Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Η Σουηδική VOI εξασφάλισε χρηματοδότηση 85 εκατ. δολαρίων για τα πατίνια της

Χρηματοδότηση Β’ Γύρου, ύψους 85 εκατ. δολαρίων, εξασφάλισε η Σουηδική εταιρεία «ενοικίασης» πατινιών, VOI.

Η εταιρεία, που ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2018, έχει σηκώσει μέχρι σήμερα 135 εκατ. δολάρια και έχει επεκταθεί σε 38 πόλεις και 10 χώρες μέσα σε έναν χρόνο. Πλέον, έχει 4 εκατ. χρήστες και η επιχείρησή αποφέρει ήδη κέρδη σε κάποιες από αυτές τις πόλεις.

Ο CEO και συνιδρυτής τη εταιρείας, Fredrik Hjelm, δήλωσε σχετικά με την μέχρι τώρα επιτυχία: «Υπάρχει τεράστια ζήτηση για τα ηλεκτρικά πατίνια της VOI σε όλη την Ευρώπη τους τελευταίους δώδεκα μήνες αλλά το να κάνεις μια πραγματική αλλαγή στις μεταφορές στην Ευρώπη, θέλει κάτι παραπάνω από το να πλημμυρίσεις απλώς πόλεις με χιλιάδες πατίνια. Αναπτύσσουμε μια μακροπρόθεσμη επιχείρηση, η οποία δίνει στους ανθρώπους ένα νέο τρόπο μετακίνησης, ο οποίος είναι καθαρός, γρήγορος, βολικός αλλά και διασκεδαστικός».

Η κερδοφορία και ο ανταγωνισμός

Η εταιρεία, σύμφωνα με το Tech.eu, αποδίδει την επιτυχία της στο επιχειρηματικό της μοντέλο, την ιδιόκτητη τεχνολογία της αλλά και στη συνεργασία της με πόλεις και κυβερνήσεις, η οποία δημιουργεί «μια συνεργατική προσέγγιση στη ρύθμιση, την ασφάλεια και τη βιωσιμότητα». Η VOI ισχυρίζεται ότι προσαρμόζει το προϊόν της στις εκάστοτε τοπικές ανάγκες.

Το γεγονός βέβαια ότι μια εταιρεία ενοικίασης πατινιών, από τις πολλές που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια, έχει φτάσει ήδη στην κερδοφορία, είναι από μόνο του μια είδηση. Οι περισσότερες εταιρείες ακόμα “παλεύουν” με τα έσοδα και τις απώλειες, οι οποίες στις περισσότερες περιπτώσεις είναι μεγάλες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Lime, η οποία σύμφωνα με οικονομικές προβλέψεις αναμένεται να χάσει φέτος 300 εκατ. δολάρια, ενώ τα έσοδά της θα φτάσουν τα 420 εκατ. δολάρια. Η Lime χάνει τόσα πολλά χρήματα κυρίως λόγω του χαμηλού «προσδόκιμου ζωής» των πατινιών της -μέσος όρος ζωής οι πέντε μήνες- αλλά και του υψηλού κόστους επισκευής και «συντήρησής» τους σε αποθήκες.

Η VOI φαίνεται να μην επηρεάζεται -προς το παρόν τουλάχιστον- από τέτοιου είδους προβλήματα και να προχωρά με πιο γρήγορα βήματα προς την επιτυχία. Η νέα χρηματοδότηση θα «πάει» τόσο στην πλατφόρμα της εταιρείας όσο και στη νέα γενιά των οχημάτων της, ενώ παράλληλα η εταιρεία σχεδιάζει να επεκταθεί περαιτέρω και να δημιουργήσει μεγαλύτερο κέρδος από την υπηρεσία.

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις