Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Στο «στόχαστρο» της ΕΕ η Google – Κατηγορίες για μονοπωλιακές πρακτικές

Η Κομισιόν κατηγορεί τον τεχνολογικό κολοσσό για παραβίαση της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού αναφορικά με τις ψηφιακές διαφημίσεις

Για παραβίαση της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού της ΕΕ στον τομέα της ψηφιακής διαφήμισης κατηγορεί την Google η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Η Επιτροπή θεωρεί ότι η Google ευνοεί τις δικές της υπηρεσίες τεχνολογίας διαδικτυακής προβολής διαφημίσεων εις βάρος των ανταγωνιστικών παρόχων υπηρεσιών τεχνολογίας διαφημίσεων, των διαφημιζόμενων και των διαδικτυακών εκδοτών» αναφέρεται χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση της Κομισιόν.

Ειδικότερα, η Επιτροπή υποστηρίζει ότι ο τεχνολογικός κολοσσός ευνόησε το δικό του ανταλλακτήριο διαφημίσεων AdX στη δημοπρασία επιλογής διαφημίσεων. Επίσης, θεωρεί ότι προώθησε την AdX στον τρόπο με τον οποίο τα εργαλεία αγοράς διαφημίσεων Google Ads και DV360 τοποθετούν προσφορές σε ανταλλακτήρια διαφημίσεων.

«Η προκαταρκτική άποψη της Επιτροπής είναι επομένως ότι μόνο η υποχρεωτική αποεπένδυση από την Google μέρους των υπηρεσιών της θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες της για τον ανταγωνισμό» σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφέρουμε ότι η Google είναι η ισχυρότερη διαφημιστική πλατφόρμα στον κόσμο, με το μερίδιο αγοράς της να φτάνει το 28% των παγκόσμιων διαφημιστικών εσόδων. Μάλιστα, το 2022 τα διαφημιστικά της έσοδά ανήλθαν σε 224,5 δισ. δολάρια, ποσό που αντιστοιχεί στο 79% των συνολικών εσόδων της.

Η απάντηση της Google 

«Τα εργαλεία τεχνολογίας που χρησιμοποιούμε στις διαφημίσεις δίνουν τη δυνατότητα σε ιστότοπους και εφαρμογές να χρηματοδοτούν το περιεχόμενό τους και διευκολύνουν επιχειρήσεις κάθε μεγέθους να προσεγγίσουν αποτελεσματικά νέους πελάτες. Η Google παραμένει προσηλωμένη στη δημιουργία αξίας για τους συνεργάτες της στις εκδόσεις και τη διαφήμιση – αυτόν τον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κλάδο. Η έρευνα της Επιτροπής, που δεν είναι καινούργια, εστιάζει σε ένα περιορισμένο εύρος των δράσεων μας στον τομέα της διαφήμισης. Διαφωνούμε με την θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και θα απαντήσουμε αναλόγως» δήλωσε ο Dan Taylor, VP of Global Ads, Google, αναφορικά με το θέμα.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις