Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Πώς το “Ίντερνετ των Πραγμάτων” αλλάζει τον αθλητισμό

Περισσότερες από 1.400 δράσεις σε κάθε παιχνίδι του Πρωταθλήματος των Έξι Εθνών καταγράφονται online. Και αυτές, πλέον είναι διαθέσιμες online σε όλους τους ενδιαφερόμενους – παίκτες, προπονητές, θεατές – με τη βοήθεια διαδικτυακών εφαρμογών που μπαίνουν δυναμικά στο χώρο του αθλητισμού.

Η ιδέα ανήκει στον Τσαρλς Ριπ, έναν πρώην αξιωματικό της RAF, ο οποίος ήδη ανέπτυξε τη θεωρία αυτή από το 1950, καταγράφοντας σε ένα χαρτί τις κινήσεις των ποδοσφαιριστών στο γήπεδο. Και για πρώτη φορά το έκανε στο Παγκόσμιο Κύπελλο του 1958. Η “τεχνολογία” αυτή πέρασε σχεδόν σε όλα τα αθλήματα στη δεκαετία του ’90, όταν άρχισαν να καταγράφονται οι ίδιες κινήσεις με κάμερες και υπολογιστές. Αργότερα, έως σήμερα, προστέθηκαν και τα GPS ή ειδικές φορητές συσκευές που είναι δυνατόν να ενσωματωθούν ακόμη και στις στολές των αθλητών.

Όλη αυτή η τεχνολογία, έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι φίλαθλοι παρακολουθούν τα αθλήματα, αλλά και οι προπονητές προπονούν τις ομάδες τους ή οι παίκτες ξεδιπλώνουν τις αρετές τους στον αγωνιστικό χώρο. Και με μια απλή χρήση WiFi, είναι δυνατή ακόμη και η online παρακολούθηση των δεδομένων από τους προπονητές και τους ίδιους τους παίκτες.

Μεγάλες εταιρείες, όπως η Cisco, σπεύδουν να εκμεταλλευθούν την τεχνολογία. Έχει ήδη σχεδιάσει προς αυτό το project που ονομάζεται Connected Athlete και λαμβάνει δεδομένα μέσω αισθητήρων, οι οποίοι είναι συνδεδεμένοι με το WiFi δίκτυο του γηπέδου, επιτρέποντας την online παρακολούθηση των στοιχείων που καταγράφονται. Αυτή είναι και η πρώτη ουσιαστική εφαρμογή του “Ιντερνετ των Πραγμάτων” (Internet of Things) στον αθλητισμό.

Η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας στο Πρωτάθλημα των Έξι Εθνών επέτρεψε την παρακολούθηση online στατιστικών στοιχείων, αποτελεσμάτων κτλ. Και έπεται συνέχεια.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις