LEAP: Η τεχνολογία καταλύτης στο μετασχηματισμό του τουρισμού
Η Leap είναι μια υβριδική εταιρεία τεχνολογίας, η οποία συνδυάζει ένα development studio state-of-the-art και ένα creative agency!
Η εποχή που διανύουμε είναι σίγουρα η εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού, είτε μιλάμε για την υγεία, τον τουρισμό, τον πολιτισμό, είτε για οποιονδήποτε άλλον τομέα της οικονομίας. Πολλοί αντιλήφθηκαν το γεγονός αυτό με αφορμή την πανδημία, η οποία ήταν πράγματι ένα ισχυρό «wake-up call» σε όλα τα επίπεδα. Υπάρχουν όμως και αυτοί που προωθούσαν την αλλαγή εδώ και πολύ καιρό και είχαν πρωτοπορήσει αναπτύσσοντας εργαλεία και λύσεις της νέας εποχής.
Η LEAP προωθούσε τη «νέα ψηφιακή εποχή», πριν αρχίσουν όλοι να μιλούν για αυτήν, και είχε επενδύσει σε τεχνολογίες αιχμής, πριν αυτό γίνει τάση. Από το 2006, που ιδρύθηκε, παρείχε καινοτόμες λύσεις σε software και hardware, καταφέρνοντας σήμερα να εξελιχθεί
σε πρωτοπόρο του ψηφιακού μετασχηματισμού. Πρόσφατα μάλιστα, με μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία συνέδεσε το όνομά της και με τον τουρισμό, όπως θα δούμε παρακάτω.
Η ίδια «αυτοχαρακτηρίζεται» μια υβριδική εταιρεία τεχνολογίας, συνδυάζοντας τις υπηρεσίες που παρέχει ένα development studio και ένα creative agency. Αυτήν τη στιγμή, δραστηριοποιείται στην παγκόσμια αγορά, με συνεργασίες σε Ελλάδα, Ευρώπη και Αμερική.
Η δημιουργική ομάδα της LEAP αποτελείται από 25 άτομα και όλα τα projects γίνονται in-house, από τη σύλληψη της ιδέας και το δημιουργικό μέχρι τον προγραμματισμό και την υλοποίηση. Η εταιρεία εξειδικεύεται στη δημιουργία εφαρμογών, ψηφιακών εγκαταστάσεων (installations), 3d design & animation, virtual & augmented reality
και στο gamification.
Όπως λέει ο ιδρυτής της, ο Νίκος Κόντης, η προτεραιότητα της LEAP είναι να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία σε κάθε χρήστη. Πάνω από όλα όμως η δέσμευσή της είναι η «παραγωγή» καινοτομίας, η οποία σύμφωνα με τον ίδιο αποδεικνύεται από τα έργα της.
Η Τεχνολογία συναντά τη… Χαμένη Ατλαντίδα
Η LEAP έχει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο έργων που έχουν λάβει διεθνή αναγνώριση από την αγορά αλλά και τα ΜΜΕ. Την τελευταία δεκαετία έχει αναπτύξει πλατφόρμες και εργαλεία για ομάδες μάρκετινγκ και πωλήσεων, τα οποία χρησιμοποιούνται σε κλάδους όπως ο φαρμακευτικός, ο κατασκευαστικός και αυτός των τηλεπικοινωνιών. Παράλληλα παρακολουθεί τις εξελίξεις σε όλα τα νέα πεδία της τεχνολογίας και παράγει υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στη νέα πραγματικότητα.
Ένα πρόσφατο παράδειγμα καινοτομίας που αναπτύχθηκε το τελευταίο έτος ήταν η δημιουργία πραγματικά τρισδιάστατων χώρων μέσα σε ιστοσελίδες, οι οποίες επιτρέπουν στους επισκέπτες να τους εξερευνήσουν και να έρθουν σε ζωντανή επικοινωνία με άλλους επισκέπτες, χωρίς την ανάγκη ξεχωριστής εφαρμογής.
Ωστόσο, το πιο γνωστό project της LEAP αφορά τον τουρισμό και είναι η Startup Lost Atlantis Experience, ένα μουσείο που βρίσκεται στη μαγευτική Σαντορίνη. Πρόκειται για το πρώτο μουσείο παγκοσμίως αφιερωμένο στο μύθο της Χαμένης Ατλαντίδας, το οποίο περιλαμβάνει μοναδικά εκθέματα για τους επισκέπτες όλων των ηλικιών, με έντονο
το στοιχείο της τεχνολογίας και της αλληλεπίδρασης. Το Lost Atlantis Experience άνοιξε το Μάιο του 2019 σε έναν εντυπωσιακό χώρο 700 τετραγωνικών μέτρων και έλαβε αμέσως διεθνή αναγνώριση, καθώς διάφορα μέσα έσπευσαν να καλύψουν το γεγονός. Ένα από αυτά είναι και το Discovery Channel, το οποίο για τις ανάγκες ενός ντοκιμαντέρ αφιερωμένου στην Ατλαντίδα επέλεξε το Lost Atlantis Experience για τα γυρίσματα, τα οποία επιδεικνύαν τα διάφορα εκθέματα και την εξαιρετική χρήση της τεχνολογίας.
Με το έργο αυτό, η LEAP απέδειξε εμπράκτως την όρεξή της για καινοτομία και δημιουργικότητα. Τo Lost Atlantis Experience αποδεικνύει πως η τεχνολογία μπορεί να είναι απλή, προσιτή και ενδιαφέρουσα προς το κοινό, με μοναδικό της σκοπό να εξυπηρετεί το έκθεμα/περιεχόμενο, να αναβαθμίζει την εμπειρία του χρήστη και να προσθέτει ένα άγγιγμα μαγείας. «Έδειξε» επίσης σε παγκόσμιο επίπεδο ότι ο τουρισμός και ο
πολιτισμός δεν χρειάζεται να είναι δύο έννοιες μονοδιάστατες και απαρχαιωμένες, αλλά ότι μπορούν και πρέπει να ακολουθούν τις εξελίξεις, καθώς μόνο θετικά μπορούν να συνεισφέρουν στην τοπική οικονομία.
Η νέα κανονικότητα και το μέλλον
Στη νέα πραγματικότητα η τεχνολογία δεν θα έχει μόνο βοηθητικό ρόλο στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, αλλά και θα την οδηγεί. Η τεχνολογία είναι η νέα πραγματικότητα και κάθε εταιρεία οφείλει να μεταμορφωθεί σε μια εταιρεία τεχνολογίας. Στο πλαίσιο αυτό η LEAP θα συνεχίζει να καινοτομεί, εστιάζοντας στους τομείς της επικοινωνίας, του πολιτισμού και του gamification. Με αφορμή το Lost Atlantis Experience και την επιτυχία που είχε, η LEAP σχεδιάζει την αξιοποίηση και άλλων πόρων της πλούσιας ελληνικής ιστορίας και μυθολογίας, ενώ παράλληλα ετοιμάζει να λανσάρει νέες πλατφόρμες και λύσεις για team building, gamification, επικοινωνία και συνεργασία.