Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Αν θέλετε επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας, το Facebook είναι ο “βασιλιάς”

Το Facebook είναι η κυρίαρχη πηγή στα κοινωνικά δίκτυα που δημιουργεί επισκεψιμότητα στο διαδίκτυο, τόσο στο δεύτερο τρίμηνο του 2014 όσο και στην περίοδο ενός έτους, σύμφωνα με την έκθεση Social Media Traffic Report της εταιρείας Shareaholic. Μάλιστα, το μερίδιο επισκεψιμότητας που προκαλεί το Facebook σε μία ιστοσελίδα σε σχέση με το σύνολο των πηγών επισκεψιμότητας (απευθείας επίσκεψη, κοινωνικά δίκτυα, οργανική αναζήτηση, πληρωμένη αναζήτηση κ.λπ.), έχει εκτοξευθεί, όπως τονίζει στην ανάλυση της εταιρείας ο Danny Wong.

Είναι η δεύτερη φορά που η εταιρεία εκδίδει αυτή την αναφορά, η οποία βασίζεται στο δίκτυο των πελατών της. Συγκεκριμένα, για την περίοδο Μάρτιος – Ιούνιος 2014 αναλύθηκαν δεδομένα από 300.000 ιστοσελίδες που προσεγγίζουν ένα κοινό 400 εκατ. μοναδικών επισκεπτών παγκοσμίως, ενώ για την περίοδο Ιούνιος 2013 – 2014 αναλύθηκαν 250.000 ιστοσελίδες που προσεγγίζουν τα 250 εκατ. μοναδικούς επισκέπτες.

Από τα 8 κορυφαία κοινωνικά δίκτυα που αναλύθηκαν (Facebook, Pinterest, Twitter, StumbleUpon, Reddit, YouTube, Google+, LinkedIn), το Facebook είναι το μοναδικό που δημιουργεί σημαντικό μερίδιο κίνησης για τις ιστοσελίδες (από 18,51% έως 23,39% επί του συνόλου), ενώ εμφανίζει τριπλάσια και άνω απόδοση έναντι των υπόλοιπων κοινωνικών δικτύων. Χαρακτηριστικά στη δεύτερη θέση το Pinterest καταγράφει μερίδιο από 6,45% έως 7,10%, ενώ το τρίτο Twitter μετά βίας φτάνει ή ξεπερνάει το 1%.

shareaholic report 702-270

Επίσης, το Facebook είναι το μοναδικό που κατέγραψε αύξηση του μεριδίου του στο τέλος του Ιουνίου έναντι του μεριδίου του στο τέλος του Μαρτίου (10,09% – 2,14 ποσοστιαίες μονάδες), ενώ τη σημαντικότερη πτώση με 1,38 μονάδες (19,38%) καταγράφει το Pinterest. Καθώς, όλα τα υπόλοιπα δίκτυα μαζί έχαν συνολικά 1,97 μονάδες, ο συγγραφέας υποστηρίζει ότι το Facebookπλέον “κλέβει” και το μερίδιο των υπόλοιπων social media.

Σε ό,τι αφορά στην απόδοση των social media στη διάρκεια των τελευταίων 13 μηνών, εντοπίζεται διπλασιασμός της δυναμικής τους, καθώς από μερίδιο 15,55% της συνολικής κίνησης τον Ιούνιο του 2013 έφτασαν στο 31,07% τον Ιούνιο του 2014.

shareaholic report 979

Μόνο τρία κοινωνικά δίκτυα εμφάνισαν αύξηση της επιρροής τους: το Facebook (αύξηση 14,05 μονάδων – 150,49%), το Pinterest (2,34 μονάδες, 69,53%) και το StumbleUpon (0,07 μονάδες – 13,33%). Το Twitterεμφανίζει πτώση 18,12% (0,22 μονάδες), αν και αυτό αφορά χαμηλά ποσοστά: από το 1,25% στο 1,03%.

Στα βασικά συμπεράσματα της ανάλυσης, αναφέρεται ότι το Facebook είναι ο “βασιλιάς”, η πιο σημαντική πηγή επισκεψιμότητας από κοινωνικά δίκτυα, και μάλιστα με ευρύτατη διαφορά από τον δεύτερο, και αυτό γιατί το περιεχόμενο που τραβάει την προσοχή των χρηστών του στο News Feed τους προέρχεται από στενούς φίλους ή από γνωριμίες με κοινά ενδιαφέροντα, επομένως είναι πιο πιθανό να τους ενδιαφέρει και τους ίδιους. Επίσης, ο μηχανισμός πίσω από το Feedείναι “απρόβλεπτος” ως προς το ποιο postθα εμφανίσει κάθε φορά, με αποτέλεσμα ο χρήστης κάθε φορά να ανακαλύπτει κάτι που θα τον ενδιαφέρει.

Στην αντίθετη πλευρά, το Twitter δεν καταφέρνει να δημιουργήσει κίνηση στις ιστοσελίδες, καθώς ο περιορισμός των χαρακτήρων δεν επιτρέπει στη δημιουργία ευφάνταστων postsπου θα τραβήξουν την προσοχή του χρήστη, αλλά μάλλον όλα τα μηνύματα μοιάζουν όμοια και κοινότυπα. Επίσης, οι συνδέσεις μεταξύ των χρηστών είναι περισσότερες, αλλά πιο χαλαρές, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένας “ωκεανός” περιεχομένου, τον οποίο ένας χρήστης δυσκολεύεται και από ένα σημείο και μετά αδιαφορεί να παρακολουθήσει.

Πηγή εικόνων

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις