Ultimate magazine theme for WordPress.

Ο Παναθηναϊκός βάζει “Γκολ” στην Ελληνική Startup Σκηνή;

Μια μεγάλη αποκάλυψη έκρυβε η συνέντευξη του Μαρκ Αλεξάντερ στην εφημερίδα Έθνος στην οποία μίλησε για τα επενδυτικά σχέδια του Athens Alive και τις συζητήσεις με την κυβέρνηση για την υλοποίηση τους.

Ο Μαρκ Αλεξάντερ είναι εκπρόσωπος της επενδυτικής σύμπραξης, η οποία ενδιαφέρεται να αξιοποιήσει τις εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ για εμπορικό σκοπό καθώς και να αναλάβει την ιδιοκτησία του Παναθηναϊκού μαζί με τον Δημήτρη Γιαννακόπουλο.

Σε μια αποστροφή της συνέντευξη του, αναφερόμενος στις εμπορικές και μη χρήσεις που μπορεί να γίνουν στο Ολυμπιακό Συγκρότημα, ο Μαρκ Αλεξάντερ είπε: “Θέλουμε να δημιουργήσουμε στο Alive δύο μεγάλα κέντρα για ελληνικές επιχειρήσεις. Σαν εκκολαπτήρια ελληνικών επιχειρήσεων. Στα πρότυπα -ας πούμε- της Σίλικον Βάλεϊ, που έχει φτιαχτεί ένα τεράστιο κέντρο για εταιρίες τεχνολογίας που προσφέρουν δυναμική στην επιχειρηματικότητα μίας χώρας….  Θέλουμε λοιπόν να προσφέρουμε την ευκαιρία σε ελληνικές επιχειρήσεις να αναπτυχθούν σ’ ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον, μέσω ενός πολύ πιο κεντρικού πρότζεκτ”.

Ποιες είναι όμως οι εταιρείες που εκπροσωπεί ο Mark Alexander και τι σχέση έχουν με την τεχνολογία και την Startup Σκηνή;

Οι τρεις εταιρείες εξ ονόματος των οποίων μίλησε ο Μαρκ Αλεξάντερ είναι οι Redstone, Bluerock και Aecom, οι οποίες σε σύμπραξη με τον Δημήτρη Γιαννακόπουλο θέλουν να τρέξουν το “Athens Alive”.

H Redstone ιδρύθηκε το 2015 στο Λονδίνο και έχει γραφεία σε Ιταλία και Ισπανία. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύονται, η Redstone έχει αναλάβει το μάνατζμεντ σε σημαντικά πρότζεκτ από την ημέρα της δημιουργίας της, έχοντας αναμιχθεί με το ΝΒΑ, τη Φόρμουλα 1, τη ΔΟΕ αλλά και το NFL. Στην τριετία της λειτουργίας της έχει ανάμιξη σε συναλλαγές που ξεπερνούν τα 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ και αφορούν τον αθλητισμό. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η εταιρεία στην σελίδα της στο internet, αναζητά επενδυτικές ευκαιρίες στον αθλητισμό είτε συμμετέχοντας σε υπάρχουσες διοικήσεις είτε όντας μέρος μιας ομάδας αγοραστών. Οι επενδύσεις που κάνει κυμαίνονται από 50 ως 500 εκατομμύρια ευρώ και ο επενδυτικός ορίζοντας ξεκινάει από τα 5 και φτάνει ως τα 99 χρόνια.

H Bluerock ειδικεύεται στην μεγιστοποίηση των κερδών από events και γηπεδικές εγκαταστάσεις με τη διαχείριση κι επίβλεψη σχετικών σχεδίων. Μάλιστα, έχει ενισχυθεί με τρεις διοικητικούς εκπροσώπους της IMG για να βελτιώσει το προφίλ της με μεγαλύτερη εμπειρία από το κομμάτι του αθλητισμού. Έχει συμμετάσχει σε projects για την αναβάθμιση κορυφαίων γηπέδων, όπως το Wembley του Λονδίνου, το Maracana του Rio de Janeiro, αλλά και σε διοργανώσεις όπως το Παγκόσμιο Κύπελλο, το Euro και το Champions League.

Τελευταία είναι η Aecom, η οποία είναι μια κατασκευαστική εταιρεία, που ειδικεύεται σε μεγάλες κατασκευές σε όλο τον κόσμο και είναι υπεύθυνη για μερικά από τα πιο όμορφα γήπεδα του κόσμου, ανάμεσα σε αυτά και του Κατάρ που θα φιλοξενήσει το παγκόσμιο κύπελλο το 2022.

Και οι τρεις μαζί αποτελούν ένα ολοκληρωμένο πακέτο αθλητικού management το οποίο μπορεί να υποστηρίξει οποιοδήποτε αθλητικό πλάνο από την κατασκευή του μέχρι την εκμετάλλευση του.

Γιατί όμως να μπουν στην διαδικασία της δημιουργίας του Ελληνικού εκκολαπτηρίου και τι σημαίνει αυτό για την Ελληνική πραγματικότητα και το Ελληνικό Startup οικοσύστημα; Η ιδέα μιας ποδοσφαιρικής ομάδας η οποία υποστηρίζει ένα Startup Οικοσύστημα δεν είναι καινούργια και τρέχει από διάφορες ομάδες στην Ευρώπη. Για παράδειγμα η Arsenal έχει δημιουργήσει το δικό της εκκολαπτήριο, μέσα από το οποίο οι Startup που συμμετέχουν ερευνούν την καλύτερη εμπειρία του θεατή, καθώς και τρόπους αυτή η εμπειρία να είναι τόσο ευχάριστη όσο και προσοδοφόρα για την ομάδα.

Το Arsenal Innovation Lab ξεκίνησε την λειτουργία του τον Σεπτέμβριο του 2017 και όπως είχαμε γράψει και τότε η ομάδα ενδιαφέρεται μέσα από αυτό το πρόγραμμα για την βελτίωση της εμπειρίας των οπαδών την ημέρα των αγώνων, τον εμπλουτισμό των τρόπων προβολής των χορηγών και διαφημιζομένων σε διάφορα κανάλια, την βελτίωση και την καινοτομία στην πώληση ειδών της ομάδας αλλά και την διασύνδεση των οπαδών της σε όλο τον κόσμο και φυσικά οποιαδήποτε άλλη σχετική ιδέα.

Οι ιδέες και οι προτάσεις που αποδείχτηκαν πιο προσοδοφόρες για την ομάδα και ταυτόχρονα ενισχύουν την εμπειρία των φιλάθλων, χρηματοδοτήθηκαν στο σύνολό τους από τον Αγγλικό σύλλογο.

Τι σημαίνει όμως ένα (διπλό μάλιστα) εκκολαπτήριο ελληνικών Startup εταιρειών που ειδικεύονται στην τεχνολογία και πολύ πιθανόν και στην αθλητική τεχνολογία; Πρώτα πρώτα κεφάλαια. Κεφάλαια που θα μπουν τόσο στις εταιρείες όσο και στην αγορά. Ευκαιρία σε εξειδικευμένες Startup να δημιουργήσουν μέσα σε ένα περιβάλλον που οργανώθηκε ειδικά για την κατεύθυνση τους. Δυνατότητα διεθνών συνεργασιών αφού ένα τόσο μεγάλο project θα προσελκύσει ομάδες από όλη την περιοχή ίσως και ολόκληρη την Ευρώπη. Ένα τέτοιο εκκολαπτήριο βάζει την Ελλάδα γερά μέσα στην Ευρωπαϊκή (για αρχή) Startup σκηνή και αναβαθμίζει το ελληνικό οικοσύστημα.

Επίσης κάνει την Ελλάδα κέντρο αποφάσεων και την βγάζει από το περιθώριο στο οποίο κινείται μέχρι τώρα.

Το αν θα προχωρήσει το Athens Alive, είναι κάτι που θα φανεί μέσα στο επόμενο διάστημα. Η πρόθεση από την κυβέρνηση να προωθηθούν και να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες υπάρχει, αφού δεν έχει διάθεση να “πετάξει” μια επένδυση η οποία θα φέρει πάνω από 1 δισ. ευρώ στην χώρα, δημιουργώντας ταυτόχρονα θέσεις εργασίας, αλλά την ίδια στιγμή βγάζοντας από πάνω της τα κόστη συντήρησης των εγκαταστάσεων.

Σε κάθε περίπτωση ο Παναθηναϊκός προχωράει ένα μεγαλόπνοο σχέδιο, με αρχή μέση και τέλος, αφήνοντας τον αιώνιο αντίπαλο του αρκετά πίσω αφού ο Ολυμπιακός βρίσκεται ακόμα στην σκέψη δημιουργίας ενός αντίστοιχου εκκολαπτηρίου γύρω από το στάδιο Καραϊσκάκη, χωρίς όμως να έχει παρουσιάσει κάτι παραπάνω από σκέψεις.

Τα σχόλια είναι κλειστά, αλλά Trackbacks και Pingbacks είναι ανοιχτά.