Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Πάνος Παπαδόπουλος στο Startup Grind Athens: Πιο ευθύς δεν γίνεται!

Χειμαρρώδης και ευθύς ο Πάνος Παπαδόπουλος, partner στη Marathon VC, Angel Investor και Startupper στη BugSense, με το μεγάλο exit της Splunk, περιέγραψε ανάγλυφα στον Δημήτρη Λιτσικάκη του Startup Grind Athens και στο κοινό όλη τη διαδρομή του μέχρι σήμερα, αποκαλύπτοντας την πραγματική κατάσταση στις Startups, απομυθοποιώντας την «trendy κουλτούρα» και απαντώντας στις ερωτήσεις του κοινού προσωπικά αλλά σαν Marathon VC.

Ο Πάνος Παπαδόπουλος ήταν συνιδρυτής και CEO της BugSense, ένα bug analytics app που παραδίδει real time αναφορές σφαλμάτων σε προγραμματιστές. H BugSense εξαγοράστηκε από την Splunk, μια εταιρία operational intelligence το 2013 με οκταψήφιο νούμερο. 

H BugSense, ιδρύθηκε απο τον Πάνο Παπαδόπουλο και τον Γιάννη Βλαχογιάννη το 2011. Οι δυο συνιδρυτές είχαν συνεργαστεί στο παρελθόν, σε δύο διαφορετικές ελληνικές Startups που κατέληξαν σε αποτυχία, οπότε γνωρίζονταν και είχαν μια καλή συνεργασία μεταξύ τους, πριν αποφασίσουν να συνεργαστούν για ακόμα μια φορά και να αποφύγουν όλα τα σφάλματα που είχαν εντοπίσει στις άλλες δυο αποτυχημένες προσπάθειες.

Αναπτύχθηκαν σταθερά και κατάφεραν να μην απομονώνουν τον εαυτό τους από το παγκόσμιο network του τομέα τους, το οποίο είναι ένα σφάλμα που κάνουν συχνά ελληνικές εταιρίες, και είναι μοιραίο, ειδικά σε αυτόν τον τομέα

Σύντομα η BugSense χρηματοδοτήθηκε με 100.000 δολάρια από επενδυτές στο Silicon Valley, και μεταφέρθηκε στο Σαν Φρανσίσκο για να συνεχίσει την ανάπτυξη της. 

Κατά την περίοδο που η BugSense έκανε προτάσεις και διαπραγματεύσεις για το exit της, προσφέρθηκε στον Πάνο και το Γιάννη η ευκαιρία να στήσουν δικό τους booth στο ετήσιο συνέδριο I/O της Google. Η πρόσφορα ήταν μεγάλης σημασίας καθώς δεν υπάρχει τρόπος να υποβάλεις αίτηση, η Google καλεί τους υποψήφιους που θεωρεί σημαντικούς για το οικοσύστημά της να πάρουν μέρος στο συνέδριο. Επρόκειτο για μια εξέλιξη η οποία έδωσε μεγάλη ώθηση στην Startup. 

Η New Relic αποτελούσε τον μεγάλο ανταγωνιστή για τη BugSense κατά την περίοδο πριν τον εξαγορά της από τη Splunk. Η εξαγορά της BugSense ήρθε σε πολύ καλή στιγμή για την ομάδα καθώς ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της, η Crashlytics, εξαγοράστηκε από την Twitter και διατέθηκαν τα εργαλεία της δωρεάν.

Μετά από διαπραγματεύσεις μεταξύ Splunk και BugSense, η εξαγορά επισημοποιήθηκε το Σεπτέμβρη του 2013, και όλη η ομάδα μεταφέρθηκε στην Αμερική. Ο Πάνος πήρε τη θέση του Product Manager στη Splunk, αλλά μακροχρόνια ο σκοπός του ήταν να γυρίσει στην Ελλάδα για προσωπικούς λόγους αλλά και για να βοηθήσει στον τομέα της Ελληνικής επιχειρηματικότητας.

Αν και πάντα υπάρχει μέσα του η φλόγα της επιχειρηματικότητας και μάλιστα τον ενδιέφερε η δημιουργίας μιας Fintech Τράπεζας (!) δεν προχώρησε σε κάποια νέα επιχειρηματική προσπάθεια μέχρι σήμερα, αλλά δεν το αποκλείει στο μέλλον. 

Angel Investor

Ένα νέo κεφάλαιο ως angel investor άνοιξε για τον Πάνο Παπαδόπουλο επενδύοντας στις Pollfish, Forky, Resin.io, Transifex, Nurx μεταξύ άλλων.

Αναφερόμενος στη Marathon VC, σημείωσε ότι διαφέρει από άλλα funds καθώς υιοθετεί μια ανθρωποκεντρική πολιτική. Ο Πάνος εξήγησε ότι «κανένας επενδυτής δεν μπορεί να ξέρει με σιγουριά που πορεύεται η αγορά και αν ένα Startup θα πετύχει η θα αποτύχει. Η κύρια σημασία δίνεται στον άνθρωπο. Η εμπιστοσύνη στον founder και το πάθος του για την ιδέα πρέπει να εμπνέουν τον επενδυτή.»

Η Marathon VC ενδιαφέρεται για online business Startups καθώς εκεί βασίζεται η εμπειρία και το network των συμβούλων, το οποίο είναι πολύ μα πολύ σημαντικό. Σύμφωνα με την εμπειρία του Πάνου, η προβολή μιας ωραίας εικόνας για την εταιρία είναι πολύ σημαντική, καθώς παίζει μεγάλο ρόλο στην εμπιστοσύνη και το σεβασμό που θα δεχτείς από τους περισσότερους στον τομέα που εντάσσεσαι.

Το «social proof» είναι κατά ένα μεγάλο μέρος, ο καταλύτης που θα ανεβάσει ένα Startup. Είναι σημαντικό για νέους επιχειρηματίες να ενημερώνονται σχετικά με την ορολογία, τα new arrivals και τον σημαντικότερο ανταγωνισμό του τομέα τους σε βάθος. Μικρά λάθη σε «business jargon» και τυπικότητες μπορούν να βάλουν σε κίνδυνο την εξέλιξη της επιχείρησης, ειδικά στα πρώιμα ασταθή στάδια

Ο Πάνος εξήγησε «ότι είναι σημαντικό ένας founder να μπορεί να καταλάβει βασικούς τεχνικούς όρους, να ψάχνεται και να πηγαίνει με τις εξελίξεις. Πρέπει επίσης να ξεκινάει τη δημιουργία ενός νέου προϊόντος επειδή όντως έχει μεγάλο πάθος για αυτό, και όχι με στόχο τα λεφτά. Ο κόσμος διαισθάνεται το πάθος και γίνεται πιο εύκολο να πείσεις το πλήθος να υποστηρίξει το όνειρο σου.»

Κλείνοντας, θα συνιστούσαμε την αποφυγή την αναφοράς «επέκταση στο εξωτερικό» στα σχέδιά σας όταν θα του μιλήσετε για χρηματοδότηση της Startup σας. Θα απορριφθεί αμέσως! Δεν υπάρχει κανένας λόγος να περιορίζεται ένα Startup μόνο στη χώρα στην οποία ιδρύθηκε.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις