Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

“Cluster” ομαδικών αποστολών στο εξωτερικό για τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα ετοιμάζουν GRECA και υπ. Ανάπτυξης

Οι πρωτοβουλίες που προωθεί η ελληνική πολιτεία για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και οι τομείς του κλάδου στους οποίους εμφανίζεται η μεγαλύτερη αύξηση δαπανών στην Ελλάδα παρουσιάσθηκαν κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που διοργάνωσε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) σήμερα, Δευτέρα, το πρωί σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών.

Στη συνέντευξη παρευρέθη ο γενικός γραμματέας Εμπορίου, ο οποίος ανέφερε ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο βρίσκεται «ψηλά» στην ατζέντα των μεταρρυθμίσεων της κυβέρνησης, καθώς ήταν ένας από τους πρώτους τέσσερεις τομείς της αγοράς, τα εμπόδια της εισόδου στους οποίους διερεύνησε το υπουργείο Ανάπτυξης.

Με βάση τη διαβούλευση μεταξύ των φορέων και ειδικής μελέτης του υπουργείου, ανέφερε ο Στέφανος Κομνηνός έχουν θεσπισθεί ήδη η ευελιξία στις προσφορές φυσικών και ηλεκτρονικών καταστημάτων, αρκεί να μην είναι παραπλανητικές. Επιπλέον, ανέφερε ότι το ηλεκτρονικό τιμολόγιο έρχεται «όλο και πιο κοντά» στο νέο περιβάλλον λογιστικής αποτύπωσης.

Σε ό,τι αφορά σε ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, ο Στ. Κομνηνός τόνισε ότι προωθούνται προς υλοποίηση οι παρακάτω πρωτοβουλίες:
– Ο GRECA βρίσκεται σε διεργασίες με την Επιτροπή Ανταγωνισμού για ομαδοποιημένες αποστολές στο εξωτερικό, με στόχο τη μείωση του μεταφορικού κόστους των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων.
– Στην ίδια λογική του cluster έχουν σχεδιασθεί προγράμματα μείωσης του κόστους για τις ελληνικές επιχειρήσεις τα οποία έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.
– Σε ό,τι αφορά στις μηχανές αναζήτησης (μία συζήτηση η οποία εντείνεται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση), οι ελληνικές αρχές συντάσσονται στις ενέργειες που θα αποκλιμακώσουν το κόστος της διαφημιστικής προβολής των εταιρειών στις μηχανές αναζήτησης.
– Σε ό,τι αφορά στο υπόλοιπο ηλεκτρονικό περιβάλλον συναλλαγών, το υπ. Ανάπτυξης συνεργάζεται με την ΔΙΑΣ ώστε η Ελλάδα να αναδειχθεί σε βασικό πρωταγωνιστή σε μία πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία δημιουργίας ενός ενιαίου κέντρου εκκαθάρισης ηλεκτρονικών τιμολογίων και ηλεκτρονικών αποδείξεων που δημιουργούνται από τα διαφορετικά συστήματα που χρησιμοποιούνται ανά χώρα, ώστε να μειωθεί το τελικό κόστος που αποδίδεται προς τον καταναλωτή.
– Το υπ. Ανάπτυξης επεξεργάζεται μία λύση συρρίκνωσης του ανταγωνιστικού μειονεκτήματος που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά καταστήματα από το διαφορετικό ΦΠΑ που ισχύει στις ευρωπαϊκές χώρες. Μία τέτοια λύση θα αφορά στο ο καταναλωτής να πληρώνει το ΦΠΑ της χώρας στην οποία ζει και όχι τον ΦΠΑ της χώρας από την οποία προέρχεται το προϊόν ή η υπηρεσία. Αυτό θα ωφελούσε τις ελληνικές ηλεκτρονικές επιχειρήσεις, καθώς θα μείωνε το κόστος ΦΠΑ για τους καταναλωτές από χώρες με μικρότερο συντελεστή. Σημειώνεται ότι παρόμοιο αίτημα έχει προβάλει και ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ο οποίος ζητά διακρατικές συμφωνίες «διαμοιρασμού» του κόστους ΦΠΑ μεταξύ των χωρών στις οποίες αφορά η συναλλαγή.

Τέλος, ο γγ. Εμπορίου αναφέρθηκε και στην στρατηγική που υλοποιεί η Γραμματεία σε συνεργασία με τους φορείς του κλάδου και την ακαδημαϊκή κοινότητα για τη δημιουργία ενός σήματος πιστοποίησης των ηλεκτρονικών καταστημάτων που ακολουθούν τους νόμους και τους κανονισμούς σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα δικαιώματα των καταναλωτών, ώστε να διακρίνονται τα αξιόπιστα καταστήματα. Το σύστημα πιστοποίησης θα αναπτυχθεί σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN).

Στη συνέντευξη Τύπου παρέστη και ο διευθυντής του Εργαστηρίου, καθηγητής Γιώργος Δουκίδης, ο οποίος παρουσίασε τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας για τον κλάδο. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2014 η μέση δαπάνη των Ελλήνων σε ηλεκτρονικές αγορές ανήλθε σε 1.400 ευρώ έναντι 1.300 ευρώ το 2013, ενώ αυξήθηκε ο μέσος όρος των συναλλαγών που πραγματοποίησαν οι Έλληνες, με κάθε έναν να ολοκληρώνει 18 αγορές έναντι 12 το 2013. Οι τομείς της οικονομίας που κατέγραψαν τον μεγαλύτερο κύκλο εργασιών στο ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, η διαμονή σε καταλύματα, τα εισιτήρια για εκδηλώσεις και ο εξοπλισμός για ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Την μεγαλύτερη ανάπτυξη μέσα στο 2014 κατέγραψαν οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, τα εισιτήρια για εκδηλώσεις, οι ασφάλειες και τα παραφάρμακα.

Η συνέντευξη του GRECA (ο οποίος αριθμεί σήμερα 150 μέλη – από 22 το 2012 – από μεγάλους τραπεζικούς ομίλους έως νεοσύστατες εταιρείες, τα οποία συνολικά δημιουργούν τζίρους άνω του 1,5 δισ. ευρώ) πραγματοποιήθηκε ως «εναρκτήριο λάκτισμα» της Εβδομάδας Ηλεκτρονικού Εμπορίου, στη διάρκεια της οποίας τα ηλεκτρονικά καταστήματα της χώρας καλούνται να δημιουργήσουν ειδικές εκπτώσεις και προσφορές.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις