Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Μια «TEDx», μια «Startup» και λίγη Θάλασσα!

Στην Ελλάδα της κρίσης, στην Ελλάδα που λίγες ημέρες πριν ψηφίστηκε το νέο ασφαλιστικό και στις επόμενες ημέρες θα ψηφιστεί το νέο φορολογικό, το περασμένο Σαββατοκύριακο πραγματοποιήθηκαν (τουλάχιστον) τρία TEDx, ένα Startup Weekend, ενώ ενδιάμεσα «τρέχει» μια Startup κρουαζιέρα (σικ) και προγραμματίζεται ένα ακόμη Startup Weekend για αυτό το Σαββατοκύριακο.

Αναφέρουμε τουλάχιστον αυτά, γιατί αυτά μετρήσαμε και δεν αποκλείεται να έγιναν και άλλες αντίστοιχες ενέργειες όπως π.χ. παλαιότερα το TEDxAnogeia που πράγματι διοργανώνει μια ημερίδα αυτό το Σάββατο (αυτό έλειπε να γινόταν καθημερινή) και την οποία μάθαμε μόλις τώρα!

Είναι πραγματικά απορίας άξιο πως μια χώρα με το μέγεθος της Ελλάδας και τα δομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει μπορεί να «σηκώσει» ταυτόχρονα όλες αυτές τις πρωτοβουλίες και μάλιστα μέσα (στις περισσότερες από αυτές τις περιπτώσεις) σε «νεκρό χρόνο» όπως είναι ούτως ή άλλως τα Σαββατοκύριακα.

Είναι προφανές ότι η ανάγκη για δημοσιότητα παραμένει στην Ελλάδα νούμερο ένα «στρατηγικός» στόχος ειδικά όταν μιλάμε για ανθρώπους νεότερης ηλικίας ή για ανθρώπους που έχουν αναλάβει την «ευθύνη» να τρέξουν μια επιχειρηματική ιδέα. Πολλές φορές όμως – τελικά – καταλήγουμε όλοι να κυνηγάμε την «ουρά» μας χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα, ενώ ακόμη χειρότερα καταλήγουμε να «κουτουλάμε» ο ένας πάνω στον άλλον.

Θυμάμαι όταν πριν λίγα χρόνια ένας καλός φίλος, μόνιμος κάτοικος ΗΠΑ (προς το παρών τουλάχιστον), μου είχε πει «μήπως πρέπει να δείτε λίγο την αποτελεσματικότητα όλων αυτών των πρωτοβουλιών που ‘τρέχουν’ αφορούν, έμμεσα ή άμεσα τα Startups;».

Αναμφίβολα είχε δίκιο και ίσως ήρθε η ώρα να εξετάσουμε σοβαρά την αποτελεσματικότητα, τι τελικά δηλαδή «βγήκε» από μια πρωτοβουλία, συνυπολογίζοντας το γεγονός ότι στις περισσότερες περιπτώσεις οι «πολυβραβευμένοι» «επιχειρηματίες» βγαίνουν στον εξωτερικό και «τρώνε» τα μούτρα τους με πανηγυρικό τρόπο, αφού η περιβόητη «Ελληνική Startup Σκηνή» έχει παραμένει – δυστυχώς – στη φάση του πάρτι, της μπύρας και του «cool». Ενδεικτικό μάλιστα παράδειγμα ήταν το «φιάσκο» ενός «πολυβραβευμένου» Startupper ο οποίος σε ένα pitching, τον περασμένο Φεβρουάριο στη Βαρκελώνη, στο πλαίσιο του 4YFN δεν κατάφερε να πείσει τους κριτές αντιμετωπίζοντας ένα μεγαλειώδες «βατερλό» εκθέτοντας, τόσο τον εαυτό του, την Startup του, αλλά και τον οργανισμό που τον «ανέθρεψε».

Και για να προλάβω τους «πονηρούς», το Startupper θα παραμένει σταθερά δίπλα σε όλες αυτές τις πρωτοβουλίες στηρίζοντας τις προσπάθειες των ανθρώπων που στις περισσότερες περιπτώσεις μάλιστα προσφέρουν αφιλοκερδώς τον χρόνο τους. Έτσι λοιπόν το κείμενο αυτό δεν έχει στόχο να πει ή καλύτερα να προτείνει να μην γίνονται αντίστοιχες προσπάθειες, του εναντίον.

Στόχος λοιπόν, αν υπάρχει στόχος και αν μπορούμε να πούμε κάτι τέτοιο, θα πρέπει να είναι όλα αυτά να γίνονται με μια καλύτερη οργάνωση, προκειμένου και ο ένας να μην πέφτει πάνω στον άλλον και όλες αυτές οι πρωτοβουλίες – τελικά – να «αγκαλιάζονται» από τα Μέσα της χώρας απολαμβάνοντας την δημοσιότητα που τους αρμόζει με βασικό στόχο την μεγέθυνση και του οικοσυστήματος.

Επίσης καλό θα ήταν και οι διοργανωτές και οι συμμετέχοντες να κατανοήσουν σε ποια χώρα ζουν και να μην μαγεύονται από την αποτελεσματικότητα αντίστοιχων ενεργειών στον Λονδίνο, στο Βερολίνο και στη Νέα Υόρκη.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις