Η πλατφόρμα κοινής χρήσης αυτοκινήτων, Turo, εξασφάλισε χρηματοδότηση 250 εκατ. δολαρίων από την InterActive Corp, ανεβάζοντας την αξία της στο 1 δισ. δολάρια. Με αυτόν τον γύρο, η IAC “κρατά” τον τίτλο του μεγαλύτερου μετόχου της εταιρείας.
Η Turo ιδρύθηκε το 2008 ως Relay Rides και χρειάστηκε πάνω από δέκα χρόνια για να γίνει Unicorn, παρά το γεγονός ότι είχε ισχυρούς υποστηρικτές όπως οι BMW i Ventures, GV και August Capital. Ήταν η πρώτη πλατφόρμα κοινής χρήσης οχημάτων και το concept, όπως φάνηκε εκ του αποτελέσματος, άργησε να κερδίσει έδαφος.
Η Turo αποδεικνύεται “μπροστά” από την εποχή της, αν σκεφτεί κανείς ότι το ευρύ κοινό άρχισε να στρέφεται πιο μαζικά προς αυτές τις μορφές μετακίνησης το 2017, με εταιρείες όπως οι Bird, Lime, Lyft scooters και η Uber Jump Bikes να δημιουργούνται εκείνη την εποχή. Ενδεικτικό του timing, είναι ότι η Lime κατάφερε να φτάσει το 1 δισ. δολάρια και να γίνει unicorn τον Δεκέμβριο του 2018, μόλις ένα χρόνο μετά την ίδρυσή της. Η “εποχή των smartphones” ευνόησε τις startups αυτές σε αντίθεση με την Turo που χρειάστηκε μια δεκαετία για να ανέβει.
Πέρα όμως από αυτές τις εταιρείες, που μάλλον δημιουργήθηκαν “τη σωστή στιγμή”, πολλοί ανταγωνιστές της Turo, είχαν πορεία αντίστοιχη με τη δική της. Η Getaround χρειάστηκε έξι χρόνια από την ίδρυσή της το 2011 για να φτάσει στα 170 εκατ. δολάρια το 2017 και μέχρι τον Απρίλιο του 2018 “εκτινάχθηκε” στα 622,05 εκατ. δολάρια. Αντίστοιχα, η γαλλική Drivy έλαβε αρκετούς γύρους χρηματοδότησης “χαμηλού προφίλ” πριν καταφέρει να εξαγοραστεί από την Getaround έναντι 300 εκατ. δολαρίων, εννέα ολόκληρα χρόνια μετά την ίδρυσή της.