Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

H GM δίνει 1 δισ. δολάρια για μια Startup αυτόνομης οδήγησης

Η αυτόνομη οδήγηση οχημάτων είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα της αυτοκινητοβιομηχανίας και με εξαίρεση τη Tesla προσεγγίζει το θέμα με πολύ προσεκτικά βήματα. Η General Motors μόλις έκανε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα κίνηση εξαγοράζοντας την αμερικανική Cruise Automation.

Όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναπτύσσουν το δικό τους σύστημα αυτόνομης οδήγησης οχημάτων τα οποία θα εμφανίζονται σιγά-σιγά σαν έξτρα εξοπλισμός σε κάποια μοντέλα. H Tesla Motors σε μια πρόσφατη αναβάθμιση του λογισμικού ελέγχου των οχημάτων της προσφέρει μια περιορισμένη εμπειρία αυτόνομης οδήγησης.

Η Google επίσης δοκιμάζει τα αυτόνομα αυτοκίνητα της εδώ και πολύ καιρό και πρόσφατα ανακοίνωσε ότι ένα εξ αυτών είχε ένα ατύχημα με λεωφορείο, σε συνθήκες οδήγησης πόλης, γιατί δεν κατάφερε να προβλέψει μια ξαφνική κίνηση του λεωφορείου παρότι το σύστημά της είναι πολύ εξελιγμένο και θεωρητικά μπορεί να αντιληφθεί το περιβάλλον γύρω απο το αυτοκίνητο ακόμα και τις πινακίδες και τα φανάρια κυκλοφορίας.

Cruise_Automation2

Η αυτόνομη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο για παράδειγμα έχει λιγότερες απαιτήσεις απ’ ότι μέσα στη πόλη μια και στη δεύτερη περίπτωση τα πιθανά συμβάντα είναι σαφώς περισσότερα και είναι πιο πολύπλοκο να ανιχνευτούν και να επεξεργαστούν από τον εγκέφαλο του συστήματος.

Η Cruise Automation αναπτύσσει ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης After Market για συμβατά οχήματα το οποίο παίρνει πληροφορίες από κιτ με κάμερες το οποίο τοθετείται πάνω στο αυτοκίνητο με χαμηλό σχετικά κόστος. Στόχος της εταιρείας είναι το σύστημα να κοστίζει γύρω στα 10.000 δολάρια ενώ για να έχουμε ενα  μέτρο σύγκρισης το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Google θα κόστιζε 75.000 δολάρια.

Όπως εύκολα καταλαβαίνουμε η τεχνητή νοημοσύνη του κάθε συστήματος είναι αυτή που θα το καθιερώσει ως το καλύτερο και ασφαλέστερο “ρομπότ” οδήγησης με το σύστημα της Cruise Automation να είναι περισσότερο ενα εξελιγμένο Cruise Control το οποίο δεν λειτουργεί εντός πόλης, το βράδυ ή σε ομίχλη και έντονη βροχόπτωση. Βέβαια, σε αυτές τις συνθήκες όλα τα συστήματα έχουν σοβαρά προβλήματα μέχρι στιγμής.

Η GM αν και αναπτύσσει το δικό της σύστημα αυτόνομης οδήγησης θα αφήσει την Cruise Automation να αναπτύξει το προϊόν της After Market.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις