Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Τα έξυπνα αυτοκίνητα είναι το επόμενο “πεδίο μάχης” των ψηφιακών υπηρεσιών

Είναι κοινή παραδοχή πως ο σύγχρονος άνθρωπος είναι εθισμένος στην τεχνολογία και περνάει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του με τα μάτια καρφωμένα σε μια οθόνη, κατά κύριο λόγο την οθόνη ενός smartphone. Η έκρηξη της αγοράς των smartphones έχει φέρει ένα ολόκληρο κόσμο χρήσιμων και άχρηστων πληροφοριών στην άκρη των δαχτύλων μας και καθημερινά βομβαρδιζόμαστε από υπηρεσίες και εφαρμογές.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι τεχνολογικές εταιρείες, ειδικά αυτές που προσφέρουν ένα συνδυασμό υπηρεσιών να έχουν μετατραπεί στην κινητήριο δύναμη της παγκόσμιας οικονομίας και οι δείκτες τους να επηρεάζουν τις αγορές όλου του πλανήτη. Αν δει όμως κάποιος τα στοιχεία, θα κάνει μια “ανησυχητική” διαπίστωση για τις ψηφιακές εταιρείες. Μετά την έκρηξη που ξεκίνησε από το πρώτο iPhone, το οποίο ήταν από τα πιο επαναστατικά προϊόντα στην ιστορία της τεχνολογίας και έδειξε τον δρόμο που θα ακολουθούσε όλη η τεχνολογία, τα τελευταία 2 χρόνια υπάρχει στασιμότητα.

Μετά από μια δεκαετία εκθετικής ανάπτυξης χρηστών και ψηφιακών υπηρεσιών, από το 2015 και μετά ο χρόνος που περνάμε μπροστά από μια μικρή ή μεγάλη οθόνη έχει παραμείνει στάσιμος. Ο ανεπτυγμένος κόσμος έχει σχεδόν ολοκληρωτικά εφοδιαστεί με smartphones και ο αναπτυσσόμενος ακολουθεί κατά πόδας. Οι νέες συσκευές δεν δημιουργούν νέους χρήστες, παρά μόνο ικανοποιούν την ανάγκη αναβάθμισης των παλιών. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι πλατφόρμες ψηφιακού περιεχομένου να έχουν βρεθεί σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, καθώς δεν μπορούν εύκολα να δημιουργήσουν χρόνο για τους χρήστες προκειμένου να καταναλώσουν περισσότερο περιεχόμενο και να αυξήσουν τον χρόνο που περνάνε μπροστά στην οθόνη.

Το πρόβλημα των εταιρειών είναι πως ο χρόνος που έχουμε στην διάθεση μας είναι συγκεκριμένος και δεν αλλάζει. Αν εξαιρέσεις τον χρόνο που ο μέσος χρήστης ξεκουράζεται ή κάνει κάποιες (λίγες) δουλειές που δεν του επιτρέπουν να είναι μπροστά σε μια οθόνη, ο μέσος χρόνος χρήσης είναι σταθερός. Εκτός αν οι εταιρείες καταφέρουν και δημιουργήσουν χρόνο, κατά την διάρκεια δραστηριοτήτων που ο χρήστης δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει μια οθόνη.

Έτσι μπαίνει στην συζήτηση το έξυπνο αυτοκίνητο, το οποίο θα αποτελέσει και το επόμενο “πεδίο μάχης” των εταιρειών.

Ο μέσος άνθρωπος περνάει ένα σεβαστό μέρος της ζωής του στο αυτοκίνητο, ένα χώρο που είτε οι ψηφιακές υπηρεσίες και η χρήση τους είναι περιορισμένη, είτε τελείως ανύπαρκτη. Αν μπορούσαν οι εταιρείες να εξυπηρετήσουν τους επιβάτες ενός αυτοκινήτου με τον ίδια άνεση που το κάνουν στο σπίτι τους, ο χρόνος αλληλεπίδρασης με τα προϊόντα τους θα αυξανόταν πάρα πολύ και κατά συνέπεια το ίδιο και τα έσοδα τους.

Η αυξανόμενη παρουσίαση έξυπνων αυτοκινήτων, τα οποία εκτός από τους επιβάτες θα δίνουν και στον οδηγό την δυνατότητα να “εκτίθεται” στο ψηφιακό περιεχόμενο, είναι το σημείο στο οποίο θα επικεντρωθούν οι προσπάθειες όλης της τεχνολογικής βιομηχανίας.

Το κύριο πρόβλημα που έχουν να λύσουν οι εταιρείες, είναι ο τρόπος που το ψηφιακό περιεχόμενο θα καταφέρει να φτάσει στα χέρια του καταναλωτή, με τρόπο που να ταιριάζει στο περιβάλλον ενός αυτοκινήτου, το οποίο είναι διαφορετικό από αυτό του σπιτιού. Οι φωνητικές εντολές έχουν αρχίσει και κερδίζουν έδαφος, συμπαρασύροντας μαζί τους και το πεδίο της αναγνώρισης φωνής και της τεχνητής νοημοσύνης. Προκείμενου ο οδηγός να μπορεί να αφήσει τα μάτια και τα χέρια του από το τιμόνι, θα πρέπει να έχει δημιουργηθεί ένα περιβάλλον που θα του το επιτρέψει να κινείται με ασφάλεια ανάμεσα στα άλλα οχήματα. Έτσι τα αυτόνομα οχήματα αρχίζουν και αυξάνονται και μαζί τους η έρευνα και ανάπτυξη συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης, μηχανικής μάθησης και ανάλυσης στοιχείων από δεκάδες αισθητήρες σε πραγματικό χρόνο.

Οι εταιρείες έχουν βρει στο έξυπνο αυτοκίνητο το επόμενο πεδίο δόξας τους, και φυσικά το επόμενο πεδίο κερδών τους. Η ανάπτυξη του 5G θα δώσει την δυνατότητα να λυθούν πολλά από τα προβλήματα που δημιουργούνται από το νέο μέσο, έτσι οι εξελίξεις σε αυτό τον τομέα αναμένονται καταιγιστικές. 

Μπορεί όλα αυτά να ακούγονται “συναρπαστικά” και να ικανοποιούν την ανάγκη μας για όλο και περισσότερη τεχνολογία όμως δεν θα τα δούμε αύριο το πρωί. Το έξυπνο αυτοκίνητο βρίσκεται ακόμα στα πρώτα του στάδια, και ενώ η σύγχρονη τεχνολογία και η βιομηχανία δεν θα χρειαστούν 100 χρόνια για να το φέρουν “στη ζωή” (όπως συνέβη με την εξέλιξη των παραδοσιακών αυτοκινήτων), είναι μια διαδικασία η οποία θα απαιτήσει αρκετό χρόνο. Ίσως ακόμα και το 5G να μην είναι αρκετό για να ικανοποιήσει τις ανάγκες μας και να δούμε την άνθηση των νέων τεχνολογιών στο μέλλον με το 6G. Το μόνο που χρειάζεται από την μεριά μας σαν χρήστες είναι να κάνουμε υπομονή και να περιμένουμε.

Το παρόν άρθρο δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο Emea.gr

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις