Αύριο, 5 Νοεμβρίου, είναι η τελευταία ημέρα για τις εγγραφές στο Kick Athens, ένα δομημένο πρόγραμμα εκμάθησης επιχειρηματικότητας, που δημιουργήθηκε πριν από περίπου 2 χρόνια στις Ηνωμένες Πολιτείες και ήδη γνωρίζει τεράστια και ραγδαία εξάπλωση σε ολόκληρο τον κόσμο, λειτουργώντας αυτή τη στιγμή σε δεκάδες πόλεις σε Ευρώπη, Αμερική, Καναδά, Ασία και Αφρική.
Η Ελλάδα ήταν η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που έγινε μέλος της παγκόσμιας κοινότητας του Kick, ακολουθούμενη από την Ισπανία. Δημιουργός του Kick είναι ο Michael Libes, ένας serial entrepreneur τα τελευταία 20 χρόνια.
Το Kick είναι ένας συνδυασμός incubator/accelerator, συνδυάζοντας τις καλύτερες πρακτικές και των δύο. Διδάσκει βήμα προς βήμα την σύγχρονη μεθοδολογία του πώς να κάνεις μία οποιαδήποτε ιδέα επιχείρηση.
Η μεγαλύτερη διαφορά καταρχήν είναι ότι στο Kick υπάρχει συγκεκριμένη εκπαιδευτική ύλη την οποία έχει δημιουργήσει ο Michael Libes. Το εκπαιδευτικό υλικό βασίζεται τόσο στις δικές του εμπειρίες όσο και στις σύγχρονες θεωρίες επιχειρηματικότητας που αυτή τη στιγμή διδάσκονται στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια της Αμερικής. Τα περισσότερα αντίστοιχα προγράμματα δεν ακολουθούν ένα δομημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αλλά χρησιμοποιούν το μοντέλο των guest speakers, δηλαδή καλούν διαφορετικούς ομιλητές κάθε φορά (επιχειρηματίες, καθηγητές, στελέχη), οι οποίοι μοιράζονται τις εμπειρίες τους με τους συμμετέχοντες. Το μοντέλο αυτό, εάν και είναι αρκετά καλό στο να προσελκύει συμμετέχοντες, ειδικά εάν οι guest speakers/mentors είναι «ηχηρά ονόματα», εν τούτοις για τους ίδιους τους συμμετέχοντες έχει μικρή προστιθέμενη αξία: αν και παίρνουν πληθώρα συμβουλών για την συγκεκριμένη επιχειρηματική ιδέα που έχουν, δεν μαθαίνουν στο σύνολο της την μεθοδολογία του πώς να κάνουν πράξη οποιαδήποτε ιδέα θα έχουν στο μέλλον. Οι συμμετέχοντες του Kick λοιπόν λαμβάνουν γνώση που θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τόσο για να πραγματοποιήσουν την παρούσα ιδέα τους, όσο και οποιαδήποτε άλλη στο μέλλον.
Επίσης, το Kick δίνει μεγάλη έμφαση στη συνεργασία των συμμετεχόντων (peer-to-peer) κι όχι στον ανταγωνισμό μεταξύ τους.
Η διάρκεια του επίσης είναι σύντομη, μόλις 6 εβδομάδες, ώστε οι συμμετέχοντες να μπορούν να ασχοληθούν άμεσα με την επιχειρηματική τους ιδέα και να την εφαρμόσουν πολύ γρήγορα.
Τέλος, η εκπαιδευτική ύλη απευθύνεται σε όλα τα startups, ανεξαρτήτως της φύσης τους (tech, social, lifestyle κλπ), της αγοράς στην οποία θα απευθύνονται αλλά και του μοντέλου εσόδων τους (profit, non profit).