλλά και οικονομικότερο αυτοκίνητο στην αγορά σήμερα. Έχει μήκος 2,41 μέτρα και πλάτος 1,39 μέτρα, διαθέτει ένα μοτέρ 8 ίππων, το οποίο τροφοδοτείται από μια μπαταρία 5,5 kWh που προσφέρει αυτονομία 70 χλμ. Η τελική ταχύτητα είναι 45 χλμ./ώρα και το γαλλικό αυτοκινητάκι μπορεί να οδηγηθεί νόμιμα από ανήλικους από 16 ετών και άνω. Παρόλο που το Citroen Ami δεν μπορεί να αποτελέσει ουσιαστικό αντικαταστάτη ενός «κανονικού» αυτοκινήτου, σίγουρα είναι μία εξαιρετική εναλλακτική των δίκυκλων και μπορεί να καλύψει τον ρόλο του δεύτερου οχήματος για κίνηση μέσα στην πόλη. Εμφανισιακά, αξίζει να αναφέρουμε ότι ο εμπρός και ο πίσω προφυλακτήρας είναι ίδιοι, κάτι που συμβαίνει και με τα φινιστρίνια εμπρός και πίσω από τις πόρτες. Μια εντυπωσιακή καινοτομία αποτελεί το γεγονός ότι η πόρτα του συνοδηγού ανοίγει αντίθετα από εκείνη του οδηγού, μιας και θέση του μεντεσέ παραμένει στο ίδιο μέρος. Η κίνηση αυτή έχει γίνει με σκοπό να περιοριστεί το κόστος παραγωγής και κατά συνέπεια πώλησης του οχήματος. Όσον αφορά τη διαδικασία φόρτισης, η μπαταρία του Ami μπορεί να γεμίσει μέσα σε 3 ώρες από οικιακή πρίζα, κάνοντας τη χρήση wallbox ή σταθμών φόρτισης περιττή.

Citroen Ami

Το Renault Twizy έρχεται στην Ελλάδα το 2023 και με μήκος μόλις 2,34 μ., πλάτος 1,23 μ., ύψος 1,26 μ. αναδεικνύεται το ιδανικό όχημα πόλης. Απευθύνεται στους κατοίκους των πόλεων που ψάχνουν ένα δεύτερο ευέλικτο και οικονομικό όχημα, ενώ η έκδοση του Twizy που δεν απαιτεί δίπλωμα οδήγησης, είναι η πιο κατάλληλη για οδηγούς νεαρής ηλικίας που ψάχνουν έναν ασφαλή τρόπο για να αποκτήσουν εμπειρία στην οδήγηση στην πόλη. Αν και οι διαστάσεις του είναι λίγο μεγαλύτερες από ένα τρίκυκλο scooter, το Renault Twizy προσφέρει το επίπεδο ασφαλείας και άνεσης ενός κανονικού αυτοκινήτου: εξασφαλίζει σταθερότητα χάρη στους 4 τροχούς του, διαθέτει τιμόνι και πεντάλ καθώς και καμπίνα που χωράνε 2 ενήλικες, ο ένας πίσω από τον άλλο. Εκτός από τα βασικά αυτά χαρακτηριστικά, το Twizy διαθέτει εξοπλισμό όπως ζώνες ασφαλείας και αερόσακο οδηγού. Με συνολικό βάρος που δεν ξεπερνά τα 450 κιλά μαζί με τις μπαταρίες βάρους 100 κιλών, έχει αυτονομία που φτάνει τα 100 χλμ. (μεικτός κύκλος). Η μπαταρία του φορτίζεται εξαιρετικά εύκολα και πλήρως μέσα σε μόλις 3,5 ώρες, χάρη σε ένα πτυσσόμενο σπειροειδές καλώδιο που βρίσκεται σε συγκεκριμένο χώρο από ένα καπάκι στο καπό του οχήματος. Χάρη σε έναν ενσωματωμένο φορτιστή, αυτό το καλώδιο μπορεί να είναι συμβατό με τις υποδομές φόρτισης μπαταριών στα οδικά δίκτυα ενώ με έναν προσαρμογέα το καλώδιο μπορεί να συνδεθεί σε οποιαδήποτε οικιακή παροχή ηλεκτρικού ρεύματος.

Renault Twizy

Digital sportscar; Γίνεται!

Η Τaycan σηματοδοτεί την είσοδο της Porsche στην ηλεκτροκίνηση, φέρνοντας εκρηκτικές επιδόσεις και οδηγική απόλαυση ανάλογη της παράδοσης της εταιρείας. Η Taycan αποτελεί χωρίς περιστροφές την επιτομή της τεχνολογικής υπεροχής, σε μια εποχή όπου όλα αλλάζουν με φόντο την ανάπτυξη της βιώσιμης κινητικότητας και την προστασία του πλανήτη. Το πλαίσιό της είναι κατασκευασμένο από έναν συνδυασμό αλουμινίου και ελαφρού χάλυβα υψηλής αντοχής που προσδίδει ιδανικά χαρακτηριστικά ακαμψίας και βάρους. Η αποκλειστικά ηλεκτρική πλατφόρμα της Taycan επιτρέπει τη μέγιστη χωροταξική, τεχνολογική και δυναμική εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων της ηλεκτροκίνησης. Έτσι η Porsche κατάφερε να δημιουργήσει ένα digital sportscar με εξαιρετική ευρυχωρία για τέσσερις επιβάτες.

Porsche Taycan

Στην έκδοση με την μπαταρία Performance, χωρητικότητας 79,2 kWh, η συνολική απόδοση από τους δύο σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη φθάνει τους 530 PS και 640 Nm ροπής. Με τη μεγαλύτερη μπαταρία Performance Plus των 93,4 kWh η απόδοση αυξάνεται ακόμα περισσότερο στους 571 PS και 650 Nm ροπής βελτιώνοντας περαιτέρω τις ήδη εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 km/h σε 4,0 sec) αλλά και την αυτονομία που φτάνει έως και τα 512 km σε μεικτές συνθήκες οδήγησης. Η Porsche Taycan είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που υιοθέτησε τεχνολογία 800V, η οποία σε συνδυασμό με το πρωτοποριακό σύστημα ψύξης των μπαταριών καθιστά δυνατή την πραγματικά γρήγορη φόρτιση με ισχύ έως και 270 kW. Έτσι σε ταχυφορτιστή DC αντίστοιχης ισχύος ο απαιτούμενος χρόνος για φόρτιση 5%-80% είναι μόλις 22,5 λεπτά ενώ με μόλις 5 λεπτά φόρτισης ανακτώνται 100 km αυτονομίας.

Φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα: Πρόοδος, αλλά όχι ακόμα σε υψηλό επίπεδο

Η διαδικασία φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και οι διαθέσιμες τεχνολογίες έχουν πρωταρχική σημασία για τη διάδοση και την ανεμπόδιστη χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων. Σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί το γεγονός ότι τα δίκτυα διανομής και οι πηγές ηλεκτρικής ενέργειας σήμερα καλύπτουν σχεδόν κάθε περιοχή, από τις πυκνοκατοικημένες μεγαλουπόλεις, έως τα απομακρυσμένα νησιά και περιοχές της υπαίθρου, ενώ η τεχνολογική εξέλιξη έχει καταστήσει τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μια προσιτή, αρκετά απλή και εύκολη διαδικασία εφόσον έχουν εγκατασταθεί οι σχετικές υποδομές –κάτι στο οποίο παρατηρείται πρόοδος στην Ελλάδα, αλλά όχι ακόμα πραγματικά υψηλό επίπεδο.

Για την επαναφόρτιση των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν καθιερωθεί διεθνώς διάφορα πρότυπα και τρόποι, οι οποίοι, αναλόγως των αναγκών των χρηστών και των δυνατοτήτων ηλεκτροδότησης κάθε σημείου φόρτισης, προσφέρουν διαφορετική ποιότητα, ταχύτητα και δυνατότητες φόρτισης. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά των πριζών και βυσμάτων που χρησιμοποιούνται για την επαναφόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων ορίζονται από μία σειρά προτύπων που έχουν υιοθετηθεί από την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και από το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι πλέον διαδεδομένοι τρόποι επαναφόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σήμερα είναι οι ακόλουθοι:

Φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο σπίτι από μια πρίζα τύπου σούκο

Η φόρτιση του οχήματος από μία απλή πρίζα σούκο απαιτεί μεγάλη διάρκεια, καθώς συνήθως η ισχύς φόρτισης δεν ξεπερνάει τα 2,6 kW και μια πλήρης φόρτιση μπορεί να διαρκέσει κατά μέσο όρο 10 ώρες ή και πολύ περισσότερο, αναλόγως του μοντέλου του αυτοκινήτου και της χωρητικότητας των μπαταριών του. Στην περίπτωση αυτή χρησιμοποιείται το καλώδιο φόρτισης που δίνεται από τον κατασκευαστή του οχήματος και είναι συνδεδεμένο με ένα κουτί που εξασφαλίζει την επικοινωνία με το όχημα (Μode 2 φόρτιση), αλλά για να είναι ασφαλής η διαδικασία φόρτισης, θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι στο κύκλωμα της πρίζας, που χρησιμοποιείται για τη σύνδεση του αυτοκινήτου, δεν υπάρχουν άλλα φορτία, ενώ έχει προβλεφθεί η τοποθέτηση κατάλληλης ασφάλειας της γραμμής στον πίνακα διανομής.

Συσκευή φόρτισης Μode 2

Οικιακή φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου με συσκευή φόρτισης Μode 3

Με τη χρήση μιας ειδικής συσκευής φόρτισης με ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου και προστασίας (Μode 3) και με παροχή στα 16 Α, ή εφόσον υπάρχει τέτοια διαθεσιμότητα στο χώρο εγκατάστασης της συσκευής, και στα 32Α, μια πλήρης επαναφόρτιση άδειας μπαταρίας μπορεί να διαρκέσει κατά μέσο όρο από 3,5 έως 7 ώρες αναλόγως του τύπου του αυτοκινήτου, της διαθέσιμης ισχύος του ρεύματος στο κτίριο όπου τοποθετείται και των χαρακτηριστικών της συσκευής φόρτισης.

Συσκευή φόρτισης Μode 3

Ημιταχεία φόρτιση σε σταθμούς εναλλασσόμενου ρεύματος

Η φόρτιση σε κοινόχρηστα ή ημικοινόχρηστα σημεία, όπως αυτά που βρίσκονται σε πεζοδρόμια, ή σε οργανωμένους χώρους στάθμευσης, super markets κ.λπ., στα οποία σταθμεύουν στη διάρκεια της ημέρας τα ηλεκτρικά οχήματα, γίνεται συνήθως σε σταθμούς φόρτισης που παρέχουν εναλλασσόμενο ρεύμα.

Πρότυπο IEC62196

Σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία σε όλη την Ε.Ε. οι δημόσια προσβάσιμοι σταθμοί φόρτισης «κανονικής ισχύος» πρέπει να διαθέτουν πρίζες Τύπου 2 κατά το πρότυπο IEC62196 και να φορτίζουν με ισχύ φόρτισης από 3,7 kw έως 22 kw. Αναλόγως της εγκατεστημένης ισχύος σε κάθε σημείο δημόσιας φόρτισης και του μοντέλου του αυτοκινήτου, μια πλήρης επαναφόρτιση άδειας μπαταρίας σε σταθμούς ημιταχείας φόρτισης μπορεί να διαρκέσει από μία έως επτά ώρες.

Ταχυφόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σταθμούς συνεχούς ρεύματος

Οι σταθμοί ταχυφόρτισης παρέχουν είτε συνεχές ρεύμα (DC) έντασης ως και 150 kw, είτε και εναλλασσόμενο (AC) με ισχύ έως 44 kw για οχήματα που διαθέτουν ανάλογη δυνατότητα.

Η πλήρης επαναφόρτιση (από το 0% έως το 85%-90%) των μπαταριών διαρκεί από 20΄ έως 45΄, ανάλογα και με τον τύπο του οχήματος, τις τεχνικές προδιαγραφές φόρτισης των μπαταριών του και την εξωτερική θερμοκρασία. Όλοι οι σταθμοί ταχυφόρτισης συνεχούς ρεύματος διαθέτουν ενσωματωμένα το καλώδιο με το αντίστοιχο βύσμα. Σημειώνεται ότι υπάρχουν δύο βασικά πρότυπα βύσματος και συστήματος ταχυφόρτισης με συνεχές ρεύμα.

Πρότυπο CHAdeMO

Το πρότυπο CHAdeMO το οποίο έχει υιοθετηθεί από τις Nissan, Citroen, Mitsubishi, ΚΙΑ και Peugeot και το οποίο χρησιμοποιεί διαφορετικό ρευματοδέκτη στο αυτοκίνητο από αυτόν που διαθέτει για τη φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα. Το πρότυπο CCS (Combo) που υιοθετήθηκε από τις εταιρείες Volkswagen, BMW, Ford, Audi και Mercedes και το οποίο χρησιμοποιεί στην πλευρά του αυτοκινήτου τον ίδιο ρευματοδέκτη, ο οποίος χρησιμοποιείται και για τη φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα.

Πρότυπο CCS (Combo)

Το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και η επιδότηση των 9.500 ευρώ

Ο νέος κύκλος για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», το πρόγραμμα της ελληνικής κυβέρνησης για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της βιώσιμης κινητικότητας, είναι σε ισχύ, με τους πολίτες να έχουν τη δυνατότητα υποβολής των αιτήσεών τους έως τις 31.12.2023.

Η επιδότηση αυξάνεται στις 8.000 ευρώ και προβλέπονται κοινωνικά κριτήρια για ΑμεΑ, τρίτεκνους και για πρώτη φορά για νέους έως 29 ετών.

Για τα φυσικά πρόσωπα, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται από 20% σε 30% και το μέγιστο ποσό σε 8.000 ευρώ από 6.000 ευρώ που ίσχυε στον προηγούμενο κύκλο.

Η απόσυρση του παλιού οχήματος επιβραβεύεται με 1.000 ευρώ, ενώ η αγορά του έξυπνου οικιακού φορτιστή με 500 ευρώ.

Ειδική μέριμνα λαμβάνεται για τα Άτομα με Αναπηρία, που δικαιούνται επιπλέον 1.000 ευρώ, για τις οικογένειες που έχουν τουλάχιστον τρία εξαρτώμενα τέκνα, οι οποίες θα δικαιούνται 1.000 ευρώ ανά εξαρτώμενο τέκνο, έναντι των συνολικά 1.000 ευρώ που προβλέπονταν στο παρελθόν, αλλά και για τους νέους έως 29 ετών οι οποίοι θα λαμβάνουν επιπλέον 1.000 ευρώ.

Για τα φυσικά πρόσωπα, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικών δικύκλων και τρικύκλων κατηγορίας L5e έως και L7e αυξάνεται από 20% σε 40% και το μέγιστο ποσό επιδότησης από 800 ευρώ σε 3.000 ευρώ. Στις κατηγορίες αυτές περιλαμβάνονται τα επαγγελματικά ηλεκτρικά τρίκυκλα που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά εμπορευμάτων ή/και επιβατών καθώς και τα μικροαυτοκίνητα. Ειδικά για νέους έως 29 ετών προβλέπεται η προσαύξηση της ενίσχυσης κατά 1.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικών μικροαυτοκινήτων.

Το ποσοστό επιδότησης για τα ηλεκτρικά δίκυκλα L1e έως L4e παραμένει στο 20% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα είναι 800 ευρώ. Στις κατηγορίες αυτές περιλαμβάνονται τα ελαφρά ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα με κυβισμό μικρότερο των 50 cc καθώς και τα αντίστοιχα οχήματα μεγαλύτερου κυβισμού.

Ειδικά για την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων του συνόλου της κατηγορίας L θα επιδοτείται προαιρετικά ως μέρος του βασικού εξοπλισμού του οχήματος η αγορά δεύτερης μπαταρίας με ποσό 300 ευρώ.

Το ποσοστό επιδότησης για τα ηλεκτρικά ποδήλατα παραμένει στο 40% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα είναι 800 ευρώ.

Για τις εταιρείες, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται από 20% σε 30% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα ανέλθει σε 8.000 ευρώ ανά όχημα.

Ο αριθμός των οχημάτων για τον οποίο μια εταιρεία δικαιούται επιδότηση δεν θα περιορίζεται πλέον αριθμητικά, σε αντίθεση με τον πρώτο κύκλο του προγράμματος που υπήρχε το όριο των 3 ή 6 οχημάτων.

Οι εταιρείες θα μπορούν πλέον να επιδοτούνται και για την αγορά και εγκατάσταση «έξυπνων» φορτιστών, με τον όρο ότι αυτοί θα εξυπηρετούν αμιγώς τους σκοπούς της εταιρείας και δεν θα χρησιμοποιούνται για εμπορική εκμετάλλευση.

Παρέχεται, επίσης, η δυνατότητα στις εταιρείες να αποσύρουν ίσο αριθμό οχημάτων με αυτόν που αντιστοιχεί στα οχήματα για τα οποία αιτούνται επιδότησης, με το ποσό ανά όχημα να είναι 1.000 ευρώ.

Εταιρείες ταχυμεταφορών, διανομών και τουριστικές εταιρείες θα μπορούν να επιδοτηθούν πλέον και για την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων.

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας GR–Eco Islands, ειδική μέριμνα λαμβάνεται για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα νησιά, καθώς η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου ενισχύεται με επιπλέον 4.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο σε όλα τα νησιά της χώρας.

Ενισχύονται επίσης οι εταιρείες αντιπροσώπων, εμπόρων και εισαγωγέων αυτοκινήτων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων επίδειξης (test drive) με ποσοστό επιδότησης 30% και μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις